stereo süsteem

Küsimused ja vastused seoses autosse paigutatava audio- ja videotehnikaga.
Vasta
krisspin
Huviline
Postitusi: 33
Liitunud: 14.11.2007 17:17 48
Peamine sõiduk: bmw e36 318is
Telefon: 0469407129
Kontakt:

stereo süsteem

Postitus Postitas krisspin »

kas keegi oskab öelda palju kõlareid ja millised kõlarid peavad olema et bmw 318 kupees oleks normaalne heli
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

See oleneb nüüd kõlarites väga palju ja samuti nende paidutusest. Ning kas neid toidab mingi lisa võimendi või raadio üksi.
Räägi mis väljavaated on, mis eelarve jne.


Audio teemal oskab nõu anda ka hollow.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

nii palju kui on inimesi on ka arvamusi see mida sina pead normaalseks seda ei prugi mina normalseks pidada...
aga kui sa tahad üle keskmise paremat heli autosse saada ja mitte vägapalju raha kulutada, siis alusta sellest, et kõigepealt ostad võimendi vähemalt esimeste kõlarite jaoks... original kohtadesse ei ole hea uusi käiareid paigaldada, aga kui tahaad nad mujale paigaldada, siis läheb asi juba tunduvalt kallimaks.

e36'ele sobivad 13cm kõlarid... vali vastavalt võimendi võimsusele midagi DLS, Alpine, MTX kõlarite seast (peaksid enamasti ülekeskmise head olema) ja pane nad oiginaal kohtadesse

tweetrid (kõrgsagedus kõlarid) pead aga originaalkohtadest eemal hoidma, sest sealt ei ole nad kuidagi kuulaja suunas suunatavad... mina valisin peegli kolmnurgad tweetrite jaoks aga võib ka A piilari kylge panna. kindlasti arvesta sellega kas sa enamasti sõidad üksi või mitmekesi. kui üksi siis suna mõlemad tweetrid ikkagi juhikohasuunas.

nüüd maitse küsimuse juurde... kui sulle meldib nö. ruum heliga täita ja seda kuulata, siis pane ka taha kõlarid, kui meeldib rohkem stereot kuulata kus on parem ja vasak pool selgelt eristatavad, siis jäta tagumised kõlarid panemata.

kui sa tahad bassi saada, siis seda sa tavaliste kõlaritega kunagi kuulma ei saa, selleks vaja sobwoofrit koos võimendiga.

et heli aga sõitmise ajal ka hea oleks, siis alusta kogu asja heliisolatsioonist... uksed ja rattakoopad tee kindlasti pigimatiga üle...kui rohkem jamada viitsid, siis ka põhi, mootori ja salongivheline tulemüür ja katus... kindlasti palju müra tuleb sisse kardaani tunnelikaudu ja pagasniku põhja kaudu... see on selle auto eripära

minul mahtus autosse 130kg pigimati
selle aja originaal makist samuti head heli välja ei tule
Kasutaja avatar
Hendrik
Huviline
Postitusi: 166
Liitunud: 02.04.2003 17:53 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hendrik »

Mul ka sarnane teema ja autoks samuti E36 kupee.

Nimelt, praegu on autos tavaline tehase originaal stereosüsteem. Eesmärk on kogu audio osa välja vahetada, luues ilma eraldiseisva subwooferita helisüsteemi. Olemas on Alpine CDE-9846RM makk (CD, woofri juhtimine, 1x RCA) ja Audison SRx2 võimendi (2x65 W RMS @ 4 oomi). Ühe paari RCA-sid koos remotega vedasin maki juurest pagasiruumi.

Tahaksin asja lahendada nii, et osta ette 2-ribalised komponentkõlarid (13 cm elemendid originaalide asemele ja tweeterid A-piilaritesse) ning taha läbi võimendi 6x9“ ovaalid (plastikadapteritega originaalide asemele).
Kaablid mõtlesin ühendada nii, et tagumiste ovaalide madalsagedus elemendid toidaks ära võimendi, esimesed 13 cm elemendid ühendada maki esimestesse kanalitesse ning kõik neli (esimesed + tagumised) tweeterit maki tagumistesse kanalitesse. Mõtlesin, et selline lahendus võiks ehk olla voolu (võimalikult kasumliku) ühtlase jaotuse poolest toimiv, aga kuidas on lugu takistustega kahe tweeteri (paralleelselt) ühendamisel ühte kanalisse?
Esimesteks kompodeks vaatasin Alpine SPE-13CS või DLS B5A. Kas kompodel saab üldse 13 cm elementi ja tweeterit eraldi kanalitesse ühendada?
Tagumisteks ovaalideks vaatasin näiteks Signat H96 midwoofereid, mille sagedusvahemik algab paberite järgi 40 Hz-st (samas ei ole need eriti hea tundlikkusega). Kas neile on mõnelt teiselt tootjalt ka alternatiive? Lisaks midwooferitele mingid eraldi tweeterid või siis need üldse ära jätta?

