NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Küsimused ja vastused seoses autosse paigutatava audio- ja videotehnikaga.
Vasta
BumBum
Huviline
Postitusi: 2086
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas BumBum »

Tere, plaanis paigaldada E53-le NBT HU-t. Juhtmete vedamisega saan ise hakkama, kuid seal tuleb ka midagi veel programmeerida, lisaks hoiatatakse, et kuigi juhtmekimbud tulevad valmislahendusena, siis on võimalik, et on vaja midagi muuta. Lisaks kirjutatakse E-Sys-i tuleb kasutada.
iDrive puutetundlik ja sellele tuleb ka veel midagi õpetada. Seda teenust ma saan aru pakutakse ka üle võrgu.

Kes täpsemalt asjast lugeda tahab, siis google pakub seda võimalust. NBT retrofit, CIC rerofit.


Küsimus, kas on inimest kellel vajalikud teadmised ja vahendid olemas, et kogu see komplekt tööle panna.

http://www.bimmerretrofit.com/store/ind ... uct_id=113" onclick="window.open(this.href);return false;

http://carsystems.com.ua/bmw-products-en" onclick="window.open(this.href);return false;

Siin üks vene foorum, kus on ilus CIC lahendus tehtud. 10.25 ekraan sobib ideaalselt: http://www.bmwclub.ru/vb/showthread.php ... 2&t=765237" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.germaniks.com/bmw-nbt-retrof ... nge-rover/" onclick="window.open(this.href);return false;
BumBum
Huviline
Postitusi: 2086
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas BumBum »

Venelaste lahenduse peale lähen mina ka, lihtsalt kasutan NBT, kuna kokkuvõttes on see lihtsam ja odavam.
10.25 ekraan istub kui valatult sinna auku. Ta ei ole teinud midagi muud, kui eemaldas doonorilt pärit originaal raami. Uueks raamiks tundub, et sobib E53 enda raam või tuleb 3D printimist kasutada.

Tööle nad hakkavad. E-mailile vastas üks pakkuja lihtsalt, et võib juhtuda mõne lisajuhtme vedamise vajadus, kuna juhtmekimp on universaalselt E39, E53, E46 jne. Juhendid saadavad nad vist kõik kaasa.
Juhtmekimbu tellin siiski euroopast. Üle ookeani ei ole nad Webastost testinud ja võib-olla seal on veel mingeid iseärasusi.

Kui neilt terve komplekt tellida, koos HU ja iDrive-ga, siis hakkab see lihtsalt tööle, kuna neil on HU viimasele softile uuendatud ja VIN koodiga vist teevad ka midagi.... Siit maalt ma ei ole enam kindel. Pole jõudnud uurida.
E-Sys kasutamisest kirjutasid mitmed ja pakutakse seda tavakasutajale ka häkitud kujul. Samas mulle tundub, et see ei ole midagi muud, kui oma eelistuste muutmine auto kasutamise juures.

Kindel on see, et iDrive, millel on puutetundlik nupp peal, selle puhul tuleb programmeerida midagi. See on ainult selleks, et saada tööle puutetundlikuse funktsioon ja keele eelistus. Kuna HU ja iDrive tuleb mul komplektina, siis ma ei ole ka kindel kas ma üldse pean seal midagi tegema.

Peab natuke veel tööd foorumite lugemisega tegema ja küll lõpuks valmis saab. Juhtmekimbu tellin varsti ja oktoobris vast jõuab selle ka ära paigaldada.
Ranno
Huviline
Postitusi: 222
Liitunud: 23.09.2010 10:57 32
Peamine sõiduk: BMW 330d F31
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Ranno »

Mul on E90's NBT. Ostsin kogu lahenduse korraga, tundus mõistlikum kui nullist ise aretama hakata, aeg maksab ka midagi.
Praeguseks olen muidugi aru saanud kuidas asjad käivad ja ka e-sys'iga NBT kodeerinud. Nii et kui küsimusi tekib, siis ehk oskan natuke aidata. Võin ka selle inimese kontakti jagada kelle käest mina ostsin.

E90 puhul kasutatakse originaal ekraani raami millest võetakse lcd välja. Natuke viilimist ja F30 lcd läheb ilusti sisse.

