KUIDAS OSTA AUTOT?

Nõuanded sõiduki soetamisel
Ramm
Huviline
Postitusi: 131
Liitunud: 22.02.2004 18:51 36

Re: KUIDAS OSTA AUTOT?

Postitus Postitas Ramm » 10.03.2015 22:11 29

Indrek J kirjutas: Tuuakse kuskilt väljamaalt siia vinge BMW. Väljamaal läbisõit 400 000. Hooldusraamat on seal täidetud BMW esinduses kuni 185 000 ja keritakse Eestis LS ette 190 000 ja öeldakse et näe - mine kontrolli UMist järgi ja ongi 185 000ni esinduses remondis käinud, aga tegelt juba ammu poole rohkem sõitnud...
Noh päris nii ei saa teha kui 185 000 oli mingi 3 aastat tagasi ja siis kolme aastaga on ainult 5000 sõidetud aga jah niimoodi on võimalik teha KUID vahest tasub ka ostmise ajal vaadata ka kapoti alla sest mõned esindused on vahetatud juppidele pannud lipikud külge kus on märge kuupäev koos läbisõiduga ja kui leiab sellise asja kapotist siis saab mingit aimu.
tujula
Huviline
Postitusi: 340
Liitunud: 19.01.2008 10:25 57
Asukoht: Vantaa

KUIDAS OSTA AUTOT?

Postitus Postitas tujula » 11.03.2015 08:52 56

Raha eest saab ka esindusse ajaloo. Ainuke mida uskuda saab on auto tegelik seisukord. Üle lastakse alati, küsimus lihtsalt selles, et kui palju.
Ise ma läbisõitu ei pelga, ilma hooldamata 400k naljalt ette ei sõida.
Olnud ka mõned aasta automüüja siis võin julgelt lubada, et kõik on keritud. Ka need millel igalpool aus ajalugu on. Lihtsalt suurusjärk erinev.
Suzuki GSX-600f 01.a & E34 525i 95.a
Kasutaja avatar
musticas
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 02.06.2014 13:12 57
Peamine sõiduk: E39 530
Asukoht: Rakvere

Re: KUIDAS OSTA AUTOT?

Postitus Postitas musticas » 18.02.2017 13:04 45

Niiiiii, minul on nüüd abi vaja. Ei hakka eraldi teemat tegema, ehk keegi märkab siin ja oskab kommenteerida.

Lugu siis selline, et silma on jäänud E39 universaal 3.0 '99a, diisel, automaat. Auto iseenesest tundus okei, lasin diagnostikast läbi viia. Omanik saatis saksa keelse lehe, mis anti talle minu soovil ja ütles, et üks eelsüüute küünal läbi, EGR ja kütuse surve läheb suureks. Minu jaoks suhteliselt must maa, ei tea mida ausal öeldes üks või teine asi tähendab. Küsisin koheselt tuttavalt, et kuidas tema kommenteerib. Ta ütles, et EGR ja kütuse surve teema halb, tema hoiaks eemale.

Ometigi müüja ütleb, et "iseenesest pole viga midagi". Ilmselgelt tema eesmärk on see maha müüa. Meil jäi jutt, et maksan täishinda juhul, kui kõik ära parandab ja ei pea esimese asjana minema remonti sellega. Olen arvestanud, et parandamist ta tahab nii ehk naa, aga nooo...aidake!!!! :D :D
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 13:52 38
Asukoht: Saue

Re: KUIDAS OSTA AUTOT?

Postitus Postitas Danil523 » 05.04.2017 00:06 45

musticas kirjutas:Niiiiii, minul on nüüd abi vaja. Ei hakka eraldi teemat tegema, ehk keegi märkab siin ja oskab kommenteerida.

Lugu siis selline, et silma on jäänud E39 universaal 3.0 '99a, diisel, automaat. Auto iseenesest tundus okei, lasin diagnostikast läbi viia. Omanik saatis saksa keelse lehe, mis anti talle minu soovil ja ütles, et üks eelsüüute küünal läbi, EGR ja kütuse surve läheb suureks. Minu jaoks suhteliselt must maa, ei tea mida ausal öeldes üks või teine asi tähendab. Küsisin koheselt tuttavalt, et kuidas tema kommenteerib. Ta ütles, et EGR ja kütuse surve teema halb, tema hoiaks eemale.

