Hei,
Ise valisin E70 eelmise aasta lõpus ning sai asju uuritud ja puuritud ning mitmeid autosid katsutud.
Linkteemale, kus vastuseid otsisin.
Minu arvamus selline, et kui autol on viisakas=salong korras, ei kolise, mootor käivitub ja käib ilusti jne, siis
on sellise summa kulutamisel rangelt soovitatav külastada pädevat diagnostikat- mina käisin Carmasters/Patriku juures- kui kunagi peaks jälle kasutatud BMW-d ostma, siis tõenäoliselt lähend nende juurde veel. Auto vaadati põhjalikult üle- eemaldati katteid, kontrolliti lekkeid igasugustes tüüpilistes kohtades, tehti arvutidiagnostika(sealhulgas läbisõidu kontroll erinevates plokkides), vaadati mootori käiguühtlust/pihustite näitusid jms. Raha küsiti 80 euri.
Visuaalsed vead, mis võivad algusaastate masinatel esineda on niiskus tuledes ja rooste tagaluugil. Esitulede klaasid pragunevad/lähevad tuhmiks=kehvem nähtavus=pole odav vahetada(poleer ja lakk poolkõva värk IMO).
Diislil kõige tavalise mootoriprobleem on termostaadid- mootoritemperatuuri saab vaadata service menüüst-
õpetus. Kui mootori temp püsib sõites alla 92-94 kraadi, siis asi pole korras- ca 400 euri, kui ise ei vaheta.
Kuna õlivahetuse välp on ebareaalsed 35000km või 2 aastat, siis kindlasti tasub vaadata läbisõitu IMO- on vahe, kas auto sõitnud 200 või 280 kKm, kui õli on vahetatud nii nagu tehas ette kirjutab. Kuna läbisõitusid keritakse osavalt ja muud paberimajandust saab võltsida(kui auto toodud mujalt), siis nii UM kui ka Patrik tõdesid, et põhimõtteliselt alati on loto- kas on või ei ole õige. Eesti ajalooga autol natuke väiksem võimalus
lohku saada selles osas. Kuna valikut turul on, siis soovitan soojalt vaadata Webastoga isendi poole- esiteks, kuna on väääga mugav lisa ning minu arvates on see ka selline lisa, mis pikendab mootori eluiga, kuna külmal ajal aitab mootori palju kiiremini soojaks saada.
Mootori poolest on võimalik viga mootorikettide purunemine läbisõidul alates 160kKm- kui ketid kolisevad, siis on mineku peale, kui ei kolise, siis ei tähenda ka, et homme katki ei lähe- BM auto pakkumine remondile 1,6kEur.
Käigukast- kuna BMW ei näe ette õlivahetust, siis tuleb kasti tööd väga kriitiliselt hinnata- kui kiirendades/vahetades müksab/väristab vms muid imelikke asju teeb, siis pole väga mõtet edasi vaadata masinat- kastiremont koos mahavõtmise/pealepanemisega 2000++eur üritus.
Lühidalt kokku võttes- ka kõige korralikumal autol võib järgmisel päeval või kuu aja pärast minestada mootor/turbo/kast/vahekast vms kallis jupp, mis viib taskust 2000+euri ning hulgim odavamaid paarisotiseid jubinaid, aga IMO saab seda riski minimiseerida lastes autot kontrollida- ära vali varustuse vaid seisukorra järgi.
Varustuse poolest nagu ka eespool mainisin soovitaks vaadata Webastot, comofort access ja ka comfort sisu(endal kahjuks pole)- ülejäänud asjad nagu head-up, panoraamid, soft-close jpm on IMO tilu-lilu, mis pikendab potentsiaalselt katkiminevate asjade nimekirja.
Edu.
J.