1. leht 1-st

BMW F11

Postitatud: 03.01.2021 19:18 24
Postitas kri500
Tere!

Plaanin taaskord pärast mõneaastast kooselu VW'i ja Škodaga üle minna BMW peale ning pakub huvi just F seeria. Hetkel on silma jäänud ning olen ise vaatamas käinud neid kahte isendit:

1. https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3446789
2. https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=3433023

Mõlemad autod välisel vaatlusel ilusad ja salongid ka korras. AutoDNA ja teisedki sellised saidid näitavad mõlemad, et läbisõit peaks olema mõlemal õige ning hooldused on tehtud esindustes. Kindel plaan on ka selline, et ükskõik, millise nii suure läbisõiduga auto ostan, kohe lähen ketivahetusse, et tulevikus suuremaid probleeme vältida. Sellega olen juba arvestanud. Samuti on plaan käia enne ostu ka inchcape's kontrollis.

Küsimusi on tegelikult palju, kuid ei oskagi neid väga sõnastada. Esimesel autol on põhimõtteliselt kõik lisad olemas, mida hing võiks ihata. Kas on miskit, mida nende puhul tähele panna või piisab esindusest kontrollimisel? Teisel autol on lisasid ka (küll mitte nii palju), kuid puudub xDrive. Samas ma ei teagi, kas see on lõpuks pluss või miinus? Mainin siis ka, et sõidan suurema osa ajast maanteel rahulikult kruiisides.

Ühesõnaga väga küsimusi ei tekkinudki, lihtsalt huvitab, mida nende autode puhul eriliselt jälgida? Kas Inchcapes kontrollida lastes saab piisavalt hea ülevaate auto seisukorrast ja ajaloost?

Ette tänades
Kristjan

Re: BMW F11

Postitatud: 03.01.2021 22:43 41
Postitas sigaelmar
Kõrgsurvepump vaheta siis ka juba ennetavalt ära. Palju lihtsam ja odavam kui pärast tagajärgedega tegeleda.

Re: BMW F11

Postitatud: 04.01.2021 10:37 23
Postitas kaspar
Esimesel isendil on puudu üks väga oluline lisa ehk Comfort istmed. Olen ise pikemat kasvu ning minu hinnangul on see vahe a'la taburett vs tugitool. Comfort istmed on ikka kordades mugavamad (eriti pikemal sõidul).

Re: BMW F11

Postitatud: 04.01.2021 12:26 03
Postitas M5power
kaspar kirjutas: 04.01.2021 10:37 23 Esimesel isendil on puudu üks väga oluline lisa ehk Comfort istmed. Olen ise pikemat kasvu ning minu hinnangul on see vahe a'la taburett vs tugitool. Comfort istmed on ikka kordades mugavamad (eriti pikemal sõidul).
Mis on Comfort iste ? Kas selline mis on teises kuulutuses :?: :idea:

Re: BMW F11

Postitatud: 04.01.2021 16:33 25
Postitas Oliver.L
Teises kuulutuses lihtsalt sportistmed.

Re: BMW F11

Postitatud: 04.01.2021 19:10 27
Postitas marek555
M5power kirjutas: 04.01.2021 12:26 03 Mis on Comfort iste ? Kas selline mis on teises kuulutuses :?: :idea:
Comfort istmel on seljatoe ülemise osa kalle eraldi reguleeritav, samuti saab elektriliselt peatoe kõrgust reguleerida, samuti on küljepolstrid elektriliselt reguleeritavad ja peatoe patjal saab muuta kumerust, et see toetaks rohkem pead külg suundadelt.
Kõige lihtsam vahet teha istme küljel olevate nuppude järgi, kui selliseid nuppe, nagu parempoolsel istmel näha on, pole, siis pole tegemist comfort istmega (LCI ja pre LCI mudelitel nuppude asetus väheke erineb).
Pilt

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 07:59 51
Postitas oja86
sigaelmar kirjutas: 03.01.2021 22:43 41 Kõrgsurvepump vaheta siis ka juba ennetavalt ära. Palju lihtsam ja odavam kui pärast tagajärgedega tegeleda.
Jälle see ksp jutt. Sa peaksid olema ju vw ja skoda esinduses tõõl? Peaks ss tõõkoda täis olema ksp rikkega masinaid?

