Millist õli panna?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Kalev_K
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 10.12.2006 22:08 27
Asukoht: järvamaa

Postitus Postitas Kalev_K »

siin on tõesti juttu palju aga enamus tekst on ju diislite või 3.0 piha! mul ju 2,0 ja sellele nagu konkreetset soovitust ei leidnud ja mõtsin et äki kellelgi just selle mootori jaoks hea näpunäide!!! pole ise nagu mingi julm rallitaja ka aga vahest ikka tallan ka, et kas on ikka seda täis sünti vaja???
E39 520. 98.a Ise olen rahul!
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Ei ole vahet kas on väike või suur mootor.
Õli on asi mis on mootori tööks hädavajalik ja mida korralikum see on seda parem ja kindlam. Õli hoiab mootorit.
Sa ju ei arva et nt 1.1 mootorisse võiks tavotti määrida? :roll:
Täissünt ei ole tingimata vajalik, oleneb ka auto vanusest. Aga 98 aasta masinasse võiks küll täissünti sisse valada.
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

mul hetkel 2,0 24v ja kuigi valdek soovitas kasutada seal täis sünti lasin tal ikkagi panna mootorisse 10W-40 Castroli. kas sellest võib olla see, et kui temp langeb alla 0 kraadi tekib mootorisse käivitamisel mingi tiksumine/klõbin... kui temp on üle 0 kraadi siis on kõik ok.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
pec
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 19.07.2005 23:37 07
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pec »

Ma ei usu hästi, et see klõbin sul õlist sõltub. 0 kraadi ei ole nii madal temperatuur, et täissünt ja poolsünt nii erinevalt käituks.
Täissünt õli on aga vedelam kui poolsünt ja seega peaks ta hoopis kergemini mootoris alla vajuma kui poolsünt ja siis on minuarust see klõbina teke külmkäivitusel hoopis tõenäolisem. Samas sõltub see ka õli enda eriomadustest. Näiteks mingid õlid jätavad mootori pindadele kaitsva õlikihi (castroli magnatec õlid näiteks), mis just peaks hoidma mootorit külmkäivituse halbade mõjude eest.
Mul endal on ka 2.0 24v mootoriga masin ja oli ka nii, et peale külmkäivitust oli ka kuulda klõbinat, mis paari sekundi pärast aga ära kadus. Peale õli vahetust castroli magnateci poolsündi (10w-40) vastu enam ei olnud külmkäivitusel ka klõbinat kuulda.
BMW 520 E34 M50TU (vanos) '94
tafkinmeez
Huviline
Postitusi: 120
Liitunud: 16.07.2006 22:07 10
Asukoht: Tallinn/Rapla

Postitus Postitas tafkinmeez »

Ma jätkan seda lõputut teemat küsimusega, et mida järgmisena enda auto mootorisse kallata: Addinol eco light 5-40(longlife seeria), Valvoline durablend 10-40 või castrol gtx magnatex 10-40? Esimese vahetuse olen sõitnud shelli helix plus 10-40. Hinnaklass on neil kõigil sama ca 100-120eeku liiter. Auto mootor M52 2,8 ja sõitnud 240k. Kuna mootor sõi esimese vahetuse ajal suuremate pööretega ka parajalt õli, siis mõtlesin midagi muud vahelduseks proovida.
NB lugesin need 10lk juba mitmendat korda ja no ega konkreetset vastust küll ei leia oma küsimusele.
528>323ci>accord
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

Väike vihje ;)
Pilt
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

pec kirjutas:Ma ei usu hästi, et see klõbin sul õlist sõltub. 0 kraadi ei ole nii madal temperatuur, et täissünt ja poolsünt nii erinevalt käituks.
...
Mul endal on ka 2.0 24v mootoriga masin ja oli ka nii, et peale külmkäivitust oli ka kuulda klõbinat, mis paari sekundi pärast aga ära kadus. Peale õli vahetust castroli magnateci poolsündi (10w-40) vastu enam ei olnud külmkäivitusel ka klõbinat kuulda.
aga millest see siis tuleb? mul ju ka hetkel Castrol magnatec sees ja klõbin alla 0 kraadi täitsa olemas. üle nulli kõik ok.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
Keith120
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 11.08.2006 13:55 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Keith120 »

England kirjutas:kütus pole see millest selle teema all räägitakse. kütusega on nagu on, ma olen isiklikult kõige rohkem solki saanud Statoil'ist (ausalt ka ainus koht, aga kaks korda), ja seetõttu pelgan ka Neste'jaamu, aga ega rohkem nagu kütusemüüjaid polegi. niiet võtad ikka sealt mis teepeale jääb. mind siiski õil kohta teadmised huvitaks.
Olen umbes 8 aastat statoili 98-ga sõitnud ja siiamaani pole mingit jama olnud .
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Keith120 kirjutas:
England kirjutas:kütus pole see millest selle teema all räägitakse. kütusega on nagu on, ma olen isiklikult kõige rohkem solki saanud Statoil'ist (ausalt ka ainus koht, aga kaks korda), ja seetõttu pelgan ka Neste'jaamu, aga ega rohkem nagu kütusemüüjaid polegi. niiet võtad ikka sealt mis teepeale jääb. mind siiski õil kohta teadmised huvitaks.
Olen umbes 8 aastat statoili 98-ga sõitnud ja siiamaani pole mingit jama olnud .
Selle ei ole mingit vahet, kust sa seda võttad, terminalis jagavad nagunii ühte ja seda sama bensu-diislit, pool vagunit läheb stati tünni ja teine neste-lukoili-diosse või kuhu iganes.
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Kaks korda olen kallanud enda masinasse Castrol GTD Magnateci, aga seekord tegin vahetuse BP Visco 3000 Dieseliga. Sai käidud poes kolme riiuli( Castrol,Valvoline,BP) ja letihinna vahe nendel oli minimaalne st. ~400 ja peale krooni kanister.
http://www.autoparts.ee/bp/216.html
525 TDS´a EXECUTIVE
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Ja üleüldse, kui sa oled lihtkasutaja, autot ekstreempiirkondades- ja situatsioonides ei piina, pole küll mitte mingit vahet, millist õli sisse valada.
Kui sa just kusagilt kuuri alt vana ziguli või kamazi õli sinna lisada ei taha.

Ma olen erinevate autode peal kümneid eri marke ja tüüpe proovinud ning vahet pole. Sõidab ikka sama hästi ja õli ei kulu.
Tundub, et õli (kaubamärgi) ostmine pigem tekitab inimestest mingi müstilise heaolutunde.. :D
Kasutaja avatar
breakable
Huviline
Postitusi: 126
Liitunud: 21.01.2007 20:52 04

Postitus Postitas breakable »

kas võib panna shell rimula x sae 10w-30 . autoks bmw 325 td 85kw 94a
lugesin et see õli on mõeldud raskemate mootorite jaox
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 406
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
Telefon: 5295728
Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
Kontakt:

Postitus Postitas veekaheksa »

See on mõeldud kasutamiseks veokite/busside mootorites. Vaevalt, et see õli midagi tuksi keerab, aga optimaalsem oleks sul sinna ikka sõiduautodele mõeldud mootoriõli panna.
All good things come to those who wait.
antz11
Huviline
Postitusi: 9
Liitunud: 07.11.2006 10:32 51
Asukoht: tallinn

re

Postitus Postitas antz11 »

Kas kellelgi kogemusi xado 10w60rallysport(täissünt) õliga
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 406
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
Telefon: 5295728
Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
Kontakt:

Re: re

Postitus Postitas veekaheksa »

antz11 kirjutas:Kas kellelgi kogemusi xado 10w60rallysport(täissünt) õliga
Tehniliste andmete ja normide täitvuse kohapealt on tegemist üsna 'tegija' õliga. Ma arvan, et tavakasutuseks on ta vägagi piisav, ja kuna hangumistemperatuur on -36C, siis võib teda isegi talvel kasutada.
Xado 10W-60
BP 7000 Sport 5W-50
Mobil 1 Rally Formula 5W-50
Mida suurem on viskoossusindeks, seda paremini suudab õli oma omadusi hoida erinevatel temperatuuridel.
Viskoossusindeks 160st alates on märgiks, et on tegu väga kvaliteetse õliga, milliseid ei häbeneta ka lennukites kasutada.
Siia veel näited AeroShellist ja eelnevalt jutuks olnud raskemasinate õlist Shell Rimula.
AeroShell 15W-50
Shell Rimula 10W-30
All good things come to those who wait.
fisher
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 07.06.2006 14:40 59

Postitus Postitas fisher »

värskes Tehnika Maailmas õlide võrdlus. Sealt vast igale maitsele midagi leiab
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

fisher kirjutas:värskes Tehnika Maailmas õlide võrdlus. Sealt vast igale maitsele midagi leiab
imestama paneb, et Mobil1 järel on teisel kohal Teboil...tegemist ju odavama otsa õliga :roll:
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

Mul üks tutta esitas mulle küsimuse millele ma ei osanud vastata.
Nimelt, vahetas see tuttav oma 1989 aasta Bemmil õli. Vana õli oli päris must. Pani siis uue filtri ja kallas uue õli sisse. Juba kohe õlitaset kontrollides imestas, et varda otsast paistev õli sama must kui enne välja lastud õli. Vaatasin ka ise seda õli ja must mis must.
Kas oleks pidanud mootoripesu ka tegema? Olen kusagilt kuulnud, et vanadele autodele mootoripesu ei soovitata, kuna vanad mootorid nii hõredad ja siis võib kusagilt välja pressima hakata.
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 406
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
Telefon: 5295728
Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
Kontakt:

Postitus Postitas veekaheksa »

See kui must see õli on tegelikult, saad alles siis teada kui teed väikse sõidu. Peale seda sõitu oota üks 15 mintsa ja tiri varras välja. Siis on näha kui must see õli on. Juhul kui ikka on 'liiga' must, siis ma soovitaks selle õliga mõned päevad sõita ja veel korra õli vahetada. See kas vahetad nüüd filtri või mitte, jääb juba sinu enda teha. Õige pedantomanik vahetaks. :)
All good things come to those who wait.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

ise olen teinud audi mootorile pesu dislaga... enne õli sisse valamist valasin samakoguse disla mootorisse mis oleks pidanud õli valama... lasin selle disla välja, õli asemele ja selle õliga tegin 1000km sõitu ja siis uuesti õlivahetus... midagi yleliigset ta küll kuskilt ära ei pesnud... mootor oli 85 aasta audi 200 oma
fisher
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 07.06.2006 14:40 59

Postitus Postitas fisher »

Kas kellelgi on pikemaajalisi kogemusi OMV õlidega. Küsin sest vaja hakata õli vahetama ja ei tea päris täpselt mida sisse valada.
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

hollow kirjutas:ise olen teinud audi mootorile pesu dislaga... enne õli sisse valamist valasin samakoguse disla mootorisse mis oleks pidanud õli valama... lasin selle disla välja, õli asemele ja selle õliga tegin 1000km sõitu ja siis uuesti õlivahetus... midagi yleliigset ta küll kuskilt ära ei pesnud... mootor oli 85 aasta audi 200 oma
mis õli sa 1000 km läbimiseks (mootori pesuks ) kasutasid?? Seda sama mida sa peale 1000 km-i läbimist kasutama hakkad?? või kõlbab mootori pesuks suht suvaline pool sünt? Aga dislaga sa ainult loputasid? ühesõnaga ülevalt sisse ja alt mühinaga välja?? sain ma õigesti aru?
ja selle pesu õliga peaks kaduma ka need diisli jäägid siis?
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

Martin530 kirjutas:
hollow kirjutas:ise olen teinud audi mootorile pesu dislaga... enne õli sisse valamist valasin samakoguse disla mootorisse mis oleks pidanud õli valama... lasin selle disla välja, õli asemele ja selle õliga tegin 1000km sõitu ja siis uuesti õlivahetus... midagi yleliigset ta küll kuskilt ära ei pesnud... mootor oli 85 aasta audi 200 oma
mis õli sa 1000 km läbimiseks (mootori pesuks ) kasutasid?? Seda sama mida sa peale 1000 km-i läbimist kasutama hakkad?? või kõlbab mootori pesuks suht suvaline pool sünt? Aga dislaga sa ainult loputasid? ühesõnaga ülevalt sisse ja alt mühinaga välja?? sain ma õigesti aru?
ja selle pesu õliga peaks kaduma ka need diisli jäägid siis?
kun bemmis kasutan ainult täissynti, siis selleks 1000km loputus sõiduks olen kasutanud poolsynti... audis kasutasin poolsynti, siis loputamisels läks mineraal õli. Dislaga jah ainult ylevalt sisse ja alt välja, et lahtine puru ja muu jama lihtsalt välja lasta... ja siis kui selle puhastus õliga olen sõitnud siis ilma õlifiltrita
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

Seleta, hollow, mis mõte on mootorit mäkerdada ehk "loputada" kehvema õliga (poolsünt vs mineraal), kui auto sõidab sul parema õliga?
"Puhastusõliga" sõit ilma õlifiltrita?
Kas ma ei saa huumorist aru või ongi su tekstis mingi täielik roppus kirjas?

Mida "sündim" elik sünteetilisem õli, seda paremad pesemisomadused - nii olen mina asjast aru saanud.
Bemmi oman alles 3 kuud (Valvoline SynPower) ja siiamaani olen kõigis liikurites kasutanud Valvoline kontserni õlisid (Valvoline, Pyroil).
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

MadMan kirjutas:Seleta, hollow, mis mõte on mootorit mäkerdada ehk "loputada" kehvema õliga (poolsünt vs mineraal), kui auto sõidab sul parema õliga?
"Puhastusõliga" sõit ilma õlifiltrita?
Kas ma ei saa huumorist aru või ongi su tekstis mingi täielik roppus kirjas?

Mida "sündim" elik sünteetilisem õli, seda paremad pesemisomadused - nii olen mina asjast aru saanud.
Bemmi oman alles 3 kuud (Valvoline SynPower) ja siiamaani olen kõigis liikurites kasutanud Valvoline kontserni õlisid (Valvoline, Pyroil).
kui sul on mootoripesuks lisa 800 eeki välja käia, siis palun... võid loputada oma mootorit täissyndiga... kui sa eelnevalt dislaga selle jama sealt mootorist välja lased, siis mingi kogus disla jääb igaljuhul sisse... nii et ei ole vahet millega sa seda solgid... kui sa sinna otsa valad poolsyndi või täis syndi... see õli on igaljuhul rikutud. lased selle õli välja ja paned korraliku õli sisse, siis peaks sellest dislast suht väha sinna alles jääma. järgmise õlivahetusega ei ole sellest kindlasti midagi alles. ja selle 800-1000km pärast ei hakka ma ka seda õlifiltrit sinna raiskama... ma sõidan selle 1000km läbi 2-4 päevaga. nii et ei näe mõtet raha tuulde loopida. kui tihti sa seda mootorit ikka seest loputad? Ma räägin lihtsalt seda mis mina olen teinud.


