E34 M50 jahutussüsteem

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
itmask
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 19.12.2003 13:44 59
Asukoht: Tartu

E34 M50 jahutussüsteem

Postitus Postitas itmask »

Tere,

juba pool aastat on olnud jamamist M50 jahutusega. Esmalt läks õhtale plastiklabadega veepump, peale selle vahetamist (uue plastiklabadega pumba vastu) hakkas lekkima radikas, sai ka see fiksitud.
Kuid põhimure on säilinud: kui termostaat on sees (proovitud mitme erinevaga), siis xxx km läbimisel peale korralikku õhutamist läeb masin keema. Ühesõnaga vaikselt surutakse vedelikku paisupaagi tihendite (paisupaak on sel masinal radika küljes) vahelt välja kuni tase langeb alla kriitilise. Kui termostaat välja võtta, on kõik okei - vedelikku kuhugi ei kao, õhku süsteemi ei tule.
Ilma termostaadita kuumal päeval on jahutusvedeliku temp peaaegu sama nagu termostaadiga sõites, seega peaks ju ka sel juhul vedelikku välja vulisema, aga seda ei toimu..

Veepump sai hiljuti veel vahetatud korraliku metall-labadega pumba vastu, see ei muutnud midagi.

Plokikaas on korras, peab olema kui silindrisurved on paigas ja ilma termostaadita sõites vedelikukadu pole (surve jahutussüsteemi ega jahutusvesi silindrisse ei jookse).

Õhutamine on tehtud kindlasti korralikult.

Mis detaile veel kontrollida? Polegi nagu rohkem ju midagi..
:roll:
Kasutaja avatar
dantee
Huviline
Postitusi: 386
Liitunud: 11.02.2005 10:41 09
Asukoht: Valga

Postitus Postitas dantee »

aaa kas jahutusventilaatori sidur on korras? Asjas paistab nagu iva selles peituvat, kui võtad termostaadi välja on suur ring kogu aeg järel ja ta ei jõua keema minna, kui paned termostaadi tagasi, ei suuda termostaadi avamisel soenenud vedeliku hulka radikas üksinda enam maha jahutada, kuna vent ei aita?!
itmask
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 19.12.2003 13:44 59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas itmask »

dantee kirjutas:aaa kas jahutusventilaatori sidur on korras?
See on korras, liigagi korras, nimelt "peale keeratud", vuhiseb mõnusalt igal temperatuuril. Pealegi praeguste jahadeta ilmadega (ning ka talvisel ajal, kui see probleem eriti terav oli, sest salongisoojendus ei tööta kui õhumull vahele tekib) ei tohiks jahutusventikas lugeda suurt .. kui siis ainult pikalt kohapeal seistes. Aga asi tilgub ka maanteel pikka otsa sõites, kui termostaat sees.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Aeg radikas välja vahetada?
itmask
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 19.12.2003 13:44 59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas itmask »

meph kirjutas:Aeg radikas välja vahetada?
Kuidas see mõjutada saab (termostaat sees termostaat väljas erinevus)? Radikas iseenesest näeb väga viisakas välja jahutuselemendi osas .. pealtpoolt :P
Kasutaja avatar
dantee
Huviline
Postitusi: 386
Liitunud: 11.02.2005 10:41 09
Asukoht: Valga

Postitus Postitas dantee »

Jah sinnani tahtsin ka mina jõuda, kui pool radikat umbes, ei suuda see samuti ülessoenenud vedeliku hulka normaalselt termostaadi avanedes maha jahutada ja süsteem läheb keema! Muidugi fooritaga peaks ta soema ilmaga ka ilma termostaadita siis mulksuma hakkama?! Umbe läheb radikas lihtsalt, kui oled kasutanud varem mingit süsteemi tihendajat, mille kassutamine on eelkõige mõeldud remondikohta jõudmiseks, mitte süsteemi remontimiseks!
itmask
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 19.12.2003 13:44 59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas itmask »

dantee kirjutas:Jah sinnani tahtsin ka mina jõuda, kui pool radikat umbes, ei suuda see samuti ülessoenenud vedeliku hulka normaalselt termostaadi avanedes maha jahutada ja süsteem läheb keema! Muidugi fooritaga peaks ta soema ilmaga ka ilma termostaadita siis mulksuma hakkama?! Umbe läheb radikas lihtsalt, kui oled kasutanud varem mingit süsteemi tihendajat, mille kassutamine on eelkõige mõeldud remondikohta jõudmiseks, mitte süsteemi remontimiseks!
Foori taga tipptunnil +28 kraadise ilmaga seistes ilma termostaadita polnud mingit probleemi.
Samuti pole kasutanud mingit tihendamisainet, ainult selleks ettenähtud kraami valatud süsteemi.
epic_metal
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 29.02.2004 19:00 15

Postitus Postitas epic_metal »

No aga proovi igaks juhuks radikat puhastada mingi ainega. Siis saab edasi mõelda. Mul näe oli radikas umbes ja lõi ühe lõdviku puruks üldse.
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

Ütleme nii et termostaat läks peese ja masin läks keema ning siis sulasid lahti veepumba labad.kontrolli ära mis temperatuuril sul see termostaat avaneb.m50 jahutusüsteemis peab surve sees olema.
328 M52
itmask
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 19.12.2003 13:44 59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas itmask »

naips kirjutas:Ütleme nii et termostaat läks peese ja masin läks keema ning siis sulasid lahti veepumba labad.kontrolli ära mis temperatuuril sul see termostaat avaneb.m50 jahutusüsteemis peab surve sees olema.
Termostaat ning veepump (nüüd metall-labadega) on vahetatud.
Uus termostaat 87 kraadi, vana 92 kraadi. Mõlematega probleem ühesugune täpselt.

Miski soovitatud asjadest mõjunud pole siiani, seega tuleb ilma termostaadita edasi sõita, vähemalt suvel. Eks siis talvel järgmine saam: uus radikas. Kõik muu jahutussüsteemis on juba vahetatud.
Vasta