Kerged ja rasked

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Kerged ja rasked

Postitus Postitas Aare »

Netist natuke ringi vaadates ja ühes topicus siin tuli välja mingi rahvaluule müüt, kus ühed mootorid on "head ja kerged", teised "pahad ja rasked". Natuke numbreid:

M10 - 82 kg
M20 - 117 kg
M30 - 143 kg
M40 - 81 kg
M42 - 100 kg
M54 - 126 kg
S14 - 106 kg
S38 (varane) - 146 kg
S38 (hiline) 151 (!!!) kg

Kolm rahvatuutu mida ette tuleb:
318iS on mootori väiksema kaalu tõttu tunduvalt paremini juhitav kui 320i. Reaalne vahe on 17 kg -võtke pagassist välja tagavararatas-selle efekt on täpselt sama suur (so ei muuda muhvigi). Tegelikult on vahe vedrustuses, mitte mootori kaalus.

M30 on kole-jube raske jurakas, mis rikub juhitavust. Vahe M20-ga on 26 kg, M50 vaid 7 kg ning S38 on juba raskem. Need vahed on nii väiksed, et need on kergesti kõrvaldatavad aku vms ringipaigutamisega
või vedrustuse/rehvide ringisättimisega.
24V, 6 seguklappi vms on karmid asja, aga kaaluvad ka päris karmilt.

M3 on sellepärast 327 teemadest parem, et tal on parem kaalujaotus. Excuse me...mille arvelt? 11 kg mootori arvelt või??? Tõsta aku pagasnikusse ja kogu moos. Raskem mootor reguleeritakse vedrustusega välja. Loomulikult 325 esivedrude peale raskema mootori istutamine prosto-tak rikub auto juhitavust.

Autot veab edasi ikka mootori võimsus ja moment ning +/-10% erinevus ei oma tänavakasutusel olevale autole vähimatki tähtsust.
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

numbrid ebareaalsed- sooviks allikaid kust info pärineb. bmw annab ametlikult m54 kaaluks 170kg m50vanos kaaluks 198kg http://www.bmwworld.com/weeklypics/one_to_many.htm
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

allikas on: http://www.unixnerd.demon.co.uk

Nähtavasti on mõeldud kuivkaalu ilma abiseadmeteta (starter, genekas jne). M30 olen ise venitanud küll ja küll ning
julgen sulle kinnitada, et mingi HÜPERraske ja kolakas see mootor tegelikult ei ole
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Aare kui sa võtad 320l pagassist tagavara ratta välja läheb juhitavus halvemaks. Ja üldiselt 17kg nina peal tähendab päris palju.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Tom[/i]
Aare kui sa võtad 320l pagassist tagavara ratta välja läheb juhitavus halvemaks. Ja üldiselt 17kg nina peal tähendab päris palju. [/quote]

Selle loogika järgi peaks tühja bensupaagiga sõites juhitavusega üldse kellad majas :D olema.....täis ja tühja paagi vahe on sellel autol ca 50 kg....ratas
kaalub vast 15 kg.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Selle loogika järgi peaks tühja bensupaagiga sõites juhitavusega üldse kellad majas :D olema.....täis ja tühja paagi vahe on sellel autol ca 50 kg....ratas
kaalub vast 15 kg. [/quote]

Aare ja ongi !!! Olen Saugal oma tugevalt üle 100 ringi teinud ja tunnen vääga hästi kudas tühi paak pära tahab ära viia võrreldes täispaagiga millega alati rajale lähen. Lõppkiirus muidugi pisut parneb ja ka tegelikult kurve saab usinamalt läbitud kuid 120 pealt 30 peale nõelasilma mahapidurdusel kipub tühi paak tagarattaid plokki laskma ja pisut rohkem tuleb kurvis sees olles käsi roolil pingutada. Kaalujaotus 50/50 on igati ideaal kuna üle ala juhitavus on võimalik tasakaalus hoida. Loomulikult minu "alamõõduline mootor" Aarele rõõmu ei valmista kuid kaalujaotuses oskan oma tagumikuga ikka millestki aru saada.