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 12:12 39
Postitas RazzKalbass
Õigel viiesel on :
3.0 diiselmootor + 8ne käimar
M-pakett
Comfort istmed vent ja soojendusega
Tänapäevased lisad ala ACC, head up jne
Suur navi

:D

Kui nendest valima peaks võtaksin ehk esimese, rohkem kulinaid peal, samas teine on välimuselt kenam ja parem iste

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 16:53 58
Postitas ttsys
Õigel viiesel ei ole kindlasti surnud tehnoloogiat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines
RazzKalbass kirjutas: 05.01.2021 12:12 39 Õigel viiesel on :
3.0 diiselmootor + 8ne käimar

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 19:11 29
Postitas PeeterA
2014 a. on N57 diiselmootor ju sama top 10 parima mootori hulka arvatud. Tänaseks päevaks võibolla juba tõesti surmaeelses korinas tehnoloogia :mrgreen:

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 19:20 47
Postitas ttsys
Oli ja täna surnud. Puhas mineviku patoloogia ehk tänaseks koolenud tehnoloogia.

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 19:50 49
Postitas RazzKalbass
3.0d on ja jääb legendaarseks nagu 2JZ Toyota
Juba E39 peal oli 3.0d tegija :D (siiamaani)

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 20:04 00
Postitas ttsys
Muuseumi eksponaadid.

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 20:05 13
Postitas RazzKalbass
Jajah, need uued 1.0 R3 VAG JA R3 BMW mootorid on sitaks paremad :D

F ja G kere 3.0d 190-280kw diislid ja muud polegi eluks tarvis

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 20:11 52
Postitas ttsys
2020 veel BMW B58 ja ei ole vaja segast vahele peksta. 2021 võib juba mustrit nihutada, aga kindlasti mitte surnud tehnoloogia suunas.

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 20:28 12
Postitas RazzKalbass
Kurjad keeled räägivad, et 2021 pidi N57 tagasi tulema.

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 20:40 33
Postitas ttsys
Võimatu. USA-s ei ületa normatiive ja EU-s on lisaks poliitikale pangad sellise tehnoloogia toetuse maha matnud. Ka koroona ei pööra seda enam, pigem vastupidi on uute tehnoloogiate reitingud kasvanud.

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 20:42 00
Postitas sigaelmar
oja86 kirjutas: 05.01.2021 07:59 51
sigaelmar kirjutas: 03.01.2021 22:43 41 Kõrgsurvepump vaheta siis ka juba ennetavalt ära. Palju lihtsam ja odavam kui pärast tagajärgedega tegeleda.
Jälle see ksp jutt. Sa peaksid olema ju vw ja skoda esinduses tõõl? Peaks ss tõõkoda täis olema ksp rikkega masinaid?
Kas sa ei usu, et bemmidel need läbi lähevad või miks selline postitus? Mu vend sai enda omal küll kogu toitesüsteemi selle pärast ära vahetada ja seda on ju teistelgi juhtunud.

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 21:23 43
Postitas oja86
Vag grupi autod kasutavad seda sama bosch cp4 ksp.
Ma ei vaidle vastu et juhtub, aga tüüpveaks seda nimetada on palju. Samahästi võiks õelda, et kui hammasrihm läheb mõnel katki siis kohe tüüpviga?

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 21:40 59
Postitas Volum
RazzKalbass kirjutas: 05.01.2021 20:28 12 Kurjad keeled räägivad, et 2021 pidi N57 tagasi tulema.
Seda ei saa mitte kunagi mitte kuidagi juhtuda. :D

KSP teema ei saa tüüpviga olla, sest probleem tekib suuremas osas alati peale tankimist.

Re: BMW F11

Postitatud: 05.01.2021 22:52 29
Postitas RazzKalbass
Miks heidite n57t? :(

3.0 diisel on kōikidel hea

Bemmil
Mersul
Audil

ja nüüd hakkavad mingeid mikrokaid peale
toppima. Mb juba teeb 2.1 mootoriga S klassi ka. Püha jumme

Re: BMW F11

Postitatud: 06.01.2021 09:21 05
Postitas Raivo
Tean et VAG'il (peamiselt Audi 2012-2019a) 3.0D 150-200kw mootoreid ei kiideta. Neil saab vahetada kõike manti vähemalt 3-5K eest. 3.0bti pidavat aga pommikindel olema.

Missugune bemmi mootor siis nö pommikindel on mida soovitatakse?

Re: BMW F11

Postitatud: 06.01.2021 09:57 21
Postitas oja86
M57 ja m47

Re: BMW F11

Postitatud: 06.01.2021 10:01 16
Postitas Raivo
Mhmh, mäletan et eelmisel sajandil kiideti M30't, pidavat väga pommikindel olema :mrgreen:

Aga ütleme siis nii et 2015-2020a mis oleksid selliseid töökindlamad versioonid?

Re: BMW F11

Postitatud: 06.01.2021 10:46 48
Postitas oja86
B58

Re: BMW F11

Postitatud: 06.01.2021 10:55 51
Postitas kaspar
Raivo kirjutas: 06.01.2021 09:21 05 Tean et VAG'il (peamiselt Audi 2012-2019a) 3.0D 150-200kw mootoreid ei kiideta. Neil saab vahetada kõike manti vähemalt 3-5K eest. 3.0bti pidavat aga pommikindel olema.

Missugune bemmi mootor siis nö pommikindel on mida soovitatakse?
Selline mõiste nagu "pommikindel" on väga suhteline ning sinu üldistus ei pea paika.

Üldiselt EGR, DPF, turbodega jne seonduvad probleemid on omased igale diiselmootorile - kõik oleneb hooldamisest, kasutamisest, läbisõidust, vanusest jne, kuid tegemist on ju kuluosadega, mille hooldus/remont/uuendamine pole mitte ainult paratamatud, vaid täiesti normaalne :) Sama nagu piduriklotse tuleb aeg-ajalt vahetada, kuid kuna tegemist on kallimate ja pigem harvaesinevate töödega (võrreldes tavahooldustega), siis on tihtipeale hala rohkem kui asi väärt on.

3.0TD 150kw, 180kw, 184kw, 193kw, 230kw (BiTD), 235kw (BiTD) on nö. konstruktsiooniveana vahekarteri leke. Osadel autodel on need garantii ajal tehtud, osadel tuleb hiljem teha (esinduse ajaloo olemasolu korras rakendub tehase Goodwill). Facelift'i isenditel (193kw, 235kw) tundub probleemi olevat tunduvalt vähem.

3.0TD 160kw, 200kw on nö. konstruktsiooniveana nukkvõllide kulumine. Vahekarteri lekete kohta info puudub, kindlasti esineb oluliselt vähem kui PRE-FL mudelitel.

BiTD mudeleid (230kw, 235kw) loetakse "pommikindlaks" seetõttu, et need pole varustatud 7-käigulise S-Tronic topeltsiduriga kastiga (õrn, kulukas remontida, kohati laguneb ette hoiatamata), vaid 8-käigulise Tiptronic kastiga, mis on väga vastupidavad. Samuti on 8-käigulise Tiptronic kastiga varustatud A8 mudel (184kw ja 193kw FL). Muud diiselmootori iseärasused on ka neile omased!

Re: BMW F11

Postitatud: 06.01.2021 12:18 48
Postitas BumBum
Teemast välja või BMW kaitseks :D

Lisaks VAG katuseluugi probleemid. Siin üks Audi E-tron omaniku probleem. Kommentaaridest selgub, halb disain ja kas ei saada aru veast või taheta tunnistada(planeeritud kulu omanikule).

Re: BMW F11

Postitatud: 06.01.2021 17:20 53
Postitas kaspar
Luksusautodel on kohati nii palju haigeid vigu (esinevad juba täiesti uutel või väga vähe kasutatud autodel), et tekib üldse küsimus, et millega on selline müügihind põhjendatud. Ei pääse nendest nii BMW, Audi kui ma Mercedes. Kuid unistame ja ostame (ning hiljem kohati kahetseme) ju ikkagi :D

Re: BMW F11

Postitatud: 06.01.2021 22:21 10
Postitas sigaelmar
No sinu loogika põhjal peaksid siis kõige kallimad autod olema Corollad ja Fabiad jms põhjakiht, kus polegi eriti asju mis läbi läheksid. Ja kõige odavamad siis luksusautod ja maasturid. Ma olen kunagi kohanud ühte vanemat meest kes ei saanud aru kuidas V8 Bemm hoopis rohkem maksab kui diisel Focus. Focus on ju palju ökonoomsem, miks peaks keegi sellise Bemmi eest rohkem maksma :D

Re: BMW F11

Postitatud: 07.01.2021 08:55 46
Postitas kaspar
Ei see päris kindlasti ei ole minu loogika :lol: :lol: :lol:

Sõidumugavus, tehnoloogiline innovatsioon (kui me räägime sama ajastu autodest), dünaamika, enamikel juhtudel sise- ja välisdisain, kasutatud materjalid (materjalid mida sa katsud/puutud igapäevaselt ehk tükike kasutajakogemusest) ja eelkõige turvalisus räägivad kõik premiumi kasuks. Olles elanud läbi ühe päris korraliku avarii F02 740'ga võin julgelt väita, et ma ei osta kunagi pikemate vahemaade läbimiseks Toyota Yarist, olenemata sellest kui vastupidav see on ja kui odav on seda üleval pidada - vahe on kas tõsise avarii korral jalutad autost omal jalal välja või tõenäoliselt jääd sinna igaveseks!

Aga saan ka täiesti aru inimestest, kes mõtlevad teistmoodi ning kelle jaoks auto on sarnane tarbeese nagu röster või külmkapp. Mina olles juba 18a BMW klubi foorumlane ilmselgelt nii ei arva :cool: