Blokkdiffer
Blokkdiffer
Niisis huvitab BMW blokkdiffrite töökindlus ja vastupidavus.
Kas kellelgi on kogemusi või infot selle kohta?
Mina suutsin oma blokist vist täna igatahes jagu saada.
Toimus siis asi nii, et lasin korra märjal asfaldil rattad ring, sõitsin u. 300m otse.
Siis kui oli vaja üks 90 kraadine kurv võtta tuntsin, et auto hakkas kurvis võbelema ja üks tagarattas lasi luha.
Jäin seisma ja selgus et blokk oli kinni jäänud.
Differ ei lasknud enam ratastel eri kiirusega veereda.
Autot liigutades hakkasid taga hirmsad kõlksud käima.
Kutsusin tuttava mehhaaniku sinna see vaatas ja kuulas korra. Proovis parklas ühe tiiru teha.
Peale tiiru igatahes kadus kolks ära ja rattad liikusid aga blokki ka enam polnud.
Ja üldse väga imelik tunne oli sõita.
Kardan et see viimane tiir tegi blokile päris lõpu peale.
Igaks juhuks sõitsin otse joones töökotta ja jätsin auto sinna.
Ehk on kellelgi plokkidega kogemusi ja oskab öelda mis seal kõige õrnemad kohad on ja
kas vigast annab veel päästa või võib kohe uut otsima hakata.
Homme peaks diffrit lammutades selguma, mis asjal ikkagi juhtus.
Ma loll muidugi ei vahetanud peale saksast toomist kohe diffri õli ära.
Mõtlesin et niikuinii vaja kässari klotsid ära vahetada ja teb ühe korraga.
Vaid u. kuu aega sain eestis ssõita autoga. Ehk maksis see kätte.
Mis kasutatud blokkdifrid muidu praegusel ajal maksavad?
Kas kellelgi on kogemusi või infot selle kohta?
Mina suutsin oma blokist vist täna igatahes jagu saada.
Toimus siis asi nii, et lasin korra märjal asfaldil rattad ring, sõitsin u. 300m otse.
Siis kui oli vaja üks 90 kraadine kurv võtta tuntsin, et auto hakkas kurvis võbelema ja üks tagarattas lasi luha.
Jäin seisma ja selgus et blokk oli kinni jäänud.
Differ ei lasknud enam ratastel eri kiirusega veereda.
Autot liigutades hakkasid taga hirmsad kõlksud käima.
Kutsusin tuttava mehhaaniku sinna see vaatas ja kuulas korra. Proovis parklas ühe tiiru teha.
Peale tiiru igatahes kadus kolks ära ja rattad liikusid aga blokki ka enam polnud.
Ja üldse väga imelik tunne oli sõita.
Kardan et see viimane tiir tegi blokile päris lõpu peale.
Igaks juhuks sõitsin otse joones töökotta ja jätsin auto sinna.
Ehk on kellelgi plokkidega kogemusi ja oskab öelda mis seal kõige õrnemad kohad on ja
kas vigast annab veel päästa või võib kohe uut otsima hakata.
Homme peaks diffrit lammutades selguma, mis asjal ikkagi juhtus.
Ma loll muidugi ei vahetanud peale saksast toomist kohe diffri õli ära.
Mõtlesin et niikuinii vaja kässari klotsid ära vahetada ja teb ühe korraga.
Vaid u. kuu aega sain eestis ssõita autoga. Ehk maksis see kätte.
Mis kasutatud blokkdifrid muidu praegusel ajal maksavad?
Tere tulemast katkiste difrite klubisse!
Minu M535 oma väsis peale mootori valmimist kahe kuu pärast ära. Sõitsin lihtsalt ilma selleta ja midagi ei juhtunud.
NB! Enamik difreid väsib sellest, et loll omanik kasutab vale õli. Seal peab olema spetslisandiga õli, nt valvolinel on 75W-90LS, mis maksab nii 190 eek liiter. Seal sees peab olema friktsioonide modifikaator, mis vähendab ketaste kulumist. Ilma selleta kuluvad need suht kiiresti ja varsti ei tööta.
Minu M535 oma väsis peale mootori valmimist kahe kuu pärast ära. Sõitsin lihtsalt ilma selleta ja midagi ei juhtunud.
NB! Enamik difreid väsib sellest, et loll omanik kasutab vale õli. Seal peab olema spetslisandiga õli, nt valvolinel on 75W-90LS, mis maksab nii 190 eek liiter. Seal sees peab olema friktsioonide modifikaator, mis vähendab ketaste kulumist. Ilma selleta kuluvad need suht kiiresti ja varsti ei tööta.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
- kimmo
- Klubiliige - admin
- Postitusi: 2998
- Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
- Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
- Asukoht: Harjumaa
Re: Blokkdiffer
ca 1500-2500...M-Tech kirjutas:Mis kasutatud blokkdifrid muidu praegusel ajal maksavad?
aga kust info, et differ blokeeringuga?
saksa e34.de fännilehest jäi arusaam, et E34-del (enamustel) lülitatava blokeeringuga difrid. Kas see info vastab tõele?
- CrossssoveR
- Huviline
- Postitusi: 21
- Liitunud: 18.02.2004 18:32 24
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Ei tea, seleta mulle ka mida seal lülitada saab ?CrossssoveR kirjutas:LSD = Limited Slip Differential ....... blokkdiffer ikka teine asi ja minuteada saab kõiki e34 blokkdiffreid lülitada.
LSD-plokkdiffer on väljendite küsimus. Kui sa ploki all mõtled 100% plokki, siis seda ei ole ühelgi tänavasõiduautol. Antud hetkel minuarust LSD=plokkdiffer, see palju ta läbi laseb libiseda (tavaliselt 25%) on juba konkreetse tootja ja kasutuseesmärgi küsimus.
Kõigil disladel pole kindlasti LSD diffrit, mul oli 524td ja tean veel mõnda, ühelgi pole. Talvel ikka kui üks ratas tahab lihtsalt ringi käia siis käib!Ailer kirjutas:Minu teada bemari differ ei olegi plokk vaid õige nimega LSD e. läbilibisev. ja seda lsd ka ei ole igaühel. Näiteks disladel on kõigi, sain ise tunda kui talvel mööda jäist mäge üles läksin ja uute kummidega esiveolised seljataha jäid
minu omal on kindlasti, sest talvel ajasin kanlipeale (asus väljas) ja sealt ära minnes libises üks ratas kanalisse (jäi õhku). Aga minema ma sealt sain, mis siis et pidi veel vastu mäge ka minema. Aga tegelikult üks sõber ikka lükkas ka tagant, aga see ei loe, palju see üks mees ikka jõuab lükata. Muide on mul automaat ja mu sõbral ka automaat, tal ka nagu oleks ja ei ole ka lsd differ.
Pole jõudnud veel alla panna seda sinu diffrit.
Seal töökojas kus auto enne seisis ei viitsinud keegi ennast liigutada - ju siis ei tahtnud raha teenida.
Homme õhtuks peaks differ all olema, kuna uues kohas hommseks aeg kinni.
Tegelikult ei käi see töö ka endal üle jõu aga kuna mul on vaja veel sillapukse ja
pidureid vahetada siis ei viitsi ise asjaga tegeleda.
Seal töökojas kus auto enne seisis ei viitsinud keegi ennast liigutada - ju siis ei tahtnud raha teenida.
Homme õhtuks peaks differ all olema, kuna uues kohas hommseks aeg kinni.
Tegelikult ei käi see töö ka endal üle jõu aga kuna mul on vaja veel sillapukse ja
pidureid vahetada siis ei viitsi ise asjaga tegeleda.
Nii nüüd siis mõlemad diffrid lahti võetud, kuna E28 on väliselt hoopis teise kujuga.
Sisu paistis sobivat (mõõtude poolest vähemalt).
Esimese hooga vaatasin, et uuel diffril ka plokk kinni aga see oli oma teadmatusest.
Nimelt LSD diffrit käega ei jõua läbi keerata, kangidega saab proovida.
Uus differ liius ilusti, vana oli nagu kinni keevitatud.
Vahepeal käis peast läbi ka idee ülekandeid vahetada aga uue diffri sisu on külje pealt natuke kõrgem
Praegu on otsus selline, et lapib homme asja otse teise kesta ümber.
Nii on kindlam, et asi kauem kestab.
Õli valik on ka väga oluline, nagu Aare eespool juba mainis.
Isegi UM-is teadnud varuosadega tegelev inimene, et LSD diffris käib teistsugune õli kui tavadiffris.
Valvoline tabelis on see punkt aga eraldi märgitud.
Praeguseks olen järeldusel, et peab kasutama
Valvoline DuraBlend GL-5 75W90 LS transmissiooniõli.
See LS seal lõpus tähendabki Limited Slip.
Tava GL-5-te ei tohi LSD diffrisse kallata!
Sisu paistis sobivat (mõõtude poolest vähemalt).
