1. leht 1-st

Küsimus kondensaatori kohta

Postitatud: 18.06.2013 21:34 07
Postitas rmartin
Tere. Olen mõnda aega kasutanud bassikõlarit ilma kondensaatorita, nüüd sis otsustasin selle viguri külge panna. Ühendasin nii nagu joonistel näidatud- aku pealt tuleb + terminal, selle jagasin pistikuga kaheks, üks juhe siis võimule ja teine kondekale. Juhtmed korralikud jämedad. Lisaks siis kondekale korralik eraldi maandus. Panin järgi, kondeka tuled vilkusid ja põlesid nii nagu peab manuaali järgi ja autot käivitama hakates aku täiesti tühi. Aku on vähem kui aasta vana, küll mitte kõige paremas korras tänu kondensaatori puudumisele varemalt, kuid siiski täiesti töökorras. Panin auto krokodillidega käima, käis ca. 15 minutit, kondekas oli järgi, muusika mängis, kõik toimis, jätsin auto seisma ja ikka täiesti tühi aku. Ühendasin kondeka lahti ja pärast 30 minutilist sõitu ikka aku täiesti läbi- järelikult aku lõpetas oma koostöölepingu. Pika jutu peale paar küsimust- kas kondekal peaks olema mingi äratus, et ta hakkab voolu sisse imema alles siis kui makk käivitub? Praegusel juhul ta hakkas kohe tööle, nii kui juhtmeid nägi. Nii ta lüpsab akut ka siis kui vaja starterit anda. Lisaks veel kas kondekas suudab kuidagi aku ära kärsatada? Tegu täiesti uue 1F jupiga, küll mitte mingi firmakas, kuid siiski pakendist võetud. Voolu pingenäidud tundusid korras olema kondeka peal, tühjalt 12.63 ja mootori töötades 14,50. Ehk oskab keegi nõu anda, ei julge enne kondekat uuele akule järgi panna, äkki tapab selle ka ära.

Re: Küsimus kondensaatori kohta

Postitatud: 19.06.2013 21:09 27
Postitas rmartin
Ilmselt vist mitte, juhisest midagi sellist välja ei lugenud. Kuidas see laadimine toimuma peaks?

Re: Küsimus kondensaatori kohta

Postitatud: 20.06.2013 13:42 43
Postitas arnis
Oleneb kondekast. Kas seal on remote või mitte.
Uue akuga 14.5V olla i tohi, liiga palju.
Tegelikult ei ole kondensaatorit vaja kõik kõik hästi ühendatud.

Re: Küsimus kondensaatori kohta

Postitatud: 20.06.2013 17:22 25
Postitas rmartin
Remote klemmi tal ei ole ja 14,5 oli vana akuga sel ajal, kui mootor käis. Suht okei laadimisvool või ei ole?

Re: Küsimus kondensaatori kohta

Postitatud: 21.06.2013 00:30 45
Postitas arnis
Liiga suur.

Iseenesest võib kange relee panna, mis laseb särtsu kondekasse ja võimu, kasutades siis remote'i jällle , antennivõimendist vüi eraldi.

Re: Küsimus kondensaatori kohta

Postitatud: 21.06.2013 14:46 40
Postitas Oldirty
Nii, mul umbes sarnane lugu nüüd, ilma kondekata lasknud aasta ja nüüd lülitab muusika välja kohe kui varjatud menüüs 12.5 V ja alla selle läheb. Kohe kui käima panen auto siis 13.8 ja muusiak toimib.
Kas tõesti peaks panema kondeka ikka vahele ?
Võimendi Magnat Tribal X One 2 kw ja sub on 1300 w (need siis max)

ja kuidas käib selle kondeka laadimine siis ?

Re: Küsimus kondensaatori kohta

Postitatud: 21.06.2013 17:20 33
Postitas arnis
Põhimõtteliselt, kogu probleem taandub kahele punktile:
1) nõrk generaator
2) halvad kontaktid. Mitte juhtmed. Juhtmed on halvad ainult siis kui nad
tõesti imepeened on, sellega aga väga ei eksita. Ühenduskohtadega aga küll.

Generaator on esimene asi, mida 1000W+ süsteemidel välja vahetada kangema
vastu. BMW tavaliselt pakubki kaks eri varianti, üks väiksema varustusega
autole, teine suuremale.

Lugemist kondensaatori kohta (kuid ka seal ei ole tegelikult puhas kuld see jutt):
http://fatfist.hubpages.com/hub/Car-Aud ... -DONT-Work" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Küsimus kondensaatori kohta

Postitatud: 22.06.2013 18:16 34
Postitas rmartin
Nagu ma aru sain, siis korralike ühenduste puhul ilma kondekata võimendi akut ei tapa? Ma tahtsin just kondekat aku säästmise mõttes panna, sest mul tuled väga ei vilgu ja nii muusikagurmaan ka pole, et mürtsukadu märkaks. Pole süsteemid ka niiväga võimsad, kõlar 350w rms ja võimedi kuskil 500w rms, täpselt ei tea.

Re: Küsimus kondensaatori kohta

Postitatud: 23.06.2013 04:20 12
Postitas arnis
Mõtlemisainet kõigile:
Järjesta, alustades kõige paremast toitekaablist võimule:
a) 50 ruuduse ristlõikega juhe, mille ühes otsas on 50A kaitse, mille metallosa ristlõige on 10 ruutu
b) 20 ruuduse ristlõikega juhe, mille ühes otsas on 50A kaitse, mille metallosa ristlõige on 10 ruutu
c) 20 ruuduse ristlõikega juhe, mille ühes otsas on 20A kaitse, mille metallosa ristlõige on 20 ruutu
d) 20 ruuduse ristlõikega juhe, millel puudub kaitse

Re: Küsimus kondensaatori kohta

Postitatud: 23.06.2013 15:37 10
Postitas rmartin
Njaa, läheb juba tuumafüüsikaks ära lihtsa kasutaja jaoks, kes elektrist suuremat ei tea. Ma siis pigem jätan selle kondeka vahelt ära ja kuulan nii edasi, nagu siiani olen kuulanud. Loodan et uue aku ostmine väga iga-aastaseks tegevuseks ei saa. Mahutasin enda väike 1.8 bensuka peale 88Ah diisli aku, vast peab ikka vastu. Enda juhtmete kohta ma muud ei oska öelda, et nad on ka suhteliselt odava komplekti juhtmed, aga no sellise jämedusega juhtmeid ma just igas autos pole näinud, ikka sellistes kus juba tehnikat rohkem kui küll. Kui ma auto ostsin, olid seal sellise jämedusega juhtmed, nagu sülearvuti toitejuhe(paremat võrdlust pähe ei tulnud, läpaka juhe logeleb kõrval ja samas mõõdus, ristlõike pindalasid ei tea) ja need ma saatsin sealt kohe minema.