E90s saab kõik asjad tööle nii nagu peab. E60'ga pidi olema mõnede funktsiooniga probleeme. Pre-lci F30 pidi autol veel miskit ära vahetama.
E53 ma ei tea midagi, aga jutu point on selles et enne tasub kõvasti kodutööd teha ja foorumites tuhnida, et pärast mitte avastada et NBT installiga kaotad mõne auto funktsiooni.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2086
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas BumBum »

Kuno_T kirjutas:Kui minu poolt viidatud venelase pilte hoolega uurisin, siis pean molu paigalduse kiitmise sõnu veidi sööma- kuskilt kompunnitud raam ei tundu molu raamiga kokku sobivat.
Kuid 3-d printimiseks pead ju enne 3-d joonise tegema. See on paras pähkel, kui tegu ümar- ja kaldpindadega.
Tal seal kusagil foorumi lõpu poole oli pildid uue raamiga. 3D printimise puhul peaks ka sellest piisama, et skännivad vana raami sisse ja siis täiustavad seda mulle sobivaks. Selleni on mul veel aega, kõigepealt asjad paika ja lõppviimistlus ei jää kindlasti tegemata.

E53 puhul peaks enamus asju tööle jääma. Kellaplokis igatahes kõik asjad jäävad toimima. Seepärast sai ka Dynavin ja muud sellised lahendused kõrvale heidetud.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2086
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas BumBum »

Kirjutan siia natuke kulutustest, kui kellelgi peaks huvi veel sellise asja vastu tekkima.
E39, E53... puhul on vaja ekraani, NBT HU, sellele oma valiku soovil ka nuppude paneeli, idrive-i ja viimasele omakorda on vaja ka ECU-t, et see toimima hakkaks. ECU vajadus VIST on ainult siis, kui idrive on puutetundlik. Võimalik vist on kasutada ka ilma ECU-ta, lihtsalt puutetundlikuse võimalust ei saa kasutada.

HU koos ekraaniga- alates 500 eurost. Võib ka loomulikult odavamalt leida. Uuemad variandid millel on juba kolmanda gen. iDrive, need on loomulikult kallimad. ebay otsingusse NBT ja valikut jätkub.
Adapteritega on nii, et hind 430 eurot,( http://carsystems.com.ua/bmw-products-en" onclick="window.open(this.href);return false; ), kuid see ei sisalda juhtmeid. Kui HU(head unit-suur hall kast) läheb pagasiruumi, siis on vaja juhtmed pikendada. Pikemat juhet on vaja ekraanile, idrive-ile, USB juhe. Juhtmeid võib ka ise pikendada kuid selleks peab natuke rohkem elektrist teadma. Video kaabel on originaalis 1m ja pikema kaabli puhul tuleb signaali võimendada. Lisaks on vaja otsikuid, millele juhtmete kinnitamine ei ole ka kõige lihtsamaid tegevusi. 5m valmis videokaabel eraldi 90 eurot.

Germaniks ( http://www.germaniks.com/categories/bmw ... rofit.html" onclick="window.open(this.href);return false; ), kes on Carsystems-i edasimüüja, pakub täiskomplekti hinnaga 650 eurot pluss 30 eurot GPS ja FM adapteri eest, pluss 100 eurot kodeerimise eest. 650 eurose hinna sees on põhimõtteliselt kõik vajalikud juhtmed ja lisad. Bluetooth ja eraldi GPS antenn, mikrofon koos pikendatud juhtmega, USB ühendus pikendatud juhtmega jne. Seal pildil on ka kirjeldusega kõik näha.

Nüüd see idrive ECU, seda keegi nendest eraldi ei müü, kui ainult koos idrive-iga Germaniks-i hind 270 eurot näiteks. Kuid sellele on lihtne lahendus. Uus ECU maksab 50-65 eurot, tuleb ainult õige valida.

Nuppude paneel, seal need hinnad kõiguvad palju. Ma usun, et kusagilt romulast võib toimiva välise defektiga(juhul kui läheb pagasiruumi) odavamalt leida kui ebayst. Hinnad seal alates 50-80-150 eurost. Kirjutatakse, et kõik ei sobi. Tõenäoliselt tuleb valida selle järgi, millistele autodele HU originaalis sobib.
Mis sellega saab, sellega saab DVD välja lasta ja helitugevuse nupu peaks saama ka salongi tuua. Roolilt samas jääb kõik toimima ja pole kõige olulisem.

