E30 tühikäigu pöörded kõrged

Üldised arutelud ning näpunäited
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

E30 tühikäigu pöörded kõrged

Postitus Postitas Mikk_O »

arvan, et tuleb vist täitsa otsast alustada.
autoks siis bmw316, kuhu on ise 2,0i mootor peale leiutatud, koos vastavate elektri juhtmetega. esialgu olid siis tühikäigupöörded külmalt 500 ja soojalt umbes 1200, sai siis natuke kapoti all urgitsetud, lõdvikuid pingutada ja siis hakkas asi juba mingil määral toimima, et siis külmalt 1500-1600 pööret, aga soojalt ikka 1100-1200, kütet võtab kah teine ohtrasti. Siis üks tuttav arvas, et mul tühikägumootor puudu, kas on see võimalik???? ta ju muudab pöördeid soojenedes. ise arvasin, et äkki temp andur, aga see oli korras. siis üks tark arvas veel, et võib mingisugune külmkäivitusklapp lahti olla jäänud, et saab siis koguaeg rikkamat segu vms.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Mine Patricu juurde...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Külmalt mitte rohkem kui 1200 (ka talvel!) ja soojalt ikka seal 700-800 mail, oleneb kuidas keegi on timminud.

Hakatuseks vaheta kõik õhulõdvikud uute vastu ära. Neid pragusi vanadel niisama peale vaadates ikka igakord ei avasta. UM-is tükk paarkümmend krooni.

Külmkäivitusklapp maksab UM-is ligi 2 tonni, romulast saad paarisaja krooni eest juustu, klapp ei tööta (laenasin ühest romulast koju terve hunniku ja "keetsin" siis, mitte ükski ei näidanud elumärki).
Enamus sõidavad peetis külmkäivitusklapiga, pole neil vist enda arvates häda midagi, mina nii ei arvanud. Ja muidugi Patrikuga sel teemal kõneldes, ka tema mitte.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
truumu

Postitus Postitas truumu »

Külmkäivitusklapp annab lisaõhu peale.
Kontrollimiseks pane üks vaakumvoolik umbseks, kui pööre langeb, viga klapis.
MiQ
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 22.02.2004 16:36 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MiQ »

kuidas see külmkäivitus klapp üldse reageerima peaks kui talle pinge(12v) peale anda?
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

to truumu- milline vaakumvoolik umbseks tuleb panna?
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Joonis

14 või 18 umbseks.

15 ja 16 mitte torkida, jahutusvedelik jookseb sealt läbi.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

kui nr14 voolik kinni pigistada, siis sureb mootor välja
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

See vidin kuhu lõdvikud 12 ja 13 lähevad, asub otsas kruvi, keera seda. See on vist täiega kinni (või oli nüüd lahti. sry) keeratud.

Truumu muidugi teab täpsemalt edasi seletada.




K-k-klapi tööpõhimõte on, et külmalt annab lisaõhku ja nii kuidas mootoris jahutusvedelik soojeneb, samas joostes läbi klapi, sooja paisudes surub klapi kinni, et sealt enam õhk ei peaks läbi minema.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Andu
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 12.09.2004 23:38 23
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Andu »

mul endal selline probleem et kui auto kylmalt käima panna siis peab gaasi peal hoidma kuni mootor soojaks läheb kuna tyhikäigul lihtsalt sureb välja külmast peast. kui mootor soe siis ei sure välja aga pöörded siiski kõiguvad vahel 100-200 rpm üles-alla ja tahhokas seier vahepeal hypleb nagu jõnksatab välkkiirusel yles alla :P ei tea mis jama on:S
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

vaatan-proovin
truumu

Postitus Postitas truumu »

i-bmw-i kirjutas:kui nr14 voolik kinni pigistada, siis sureb mootor välja
Tähendab tühikäigu kruvi on täiesti kinni keeratud.
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

selge, eks ma timmin natsa
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

aga kui ma kruvi lahti keeran, siis pöörded tõusevad ju.
seda on mul kõige vähem vaja!
truumu

Postitus Postitas truumu »

Pane voolik kinni, siis keerad kruvist pöörde paika.
Saad niimoodi sõita, kuid külma mootoriga peab mingi aeg jalaga gaasi hoidma.
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

Andu kirjutas:mul endal selline probleem et kui auto kylmalt käima panna siis peab gaasi peal hoidma kuni mootor soojaks läheb kuna tyhikäigul lihtsalt sureb välja külmast peast. kui mootor soe siis ei sure välja aga pöörded siiski kõiguvad vahel 100-200 rpm üles-alla ja tahhokas seier vahepeal hypleb nagu jõnksatab välkkiirusel yles alla :P ei tea mis jama on:S
Tee ka nii nagu truumu soovitas. Kui pöörded kõiguvad siis lisaõhk pragulistes lõdvikutes (ei ole ju raske neid ära vahetada!)
Tahhokas hüppab - kontakti kala.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

kas seda külmkäivitusklappi kuidagi puhastada ei saa?
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

proovisin siis omast tarkusest natuke mässata, külmkäivitusklapp on täiesti puhastatav, seal on lihtsalt jahutusvedeliku poolt tekitatud sete sees ja sellepärast ei liigu! aga natuke lahustit ja edasi- tagasi liigutamist, ning asi toimib jälle, kuumas vees proovisin, sulges ilusti, aga nüüd järgmine mure, pöörded kõiguvad 1000 ja 1500 vahel, niimoodi, et tõstab pöörded 1500 peale ja siis kohe langetb tuhande peale ja siis jälle 1500???
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

:arrow:
truumu

Postitus Postitas truumu »

Vale segu.
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

sooja mootoriga on pöörded ok, umbes800rpm.
mootor hakkas ka nüüd ühtlasemalt tööle, peale seda muidugi, kui olin puhast hapnikku õhupuhastisse lasknud ja see klapivärk kah toimib nüüd, võtsin lahti ja puhastasin settest, täitsa ok. pöörded sooja mootoriga ikka tuiavad, kuda seda segu timmida saab?
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

:arrow:
truumu

Postitus Postitas truumu »

Õhulugeja küljes on üks sisemise kuuskandiga kruvi.
Parem reguleerida stendis muidugi, hädapärast võid ka kõrva järgi paika panna.
Andu
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 12.09.2004 23:38 23
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Andu »

i-bmw-i kirjutas:proovisin siis omast tarkusest natuke mässata, külmkäivitusklapp on täiesti puhastatav, seal on lihtsalt jahutusvedeliku poolt tekitatud sete sees ja sellepärast ei liigu! aga natuke lahustit ja edasi- tagasi liigutamist, ning asi toimib jälle, kuumas vees proovisin, sulges ilusti
kui sa kuumas vees proovisid kas ta sulgus täiesti? endal kah sama jama võtsin selle julla koju kaasa ja ka samuti soojas vees vaatasin kas läheb kinni...natuke liikus aga umb tervest august 10% sulges kinni..siis keetsin seda jullat ning siis sulgus kuskil 70% ulatuses. Et siit ka küsimus kas ta peab täiesti kinni minema? Ja küsiks ka seda, et millises konditsioonis need romula omad on? kuskil kuulsin, et keegi rääkis et üle poolte on vigased? Ja viimane küsimus oleks see, et kallis see julla uuena maksta võib?
truumu

Postitus Postitas truumu »

92*C juures peab olema täiesti suletud.
Romulast suhe 1/100, et saad korraliku.
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

mul sulgus täielikult ja mingi aeg töötas kah, aga nüüd jälle jukerdab.
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

i-bmw-i kirjutas:mul sulgus täielikult ja mingi aeg töötas kah, aga nüüd jälle jukerdab.
Sulge siis külkäivitusklapi juures lõdvik, sooja mootoriga vaata mis teeb, kas ikka kõigub!? Kui jah siis, vaata oma lõdvikud üle. Kõik lõdvikud!
Igasugune teipimine unusta ära.
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

sooja mootoriga on pöörded ok. tegelt isegi vähe u 550, aga külmaga 2000
Kasutaja avatar
Hans
Huviline
Postitusi: 2193
Liitunud: 17.11.2003 00:42 10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Hans »

i-bmw-i kirjutas:sooja mootoriga on pöörded ok. tegelt isegi vähe u 550, aga külmaga 2000
Soojaga keera siis pöördeid juurde, külmaga käitu nii nagu Truumu soovitas - sulge ahel ja hoia jalaga gaasi. Külmkäivitusklapp löö läikima ja pane riiulisse, kusjuures ma ei ole irooniline. (Mina valasin pisaraid kui UM-st uue ostsin, naisele ei ütelnud sõnagi summast, muidu ei oleks enam suppigi saanud)
E30 316i ´90, E34 518i ´95
Andu
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 12.09.2004 23:38 23
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Andu »

hehe käisin ka selle klapi hinda vaatamas ja 1900 eeku ei kutsunud küll ostma :P keegi ei tea kus seda jublakat b-varuosana müüakse, kui üldse müüakse?
Vasta