NB! Dislaga mitte autot käima panna... nii võib saaledest lahti saada
Kasutaja avatar
MadMan
Huviline
Postitusi: 95
Liitunud: 21.10.2005 10:20 14

Postitus Postitas MadMan »

Ma siiski eelistan vahetada kvaliteetset õli regulaarselt.
Mootori läbiloputamise jaoks on olemas sisepesuõlid ~120 kr 5L, kuid mis tolku neist on - puuduvad andmed.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

MadMan kirjutas:Ma siiski eelistan vahetada kvaliteetset õli regulaarselt.
Mootori läbiloputamise jaoks on olemas sisepesuõlid ~120 kr 5L, kuid mis tolku neist on - puuduvad andmed.
ja see on sama asi mis mineraal õli... mida ma saan 20 eeki liiter kätte

selles suhtes, et ma ei väidagi, et minu tegemine oleks ainuõige lahendus ja et see oleks üldse õige... aga ma olen siiani hakkama saanud sedasi

EDIT: see mootori pesemise teema ongi ainult selleks ette nähtud kui sa ei tea mis õli on mingil autol kasutatud varem kui sina ta omakätte said ja siis pesed systeemi läbi ja kasutad seda õli mida sa oled harjunud kasutama... ok võibolla teed 10a. pärast veel nii igaksjuhuks... aga rohkem mitte
Kasutaja avatar
Algu
Huviline
Postitusi: 267
Liitunud: 20.04.2005 21:57 31
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas Algu »

see sisepesi õli on tiptop.võtab pasa niilahti mis kole.Ma oma diisliga tegin nii.
1)panin sisse selle siepesuõli.10 minti 2000 pöördejuures.
2)lasin välja must kui tökkat.siis oli mingi poolsünt õli mul nii umbes normi ja min vahel ja panin selle sisse ja lasin veel paarminti käia ja jälle tuli must õli välja.Rohkem ma raiskama ei hakkand ja siis panin uue õli sisse 10w50 molygen (liqui moly)ja sõidsin mingi 1000-1500 km ära ja õli oli ikka õlivärvi mitte must tökkat, küll diislimehed saavad aru mis ma mõtlen :) .Ise olen kasutand ka veel Liqui Moly Mos2 10w40 õli ja usskuge või ei aga külmastpeast mootor käis vaiksemalt kui mingi OMW 10w40 nega ja õlikulu kadus ka ära.Sama asi oli sõbra 325i (E30) ga.sees oli see kiidetud 10w40 Castrol Magnatec ja kui auto ostis siis oli tase max.sai sõita mingi -3000 km oli juba min lasime välja selle ja panime sisse selle sama mos2 liqui moly õli ja nüüd sõitnud mingi 2000km ja sõidetud on natu rajumalt kui enne ja kui varras väljatõmmata siis on ikka praegu ka max.Ja täna tõin omale ka selle 10w40 mos2 ära.Ootab sisse kallamist.Aga näit kui keegi ostab siis ärge ära ehmatage kui sisse valama hakkate.Õli on tumehall ja nagu oleks vanaõli või midagi aga see on see Mos2.
BMW-See On Auto
Kasutaja avatar
Ilves
Huviline
Postitusi: 1990
Liitunud: 23.02.2005 11:07 45
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ilves »

Eriline mõte selle pesuga jamada - vaheta 4 korda järjest 3000Km tagant õli, saad mootori puhtaks ja ei tõmba kanaleid ka umbe selle asemel, et väga intensiivselt sodi lahustavat pesuõli sisse ajada.
fisher
Huviline
Postitusi: 81
Liitunud: 07.06.2006 14:40 59

Postitus Postitas fisher »

Kui auto juba pikemat aega enda kasutuses olnud ja kõik õlivahetused korrapäraselt tehtud, siis küll pole mõtet mingit mootori pesu teha. võibolla tõesti, et kui oled värskelt ostnud kasutatud auto ja õli, mis sees, on must (loe:tavott), on se pesu vajalik. Ise panin sisse ikkagi kohe korraliku õli ja teen järgmise vahetuse varem. Uueks õliks Mobil1 5w50
Vasta