Ometigi müüja ütleb, et "iseenesest pole viga midagi". Ilmselgelt tema eesmärk on see maha müüa. Meil jäi jutt, et maksan täishinda juhul, kui kõik ära parandab ja ei pea esimese asjana minema remonti sellega. Olen arvestanud, et parandamist ta tahab nii ehk naa, aga nooo...aidake!!!! :D :D
Kõrge kütusesurve võib olla mõne tuuningu tagajärg ning egr samuti... Selleks et diagnoosida- vaja see seade eemaldada- ja siis uuesti diagnoosida... Nii oli minu MB-ga. Ei saanud õigeid numbreid ette. Viskas ulme väärtusi.
Kasutaja avatar
VeikoA
Huviline
Postitusi: 929
Liitunud: 16.04.2007 17:20 37
Peamine sõiduk: BMW E36, 316i
Asukoht: Prn - Tln - Soome

Re: KUIDAS OSTA AUTOT?

Postitus Postitas VeikoA » 24.10.2017 01:17 27

Pole otseselt bemmidega seotud, kuigi ka bemmide kohta seal videosid küll ja küll. Tasub juba sellepärast vaadata, et teada neid kohti ja nurki autos, mida võidakse näppida või mis näitavad lihtsalt vead välja.

Lihtsalt üks kanal, kus spets omal alal vaatab autosid üle, kontrollib avariilisust, läbisõitu, vigastusi jpm.

Kanal on vene keeles.
Kes oskab, sellel on põnev. Ma ütleks et väga põnev. Juba paari tunni jagu olen vaadanud seal.

Eestis võiks ka selline mees olla, nagu tema.


https://www.youtube.com/channel/UCLlSts ... vFFNx7le4w" onclick="window.open(this.href);return false;


Uskumatu ikka mis toimub. Kui hakata mõtlema, kui seal on nii hull seis, et millise jama otsa võib sattuda, isegi salongist võid saada üleslöödud auto, siis mõtlen, kuidas siin toimida.
Meil ma arvan/loodan, nii hull seis pole.


Kõige parem vist osta uus auto, käia jala, sõita bussiga/taksoga või hoida seda üht ja seda ainust või kahte oma autot, mille seisukord on läbi ja lõhki teada.
Roland325
Huviline
Postitusi: 1486
Liitunud: 10.12.2006 14:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Re: KUIDAS OSTA AUTOT?

Postitus Postitas Roland325 » 24.10.2017 22:52 51

Olen värvinud mitut autot, mis alles lähevad salongi müüki(kõik rool, lingid, makk jne kile all veel). :)
Transpordi vigastused siis, senimaani on asi piirdunud mõne väikse kriimuga.
Kasutaja avatar
RazzKalbass
Huviline
Postitusi: 972
Liitunud: 18.12.2009 19:02 56
Peamine sõiduk: Passat

Re: KUIDAS OSTA AUTOT?

Postitus Postitas RazzKalbass » 25.10.2017 20:07 12

Põhiline teema miks keskmine eestlane ostul "Külma" saab on, see et võetakse turu odavaim või kõvasti odavam kui mujal.

Näitena - Eestis sama mudel, läbisõit 220k nagu ikka, hind 3000
Saksas sama mudel, läbisõit 230+k, hind 5500

Küsimus kuidas Eestis see nii vähe saab maksta..just nii, läbisõit on tegelikult 30x ümber maakera, Leedust toodud ja "viimase lihvi saanud" Itaalia või Prantsusmaa või isegi Saksa passiga auto :D Esinduses võibolla nii kavalalt keritud, et kohe aru ei saa, või siis on vaid üks märge jne.

Hetkeseisuga tuuakse vist 70% eesti turul olevatest autodest Leedust, seega kontrollida ja veelkord kontrollida neid roimasid.
Olnud :BMW F01 730D, BMW 745D e66, BMW M5, 3x BMW E53 X5, BMW E60 530D, BMW M6, 5x BMW E70, BMW 320D E91, 320D E46, E38 728i, BMW 316i
Rixy
Huviline
Postitusi: 7
Liitunud: 29.07.2007 15:27 57
Asukoht: Tallinn

Re: KUIDAS OSTA AUTOT?