Rahu ainult rahu. :P
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Tegelt tegin selle jutu jaoks teise teema:)

Aga jutt jutuks - mul on endal nii 520 kui 535 ning mingist halvemast juhitavusest
raskema mootori tõttu rääkida küll ei saa.
Muudatustega vedrustuses on see lisakaal ära silutud ja kogu moos. Enda kogemus on, et vaatamata "hiidraskele"
M30 mootorile ei kannata näiteks juhitavuse osas 520 mingit võrdlust. Pigem oli täna vihmaga linnas sõites häda, et tagaots oma teed läheb.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Kui sõidetakse piiripeal loeb iga kilo ja gramm , rehvivalikust rääkimata. Tunda annab see mitte selles kuidas sõidad aga ajavõtuvahedes. 1 lisainimene autos võrdus minul umbes sekundiga ringiajast. 20 kilo võrdub järelikult 1/4 sekundiga lihtne kas pole ??
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Seda eeldusel, et mootor on sama. Kui aga
25 kg mootori kaalu kasvuga (mis on tänava-bmw kaalust
paar protsenti) kaasneb poole rohkem kW, kes
siis võidab? PEan silmas ringrada, mitte eesti
kardiradu? Pealegi on siin jutt tänavaautost,
mitte ringrajaautost.

Ja 50/50 kaalujaotus ei ole esmane. Näiteks
Ferrarid on 30/60. Ringrajal bmw-ga sa vaevalt
sammu pead. Võrdsed peavad olema rataste kõrvale-
jooksunurgad, mitte kaalujaotus eraldi. Selle
loogika järgi ei tohiks Porsche 911 üldse ringrajal
sõita.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Hmm mix siis devilc tegi Lillest tunduvalt paremaid ringiaegu ? Mootor oli Lillel minuarust võimsam või eksin. Ok see sellex . Parem saame linnapeal kokku ja laseme rusikad käima kel ennem nukid purud see vähem kribab :P irww
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Üldjoontes olen Aarega nõus, 20 lisakilo kapoti all ei puhu suurt pilli. Küll olete kõik ära unustanud ühe väga olulise asja ringraja masina ehituse juures... nimelt auto vedrustamata mass. Võimalikult kerged veljed, pidurisuppordid, pidurikettad; alumiiniumist õõtshoovad jms. sillatükid.
Auto mass väheneb sellise modimise tulemusena 20-30 kg, ringiaeg aga paraneb tunduvalt rohkem kui lihtsalt kergema mootori installiga.

Vaidluses selgub tõde, nii et valagem õli tulle :D
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Cardo[/i]
Hmm mix siis devilc tegi Lillest tunduvalt paremaid ringiaegu ? Mootor oli Lillel minuarust võimsam või eksin. Ok see sellex . Parem saame linnapeal kokku ja laseme rusikad käima kel ennem nukid purud see vähem kribab :P irww [/quote]

devilc autol on minuteada mahtkompressor, mille
tõttu pöördemomendikarakteristikutelt jääb alla
3000 mittetöötav Lille auto vist kaugele.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
Üldjoontes olen Aarega nõus, 20 lisakilo kapoti all ei puhu suurt pilli. Küll olete kõik ära unustanud ühe väga olulise asja ringraja masina ehituse juures... nimelt auto vedrustamata mass. Võimalikult kerged veljed, pidurisuppordid, pidurikettad; alumiiniumist õõtshoovad jms. sillatükid.
Auto mass väheneb sellise modimise tulemusena 20-30 kg, ringiaeg aga paraneb tunduvalt rohkem kui lihtsalt kergema mootori installiga.
Vaidluses selgub tõde, nii et valagem õli tulle :D [/quote]

Siinkohal tasuks veel meenutada, et selle neetud M30
mootoriga sõideti 70ndate alguses DTM-i ning küll
keegi ei hädaldanud, et raske oli. Ekst teine asi
ole selles, et võidusõidu ekstreemvõimsuste jaoks
on see massiiivne malmplokk asjakohasem taluma kui
uute mudelite aluplokk.
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

kahtlemata M30 mootor oli aegade parim mootor selle alusel ka S38 väljatöötatud.
Ega asjatult 69a väljatöötatud mootor oli tootmises kuni 92a. Aga arvan BMW siiski hakkas laduma oma trumpe V8 mootoritele ja nüüd siis V10. M30 on ammendanud ajaliselt ennast, rääkimata kaalust... Dynaamika siiski arvan et on erinev Alu blokkidega mootoritel ja Malmmootoritel.
Ja arvan toores jõud ei ole see mis teeb autost AUTO. Vaid Jõu kaalu vedrustuse jms balans.
Ja minuteada BMW on alati yritanud oma autosi esitleda kui Suurepärase juhitavusega tagaveoline AUTO. Selle arvelt ka kaalule meeletud rõhku pöörama hakkatud. Siiski arvan vana M30 3,5L mootor ei ole konkurentsivõimeline M60 V8 3,5L mootorile kasvõi.

Lihtsalt väljendasin oma vaadet, ärge näkku lööge.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Millegipärast on igasugu ehitajate lemmmikud
just need vanemad mootorid - näiteks M10 on
in ja parem-kaasaegsem M40 on täiesti out.
Samamoodi on nt E30 peal M20 ja M30 in, M50 jne
on haruharv variant.

Ise pean tunnistama, et millegipärast on imponeerima
hakanud just brutaalsed autod vaiksete ja harmooniliste
ees.

Sõitsin nädalavahetusel oma vana 520i-ga...väga hea auto,
vaikne, mugav, samas hästi juhitav.....nagu täiuslikkus...
aga....aga...siis istusin Tumesinisesse :D...see on sootuks
teine muusika ja ühist on ainult sisedisainis. Juba mootorit
käivitades tunned, kuidas loom ellu ärkab. Vihmaga gaasiga
tänavanurki võttes kipub tagaots vägisi oma teed minema,
tuurid lendavad pedaalivajutusega võrdses tempos ülesse,
roolitaga uimata aega ei ole...100 kmh tuleb esimese
hingetõmbega, teine 100 mitte eriti väiksema
innukusega...
silver
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 13.11.2002 09:09 21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas silver »

[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Seda eeldusel, et mootor on sama. Kui aga
25 kg mootori kaalu kasvuga (mis on tänava-bmw kaalust
paar protsenti) kaasneb poole rohkem kW, kes
siis võidab? PEan silmas ringrada, mitte eesti
kardiradu? Pealegi on siin jutt tänavaautost,
mitte ringrajaautost.

Ja 50/50 kaalujaotus ei ole esmane. Näiteks
Ferrarid on 30/60. Ringrajal bmw-ga sa vaevalt
sammu pead. Võrdsed peavad olema rataste kõrvale-
jooksunurgad, mitte kaalujaotus eraldi. Selle
loogika järgi ei tohiks Porsche 911 üldse ringrajal
sõita. [/quote]
Ferrarid on 30/60.? ee? kuhu 10 % jääb?
Lillel olid Devilc-iga võrreldes surnud rehvid autol all.
Kui tahad kaalujaotusest aimu saada otsi üks suur asfalt plats arenda seal selline kiirus et üheksakümmend kraadi keerates hakkab esiots libisema ja siis vaata kuidas auto juhitavus ja tagumine ots käituvad. See et libedaga kipub iga nurga peal saba liputama näitab kas esiots on liig raske või tagant liiga kerge. Ideaalis peaks autol libisema kõik neli ratast, samas peab auto olema ka juhitav ja libisemise suund korrigeeritav ja hetkega muudetav üle- v. alajuhitavaks.
silver
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 13.11.2002 09:09 21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas silver »

[quote][i]Algselt postitas Arvo[/i]
Üldjoontes olen Aarega nõus, 20 lisakilo kapoti all ei puhu suurt pilli. Küll olete kõik ära unustanud ühe väga olulise asja ringraja masina ehituse juures... nimelt auto vedrustamata mass. Võimalikult kerged veljed, pidurisuppordid, pidurikettad; alumiiniumist õõtshoovad jms. sillatükid.
Auto mass väheneb sellise modimise tulemusena 20-30 kg, ringiaeg aga paraneb tunduvalt rohkem kui lihtsalt kergema mootori installiga.

Vaidluses selgub tõde, nii et valagem õli tulle :D [/quote]
20 kg puhub juba pilli lõhki tavaliselt. DTM sarjas pannakse autole lisakaalu 5kg kaupa ja auto keskele.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Meil käib jutt tänavaautodest:)
silver
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 13.11.2002 09:09 21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas silver »

[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Siinkohal tasuks veel meenutada, et selle neetud M30
mootoriga sõideti 70ndate alguses DTM-i ning küll
keegi ei hädaldanud, et raske oli. Ekst teine asi
ole selles, et võidusõidu ekstreemvõimsuste jaoks
on see massiiivne malmplokk asjakohasem taluma kui
uute mudelite aluplokk. [/quote]
Meil käib jutt tänava autodest:D:D:D
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Krt andestage kui ma eksin aga devilci auto kaal oli 1200 võrreldes surnud rehvidega palun parandage kui eksin. See selleks. Järgmisel suvel teeme Saugal OT sarnase ürituse kus hakkame testima erinevaid rehve ja kutsume kaalumehed ka kohale ja 1 veetsistern et hiljem libedat teha ja kinumehed ka ja kõik kõik ja hakkame uurima puurima rusikaid ja mutrivõtmeid vibutama. Teeme puust ja punasex ette ja taha. Mis ???
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

:D
loodetavasti on 520 mul veel siis alles ning õnnestub sulle demoda enda jaoks haapsalu lennuväljal ammu selgeks saanud tõde, kuidas pädeva vedrustusega kuid raskema esiotsaga M535 läbib idasugu figuure vähem pädeva vedrustuse, kuid hirmus hea kaalujaotusega 520st märksa kiiremini. Ja kui kuskil ekstreemkurvis peakski aega kaotama, siis poole suurem kW teeb selle sirgel kiiresti tagasi. MOTT:cool:
silver
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 13.11.2002 09:09 21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas silver »

Kui teist keegi mäletab, siis suvisel Sauga ringil käis soomlase "hõljuk"(600hj camaro) seal sõitmas, kurve ta ei suutnud kiiresti läbida hoolimata, et on puhastverd rinka auto ja rehvid ees juba 2x sama laiad kui teistel.
Sulle Aare võib see tunduda vastupidi, aga võta üks tihedalt kurviline lõik ja sõida mõlema autoga läbi(hea kui mõlemal oleks ühesugused rehvid), siis näed erinevust ja las keegi sõber võtab aega ka.
silver
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 13.11.2002 09:09 21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas silver »

[quote][i]Algselt postitas Cardo[/i]
Krt andestage kui ma eksin aga devilci auto kaal oli 1200 võrreldes surnud rehvidega palun parandage kui eksin. See selleks. Järgmisel suvel teeme Saugal OT sarnase ürituse kus hakkame testima erinevaid rehve ja kutsume kaalumehed ka kohale ja 1 veetsistern et hiljem libedat teha ja kinumehed ka ja kõik kõik ja hakkame uurima puurima rusikaid ja mutrivõtmeid vibutama. Teeme puust ja punasex ette ja taha. Mis ??? [/quote]

Sorry, unustasin ka selle enne lisada, OT-l sõideti 5 ringi kaupa ja B2000 rehv tahab ka soojeneda 5-10 ringi ja alles siis hakkab pidama.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

To silver: siin jutt käib kui suur mõju on/ei
ole 17-25 kg-l tänavaautole, camaro on natuke
kohatu võrdlus ringrajal nende Civikute vastu-
mootor kaalub siibikul alla 100 kg, camarol
pea 300 kg. See on jah vahe kordades, mitte
vahe alla 10%
silver
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 13.11.2002 09:09 21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas silver »

[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
To silver: siin jutt käib kui suur mõju on/ei
ole 17-25 kg-l tänavaautole, camaro on natuke
kohatu võrdlus ringrajal nende Civikute vastu-
mootor kaalub siibikul alla 100 kg, camarol
pea 300 kg. See on jah vahe kordades, mitte
vahe alla 10% [/quote]

Kas sa juba proovisid nii teha;Kui tahad kaalujaotusest aimu saada otsi üks suur asfalt plats arenda seal selline kiirus et üheksakümmend kraadi keerates hakkab esiots libisema ja siis vaata kuidas auto juhitavus ja tagumine ots käituvad. See et libedaga kipub iga nurga peal saba liputama näitab kas esiots on liig raske või tagant liiga kerge. Ideaalis peaks autol libisema kõik neli ratast, samas peab auto olema ka juhitav ja libisemise suund korrigeeritav ja hetkega muudetav üle- v. alajuhitavaks.
Kui proovisid, siis viska 50 kg kott taha lisaraskuseks ja proovi uuesti. Kui oled selle ära proovinud võta see kott tagant ja tõsta kõrvalistuja kohale ja jälle seesama, nende trikkidega peaksid juba aru saama mis on kaalujaotus.:D
Sulle Aare võib see tunduda vastupidi, aga võta üks tihedalt kurviline lõik ja sõida mõlema autoga läbi(hea kui mõlemal oleks ühesugused rehvid), siis näed erinevust ja las keegi sõber võtab aega ka.
Edit text:D
Kasutaja avatar
Andry
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 03.10.2002 10:13 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andry »

kas keegi teab minu tulevase mootori S50 kaalu ka?
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

[quote][i]Algselt postitas Aare[/i]
Meil käib jutt tänavaautodest:) [/quote]
tahaks täpsustada: teema algas patriku masina kaalujaotuse parandamisest. minu teada ehitab ta omale ringrajakõlbulikku masinat.

seega.. kas kuskil on minule arusaamatult teemas teine suund võetud?
Vasta