Denso kliima siduri sobivus

Üldised arutelud ning näpunäited

Moderaatorid: MargusA, Kert, Ander, Caspar, Henri.

Niar
Huviline
 
Postitusi: 24
Liitunud: 20.07.2015 09:27 04
Asukoht: Võru
Peamine sõiduk: e91

Postitus 10.01.2019 00:04 18

Nonii, kliimasidur näitab vaikselt vahetamise märke. Võtsin siis rulli pealt koodi, koodi järgi sain automaailmast varuosa numbri, viimasega tellisin netis uue siduri. Sidur jõudis kohale, kõik koodid-numbrid identsed praeguse kliima küljes oleva siduriga, varuosa koodi järgi samuti ühtib minu masinaga... KUID, sidur näeb hoopistükis teistsugune välja.

Nädalavahetusel plaanis see ette võtta, kuid enne mõtlesin nutikamatelt uurida, kas on mul mõtet üldse üritama hakata? Numbrite järgi peaks nagu ühtima, kuid loogika järgi mitte. Ehk on mingi "moderniseeritud" ja ikkagi on analoogne? Denso kliima pump. Välimuselt on need järgmised:

Pilt vs. Pilt

Murepunktiks on mul see, et tuttnoil siduril on mingisugune "kaitsekettas" ilmselt ja siduriketta küljes on väljaulatuv keere, kuhu see ketas kinnitub. Kuid kas polt ulatub kliima võllini, et ära fikseerida? Või pole need oma monteerimise mõttes analoogsed?

teet82
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1811
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Postitus 10.01.2019 07:26 55

Kas sidur on äkki üldse kompressori tagumises otsas ja see lihtsalt leevendiga rihmaratas?
Kunagi üritasime ainult laagrit vahetada ühel sarnasel kompressoril E91 peal, alumiiniumist korpuse küljes oli püsti väga õhukese seinaga toru, mille peale läks laager. Ja laagrit maha tõmmates murdus see toru ots lihtsalt ära splindisoone koha pealt, enam ei saanud splinti ette panna. Kompressor auto peal muidugi ebamugav tegutseda ja võib-olla tõmbasime viltu kuidagi, aga igal juhul tasub ettevaatlik olla sellega.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!

Niar
Huviline
 
Postitusi: 24
Liitunud: 20.07.2015 09:27 04
Asukoht: Võru
Peamine sõiduk: e91

Postitus 10.01.2019 10:02 02

teet82 kirjutas:... ja see lihtsalt leevendiga rihmaratas? ....

Kusjuures ma mõtlesin täpselt sama asja, aga nimetus on sellel sidur, ja nimetusega ma vaidlema ei hakka. :)
Aga igatahes, on ta sidur või niisama jooksurullik, sellel laager läbi ning õrnalt loksub, seetõttu ka vahetan

Kalev
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1650
Liitunud: 10.09.2005 20:37 46
Asukoht: Tallinn <-> Viljandimaa

Postitus 12.01.2019 01:23 33

Sellel kompressoril puudub sidur. Tegemist on muutuva tootlikusega pumbaga. Võll käib koguaeg ringi, muudetakse kolvi käiku.

Tundub vale tükk jah. Rihmaseib võib isegi sobida ja veoplaadi saab vana panna (kui tervelt kätte saab) või selle sobivaks teha kui keermed istuvad.

Laager vaja otse tõmmata, kui laager kokku jookseb kulutab selle alukast torujupi õhukeseks ja randi ette. Paaril juhul on olnud vaja veoplaat ära freesida, sest pumbavõlli otsast ei kannata kinni hoida. Pumba otsas polti ei ole, veoplaat on keermega pumbavõlli otsas. Saab ilusam, kui laua peal teha.

Kui pekki läheb ostad lühema rihma :D

teet82
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1811
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Postitus 12.01.2019 08:11 14

Kalev kirjutas:Pumba otsas polti ei ole, veoplaat on keermega pumbavõlli otsas.

Meenub nüüd jah, et keevitasime valmis mingi kolme sõrmega spetsiaalse võtme, vist selle veoplaadi keeramiseks siis. Laager kokku jooksnud ei olnud, suutsime selle alumiiniumi niisama ära lõhkuda. Kui viga on ainult laagris, siis selle saab eraldi osta. Võrus E-Varulast saime laagri.

https://www.ebay.com/itm/AC-COMPRESSOR- ... 2200848135
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!

Niar
Huviline
 
Postitusi: 24
Liitunud: 20.07.2015 09:27 04
Asukoht: Võru
Peamine sõiduk: e91

Postitus 13.01.2019 21:44 47

Lasen kuskil töökojas ära teha. Võlli otsas olev mutter on nii imepisike ja kõvasti kinni, et suutsin kandid suht pehmeks ära keerata. Eks nad ise siis vaatavad, kas võtavad alt või suudavad auto küljes selle ära vahetada.

Kui lähemalt uurida, siis ma juba isegi usun, et see "sidur" ühtib. Keermed ketta küljes ütlevad, et kinnitub ka võlli külge, aga vana ketast uuele panna ei saa, sellel pole stopperi kraed, mis vanal olemas on. Ilmselt see kaitsekettas täidab stopperi eesmärki ja sellel kaitsekettal on auk keskel, kust saab ka selle võlli otsas oleva mutri kinnitada.

Niar
Huviline
 
Postitusi: 24
Liitunud: 20.07.2015 09:27 04
Asukoht: Võru
Peamine sõiduk: e91

Postitus 22.01.2019 22:44 13

Mnjah, kui keegi peaks veel samasuguse dilemma otsa sattuma, siis järeldus on see, et need ikkagi ei ole analoogsed. Mekaanik ise ka käis samamoodi igalpool uurimas enne asja kallale asumist, kõik väitsid, et peab alla sobima. Aga tutkit, hoidis pisut liiga palju eemale, oleks hakanud rihma lihvima. Lõpptulemus oli see, et pressis uue laagri sisse ja korda see saigi.


Mine Üldine tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole