KUIDAS OSTA AUTOT?

Nõuanded sõiduki soetamisel
Kasutaja avatar
xjan
Huviline
Postitusi: 244
Liitunud: 03.10.2002 10:09 07
Peamine sõiduk: Audi Q7
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

hoiduge selle auto ostust

Postitus Postitas xjan » 27.08.2004 16:50 52

Endal siis mõned nädalad tagasi selline tore kogemus saavutatud...

Otsisin kupeekerega E30-t, mootoriks 2.5i. Teadaolevalt tuttava-tuttaval selline olemas - kiire kõne, müübki näe ja eks siis läheme vaatama. Kuna endal oli kogemus 325i-ga siiski olemas, siis esmalt torkasid silma õliradika puudumine (polnud krt ka voolikuid) ja tagasilla trummelpidurid. Mootor ise täitsa 2.5 moodi M20 :D

Müüja jutt oli et tagasild on vahetatud ja õiged jupid on tal kõik olemas mis sinna käivad ja need saab kaasa. Õliradikast ei osanud ta midagi arvata. Sai uuritud passi ja seal on 325. No ega midagi, müüja ajab ka imelikku juttu.... Proovime mootorit, tiksub ilusti käia, pöördesse ka läheb, mis siis muud kui proovisõidule.

I käik, gaas põhja - MIDA KURADIT???? II käik, gaas ikka põhjas - NO KUULGE... pole nagu see või on mu 1.8T perePassat tõesti mingi jube loom? Kas mootor on kohvi - no ei saa nagu olla sest töötab ju ilusti. Ega midagi, seisma, kapott lahti ja uurima.

Ise nii spets polnud, õnneks Patrickule kõne aitas asjasse selgust luua - mootor M20 küll, aga sisselaskekollektori ja õhulugeja järgi - 2.0 hoopis. Nonii... Mis siis veel siin on?

Auto varastatud? OK, kerenumbrid kattuvad, kõrvalistuja-poolne metalllipik on kuidagi kahtlaselt needitud... oot, siin on needi kõrval ka näha pisike relakajälg eelmise needi eemaldamisest....

Tihend kapoti klaasipoolsest servast maha - kõik tundub enam-vähem, ei roostet, ei otsest pahteldusjälge kerenumbri juures. Omanik-Müüja on väga nõutu näoga kõrval, kuna aga tuttava tuttav ei hakka veel politseid ka kohe kutsuma.... Nii... kõrvalistujapoolne kojamehe vms plastkate küüntega maha kangutatud, ega sinna ju nii hästi sisse ei näe, aga pikemal otsimisel ja sõrmdega kobades selgub - keevitusjälg! Kerenumbrid vahetatud!

Pole vist vaja öelda, et tehing katki jäi :?

Seega, kui keegi läheb ostma 87-> musta 325i kupee E30-t tasuks samad asjad enne ikka üle vaadata.

Auto on varastatud ja sõidab minuteada siiani ringi. Mina kellelegi s***a keerama ei hakka, aga kui müüja minu nõuandeid kuulda ei võta ja politseisse ei lähe antud asjast teatama ning proovib seda kellelegi sama jutuga maha parseldada mis mulle räägiti, siis politsei number abiks!
Raino
Huviline
Postitusi: 663
Liitunud: 09.09.2004 20:03 35
Asukoht: Revel
Kontakt:

Postitus Postitas Raino » 12.09.2004 15:57 13

Automaat käigu kastiga ostes tuleb sõita ja mitte ainult platsil. Üks kasti viga neilt põhiliselt esineb. Ja see on külmalt käiku vahetades. Testida saab seda loomulikult kui kast külm. Ja vaikselt minnes arvatavasti ei vaheta korralikult mingi 1500 rpm pealt vaid sõltuvalt korrasolekust min 3000-4000 rpm. Ütleme nii, et saad hinda alla kaubelda, kui selline jama on. Või kui muidugi juba täitsa pees on (ma mõtlen, et soojalt vaikselt startides ja jonksutab) - pead ise otsustama, kas võtad või mitte. Põhimõtteliselt proovi tasakesi startida vaata kas automaatsidur võtab ühtlaselt või nõkutab kas täisgaasil laseb 5000 rpm enne kui ära vahetab. Mõõdukal kiirendamisel peaks vahetama peaaegu märkamatult ainult hääl muutub täisgaasil vaikse nõksuga proovi ka käsitsilülitusi kas pidurdab käiguga. Lisaks proovi erinevaid programme kindlasti proovi suht suurel kiirusel äkilist kurvi võtta, et ega käike pilduma ei hakka. Tean et automaatkasti ärasuremahakkamisest pidi märku andma ka see kui kaigukasti õlil on kärsakas juures ja oli on must. Automaatkasti õli kontrollitakse alati töötava mootoriga.

Kui on katalisaatoriga variant siis peaks olema peaaegu suitsuvaba pöörete mahalaskmisel ei tohi lonkama jääda.

Klapisääretihendid on siis omadega täiesti otsas, kui pöörete pealt gaasi maha lased ja siis sinise välja viskab...

Üks kuluv detail on generaatori ja veepumba rihma pinguti kui mootorit seisma jättes teeb kiuksu siis hakkab läbi minema. Üldiselt peaks see (85kw) olema kütuse suhtes leplikum negatiivne on muidugi suvekuumuses võimsuse langus kindlasti kontrollida elektri lisad ja ventilaatori viscosidur , käivitumine soojalt-külmalt , pöörata tähelepanu ka tagavedrudele , roolilõtku kontrolli hoolikalt paljusõitnutel on nuutides lõtk, mis on tülikas kõrvaldada. Muidu peaks hästi vastu pidama kui just mingi 400 tuhat sõitnud pole. 300 sõidab korralikult Eestis -25%- -35%..

Kontrolli tagasilda. Et lääpas ei ole. Hakkab jubedalt rehve seest sööma. Rattad peavad auto kerega täiesti paralleelselt olema. Mis veel. Mõnikord jamab neil salongi soojendus ja kont on ainest tühi. Sõida aukudest ja kuula silla klobinat nii eest kui tagant. Neid pukse mis seal läbi tavaliselt on, on suht palju. Vaata palju välja läheb. Kui mingi 160-170 siis on turbol (**** kuidas seda eesti keeles nüüd nimetataksegi) ülerõhu klapp läbi.

Roolivõimendi õli võib kah kontrollida vaadata , et mis olekus ta seal on ning mis värvi on. Töötava mootoriga peab olema näha õlipaagis õli ringlus. Olen näinud juhtusid kus on ATF õlile on juurde kallatud tavalist hüdraulika õli või on siis ilusa punase õli asemel mingi imelik hall mass.

Kõige lihtsam on ülevaatuse stendist läbi lasta ja õlivarras käimise ajal välja tõmmata kui mootor ei aura siis on ok ja kui tahmastendist läbi läheb ja turbomootori näit alla 3 jääb siis on hea.

Td-l kontrolli turbo olukorda, kiirendades peab nati alla 2tuhabnde poorde tekkima mõnus minek. keera õhuvõtu lõdvik maha ja kontrolli ega turbol loksu sees ole ja väga õline ei tohi ka olla. Ja veel turbost, kõvemini pöördeid andes peab olema näha kuidas turbo membraan liigutab klappi mille kaudu vahendatakse turbole suunatud heitgaaside hulka. Kui see katki siis võib kiiremal sõidul mootoris olev ülelaaderõhk kole suureks minna. Turbot kontrollida saab kah nii , et kui tõmmata õhufilter lahti siis pöördeid andes peab kuulda olema pisikest vilet. Või kui masin on tükk aega sõitnud ning mootor soe aga turbo jahe.

Mootoril kuluvad veel nukkvõllid - õlikork maha ja saad esimesest nukast mingisuguse pildi silme ette , loomulikult kuuled seda ka häälest..

Näiteks , surve jahutussüsteemis , plokikaan kõver , klapivahedes või plokikaanes endas mikropraod , millele ei aita ei isegi keevitamine jne. Et seda ennetada on lihtsaim meetod teha sooja mootoriga nii 5 km . pikkune tiir, lastes ta nn. korralikult pöördesse. Siis avada kapott ja kontrollida jahutussüsteemi ülemist lõdvikut , mis suundub plokikaanest radiaatorisse. Kui see on kõva kui kivi siis parem jalad selga võtta ja kiiresti sellest autost eemale joosta kui hiljem unes remondist koshmaare näha ei taha . Normaalselt peaks lõdvik sooja mootoriga kohapeal käies jääma nii pehmeks , et suudad seda käega kokku suruda. Samas gaasi andes peab tundma ,et veepump tekitab tsirkulatsiooni. Ehk lõdvikut kokku surudes ja samal ajal pöördeid lisades peab lõdvik paisuma ja vastupidi. Saab kah veel kontrollida niiviisi ,et keerad paisupaagi korgi maha ja valad jahutus vedelikku juurde nii palju et on kaelani täis siis käivitada mootor ning oodata nii kaua kuni mootor on saavutanud töö temperatuuri. Sama aegselt kui mootor soojeneb oma töö temperatuuri jälgida mis hakkab toimuma paisu paagis. Muidugi mingi hulga ta jahutus vedelikku lööb minema aga kui soojenemise protsessis hakkab paisupaki pisikesi mulle ajama paisu paagist siis on selline lugu , et kas plokikaane tihend läbi või siis plokikaanes praod sees.
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
Kasutaja avatar
ARDO
Huviline
Postitusi: 31
Liitunud: 12.06.2003 18:16 10

Postitus Postitas ARDO » 16.09.2004 15:45 26

Samas pole ka see näitaja et hooldusraamatus kõik templid ühesugused ja pastakas sama ja käekiri sama.Võibolla on näiteks vahepeal raamat täitmata jäänud ja enne müümist on lastud kõik korralikult sisse kanda
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 12:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare » 17.09.2004 18:20 44

Minu praktikas on hooldusraamatuga olnud hoopis see versioon, et templid on samad, käekiri sama, aga allkiri igal erinev konks :shock:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Simsa525
Huviline
Postitusi: 178
Liitunud: 05.09.2004 23:30 57
Asukoht: Tartu-Võru-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Simsa525 » 19.10.2004 01:53 00

Raino kirjutas:Turbot kontrollida saab kah nii , et kui tõmmata õhufilter lahti siis pöördeid andes peab kuulda olema pisikest vilet. Või kui masin on tükk aega sõitnud ning mootor soe aga turbo jahe.
Kui see turbo poolt tekitatav vile on natuke rohkem kui "pisike" siis turbo turbiini labad läbi. Tean seda sellest, et papa firmas vahetati ühel rekkal turbod ära kuna viimased tegid hirmsal kombel julmalt vilet.... turbo labad olid praktiliselt sõelapõhjad... :( Uued turbod visati peale ning no absoluutselt mingit vilet ei olnud ;)
E34, 535i, 155kw
E39, 525tds, 105kw
Nissan Primera 2.0d 55kw
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 12:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kuidas ära tunda kõvatajat?

Postitus Postitas Aare » 20.10.2004 17:18 29

Loengumapp nr 2

Teema inspireeritud sellest 525iXT kuulutuse taga olnud mölast.

Kui esinevad sellised tunnused:
1. kuulutuse peale mailitakse, sms-takse või tuututatakse avalikus foorumis, mitte MINGIL JUHUL EI HELISTATA ja välditakse kohtumist näost näkku müüja/autoga
2. aetakse jube tarka juttu, kus faktid ei klapi
3. märkad, et sama ostja huvitub samaaegselt VW Polo 1.2-st ja 7sest bmw-st (erinevates saitides tavaliselt)
4. aetakse pikalt juttu ajaloost autot ennast uurimata ja auto alla vaatamata
5. kes lubavad sulle tagasi helistada, kuna neile sobib, aga ei helista ja ei võta hiljem telefoni vastu
6. Küsivad esimese asjana proovisõitu ja vinguvad pisiasjade kallal, auto tegelikku seisundit kontrollimata
7. räägivad pikalt, et nende eelmine auto oli 75. aasta Datsun ning peale seda 82. sierra ja teie müüte 99. a autot...
8. helistatakse varjatud numbrilt
9. küsitakse järelemaksu
10. jne

siin on tegemist KÕVATAJAGA :!:

Ükski tõsine ostja ei aja asju foorumis teiste nähes, vaid tegutseb kiirelt ja otsustavalt. Või ei tunne üldse huvi.

Eesti autokuulutuste peale ühendust võttev ostja on 98% kõvataja, kes loodab saada megakorras auto 9 000 kr eest. Ja sellel ei tohi olla ühtki viga, muidu huvi kaob kohe. Ta on jutu järgi kindel ostja, kui teie auto on 99. aastast, 12 000 sõitnud ning olnud 180-aastase kirikuõpetaja oma.
Loomulikult tuleb ka soodsat hinda tingida ning soovitavalt suure kära saatel.

Tavaliselt lähevad need kõvatajad ise lõpuks oma kavaluse ohvriks, kui satuvad piisavalt hea jutu ja valetamisoskusega müüja otsa - ja lähevadki õnge, sest nende teadmised autost on tavaliselt pinnapealsed ning neid õnnestub kergesti lohku tõmmata. Kuid seda vaid siis, kui on tegemist POOLKÕVA ostjaga - so kes saab hädapäraselt kokku ostusoovi ja raha.

Edaspidi võiks moded avaliku möla auto müügitingimuste ja auto seisundi kohta kohe kustutada, sest KÕVATAJA eesmärk on vaid endale odavat tähelepanu tõmmata.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
nokkel
Huviline
Postitusi: 236
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas nokkel » 31.12.2004 11:55 48

Nõus patriku ja ivariga. Toodud EUR ei oma minu jaoks enam mingisugust tähtsust. Eelmised kaks olid toodud saksast ja hollandist. Kõigepealt muidugi arvelevõtmiskulud, ülevaatus talvekummid jne.
Siis hakkas tulema, bensupump andis Audil otsad peale 50km läbimist. Mersul vahetati poolremonditud süüteblokk- 1,5K. Sillapuksid amordid said esimese aasta jooksul mõlematel autodel ära vahetatud.
Õige ta vist on jah, et autotooja ei teagi tegelikult mis antud isendil viga on, odavamalt saadakse ikka ju vigaseid isendeid. Need "pisivead" tehakse möödaminnes korda ja täpselt niipalju, et proovisõidul käiks.
Audil nt oli , hea, et akuklemmi maha sain õigel ajal, pisiviga - nimelt hakkas luksuma mingil ajal, ja ohh imet aju põles maha. -2,5K. Mina isiklikult pooldan neid sõidukeid mis iga päev liiguvad.
Olts
Huviline
Postitusi: 279
Liitunud: 28.06.2004 11:38 30
Asukoht: Tallinn-Pärnu

Postitus Postitas Olts » 31.12.2004 14:52 59

Mootoriloengusse võiks lisada ka aktuaalsemad M50 ja M60 tüübid. Palju neid 80' alguse masinaid siin enam liigubki.
E 34 M50B25
53 840 111
andresare
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 20.01.2005 14:55 52
Asukoht: Tartu-Valga-Võru

amatöör bmwhuviline

Postitus Postitas andresare » 13.02.2005 12:29 16

ausalt öeldes ei teadnud ma bmwdest varem suurt midagi. sai nagu esiveoga masinatega sõidetud.....ühel päeval lihtsalt lõi pähe, et tagavedu ja bmw on just need asjad, mis teevad autost auto. ;)
lees
Huviline
Postitusi: 1
Liitunud: 18.05.2005 00:21 55

Postitus Postitas lees » 18.05.2005 00:23 46

janar kirjutas:VASTUS
Siin sai vist pea kogu E36 skaala läbi arutatud
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic. ... hlight=318


;)
ainult et antud link ei avane enam on kuskil e36 tüüpvigadest juttu ??
Veiko K
Huviline
Postitusi: 63
Liitunud: 26.09.2003 18:42 03
Peamine sõiduk: BMW 325i E46
Asukoht: Põltsamaa

Postitus Postitas Veiko K » 18.05.2005 17:04 53

lees kirjutas:
janar kirjutas:VASTUS
Siin sai vist pea kogu E36 skaala läbi arutatud
http://www.bmw-club.ee/forum/viewtopic. ... hlight=318


;)
ainult et antud link ei avane enam on kuskil e36 tüüpvigadest juttu ??
Seda teemat vist on mõeldud http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?t=3101
Kasutaja avatar
mike34
Huviline
Postitusi: 77
Liitunud: 07.02.2005 11:39 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas mike34 » 06.09.2005 12:03 56

Nii lisan siia ka siis mõned Enda soovitused autot ostes.

Sai ise ostetud E34 ehk siis 5 Seeria 2.4 Liitrine Turbo Diisel Aastast 1989.

Kontollida soovitan 1 Turbo ( Kummitihendit maha võttes soovitan turbot liigutada edasi tagasi ülesse alla kui ta liigub rohkem kui 1-3mm siis soovitan hakata hinnast rääkima uuesti seda eeldusel kui auto meeldib Turbo läheb maksma minimaalselt 2000 + siis vahetamine)
Teiseks kere soovitan vaadata väga piinlikult auto põhja eriti aga tagarataste juurest E34 kere kipub seal olema pehme vanematel masinatel Ainuüksi selle remont on äärmiselt kallis lõbu.
Kolmandaks salongi soojendus ma olen laskund enda auto vahetada kogu selle esipaneeli kus on temperatuuri regulaatorid ja liugurid välja vahetada aga endiselt valmistab see seade mulle peavalu. vahetatud on ka kapotiall olev salongisoojenduse klapp. Kord töötab kord mitte ja temeperatuurid on ka täpselt sellised nagu ta just ise seda soovib.

Auto ostmisel soovitan kontollida ka tagumist luuki kas töötavad kõik tuled ja mis olukorras on tagavara ratta koht.

Jõudu auto ostmisel
Autod tulevad ja lähevad, Vaid INIMESED jäävad
BMW Diisel liigutab mind taas. ;) 525 Turbo DiiselS
Kasutaja avatar
drey
Huviline
Postitusi: 382
Liitunud: 12.10.2005 00:15 40
Asukoht: Türi

Postitus Postitas drey » 24.05.2006 20:10 50

Olts kirjutas:Mootoriloengusse võiks lisada ka aktuaalsemad M50 ja M60 tüübid.
Oleks huvitatud küll jah:)
Kasutaja avatar
killer666
Huviline
Postitusi: 1183
Liitunud: 16.02.2006 10:19 53
Peamine sõiduk: BMW 525tdsa t
Asukoht: idavirumaa

Postitus Postitas killer666 » 21.11.2006 15:49 31

kui ma kunagi 320 ostsin , siis oli eelmine omanik sina alla opel rekordi amordid pannud, ja kuna talveaeg ja suvekumm oli sis ei saand arugi , aga kui lumi läks siis nende amortidega yle 80km h ei saanud küll s6ita...
ja vedrud olid kurt teab mille omad...ilge jeep oli igtahes
lamda asemel oli pandud aga AA patarei:D
toots27
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 05.01.2007 21:49 13

Postitus Postitas toots27 » 23.01.2007 15:17 03

kas keegi tahab mulle appi tulla Tartu kui peaksin mõnda BMW-d vaatama minna,lugu selles et ise ei jaga mõhkugi :oops:
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 13:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar » 23.01.2007 19:34 02

toots27 kirjutas:kas keegi tahab mulle appi tulla Tartu kui peaksin mõnda BMW-d vaatama minna,lugu selles et ise ei jaga mõhkugi :oops:
Teine variant: lepi Tartu Um-is (United Motors) diagnostika aeg kinni ja lase seal auto üle vaadata. Proovisõidu teed ise, sest mõni viga võib ka selle käigus välja tulla.
24 punkti test peaks siis kõige asjalikum olema, kui autot ostma hakkad.
Eraisiku käest autot ostes on seda lihtne teha, autoaiast Eestis arvelevõtmata autoga raskem, kuid mitte võimatu.
heiko12
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 15.06.2005 12:19 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas heiko12 » 14.02.2007 12:49 52

Paar aastat tagasi kui sai endale bmw ostetud Raadi turu auto poest,(firmat täpselt ei mäleta) siis oli küll selline võimalus et kui tood treila kohale siis võib minna kontrolli. Nii et kui kokkuleppele saab siis on võimalik, kuigi jah ega need müüjad nii väga ei taha seda teha.
Roland325
Huviline
Postitusi: 1478
Liitunud: 10.12.2006 14:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 » 14.02.2007 13:54 40

Siin käib põhiliselt jutt tehnika poolest aga ütleks ka ühe hea ja lollikindala nipi, kuidas saab kontrollida kere seisukorda, kui ei taha ,et 1-2a. pärast hakkab pahtel pragunema või rooste mullitama. Nimelt saab seda hästi kontrollida magnetiga!! Kõige parem on selline magnet: vars on nagu kokkukäiv autoantenn ja otsas on magnet. Kui panna magnet vastu külge ja tõmmates tuleb nn "antenn" ilusti välja, siis seal pahtlit ega muud jama pole, kui keskel tuleb magnet küljest ära, siis on kerge pahtlikiht aga kui paned magneti külge ja see üldse kinni ei võta, siis on seal kohas küll tõsine pahtlikiht või plekki polegi üldse all ja koht lihtsalt pahtlist ehitatud(mida müügiks tehakse küll ja küll). Müüjale võib natuke imelik tunduda küll, kui keegi käib magnetiga ümber auto aga see on lihtsam, kui hiljem kulutada tuhandeid keretööde peale!!
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 384
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi S6
Telefon: 5295728
Asukoht: PRN EST

Postitus Postitas veekaheksa » 15.02.2007 19:11 51

Siie teemasse võiks koondada siis ka sellised 'nipid', mis natuke konkreetsemalt viitavad auto kasutamisele ja kulumisastmele.
E34:
Kõrvalistuja kojamees. Kojamehe tööpuks on ehitatud kuidagi nii, et kuludes tõuseb aina rohkem ülespoole. Resultaat on selline, et asi hakkab vastu kapoti äärt käima. Niiviisi töötades kulutab endale jälje see kojamehe jalg.
Juhiukse horisontaalne käepideme osa. Võiks jälgida seda kohta, kuhu toetab küünarnukk. Ise mäletan, kui hea oli oma asendit sellele toetades muuta. Kui auto on ikka väga pikalt sõitnud, võib see koht lausa lohkus olla.
Rooste besiinipaagi korgi ümber. Kui besiinipaagi luuk lahti tõmmata, siis võib sealt hirmsaid sooli ja kõvat talve näinud autol esimesi roostekohti otsima hakata.
Tagarataste positiivne külgkalle. Suurtel läbisõitudel ja puuduliku hoolduse korral, vajuvad lääpa. Normaalne on kui seisval tühjal autol seda märgata pole. Kui autos istub 4-5 inimest, siis enamik 5seid on natuke lääpas ratastega.
Rooli nahkkate. Enamasti on juba täiesti sile, juhul kui on nahapinnal muster, siis on vast rool vahetatud, mis viitab airbagile. Mõnes mõttes hea, mõnes mõttes viitab avariile.
Suunatule kang. Sümbolid peaksid olema loetavad.

E38:
Juhiukse käetoe horisontaalosa. Tavaliselt toetub käsi just sinna, ja nühib selle naha/riidepinna siledaks. Kui see on vaid äärest natukene sile, siis on täitsa okei.
Rooli nahkkate. Kui see veel mingi mustriga on, siis on väga OK. Kui on augud sees, siis on juba jama. Roolinupud peaksid olema täiesti loetavad, ja ilma pragudeta. Kui 200tuh sõitnud autol on roolinahal muster, siis on arvatavasti tegu olnud avariiga ning roolivahetusega või siis roolinaha vahetusega.
Keskkonsooli käetugi. Kui seal on näha, et õmblused hakkavad katkema ja nahk sile, on tegu arvatavasti üle 300tuh sõitnud autoga. Enamasti aga siiski peaks käetoel veel muster olema ja õmblusedki korralikud.
Suunatule- ja kojameeste kangid. Loetavad kirjad neil kohustuslikud.

Lisage veel tähelepanekuid. Pedaalid, käigukanginupud jne. on suht lihtsad vahetada, kuigi tänapäeval kes teab, vbolla ei viitsita neidki enam vahetada. Saab ka läbisõitu ja auto kasutamist sealki natuke välja lugeda.
http://images.spritmonitor.de/726627.png" onclick="window.open(this.href);return false; All good things come to those who wait.
Tanel_P
Huviline
Postitusi: 1752
Liitunud: 07.08.2004 21:07 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel_P » 17.02.2007 14:22 21

Alati, kui olen autosid vaatamas kainud, olen teiste oluliste solmede korval vaadanud hoolikalt ka salongi - see on nagu WC, mis naitab ara omaniku korrektsuse. Istmed, matid, klaasid, terved ja komplektsed detailid, porno puudumine. Arvestades, et soidu ajal istud sa auto sees, mitte ei passi valjas kapoti peal, siis on ju ka salongi seisukord vaga oluline.
jackpuuk
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 27.02.2007 01:00 08

Postitus Postitas jackpuuk » 27.02.2007 16:19 18

minu teadmist mööda ei tohiks turbos küll mingit lõtku olla,kui seal lõtk on tahab turbo remonti ,ka peaks see lõtkuv puks laskma õli sisselaskesse ja mootor õli võtma
Kasutaja avatar
Mart
Huviline
Postitusi: 113
Liitunud: 27.02.2004 19:56 41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Mart » 27.02.2007 19:41 33

veekaheksa kirjutas:Tagarataste positiivne külgkalle. Normaalne on kui seisval tühjal autol seda märgata pole.
See on müüt, kui just E34 ei erine oluliselt E32-st.
Service Manual räägib:
Rear Wheel Alignment Specifications
Camber: -2 degrees 20' +- 30', maximum allowable deviation between sides: 30'

2-kraadine vahe:
Pilt
Kasutaja avatar
ermicas
Huviline
Postitusi: 704
Liitunud: 06.09.2006 16:18 20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ermicas » 04.03.2007 17:46 57

enda poolt ka siis autoostu kogemused:
sai ostetud 9ndal sept 2006 bmw e36 318is toodud Itaaliast, ostsin mingi vene kuti käest kes väidetavalt ise käib saksas, itaalias jne autosid toomas...jutt selline et kutt on vaene üliõpilane, elab vanaisa juures jnejne...pärast kui rahad kätte sai siis kukkus vahele, et küsisin palju sul autosid on siis müügis...vastuseks oli 13 :shock: vaene üliõpilane :P

autost siis:
kapoti all oli kohe ilusa bmw märgiga signa must karp - väidetavalt bmw orig signa, ainult vaja UMst puldid osta ja ära regullida -> hiljem UMst otsisid VIN koodi järgi auto andmeid ja tõepoolest on auto Itaalias poest välja ostetud, kuid lisade nimekirjas pole jälgegi signast...mõni aeg hiljem, kui autole paigaldati Cobra signa/immot siis oli näha et signa karbist jooksid ilusti mustad juhtmed kuhugi mootori ja salongi vahele, ning olid traadiga kuhugi silmaga mittenähtavasse kohta kinni tõmmatud :?
siinkohal vihje: selle väidetava orig signa karp oli KRUVIDEGA kere külge lastud...UMst öeldi et sellist asja BMW ei tee mingil juhul...niiet kui mingil autol on ka kruvidega "orig" signa karp kinnitatud siis see niisama iluasjaks pandud sinna kapotialla ;)

järgmisena:
salong -> laepolster oli liimist lahti ning oli klambritega lakke kinni lastud :D omaniku sõnul tüüpiline viga Itaaliast toodud autodega, kuuma ilma tõttu on laepolster liimist lahti sulanud...see jutt võib ka tõsi olla kuid üks kodanik, kes tegeleb polstritöödega, ütles et ilmselt on süüdi liiga karm keemiline puhastus salongis...kuna ka istmed ja uksepolstrid on päris jubedad väljanägemiselt -> keemiline puhastus võib näidata näiteks kas seda et auto on seisnud pikka aega või avariid, niiet salong on igast jama täis :roll:

ees oli parempoolne tuli päris uus väljanägemiselt, arvatavasti paugu saanud sinna nurka...seda näitas ka see, et 219 tuh sõitnud autol oli liiga sile esiklaas :? esiklaasi vahetust näitas ka see, et autole oli pandud uuemat tüüpi esiklaas, kus oli ka spets VIN koodi koht klaasil...aga minu autol oli VIN hoopis klaasist allpool !!
ja kõige meeldivam üllatus...kui hakati uut signa installima siis võesti rooli all olev plastkate ära ja see oli korralikult klaasikilde täis :?
klaasikillud tulid välja ka eile õhtu kässari ümber oleva konsooli alt, mille olude sunnil pidin korraks ära võtma...

niiet kui tahtmist on auto ostul siis võiks selle rooli all oleva plastkatte küll korraks maha kiskuda ja uurida mis seal on...ainult paar kruvi välja ja käes see ongi :)

kusjuures endal oli ka ostupäeval selline vasikavaimustus sellest autost et jube...üks sõber hel et üritas rahustada, aga ei aidanud :D
mingi esimesed paar nädalat, põdesin hullult, et raudselt sain õudsa käru endale, vaadates just ära kulunud salongi ja rippuvat laepolstrit...aga juba ligi 8 tuh km sõitnud ja pole veel kordagi teepeale jäänud niiet mootori ja tehnika poolepealt oli täitsa õnnestunud ost...õnneks :lol:
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M » 04.03.2007 18:07 58

ermicas kirjutas:arvatavasti paugu saanud sinna nurka...seda näitas ka see, et 219 tuh sõitnud autol oli liiga sile esiklaas :? esiklaasi vahetust näitas ka see, et autole oli pandud uuemat tüüpi esiklaas, kus oli ka spets VIN koodi koht klaasil...aga minu autol oli VIN hoopis klaasist allpool !!
Ei tähenda see uus esiklaas mingit pauku ilmtingimata. Saad kivi klaasi ja läheb ju klaas vahetusse. Eestis loobitakse kaskoga autodel neid klaase uue klaasi saamiseks ka ise sisse.
Indrek
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M » 12.03.2007 10:10 44

ermicas kirjutas:
Indrek_M kirjutas:
ermicas kirjutas:arvatavasti paugu saanud sinna nurka...seda näitas ka see, et 219 tuh sõitnud autol oli liiga sile esiklaas :? esiklaasi vahetust näitas ka see, et autole oli pandud uuemat tüüpi esiklaas, kus oli ka spets VIN koodi koht klaasil...aga minu autol oli VIN hoopis klaasist allpool !!
Ei tähenda see uus esiklaas mingit pauku ilmtingimata. Saad kivi klaasi ja läheb ju klaas vahetusse. Eestis loobitakse kaskoga autodel neid klaase uue klaasi saamiseks ka ise sisse.
äkki loed ka seda osa kus on räägitud uuest esitulest ja klaasikildudest autos :!:
Lugesin. Uus esituli ei tähenda ilmtingimata avariid. Loomulikult tasub umbusklik olla aga iga normaalne autoomanik vahetab aegajalt oma autol nii esiklaasi ning ka tulesid. Kivid eriti ei vali kuhu nad lendavad - neil ükskõik, kas tuli või esiklaas. Turvalisus ennekõike ja sellele aitavad kaasa korralikud tuled ning täketeta esiklaas.
Vahetatud esiklaasist, tuledest, klaasikildudest ei tasu kohe paanikasse sattuda küll aga tuleks auto kriitilisemalt üle vaadata.
Indrek
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 12:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 » 12.03.2007 13:15 23

Enda autol vahetasin esiklaasi selleks välja et väikeseid kivitäkkeid oli täis ja vastu päikest sõites häiris.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
ivan
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 03.04.2006 15:17 14
Asukoht: Viljandi

Postitus Postitas ivan » 17.07.2007 23:16 49

Muretsesin peaaegu kaks aastat peale auto ostmist paar raamatut: Bentley BMW 3 Series Service Manual ja Everetti BMW E30 - 3 Series Restoration Bible.

Pean tunnistama, et oleks mul need kohe olemas olnud, poleks ma never ever seda konkreetset masinat ostnud. Never. Kui ikka tahad mingit konkreetset mudelit osta, tutvu kirjandusega (eriti vanemate isendite puhul) ja sa tõenäoliselt loobud nii mõnegi ostust ning ei ülehinda oma võimeid teha töid (küll ei ole remondimeest, küll ei ole endal tööriista, küll ei ole kohta tegemiseks, küll roostetab, aga sõita on vaja). Everetti raamat annab ikka mõnusalt hävitava hinnangu paljudele asjadele. Bentley Service Manual aga on täitsa hea parandamiseks. Haynesi oma oli kohati kiduram.
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 12:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 » 17.07.2007 23:45 30

No kuule. vimased e 30 tulid tehasest 13 aastat tagasi. Autot hakati tootma 80aastate esimeses pooles. kuna kolmene on juba oma olemuselt selline mis loomuliku surma ei sure , siis kasutatud autol midagi head loota pole.
Enda E30 oli ka pealt enamvähem sile , see mis värviall oli oli kohuta.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 20:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Postitus Postitas MuiduMees » 08.10.2007 15:49 30

tasuks vaadata kas tosoolilekkeid pole kuskilt. Ise ostsin kah suure tuhinaga auto ära aga tosoolikeikeid oli mitmest kohast. Nimelt oli läbi soendusradikas ning eelsoenduse mootor vms. Nii nad siis järjest läbi läksid ning sai mitu korda teepeale jääda :?
muidugi avastasin vead siis kui juba auto ostetud. Nimelt kui läksin autole järgi( paberid jms korras) oli parajasti vihamne ilm ning panin soenduse põhja aga akent nagu korralikult puhtaks ei pühkinudki.
Mingi aja siis sõitsin niimoodi kuni esimesena läks läbi see eelsoenduse mootor mis hakkas lahinaga läbi laskma. See korras läks umbes mõne kuu pärast soendusradikas läbi ( samuti ajas tosooli lahinal läbi, mille tõttu sai ka mootor natuke liiga palju kuuma)- lõpptulemusena parandamise asemel keerati mootor töökojas lõplikult tuksi. :(
niiet peavalu kui palju- isegi liiga palju !!!
2000 a. 320d, e46
Kasutaja avatar
M.
Huviline
Postitusi: 47
Liitunud: 12.03.2007 01:35 54

Postitus Postitas M. » 11.01.2008 14:59 42

Alati tasuks usaldada eelmist omanikku, kui ta räägib midagi halba. Endal on siis juhtunud selline lugu, et palju aastaid tagasi omasin ühte vana bmw-d. 315 oli täpsemaks mudeliks. Arvatavalt lendas 1 kolb või midagi muud väga elutähtsat mootoris sodiks. Polnudki muud teha kui asi romulasse viia või ära müüa. Sellel ajal ei maksnud need autod eriti midagi ja seega sai asi igaks petteks müüki pandud. Mootori sai kuidagi 3 pütaga käima ja nii see jäi. Teavitasin järgnevat omanikku, et mootoris on midagi pahasti ja ees ootab kas mootori vahetus või suurem remont. Ostja vaidles tulihingeliselt, et äkki ikka küünal läbi. Vahetasin küünla ära, kuid mainisin endiselt, et selles pole viga. Hea hind tingis meeldiva kokkuleppe ja suundusime arki. Mees ütles veel, et sõbrad tuttavad teevad auto niikuinii kenasti korda ja pole probleemi. Pool aastat hiljem nägin autot jälle, mis tossas endiselt ja töötas 3 pütiga. Omanik oli endiselt rahul ja ütles, et kütet läheb vähe. Autost on küll natukene kahju, kuid kõik jäid rahule. Ühesõnaga kui vähestel juhtudel väidetakse, et midagi on viga, siis ei tasu vastu vaielda.
Vasta