Seega 780 adapteri, juhtmete ja kodeerimise eest, pluss väike postikulu. 60 eurot idrive touch ECU. HU (NBT)koos ekraaniga (CID). Kokku siis umbes 1600 eurot. Miinus mõned vanad seadmed mis saab müüki panna.
Lisaks veel tagurduskaamera, omal vabal valikul, ei pea olema originaal.
Kodeerimine eraldi ostes maksab 100 eurot.
Kõike seda on võimalik ka ise teha, kuid võimalus on asjatundmatuna ka läbipõletada midagi. Õpetused saadaval internetis, eeldab kasutaja tegemist ja päris avalikult sellest ei kirjutata.

Uurida tasub kindlasti ka täiskomplektide hindu, sest need võivad kokkuvõttes odavamad tulla, boonusena uuendavad sulle vajaliku navigatsioonikaardi sinna peale. Minul on juba liiga hilja seda teed minna.

Juhul kui HU on lisa videoväljund, siis on võimalik panna lisaekraanid, digibox, läbi digibox saab korraliku summa eest veel MirrorLink-i (Ühendad telefoni ja kõik mis on telefoni ekraanil, kuvatakse ka auto monitoril).
http://www.eldibg.com/en/home/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kas see kõik on seda väärt... Kui vana seadet uuendama hakata ja vaadata mis lõpptulemus on, siis jääb küsimus, kui kauaks sellega rahul olen. Arvestades veel MK4 hinda... DSP õnnelikud omanikud saavad ka oma seadmed ilma suuremate probleemideta ühendada.
NBT lisamine võtab autol justkui 10 aastat vanust vähemaks ja uuema ostmise vajadus väheneb aastateks.

Lõppu veel üks fail, mille Germaniks saatis. Alguses on ka hea ülevaade millist HU endale osta. http://www.upload.ee/files/5176332/BMW_ ... S.pdf.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja NBT ühendused: http://www.upload.ee/image/5176530/pinout_nbt.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
zaddam
Huviline
Postitusi: 211
Liitunud: 03.05.2009 23:28 12
Peamine sõiduk: BMW X5 e53 3.0d
Asukoht: tallinn

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas zaddam »

Mõni aeg tagasi lugesin ka selle kohta, kuid jäi selgusetuks mulle, et kui hästi saab toimima webasto sellega?
BumBum
Huviline
Postitusi: 2086
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas BumBum »

Euroopa omad väidavad, et toimib ja saab läbi kompuutri kasutada. Kinnitada seda ma saan kõige varem oktoobri lõpus, mitte ennem.
ekgerke
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.03.2016 15:09 57
Peamine sõiduk: x5 4.4

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas ekgerke »

Webasto ei toimi NBT pealt, vähemalt carsystems-i adapteriga mitte. kui on vaja abi juhtmekimbu tegemise ja NBT kodeerimisega, siis saan aidata. Germaniksi juhendi x5 bezel on minu autos pildistatud ja Eestis kohapeal tehtud. Sama on iDrive controlleri ümbrisega.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2086
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas BumBum »

Webasto taimeriga ei toimi jah. Puldist hakkab tööle ja mootorit soojendab aga salongi sooja puhuma ei hakka.

Ekraani raam(bezel) navigatsiooni vasakpoolset menüü valikut ei varja?
Mul plaanis tuua ekraan natuke rohkem ette, et see raam natuke õhemaks saada ja võib-olla ka muuta natuke vaatamise nurka, et taga istujatele ka paremini paistaks.
ekgerke
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.03.2016 15:09 57
Peamine sõiduk: x5 4.4

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas ekgerke »

BumBum kirjutas:Webasto taimeriga ei toimi jah. Puldist hakkab tööle ja mootorit soojendab aga salongi sooja puhuma ei hakka.

Ekraani raam(bezel) navigatsiooni vasakpoolset menüü valikut ei varja?
Mul plaanis tuua ekraan natuke rohkem ette, et see raam natuke õhemaks saada ja võib-olla ka muuta natuke vaatamise nurka, et taga istujatele ka paremini paistaks.
salongi ei puhu sooja? huvitav.. mul küll puhub. bezel otseselt menüüsid ei varja, aga ma tahaksin ekraani ülemist otsa ettepoole saada, ehk siis natuke rohkem vertikaalseks ekraani. tolmu on ka natuke kehv puhastada :)

muide, mismoodi sa idrive kontrolleri paigutuse tegid?
BumBum
Huviline
Postitusi: 2086
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas BumBum »

Webasto puhul võimalik, et asi ka vajab kodeerimise kontrolli. Kliimaplokki igatahes tööle ei suutnud lülitada.

Mul hetkel NBT-ga kõik asjad veel pooleli. Aprillis loodan enam-vähem valmis kõik saada. Idrive on plaanis ikka joogitopsi auku panna ja ümbritsev kate 3D prindiga lasta valmis teha. Soov oleks veel helireguleerimise nupp sinna kõrvale tuua.
Idrive teine lahendus oleks terve käikukangi ümbrus ümberehitada aga nii kaugele ma ka minema ei hakka. Lihtsam on osta joogitopsihoidjad.
Midagi sellist näiteks: http://www.aliexpress.com/item/Clip-on- ... 6b0324fcf3" onclick="window.open(this.href);return false;
ekgerke
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.03.2016 15:09 57
Peamine sõiduk: x5 4.4

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas ekgerke »

BumBum kirjutas:Webasto puhul võimalik, et asi ka vajab kodeerimise kontrolli. Kliimaplokki igatahes tööle ei suutnud lülitada.

Mul hetkel NBT-ga kõik asjad veel pooleli. Aprillis loodan enam-vähem valmis kõik saada. Idrive on plaanis ikka joogitopsi auku panna ja ümbritsev kate 3D prindiga lasta valmis teha. Soov oleks veel helireguleerimise nupp sinna kõrvale tuua.
Idrive teine lahendus oleks terve käikukangi ümbrus ümberehitada aga nii kaugele ma ka minema ei hakka. Lihtsam on osta joogitopsihoidjad.
Midagi sellist näiteks: http://www.aliexpress.com/item/Clip-on- ... 6b0324fcf3" onclick="window.open(this.href);return false;
võta ühendust, näitab enda lahendust et oskaksid vigu vältida
ekgerke
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.03.2016 15:09 57
Peamine sõiduk: x5 4.4

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas ekgerke »

Pilt
Pilt
Viimati muutis ekgerke, 22.03.2016 08:26 54, muudetud 1 kord kokku.
BumBum
Huviline
Postitusi: 2086
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas BumBum »

Vau, ma arvasin, et need pildid kusagilt kaugemalt maalt.
Aprilli keskpaigas võtan ühendust!
ekgerke
Huviline
Postitusi: 14
Liitunud: 20.03.2016 15:09 57
Peamine sõiduk: x5 4.4

Re: NBT E53-le, programeerimine, ühendamine.

Postitus Postitas ekgerke »

natuke muu nurga alt ka paigaldust. viimasel pildil on NBT head unit proovikinnitusega X5 pagassi audioräkis, tegelikkuses on ta ühe nõksu võrra allpool ja kinnitub ilusti neljast punktist. Kuivõrd NBT on pärit avariilise auto pealt, siis on pildil puudu vasakpoolne alumine kinnituskõrv. Loomulikult ei ole see paigaldus veel lõplik. Kuivõrd mul oli tehasest DSP võimendi ja sellega kaasnesid teatud piirangud (2 kanali input 4 asemel - fader ei tööta, tagumiste parkimisandurite heli ei kuule kõlaritest jne), siis läksin seda teed, et jäid tehasekõlarid, 2x blaupunkti 4x110w võimendit (8 oomiste kõlaritega siis järelikult 8x55w kanalit kokku) ja sinna siis veel 4x3-ribalist crossoverit. kogu selle koleda porno ette tuleb veel USB, RJ45, eject nupuga jne. musta värvi paneel, pluss ümbertehtud seinakate. aga sinna veel aega on.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Vasta