Kirjutan siia natuke kulutustest, kui kellelgi peaks huvi veel sellise asja vastu tekkima.
E39, E53... puhul on vaja ekraani, NBT HU, sellele oma valiku soovil ka nuppude paneeli, idrive-i ja viimasele omakorda on vaja ka ECU-t, et see toimima hakkaks. ECU vajadus VIST on ainult siis, kui idrive on puutetundlik. Võimalik vist on kasutada ka ilma ECU-ta, lihtsalt puutetundlikuse võimalust ei saa kasutada.
HU koos ekraaniga- alates 500 eurost. Võib ka loomulikult odavamalt leida. Uuemad variandid millel on juba kolmanda gen. iDrive, need on loomulikult kallimad. ebay otsingusse NBT ja valikut jätkub.
Adapteritega on nii, et hind 430 eurot,(
http://carsystems.com.ua/bmw-products-en" onclick="window.open(this.href);return false; ), kuid see ei sisalda juhtmeid. Kui HU(head unit-suur hall kast) läheb pagasiruumi, siis on vaja juhtmed pikendada. Pikemat juhet on vaja ekraanile, idrive-ile, USB juhe. Juhtmeid võib ka ise pikendada kuid selleks peab natuke rohkem elektrist teadma. Video kaabel on originaalis 1m ja pikema kaabli puhul tuleb signaali võimendada. Lisaks on vaja otsikuid, millele juhtmete kinnitamine ei ole ka kõige lihtsamaid tegevusi. 5m valmis videokaabel eraldi 90 eurot.
Germaniks (
http://www.germaniks.com/categories/bmw ... rofit.html" onclick="window.open(this.href);return false; ), kes on Carsystems-i edasimüüja, pakub täiskomplekti hinnaga 650 eurot pluss 30 eurot GPS ja FM adapteri eest, pluss 100 eurot kodeerimise eest. 650 eurose hinna sees on põhimõtteliselt kõik vajalikud juhtmed ja lisad. Bluetooth ja eraldi GPS antenn, mikrofon koos pikendatud juhtmega, USB ühendus pikendatud juhtmega jne. Seal pildil on ka kirjeldusega kõik näha.
Nüüd see idrive ECU, seda keegi nendest eraldi ei müü, kui ainult koos idrive-iga Germaniks-i hind 270 eurot näiteks. Kuid sellele on lihtne lahendus. Uus ECU maksab 50-65 eurot, tuleb ainult õige valida.
Nuppude paneel, seal need hinnad kõiguvad palju. Ma usun, et kusagilt romulast võib toimiva välise defektiga(juhul kui läheb pagasiruumi) odavamalt leida kui ebayst. Hinnad seal alates 50-80-150 eurost. Kirjutatakse, et kõik ei sobi. Tõenäoliselt tuleb valida selle järgi, millistele autodele HU originaalis sobib.
Mis sellega saab, sellega saab DVD välja lasta ja helitugevuse nupu peaks saama ka salongi tuua. Roolilt samas jääb kõik toimima ja pole kõige olulisem.
Seega 780 adapteri, juhtmete ja kodeerimise eest, pluss väike postikulu. 60 eurot idrive touch ECU. HU (NBT)koos ekraaniga (CID). Kokku siis umbes 1600 eurot. Miinus mõned vanad seadmed mis saab müüki panna.
Lisaks veel tagurduskaamera, omal vabal valikul, ei pea olema originaal.
Kodeerimine eraldi ostes maksab 100 eurot.
Kõike seda on võimalik ka ise teha, kuid võimalus on asjatundmatuna ka läbipõletada midagi. Õpetused saadaval internetis, eeldab kasutaja tegemist ja päris avalikult sellest ei kirjutata.
Uurida tasub kindlasti ka täiskomplektide hindu, sest need võivad kokkuvõttes odavamad tulla, boonusena uuendavad sulle vajaliku navigatsioonikaardi sinna peale. Minul on juba liiga hilja seda teed minna.
Juhul kui HU on lisa videoväljund, siis on võimalik panna lisaekraanid, digibox, läbi digibox saab korraliku summa eest veel MirrorLink-i (Ühendad telefoni ja kõik mis on telefoni ekraanil, kuvatakse ka auto monitoril).
http://www.eldibg.com/en/home/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kas see kõik on seda väärt... Kui vana seadet uuendama hakata ja vaadata mis lõpptulemus on, siis jääb küsimus, kui kauaks sellega rahul olen. Arvestades veel MK4 hinda... DSP õnnelikud omanikud saavad ka oma seadmed ilma suuremate probleemideta ühendada.
NBT lisamine võtab autol justkui 10 aastat vanust vähemaks ja uuema ostmise vajadus väheneb aastateks.
Lõppu veel üks fail, mille Germaniks saatis. Alguses on ka hea ülevaade millist HU endale osta.
http://www.upload.ee/files/5176332/BMW_ ... S.pdf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja NBT ühendused:
http://www.upload.ee/image/5176530/pinout_nbt.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;