Maki integreeritud võimendit ei ole vist võimalik sillata (esimeste kompode jaoks)?
Kas võimendi peaks kohe minema viskama või on seda võimalik ca 80W ovaalide võimendamiseks kasutada?

P.S. Tean, et parem lahendus oleks kõik kõlarid ühendada läbi 4-kanalilise 500W võimendi, ovaalide asemel kinniste kastidega ümmargused kõlarid, esimesed elemendid ukse polstri sisse ehitada jne, aga praegu ei ole selleks kahjuks oskusi, aega ega muid ressursse.

Kui väga puusse panin kõigega, siis vabandan - auto audio alased teadmised on mul puudulikud, aga tänud siiski kõigile, kes viitsivad lugeda/vastata.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Ovaalid on olemas või miks ovaalid? Kui olemas pole, siis pole mõtet neid ka soetada. Tahad veidigi kvaliteeti siis pane normaalsed ümmargused valjukad ikka.
Indrek
Kasutaja avatar
Hendrik
Huviline
Postitusi: 166
Liitunud: 02.04.2003 17:53 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hendrik »

Indrek_M kirjutas:Ovaalid on olemas või miks ovaalid? Kui olemas pole, siis pole mõtet neid ka soetada. Tahad veidigi kvaliteeti siis pane normaalsed ümmargused valjukad ikka.
Ovaale olemas ei ole, aga ühes autos olid mul taga taolised Signati ovaalid plastadapteritega. Panin võimu vahele ja heli jäi minu jaoks rahuldav (ees oli tookord kõik originaal). Nendest Signati ovaalidest tuli tol ajal bassi minu jaoks täiesti piisavalt. Kardan, et 13 cm kompod taha pannes ei tule (sarnaselt originaalkõlaritele) üldse bassi - olgu nad siis võimu järel või mitte. Äkki ma eksin?
Kunagi ammu installisin oma E30-sse mingi suvalise võimsa woofri-võimu ja lõpuks müüsin maha, kuna valjusti kuulates peksis polstrid, liistud, numbrialuse jne kõik hullusti plärisema ja nagisema, niiet hiljem vaikselt kuulata ei saanudki :lol: Ei suutnud ära vihastada kui vaikuses sõita tahtsin. Sel nädalavahetusel aga lammutasin just kõik polstrid lahti, puhastasin, paigaldasin müraisolatsiooni, liimisin polstrite sisemisi detaile, tegin nailonsukast isolatsioone, vahetasin kõik kulunud/puuduvad tüüblid, vedasin võimu kaablid ja lappasin kõik korralikult kokku. Elemente polnud võtta ja selget ettekujutust helisüsteemist ka polnud... Nüüd on mõnus vaikus ilma ühegi naginata, aga muusikat tahaks ka kuulata.
Kuidas ikkagi selle nelja tweeteri ühte kanalisse ühendamise ja muuga lood on?
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Maki võimendit ei saa sillata ... nende tweeterite jms eraldi kanalitesse ühendamise osas tegeled sa minu arusaamist mööda mingi pornoga ... sry :)
Pigem pane ette korralikud kõlarid (nii kesksagedus kui tweeter) võimalusel maki esimeste kanalite taha läbi võimendi, woofer ka võimendi taha ... tagakõlarid võid siis maki taha otse pista kui kuskil võimendi taga ruumi pole.
Indrek
Kasutaja avatar
Hendrik
Huviline
Postitusi: 166
Liitunud: 02.04.2003 17:53 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hendrik »

