12V vs 24V
12V vs 24V
olen siin foorumis sirvides pannud tähele arvamusi, et bemmi 24V mootorid on kuidagi vähem töökindlamad kui 12V mootorid. kuna ise tegelen parajasti korraliku E34 otsimisega, siis tahaks teada saada, et mis sellega siis on. mind huvitab, mis on ühe ja teise head ja vead.
igasugune info on teretulnud.
igasugune info on teretulnud.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
Eks mootoriehituse põhimõtedes kehtivad samad reeglid,mis mujal - süsteemi keerukus on pöördvõrdeline töökindlusega. Ehk siis teisisõnu,mida lihtsam ehitus,seda töökindlam asi reeglina on. Ja selge see,et 12-klapine on oma olemuselt lhtsam.
Eks põhilised vahed tulevad remondist ja mootori omadustest.
12-klapise remont kindlasti lihtsam ja odavam.Samas jälle 24-klapisel kasutatud uuemaid materjale ja tehnoloogiat,ning see annab ressursieelise jälle tänu nendele.
24-klapine on üldiselt sama töömahu juures 12-klapilisest võimsam ja suurema momendiga,aga tavaliselt ka mõnevõrra suurema kütusekuluga kui 12-klapiline(kus need lisakilovatid siis juurde saadakse.Mootori konstruktsioonilisest omapärast muidugi kah).Uuemate mootorite nõrgemaks lüliks osutub sageli tootmise algusaastatel hoopis elektroonika - moodsamatel mootoril on igasugu andureid ja elektroonilisi vidinaid rohkem,kui eelmise põlvkonna omal.
Eks põhilised vahed tulevad remondist ja mootori omadustest.
12-klapise remont kindlasti lihtsam ja odavam.Samas jälle 24-klapisel kasutatud uuemaid materjale ja tehnoloogiat,ning see annab ressursieelise jälle tänu nendele.
24-klapine on üldiselt sama töömahu juures 12-klapilisest võimsam ja suurema momendiga,aga tavaliselt ka mõnevõrra suurema kütusekuluga kui 12-klapiline(kus need lisakilovatid siis juurde saadakse.Mootori konstruktsioonilisest omapärast muidugi kah).Uuemate mootorite nõrgemaks lüliks osutub sageli tootmise algusaastatel hoopis elektroonika - moodsamatel mootoril on igasugu andureid ja elektroonilisi vidinaid rohkem,kui eelmise põlvkonna omal.
olin samasuguse valiku ees.
12 klapiline pidi olema töökindlam - mitu inimest on oma 24v mootori kotti lasknud? mina ei tea ühtegi.
12v pidi kannatama paremini madalakvaliteetilisi vedelikke - jõuad osta auto, jõua seda ka üleval pidada.
24v võtab pigem vähem, kui sama palju bensiini kui 12 klapiline. kasutegur on suurem kui 12v'l, võimsuski suurem.
12 klapiline pidi olema töökindlam - mitu inimest on oma 24v mootori kotti lasknud? mina ei tea ühtegi.
12v pidi kannatama paremini madalakvaliteetilisi vedelikke - jõuad osta auto, jõua seda ka üleval pidada.
24v võtab pigem vähem, kui sama palju bensiini kui 12 klapiline. kasutegur on suurem kui 12v'l, võimsuski suurem.
mina lasin oma 24v mootori juppideks... aga see mootor ei peagi yle 9500rpm'i vastu pidama. samas naise õemees vahetas oma auto mootoris juppe praktiliselt iga nädal... tal siis 12vMadis_M kirjutas:olin samasuguse valiku ees.
12 klapiline pidi olema töökindlam - mitu inimest on oma 24v mootori kotti lasknud? mina ei tea ühtegi.
12v pidi kannatama paremini madalakvaliteetilisi vedelikke - jõuad osta auto, jõua seda ka üleval pidada.
24v võtab pigem vähem, kui sama palju bensiini kui 12 klapiline. kasutegur on suurem kui 12v'l, võimsuski suurem.
kytust võtab vähem... on olnud võimalus sõita ~300km oma rahkotipeal 525 88 aasta omaga mis siis 12v ja 94 aasta oma mis 24v
24v võttis umbes 1L vähem 100km kohta