3. leht 3-st

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 28.04.2021 17:28 59
Postitas kekuleku
BumBum kirjutas: 28.04.2021 16:59 52
kekuleku kirjutas: 28.04.2021 07:05 52 Mida juttu :). Võtrelda m5-te tava seeria tootmise autoga on nagu sõrme käega vörrelda :)
M seeria auto ei ole ainult mootor. See on ikka tervik. Kui ei ole omanud , siis sa ei möista seda. Lõpp kokkuvõttes need autod ju tavaliiklusesse ehitatud :)
Mõistan mis öelda soovite, kuid te saite minu arvamusest valesti aru.
Kas mul on teler 40" või 42", vahet ei ole. Film jääb filmiks. Kui küsida tavaliselt tarbijalt, kas 520d või 525d, enamus vastab, vahet ei ole. Neile on oluline, et auto sõidaks.
Loomulikult on võimsa autoga nauditavam ja parem sõita, kuid igapäevases liikluses, kui sinu ees on ristmikul vanapapi Opel Corsaga, siis ei ole vahet, kas sul on 520, 525 või M5, möödasõidu võimalust ei ole, venid sabas ja vannud. Vannud nii kütusekulu üle, kui aeglase auto üle :mrgreen:
Saan aru jah :) Aga seda "vahet ei ole " juttu saab lõpmatuseni painutada. Võid ju ka jalgrattaga sõita või jala kõndida. Jõuad ka nii punktist A punkti B. Kellele ema , kellele tütar.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 28.04.2021 17:44 42
Postitas BumBum
Täpselt, tavatarbija ostab selle, mis talle tundub taskukohasem ja praktilisem.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 29.04.2021 22:57 36
Postitas RazzKalbass
Huvitav mis teemaalgajata ostis lõpuks - kas M5 ikkagi :D

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 30.04.2021 10:46 26
Postitas krist2an
Milleks siis üldse F10/F11 poole vaadata? Sama raha eest tutikas Dacia kärab kah. Peaasi, et saab punktist A punkti B

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 30.04.2021 11:37 13
Postitas Edson520
RazzKalbass kirjutas: 29.04.2021 22:57 36 Huvitav mis teemaalgajata ostis lõpuks - kas M5 ikkagi :D
toyotat ikka. kirjutas esimese postituse ja pärast aint jälgis selle teema kommenteerijaid))))

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 30.04.2021 11:53 01
Postitas ttsys
Ärge nüüd ikka liialdage. Nii madalale ikka ei laskuta... pigem mõni Scott ikka. Pisut üle eelarve, aga ehk ikka suudab natuke juurde koguda; https://www.hawaii.ee/et/spark-rc-900-sl-axs-280500
Tahtis ju, et võimalikult uus kett peal ja üle vaadatud....

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 30.04.2021 19:38 05
Postitas sigaelmar
ttsys kirjutas: 30.04.2021 11:53 01 Tahtis ju, et võimalikult uus kett peal ja üle vaadatud....
:lol:

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 04.05.2021 18:38 04
Postitas typicalguy
RazzKalbass kirjutas: 29.04.2021 22:57 36 Huvitav mis teemaalgajata ostis lõpuks - kas M5 ikkagi :D
Polnud pikalt käinud siin, korralik arutelu vahepeal tekkinud siia, nüüd ei teagi, kas võtta Skoda või M5 :D :roll:

Pole veel soetanud endale, kuid on pmst välja valitud üks F10 3.0D

2 eelnevat masinat mis proovisin olid päris plangud, tavalised istmed vs comfort no annab ikka võrrelda.. samuti muusikasüsteem, ühel oli siuke lahja tavaline e46le tavapärane muusika, viimane masin mis proovisin, täiesti teine tera

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 05.05.2021 12:51 26
Postitas RazzKalbass
tule proovi minu oma

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 05.05.2021 15:33 56
Postitas typicalguy
RazzKalbass kirjutas: 05.05.2021 12:51 26 tule proovi minu oma
Mida pakkuda on? :D

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 05.05.2021 16:15 14
Postitas RazzKalbass
typicalguy kirjutas: 05.05.2021 15:33 56
RazzKalbass kirjutas: 05.05.2021 12:51 26 tule proovi minu oma
Mida pakkuda on? :D
kirjutan priva

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 16.05.2021 10:41 00
Postitas ant372
Panin enda oma ka just müüki:

https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.ph ... rhash=bf73

Teine laps soolas, ilmselt X5 vms vaja vaikselt vaatama hakata.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 26.07.2021 09:09 56
Postitas frozenfuryy
kas jääb siis tõesti niipalju väikseks 2 lapsega? või ei mahu vanker sellesse 😀😀🤣

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 26.07.2021 11:19 09
Postitas priitv8
frozenfuryy kirjutas: 26.07.2021 09:09 56 kas jääb siis tõesti niipalju väikseks 2 lapsega? või ei mahu vanker sellesse 😀😀🤣
Tänapäeva lapsed ilmselt suuremad. Mul mahtusid kõik E12-sse, kaasa arvatud vanker pagassi.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 26.07.2021 11:30 08
Postitas ttsys
Lapsed on väärtuslikumad ja kogu oma elu-ja-tervise varustuses võtavad abitult autos sisuliselt sama palju ruumi, kui üks täissöönud, vähe liikuv + tervisemuredega kimpus suvaline subjekt.
priitv8 kirjutas: 26.07.2021 11:19 09
frozenfuryy kirjutas: 26.07.2021 09:09 56 kas jääb siis tõesti niipalju väikseks 2 lapsega? või ei mahu vanker sellesse 😀😀🤣
Tänapäeva lapsed ilmselt suuremad. Mul mahtusid kõik E12-sse, kaasa arvatud vanker pagassi.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 26.07.2021 15:08 18
Postitas priitv8
ttsys kirjutas: 26.07.2021 11:30 08 Lapsed on väärtuslikumad ja kogu oma elu-ja-tervise varustuses võtavad abitult autos sisuliselt sama palju ruumi, kui üks täissöönud, vähe liikuv + tervisemuredega kimpus suvaline subjekt.
Kas peale turvatooli ja mängukaru peab veel midagi kaasa võtma?

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 26.07.2021 15:11 50
Postitas ttsys
Peab-peab. :P Kuigi ka laste turvatoolil ja turvatoolil on suured või isegi massiivsed erinevused. :lol:

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 26.07.2021 15:15 56
Postitas MargusA
Peatugedes peaksid kindlasti filmi ja youtube võimalus olema. Reisile minnes siis pidid lapsed vait olema.

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 26.07.2021 15:25 15
Postitas ttsys
Filmid ja Utoru on ammu juba arengupidur... holo ikka koos ruutmeetritega :D
Pilt

Re: Ostuabi F10/F11

Postitatud: 06.08.2021 22:55 03
Postitas nm5
Teema arenduseks kirjutaks ka natuke bensiini mootoritega F10st, nimelt just R4. Kuna olen nüüd üle 10k antud isendiga sõitnud ja jagan veidi muljeid.