Esimese hooga vaatasin, et uuel diffril ka plokk kinni aga see oli oma teadmatusest.
Nimelt LSD diffrit käega ei jõua läbi keerata, kangidega saab proovida.
Uus differ liius ilusti, vana oli nagu kinni keevitatud.
Vahepeal käis peast läbi ka idee ülekandeid vahetada aga uue diffri sisu on külje pealt natuke kõrgem
Praegu on otsus selline, et lapib homme asja otse teise kesta ümber.
Nii on kindlam, et asi kauem kestab.
Õli valik on ka väga oluline, nagu Aare eespool juba mainis.
Isegi UM-is teadnud varuosadega tegelev inimene, et LSD diffris käib teistsugune õli kui tavadiffris.
Valvoline tabelis on see punkt aga eraldi märgitud.
Praeguseks olen järeldusel, et peab kasutama
Valvoline DuraBlend GL-5 75W90 LS transmissiooniõli.
See LS seal lõpus tähendabki Limited Slip.
Tava GL-5-te ei tohi LSD diffrisse kallata!
Auto nüüd lõpuks korras jälle.
Differ sai E34 korpusesse visatud ja kokku pandud.
Undama õnneks ei hakanud.
Väike tarkusetera ka LSD diffrite omanikele.
Kontrollige oma diffris õli!
Kui te pole seda kunagi vahetanud, siis vahetage õli välja.
Spetsiaalõli on Valvoline GL-5LS DuraBlend 75W90.
Pole just odav lõbu aga loodetavasti on ta oma hinda väärt.
Mis puutub ülekandesse, siis kiirem differ annab ikka tunda küll.
Ratast enam peaaegu ringi ei saagi aga käigud selle eest pikemad.
Teisega jookseb 100 ilusti välja, ehk saab kiirenduse selle kaudu samaks.
Differ sai E34 korpusesse visatud ja kokku pandud.
Undama õnneks ei hakanud.
Väike tarkusetera ka LSD diffrite omanikele.
Kontrollige oma diffris õli!
Kui te pole seda kunagi vahetanud, siis vahetage õli välja.
Spetsiaalõli on Valvoline GL-5LS DuraBlend 75W90.
Pole just odav lõbu aga loodetavasti on ta oma hinda väärt.
Mis puutub ülekandesse, siis kiirem differ annab ikka tunda küll.
Ratast enam peaaegu ringi ei saagi aga käigud selle eest pikemad.
Teisega jookseb 100 ilusti välja, ehk saab kiirenduse selle kaudu samaks.
vana teema küll aga ei hakka uut ka tegema, nimelt siis kuidas saaksin kontrollida kas LSD töötab? hetkel lumi maas no kui ratta ringi lasen ikka mõlema mähivad üldjuhul aga läks siin ükskord kumm katki panin taha suveka et kummiboxi minna ja siis mähkis küll ainult suvekumm õrn kahtlus et äkki ei tööta?? aa ja autoks 91.a 325i e36
Üks taguratas õhku ja siis õrnalt gaasi vajutada - ei saa nii teada?
Viimati muutis Ingmar, 06.10.2007 17:18 53, muudetud 1 kord kokku.
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8477
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
tõstad auto üles ja siis kui käega ratast ringi keerad siis peavad mõlemad ühte pidi käima.Kui teinepool hakkab vastupidi käima siis ei ole plokki.
Minu 524td manuaalkastiga ei ole plokki.
Müüakse e34'le ~2000.- eest.
Minu 524td manuaalkastiga ei ole plokki.
Müüakse e34'le ~2000.- eest.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Ma tean väga hästi, et neid ise alla aretatuid mingil määral liigub, kuid ikkagi suhteliselt vähe. Seepärast küsisingi, et kas ta ainult arvab, et tal on LSD või on see kunagi ka töötanud.kalju kirjutas:Kui tehase poolt lisades ei olnud kas siis arvad, et neid all ei või olla?
Ja tänan pakkumast aga sinu masinal rattaid keerutada ei viitsi. Kui selline soov peaks tekkima, siis võin seda ka oma masinal proovida.
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Tarmo kirjutas:tõstad auto üles ja siis kui käega ratast ringi keerad siis peavad mõlemad ühte pidi käima.Kui teinepool hakkab vastupidi käima siis ei ole plokki.
Minu 524td manuaalkastiga ei ole plokki.
Müüakse e34'le ~2000.- eest.
Milleks tõsta autot ja vaadata kas rattad liiguvad ühes suunas?-- lihtsam on kuskil kruusa või asvalt teel lasta paar meetrit jutti.. Kui on üks jütt(jälg) siis on tavadiffer kui aga üks jäme teine natuke siis juba diffril pole nii hea LSD.
Asi selles et kui tõstad auto ülesse siis sa ei saa teada kui hea LSD on -- ta võib olla juba peaaegu 0.. või otsa saamas, aga kui kuskil kruusa teel minna koha pealt ära siis kohe näha kas ok või piixus...
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8477
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Minu diislil ei ole plokki aga vahest ikka teeb kaks jutti.
on seda teinud nii kruusal kui lumel.
on seda teinud nii kruusal kui lumel.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
- AARE540
- Huviline - moderaator
- Postitusi: 11703
- Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
- Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
- Telefon: 53311120
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Miskipärast ma arvan, et kui m6lemad rattad on (suht) libedal pinnasel, siis nad teevadki kaks jutti, kuigi ma ei ole sellesse ise päris syvenenud Igatahes minu oma näiteks asfaldil (sai kord enne vanade kummide mahav6tmist proovitud- paluks mitte igasugu järeldusi teha, asi oli lihtsalt huvi pärast, etr kuidas ja mis ) tegi küll yhe juti, seega blokkdifrit mul ei ole kahjuks
-
- Huviline
- Postitusi: 512
- Liitunud: 29.06.2005 22:11 03
- Peamine sõiduk: Nissan Leaf
- Asukoht: Viljandimaa
Tere
Tarmole võib öelda, et Kahalas jääl keerutas ta auto väga edukalt ainult ühte ratast ;) (Kui ma nüüd Viltsiga segi ei aja).
jJanno
Nuuh joonte arvu järgi küll eriti järeldusi teha ei saa. Sain minagi Touringuga 2 täppi kuivale asfaltile maha (Raplas ning Haapsalu lennuväljal näiteks). Samas olen ka talvel peaaegu kinni istunud, kuna 1 tagumine ratas oli kiilasjääl.AARE530 kirjutas:Miskipärast ma arvan, et kui m6lemad rattad on (suht) libedal pinnasel, siis nad teevadki kaks jutti, kuigi ma ei ole sellesse ise päris syvenenud :oops: Igatahes minu oma näiteks asfaldil (sai kord enne vanade kummide mahav6tmist proovitud- paluks mitte igasugu järeldusi teha, asi oli lihtsalt huvi pärast, etr kuidas ja mis :oops:) tegi küll yhe juti, seega blokkdifrit mul ei ole kahjuks :(
Tarmole võib öelda, et Kahalas jääl keerutas ta auto väga edukalt ainult ühte ratast ;) (Kui ma nüüd Viltsiga segi ei aja).
jJanno
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8477
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
Tean jah , et ta ühte keerutas.jjanno kirjutas:TereNuuh joonte arvu järgi küll eriti järeldusi teha ei saa. Sain minagi Touringuga 2 täppi kuivale asfaltile maha (Raplas ning Haapsalu lennuväljal näiteks). Samas olen ka talvel peaaegu kinni istunud, kuna 1 tagumine ratas oli kiilasjääl.AARE530 kirjutas:Miskipärast ma arvan, et kui m6lemad rattad on (suht) libedal pinnasel, siis nad teevadki kaks jutti, kuigi ma ei ole sellesse ise päris syvenenud Igatahes minu oma näiteks asfaldil (sai kord enne vanade kummide mahav6tmist proovitud- paluks mitte igasugu järeldusi teha, asi oli lihtsalt huvi pärast, etr kuidas ja mis ) tegi küll yhe juti, seega blokkdifrit mul ei ole kahjuks
Tarmole võib öelda, et Kahalas jääl keerutas ta auto väga edukalt ainult ühte ratast (Kui ma nüüd Viltsiga segi ei aja).
jJanno
Aga kruusa peal olen lasknud ketsi siis on olnud kaks jutti.
Aga vaadates silti diffri küljes siis oli seal kirjes et tavaline.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Olen ka ise näinud, kuidas lumisel teel, kruusal või murul tuleb difri libisemispiiranguta autol pärast hoogsat kohaltminekut kaks jutti.
Äkki seda sellepärast, et mõlema rattaaluse pinna haakuvus on suhteliselt võrdne?
Äkki seda sellepärast, et mõlema rattaaluse pinna haakuvus on suhteliselt võrdne?
Viimati muutis Ingmar, 06.10.2007 17:19 43, muudetud 1 kord kokku.