K:aku laadimine
K:aku laadimine
Olen kuulnud igasugu jutte ,et uuemaid 2000a. ja peale masinatega ei soovitata anda krokodillidega voolu ega ka vastu võtta ja aku auto peal olles ka mitte laadiat külge panna.(st. aku tuleks laadimis ajaks maha võtta)
On see jutt tõsi või jällegi kellegi väljamõeldis?
Kert @ hommikul tühja akuga diisliga jamamas
On see jutt tõsi või jällegi kellegi väljamõeldis?
Kert @ hommikul tühja akuga diisliga jamamas
3xE30 + E46 + E61 M-tech
Re: K:aku laadimine
Töötava mootoriga ei tohi ühegi autoga voolu anda ega töötava mootoriga autolt võtta. Kui doonoril mootor seisab, siis pole vahet.
Akut laadida soovitatakse uuematel autodel ilma akut maha võtmata ja üldse kapoti all olevate klemmide kaudu mitte otse aku klemmide kaudu, kuna autol on enne akut hunnik elektroonikat, mis tahab aku laadimisest teada.
Akut laadida soovitatakse uuematel autodel ilma akut maha võtmata ja üldse kapoti all olevate klemmide kaudu mitte otse aku klemmide kaudu, kuna autol on enne akut hunnik elektroonikat, mis tahab aku laadimisest teada.
Indrek
- mastergut
- Huviline
- Postitusi: 785
- Liitunud: 14.11.2007 15:51 55
- Peamine sõiduk: BMW 530xd
- Asukoht: Rakvere
- Kontakt:
Re: K:aku laadimine
aga se aku mahavõtmine ja laadimine on minumeelest sama kui aku ära sureb ja selle uue vastu vahetad. mis sellel autol ikka uurida sellest laadimisest?Indrek_M kirjutas:Töötava mootoriga ei tohi ühegi autoga voolu anda ega töötava mootoriga autolt võtta. Kui doonoril mootor seisab, siis pole vahet.
Akut laadida soovitatakse uuematel autodel ilma akut maha võtmata ja üldse kapoti all olevate klemmide kaudu mitte otse aku klemmide kaudu, kuna autol on enne akut hunnik elektroonikat, mis tahab aku laadimisest teada.
AUDI b3 2.3 Quattro , E46 320I , e39 530d 142kw , e61 530xd , e34 524td
- RK1.0
- Huviline
- Postitusi: 540
- Liitunud: 17.10.2008 21:45 35
- Peamine sõiduk: iS
- Asukoht: Tallinn/Pärnumaa
Re: K:aku laadimine
Mis siis juhtub, võib juhtuda? Siiamaani ma küll ikka töötava mootoriga autolt võtnud vooluIndrek_M kirjutas:Töötava mootoriga ei tohi ühegi autoga voolu anda ega töötava mootoriga autolt võtta. Kui doonoril mootor seisab, siis pole vahet.
-
- Huviline
- Postitusi: 1992
- Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
- Peamine sõiduk: E61-2007-525D
- Telefon: 56623817
- Asukoht: Valga
Re: K:aku laadimine
Arvan ka, et töötava autoga ikka tulebki voolu anda- kõigepealt natuke laadimist anda sellele nõrgukesele, et ta kohe minu oma alla ei neelaks ja siis anda käivitusabi ja seda ju kindlasti töötava autoga! Olen ma siis kogu aeg valesti teinud ja mitte ainult mina? Ja miks?
Re: K:aku laadimine
Töötav doonor auto millelt voolu võetakse, selle auto generaatorile võib lõppeda see halvasti.
Re: K:aku laadimine
Töötavalt autolt kindlasti ei tohiks võtta, teadagi auto käivitusvool on suur ja generaator koos kaasneva elektroonikaga ei pruugi seda taluda.
Aga akulaadimise koha pealt, oma autolt olen alati aku enne laadimist lahti ühendanud, tea kas ilma lahtiühendamiseta ka võib (e34 siis)?
Aga akulaadimise koha pealt, oma autolt olen alati aku enne laadimist lahti ühendanud, tea kas ilma lahtiühendamiseta ka võib (e34 siis)?
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
- Alari.
- Huviline
- Postitusi: 3007
- Liitunud: 14.02.2004 19:21 21
- Peamine sõiduk: Bmw e38 730d
- Telefon: 5181397
- Asukoht: Lääne Virumaa Tapa
- Kontakt:
Re: K:aku laadimine
isegi pidevalt tuttavatele ja sõpradele täkku and ja pole juhtund midagi!Ja seda juba aastaid!
Re: K:aku laadimine
Mööda neid samu juhtmeid jookseb ka masina osa infot, pöörded jne.. Ja see kohtumine teisega ei pruugi hästi lõppeda. Omal öel sai küll teist marki masin mingi elektroonika osa kahjustuse. Tekkisid käivitus probleemid mis päädisid aju vahetusega lõpuks.
Re: K:aku laadimine
Aga siuke asi,et kui laadida kapoti alt, kas siis jõuab täpselt sama palju voolu akkuse, kui laadida otse akule ?
Re: K:aku laadimine
kui tarbijaid tee peale ei jää, siis ei tohiks vool ise kuhugi kaduda. Kui ei leia just hirmpeeneid juhtmeid, kuhu taha akulaadija kinnitada.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Re: K:aku laadimine
Uuematel autodel tuleb aku vahetuse puhul seda ka autole öelda ... laadimise jaoks on plokk vahel, kus toimub aku kalibreerimine vms ... ehk siis lihtsalt aku vahetusest ei aita - autole tuleb ka selgeks teha, et mis aku, mis mahtuvusega jms peale sai. Samuti kontrollib see plokk siis aku laadimist.mastergut kirjutas:aga se aku mahavõtmine ja laadimine on minumeelest sama kui aku ära sureb ja selle uue vastu vahetad. mis sellel autol ikka uurida sellest laadimisest?Indrek_M kirjutas:Töötava mootoriga ei tohi ühegi autoga voolu anda ega töötava mootoriga autolt võtta. Kui doonoril mootor seisab, siis pole vahet.
Akut laadida soovitatakse uuematel autodel ilma akut maha võtmata ja üldse kapoti all olevate klemmide kaudu mitte otse aku klemmide kaudu, kuna autol on enne akut hunnik elektroonikat, mis tahab aku laadimisest teada.
E34 ja E39 kontekstis pole mõtet seda lugeda, räägime siiski ikka uuematest.
Indrek
Re: K:aku laadimine
Oleneb autost. Tavaliselt on ilmselt lihtsalt mingid kaod, uuematel on eraldi plokk vahel, mis reguleerib ise laadimist.Robskar kirjutas:Aga siuke asi,et kui laadida kapoti alt, kas siis jõuab täpselt sama palju voolu akkuse, kui laadida otse akule ?
Indrek
Re: K:aku laadimine
mis loll jutt see nüüd on? on kellelgi konkreetset juhtumit, kus genekas selle põhjusena saba andnud või mingi elektroonika lolliks läinud?
tõesti, see pole delfi!
tõesti, see pole delfi!
- mastergut
- Huviline
- Postitusi: 785
- Liitunud: 14.11.2007 15:51 55
- Peamine sõiduk: BMW 530xd
- Asukoht: Rakvere
- Kontakt:
Re: K:aku laadimine
millisel automargile siis akut õpetama peab ?Indrek_M kirjutas:Uuematel autodel tuleb aku vahetuse puhul seda ka autole öelda ... laadimise jaoks on plokk vahel, kus toimub aku kalibreerimine vms ... ehk siis lihtsalt aku vahetusest ei aita - autole tuleb ka selgeks teha, et mis aku, mis mahtuvusega jms peale sai. Samuti kontrollib see plokk siis aku laadimist.mastergut kirjutas:aga se aku mahavõtmine ja laadimine on minumeelest sama kui aku ära sureb ja selle uue vastu vahetad. mis sellel autol ikka uurida sellest laadimisest?Indrek_M kirjutas:Töötava mootoriga ei tohi ühegi autoga voolu anda ega töötava mootoriga autolt võtta. Kui doonoril mootor seisab, siis pole vahet.
Akut laadida soovitatakse uuematel autodel ilma akut maha võtmata ja üldse kapoti all olevate klemmide kaudu mitte otse aku klemmide kaudu, kuna autol on enne akut hunnik elektroonikat, mis tahab aku laadimisest teada.
E34 ja E39 kontekstis pole mõtet seda lugeda, räägime siiski ikka uuematest.
AUDI b3 2.3 Quattro , E46 320I , e39 530d 142kw , e61 530xd , e34 524td
Re: K:aku laadimine
Kui ma elektriku jutust õigesti aru sain, siis E60 ja üles.mastergut kirjutas:millisel automargile siis akut õpetama peab ?
Aga loll jutt, siis loll jutt, vaidlema ei hakka.
Indrek
Re: K:aku laadimine
kellelgi foorumis põles teleka või navi plokk maha aga ei mäleta kelle auto see oli.Seigo kirjutas:mis loll jutt see nüüd on? on kellelgi konkreetset juhtumit, kus genekas selle põhjusena saba andnud või mingi elektroonika lolliks läinud?
tõesti, see pole delfi!
mark oli vist e38.
Re: K:aku laadimine
Oli ka mäletamisega miskit. Et see, kes voolu andis, temal auto käis. Sai oma telerist lahti.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Re: K:aku laadimine
Ja tuttava E38-l läks tulede mooduli plokk, kui võttis vastu voolu
Kui sul pole 3.0 liitrist BMW-ed, siis sa pole mitte mingi mees (nali)
E32 740iA
E32 740iA
- TiitR
- Huviline
- Postitusi: 6439
- Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
- Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Re: K:aku laadimine
Siin on ilmselt mõeldud minu postitatud teema, kus tõesti tuttava 750 e38-ga anti mingile Renoo junnile voolu ja tulemuseks nii kompu, kui ka läbipõlenud TV plokk.marko323 kirjutas:kellelgi foorumis põles teleka või navi plokk maha aga ei mäleta kelle auto see oli.Seigo kirjutas:mis loll jutt see nüüd on? on kellelgi konkreetset juhtumit, kus genekas selle põhjusena saba andnud või mingi elektroonika lolliks läinud?
tõesti, see pole delfi!
mark oli vist e38.
P.S ise andsin siin paar päeva tagasi samuti voolu ja toimisin nii, et mootor töötas kui teist akut laadisime, samas kui käivitada proovisime, siis lülitasin oma auto mootori välja.
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
- Rist0
- Huviline
- Postitusi: 1091
- Liitunud: 04.05.2006 18:49 31
- Peamine sõiduk: BMW 530d
- Asukoht: Tallinn,Keila
Re: K:aku laadimine
Minu autol tuli akut igatahes tutvustada autole,tegemist siis e60,ja laadimise kohta öeldi et kindlasti ainult kapoti alt klemmide pealt mitte akult,muidu ei saa auto aru et on laetud ja võib tekkida ülelaadimine.
Re: K:aku laadimine
Just täna hommikul sai ühelt golfilt täkku võetud ja sai nüüd teistest foorumitest uuritud, kumb see õigem on. Hakkas silma, et paljud soovitasid hoida doonorautol pöördeid kõrgemal ~2000rpm käivitamise hetkel, et just peale käivitamishetkel toimuvast pingealangust, muutub teise auto käivitumisel kiiresti ülepingeks, mis võib elektroonikale ära teha. (teise auto käivitamisel tekib muidugi koormus doonorauto generaatorile ja käivitumisel ei jõua doonorauto gene kohe pinget alandada). Kindlalt midagi ei väida, aga lihtsalt mõtteainet.Seigo kirjutas:mis loll jutt see nüüd on? on kellelgi konkreetset juhtumit, kus genekas selle põhjusena saba andnud või mingi elektroonika lolliks läinud?
tõesti, see pole delfi!
Mis mõte on üldse töötavalt autolt voolu võtta, peale selle et doonorauto akut tühjaks ei tõmbaks? Palju voolu sealt ikka välja ei võlu, hommikuse näite põhjal golfi max.70A generaator ei oleks eriline lisavooluallikas vajaminevast ~800A, m51 mootori käivitamisel. Ja hakata sellepärast veel mingi elektroonikaga riskima.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
Re: K:aku laadimine
Kogu elu on valesti elatud!
Ära osta omale kunagi esimest BMW-d, sest see ei jää viimaseks...!
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
E34 524td ATM, E39 525tds ATM, E53 3,0td ATM
- birgit123
- Klubiliige EKBK
- Postitusi: 2817
- Liitunud: 26.12.2005 20:10 36
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive 09/2018, BMW 318iS 09/1993
- Asukoht: Tallinn/Mähe
Re: K:aku laadimine
Mina ka kogu aeg täkujuhtmetega käivitanud TÖÖTAVA auto pealt.
Töötava autol pöörded üle 2000, 2x süüdet ja siis starter taha.
Muidu ta ei lähe käima juuu, kui aku surnud on
Töötava autol pöörded üle 2000, 2x süüdet ja siis starter taha.
Muidu ta ei lähe käima juuu, kui aku surnud on
- mastergut
- Huviline
- Postitusi: 785
- Liitunud: 14.11.2007 15:51 55
- Peamine sõiduk: BMW 530xd
- Asukoht: Rakvere
- Kontakt:
Re: K:aku laadimine
aga boosterist saab 2200A kuda siis see maha ei põletayllar21 kirjutas:Just täna hommikul sai ühelt golfilt täkku võetud ja sai nüüd teistest foorumitest uuritud, kumb see õigem on. Hakkas silma, et paljud soovitasid hoida doonorautol pöördeid kõrgemal ~2000rpm käivitamise hetkel, et just peale käivitamishetkel toimuvast pingealangust, muutub teise auto käivitumisel kiiresti ülepingeks, mis võib elektroonikale ära teha. (teise auto käivitamisel tekib muidugi koormus doonorauto generaatorile ja käivitumisel ei jõua doonorauto gene kohe pinget alandada). Kindlalt midagi ei väida, aga lihtsalt mõtteainet.Seigo kirjutas:mis loll jutt see nüüd on? on kellelgi konkreetset juhtumit, kus genekas selle põhjusena saba andnud või mingi elektroonika lolliks läinud?
tõesti, see pole delfi!
Mis mõte on üldse töötavalt autolt voolu võtta, peale selle et doonorauto akut tühjaks ei tõmbaks? Palju voolu sealt ikka välja ei võlu, hommikuse näite põhjal golfi max.70A generaator ei oleks eriline lisavooluallikas vajaminevast ~800A, m51 mootori käivitamisel. Ja hakata sellepärast veel mingi elektroonikaga riskima.
AUDI b3 2.3 Quattro , E46 320I , e39 530d 142kw , e61 530xd , e34 524td
Re: K:aku laadimine
Auto tarbib ikka nii palju, kui temal vaja.
Kindlasti ei usu sellest boostrist 2200A. Peaks ikka need juhtmed ja klemmid olema!
Juba juhtmete nö näpitsad pole sellise kontaktisuutlikusega, et sealt midagi ulmelist läbi lasta.
Kindlasti ei usu sellest boostrist 2200A. Peaks ikka need juhtmed ja klemmid olema!
Juba juhtmete nö näpitsad pole sellise kontaktisuutlikusega, et sealt midagi ulmelist läbi lasta.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
- mastergut
- Huviline
- Postitusi: 785
- Liitunud: 14.11.2007 15:51 55
- Peamine sõiduk: BMW 530xd
- Asukoht: Rakvere
- Kontakt:
Re: K:aku laadimine
no kui nii siis ei tohiks autoga midagi juhtuda autol enamus juhtmed veelväiksemad.nendest siis ei käi üldse voolu läbi juCert85 kirjutas:Auto tarbib ikka nii palju, kui temal vaja.
Kindlasti ei usu sellest boostrist 2200A. Peaks ikka need juhtmed ja klemmid olema!
Juba juhtmete nö näpitsad pole sellise kontaktisuutlikusega, et sealt midagi ulmelist läbi lasta.
AUDI b3 2.3 Quattro , E46 320I , e39 530d 142kw , e61 530xd , e34 524td