1) minek: Räägin siis 528i mudelist, 180kw ja 350nm ja tehase väidetel on see vääne kättesaadav pööretel 1250-4800rpmi. Ei tea kuidas diislitel on, kuid bensukatel on sõidurežiimi valikul tohutu erinevus kuidas mootor reageerib gaasipedaalile ja käigukast toimetab. Eco pro peal on pedaal ikka häirivalt tuim ja linnasõidul kruiisid tavaliselt ca 1000 rpmi ringis, küll aga kui eco-s oled agressiivne ja ikka vajutad seda pedaali, siis auto kasutab päris mõnusalt mid-range´i ära ja annab päris mõnusa väände tunde ilma, et pöörded väga kõrgeks läheks. Comfort on selline kuldne kesktee, pedaal on veidi parema seadistusega, kuid on ikka paras viivitus sees, aga käigukast hoiab pisut kõrgemaid pöördeid. Comfordi peal on mootor/kast seadistatud nõnda, et pigem eelistatakse madalamat käiku, kui kõrgemat turborõhku. Sport/sport+ pöörded alla 2k ei lange, gaasipedaal tundlik ja käiguvahetused kõige kiiremad nendes režiimides. Igapäevaselt liiklemiseks pigem hoiab liiga kõrgeid pöördeid, et mugavalt sõita. Küll aga kui valida sport/sport+ ja manuaalrežiim, siis on alles aru saada, et tegelikult see mootor on üsna ergas (no 180kw mahlapaki kohta). Pedaalile reageerib kiirelt, käiguvahetused teravad ja konkreetsed ja turbo saab kiiresti rõhu üles (kui tõesti 1-1,5k pöörde juures pedaali vajutada siis on viivitust omajagu tunda, aga eks see ole ka arusaadav). Mingi tohutu rakett see kombinatsioon ei ole, kuid igapäevaseks sõiduks täiesti piisav. Kuni 140ni on minekult hästi, üle selle hakkab mahlapaki efekt tunda andma. Tehase andmete kiirendus peaks olema 6,2-6,5 sajani, polegi täpselt aru saanud.

2) Kütusekulu: Mul on f10 x-drive ja omatud aja keskmine kulu on 8,4 sajale. Ei ole tohutu ökotaja ja samas ei ole ka on/off režiimis tallaja. Start/stopi ka ei kasuta. Kui ikka on vaja mööda sõita, siis pigem teen selle reipalt. Tallinna linnakulu tavaliselt jääb 10 kanti. Õhtune kruiisimine pigem 7-8 ja ummikus passimine võib pisut üle 10 minna, 11-12. Üldiselt maantee sõit on jäänud 6l/100km kanti. Täna näiteks sai 30km linnas kärutatud ja piibe kaudu Räpina sõidetud, päeva keskmiseks tuli 7,2. Seega bensiin vs diisel kulu osas, kohutavat vahet ei olegi.

3) Rafineeritus: Pean tõdema, et VAG grupi R4 bensukad on tühikäigul vaiksemad. N20 puhul on ikka kerge diisliheli juures tühikäigul ja eriti külma mootori puhul. Salongi see õnneks ei jõua ja seni kuni uksed/aknad on kinni siis on tiptop :D Küll aga kui võrrelda R4 R6-ga siis isegi diisli puhul on paraku vahe sees. R6 on siidisem ja sujuvam, küll aga vahe ei ole nii katastroofiline, et ma R4 maha kannaks. Bensukas on ikkagi vaiksem, vähemalt madalatel pööretel võrreldes diisliga (e65 730d).

4) Mootori ülalpidamiskulud: Diisel või bensiin, BMW on BMW. Küll aga varuosad on bensuka puhul soodsamad, pihustid, KSP jne on palju soodsamad võrreldes diisliga. Turbo probleemid on bensukate puhul aktuaalsed nii N20 kui ka N55, peamiselt wastegate´i kulumine. Uue turbo hind on üsna kulukas kuna turbo on kokku keevitatud väljalaske kollektoriga. Turbo taastamine pole väga kulukas, kuna turbo ise on väga lihtsa ehitusega. Ketivahetus - N20 kett asetseb mootori ees ja vahetus ei ole äärmiselt keerukas (olgugi, et pudinaid peab omajagu eest ära kruvima). Esineb kepsusaalede kulumist, ilmselt see on tingitud pikkadest õlivahetusvälpadest, aga ilmselt diislid pole ka päris vabad antud muredest. Raamsaaled tavaliselt kestavad ja nendega pole probleeme. Vaakumpump ja veepump (elektriline) on pisut kulukamad väljaminekud, kui nendega peaks probleeme tekkima. Üldiselt VANOSTe ja valvetronicuga pole väga palju palju rikkeid täheldanud. Üldiselt N20 on inimeste seas kuidagi paha maigu külge saanud, kuid kui autot on hoitud ja õlivahetusi tehtud ca 10k juures ning ketiprobleemid lahendatud, pole üldse nii kohutav mootor.