Indrek_M kirjutas:nende tweeterite jms eraldi kanalitesse ühendamise osas tegeled sa minu arusaamist mööda mingi pornoga ... sry :)
Väljaöelduna kõlab see kõigi tweeterite ühendamine ühte kanalisse mulle endale ka pornona, nagu kaablite ühendamine teibiga, remote võtmine tagatuledest jne, aga ma mõtlesin, et neid oleks niiviisi jube mugav ühendada - ei peaks kõike uuesti lahti kakkuma ja ei peaks lisaks kaableid vedama. Kui tehniliselt kõik toimiks võiks ehk ka parema lõpptulemuse saada, aga huupi ise katsetama ei tahaks hakata. Kui takistuste või muuga mingid jamad tekivad, siis peab mingit normaalset lahendust kasutama...
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Sellel makil pole nii kui nii sagedus filterid peale subw oma.
compodel crossid kaasas ju. Nii et kõik ikka ühe kanali taha ühenda.
Kasutaja avatar
Hendrik
Huviline
Postitusi: 166
Liitunud: 02.04.2003 17:53 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hendrik »

Suured tänud, Indrek ja Ragnar.
Ette tulevad siis kompod ja taha koaksid. Praegu traditsiooniliselt otse maki taha, seniks kuni 4- või 5-kanalilise võimu ostan.
Ovaalide asemel tuleb tagumisele aknalauale 10" 200-300W free-air woofer. Sellega seoses, kas kellelgi on kogemusi sellise asja paigaldusega või teab ehk keegi mõnd linki anda näiteks DIY lehele (ei pea olema tingimata BMW kohta, aga ise ei suutnud praktiliselt midagi leida).
Kuna MDF-iga pole varem kokkupuuteid olnud, saab see esimese tööna minu jaoks paras katsumus olema :lol:
Rakvererax22
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 10.03.2007 12:30 31

Postitus Postitas Rakvererax22 »

freeairiga oli mul küll pettumus kunagi :? ei tuld õiget bassi kuskilt niisama. ta peab olema piisavalt võimas et su bagassi kastina kasutada. Mul oli 500w rms ja väheks jäi. pärast ehitasin talle kasti ka ümber, kohe teine asi. Aga sul vb parem iseolatsioon sellel autol, kui mul oli.
Kasutaja avatar
Hendrik
Huviline
Postitusi: 166
Liitunud: 02.04.2003 17:53 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hendrik »

Rakvererax22, kui paksu MDF-plaati uue aknalaua tegemisel kasutasid ja kas elemendi jaoks peaks augu ümber süvistama ka randi või kruvitakse element päris plaadi peale? Kas element oli free-air või tavaline woofer?
Isolatsiooni mõttes ei tohiks ju muud kunsti olla kui salongi isoleerimine pagasiruumist, mis ei peaks kupee puhul eriti raske olema. Vist? Hea heliisolatsioon salongi ja pagasiruumi vahel ongi tegelikult üks põhjustest, miks free-airi tahan :lol: - tavalisest kastist ei jõua heli normaalselt salongi.
Enda jaoks loeks ma ettevõtmise õnnestunuks kui free-air woofer annaks parema tulemuse kui midwoofer ovaalid.
E36 pidavat kuulu järgi olema üks keerulisemaid autosid kuhu heli teha. Kui kellelgi on parem lahendus pakkuda, siis oleksid mõtted igati oodatud.

EDIT: Kui tavalise (kinnise või inverter) kasti puhul on tulemus tavaliselt normaalne, siis free-airi install on paras risk - mõnedel on tulemus hea, mõnedel halb. Olen lapanud Lexuse foorumeid (Lexus kasutab oma kõvemas helisüsteemis free-air woofrit). Enamus kasutajaid on väga rahul, kuid knowhow'd on neis teemades vähe, sest arutelu piirdub enamasti elemendi ja/või võimendi valikuga, kuna Lexuste puhul käib see vana-välja-uus-sisse-meetodil ja ise midagi aretama ei pea.
Rakvererax22
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 10.03.2007 12:30 31

Postitus Postitas Rakvererax22 »

nu oleneb kuidas sa ise tahad seda, et woofri rant oleks kasti suhtes? Kas nii et on supaka serva (randi) jagu plaadist eemal, või nii et on eest tasa? Nagu minu praeguse supaka pealt näha võib, siis mul on tasa see. Ma ei teinud sinna rantsi sisse, vaid panin kaks plaati. ja paksust oli plaadil mingi 24mm.
http://img219.imageshack.us/my.php?imag ... 177qj1.jpg
Vasta