Postitus Postitas Rixy » 13.11.2017 10:24 31

Tere.
Sooviksin natuke esindusest kasutatud auto kontrollimise ja ostmise kohta nõu. Olgu täpsustuseks öeldud, et kuigi minu esimine valik oleks bmw, siiski vaatan ka muid marke. Soovitavalt auto võiks olla kuni 7a. vana, Eesti ajalooga, manuaalkastiga, diisel ja mahukas.
Nimelt, tihtipeale esindused müüvad ka kasutatud autosid, mis siis on kas nende enda müüdav mark või mingi muu mark. Tihti on need autod nö. nende poolt "kontrollitud, pestud, üles vuntsitud"... Kuid kas ma peaksin sealse müügimehe juttu uskuma jääma või peale enda kerget ülevaatamist võiksin masina ka kuhugi mujale kontrolli viia (nt. teise esindusse)?
Esindustega pole mul selles osas varem kokkupuuteid olnud ja samas ei tahaks hilisemas ekspluatatsiooni käigus masinas pettuda, varjatud vigu leida.
Kuidas teie olete esindustega käitunud; auto meeldimise/ostuhuvi puhul peale mitmendat küsimist proovisõidule saanud jms.?
Ette tänades, R.
kaspar
Huviline
Postitusi: 718
Liitunud: 19.01.2003 17:24 02
Asukoht: Tallinn

Re: KUIDAS OSTA AUTOT?

Postitus Postitas kaspar » 12.12.2017 21:33 54

Kõik oleneb margiesindusest ning eristada tuleb tava- ja komisjonimüüki. Esimese puhul on siis müüjaks esindus ning teise puhul eraisik/firma, kes on oma auto esindusse müüki toonud. Mõned esindused, nt. Elke Auto, Möller jms. nõuavad isegi komisjonimüügi puhul, et sõiduk oleks läbinud tehnilise kontrolli ning probleemid likvideeritud (mida probleemiks nimetada oleneb ka paljuski auto vanusest, läbisõidust, hinnast jms). Mõnel, nt. Topautol, on täiesti savi, mida sinna müüki tuua ning nad ütlevad ka kohe ostjale, et autost ei tea nad suurt midagi ning soovi korral tuleks tehniline kontroll ise teha ning selle eest maksta.

Tänapäeval on iga margiesinduse jaoks nende maine oluline, seega kui auto on seal kontrollitud, siis üldiselt on ikka kõik korras (alati võib olla mõni erand, kasvõi nt. tehnilise kontrolli teostaja jätab midagi kahe silma vahele vms). Isiklikult olen ostnud erinevatest margiesindustest mitmeid autosid ning kõikvõimalikud probleemid on ERANDITULT esinduste poolt likvideeritud. Nt. Möller vahetas ära roolilati 5000 eurot maksval autol, kui see 2 nädalat pärast ostmist lekkima hakkas ning Silberauto likvideeris mootori õlilekke 2,5 kuud (3000 km) pärast ostmist. Margiesindustel on kohustus vastutata enda poolt müüdud kraami eest, seega minu kogemus näitab, et probleeme ei teki. Suuremate rikete puhul võib vabalt ka pool aastat hiljem nende poole tagasi pöörduda, kuid oluline on siiski tõestada, et see viga ei teki valedest kasutamisvõtetest või loomulikust kulumisest (noh, keegi ei vaheta sul kulunud piduriklotsi, kuid kui õlirõhk ära kaob, siis saab kindlasti jutule - eeldusel, et omanik on ise hoolitsenud selle eest, et autol on vajalikud vedelikud sees olnud).

Üldiselt on igal margiesindusel vastava sõiduki kohta olemas kontrollleht, kus on kirjas detailselt tehnokontrolli tulemus. Seda tasub alati küsida ning on ka mõni esindus, kus keegi midagi ei kontrolli (Tallinna Catwees), kuid probleemide korral on siiski väga vastutulelikud.

Pikk jutt, seesamunegi jutt aga üldiselt ühest esindusest kuhugi teise midagi kontrolli viia on mõttetu.
Vasta