K: põhjamastiksid.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

K: põhjamastiksid.

Postitus Postitas toom »

Küsimus siis selline, et mis on selle mastiksi(hermeetiku?) õigem nimetus, millega on põhi kaetud ja seejärel ülevärvitud. Ning kustkohast seda üleüldse mõttekas hankida oleks.
Aaro
Huviline
Postitusi: 1599
Liitunud: 24.08.2004 10:13 04
Peamine sõiduk: E30
Asukoht: Siin ja seal maakera

Postitus Postitas Aaro »

Mina näiteks läksin Pärnus autoosadega kauplevasse poodi ja palusin lihtsalt põhjamastiksit. Neid igasugu erinevaid: vedelaid - püstoliga laskmiseks ja pakse saab pintsliga peale kanda. Lihtne.
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

On küll igatsugu korrosioonikaitsevahendeid, aga tahaks ülevärvitavat ja eluaegset, nagu tehases külge pannakse.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1768
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

Minuteada küll põhja alt autosi ei värvita (värv ei kaitse seal enam midagi) ja tehases pannakse samasugust põhjamastiksit mida on müüa heade materjalidega varustatud autovärvipoodides ning tehases jääb mastiks seetõttu nii hästi külge kuna siis on põhi täiesti puhas ja kuiv aga ajapikku koorub ka see kohati maha ja on vaja uus peale lasta. Ja kui põhi ära teha, oleks väga hea ka karbiõli karpidesse, ustesse, luukidesse ja tiibadesse lasta.
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Vaata oma BMW lansekat altpoolt, see koht on vähemalt värvitud + veel on ju Lada(ärge nüüd punaseks minge, et siis foorumis sellise sõna suhu võtsin) põhi värvitud. Käisin küsimas Devoris ja Pintaväris, ju siis pole need hästi varustatud, milline koht oleks?
Kasutaja avatar
Vector
Huviline
Postitusi: 115
Liitunud: 06.11.2005 18:21 27
Asukoht: Antsla/Tartu

Postitus Postitas Vector »

Tean rääkida seda, et näiteks busside põhjad (Taisto bussid) kaetakse põhja alt tõrvaga mis aetakse soojaks ning lastakse sinna kivikaitsepüstoliga. Ilmselt õnnestuks ka auto põhi sedasi katta ja see peaks kestma seal päris hästi kui pinnad on eelnevalt korralikult puhastatud. Vajadusel võin välja uurida kust seda tõrva saab.
BMW E34 525 TDS Touring
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1768
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

Lanseka alla on värv arvatavasti sattunud kapotialust värvides tehases, pole veel enne näinud, et autodel oleks põhi üleni värvitud, pakun välja et äärtes on lihtsalt värvitolm. Uue Lada kohta ei tea midagi õelda aga vanadel sigullidel on lihtsalt vanamehed oma targa peaga põhja üle võõbanud "et siis ei lähe rooste". Aga mida täpsemalt nt. Devorist küsisid, krt. äkki nad tõesti mastiksite ja karbiõlidega ei tegele.
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1768
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

Põhimõtteliselt kivikaitsepüstoliga seda lastaksegi. Sellised tootemärgid nagu Hagmans ja Carsystem (ks-500) toodavad põhjamastiksit ja on veel teisigi tooteid.
XTR
Huviline
Postitusi: 92
Liitunud: 09.07.2006 12:45 12

Postitus Postitas XTR »

Ja kui põhi ära teha, oleks väga hea ka karbiõli karpidesse, ustesse, luukidesse ja tiibadesse lasta.[/quote]


...sinna karbiõlisse võid segada ka grafiit määret-see aitab õlil igale poole edasi ronida ja seda ka ülespoole-olen ise proovinud ja asi toimib-poole aastaga ronis määrdesegu poole ukseni ülesse :)
kunagi sai kasutatud ka karpides nn. kahurimääret-ei tea mis on selle õige nimetus ja kas seda nüüdisajal üldse saada on-aga see läks ka soojalt pritsiga sisse jaa kui ära tahenes oli selline huvitav ülipaks kissell :D
toom
Huviline
Postitusi: 486
Liitunud: 12.07.2005 19:56 27

Postitus Postitas toom »

Aga pmst on ju tehasemastiks ülevärvitav ja n.ö eluaegne, minu autol juba pea 14 aastat seal põhja all. Need igatsugu muud korrosioonitõrjevahendid hetkel eriti ei huvita, kuna masin millele seda vaja saab omajagu põhja nühkimist ,seega nõrgemini põhja küljes kinni olev nühitakse lihtsalt ära.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Tehase kivikaitse laskmise menetlus on sootuks teistsugune ja poest neid mastikseid ei saa. Tehase kivikaitse on nimelt termokuivav (lastakse kuumast peast vastava eripritsiga). See, mida autopoes müüakse on mingi jama, mis ei seisa isegi koopaservadel.

Rahvas räägib, et selline põhjakatte tehnoloogia on olemas Mercedese töökojas kuskil Maardus. Lappimist nad ilmselt ei tee, vea aga terve puhastatud auto kohale.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1768
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

See, mida autopoes müüakse on mingi jama, mis ei seisa isegi koopaservadel.
Ei seisa jah, kui pori peale lased. Kui pinnad korralikult puhastada, kuivatada ja karestada, seisab vägagi hästi nii koopaservadel, kui ka pöhja all, eeldades, et kasutatakse ikka kvaliteetmaterjali.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Aare kirjutas: Rahvas räägib, et selline põhjakatte tehnoloogia on olemas Mercedese töökojas kuskil Maardus. Lappimist nad ilmselt ei tee, vea aga terve puhastatud auto kohale.
Niipalju kui mina tean, on Maardus Mersu veoautode esindus, kus ka ise hoolduses käinud... Huvitav, kas seal siis tehakse?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Ega ma muud tea kui rahvajutud, aga mitte päris mersu keskuses, vaid seal, kus busse ringi ehitatakse (silvi autoehitus?).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Roland325 kirjutas: Ei seisa jah, kui pori peale lased. Kui pinnad korralikult puhastada, kuivatada ja karestada, seisab vägagi hästi nii koopaservadel, kui ka pöhja all, eeldades, et kasutatakse ikka kvaliteetmaterjali.
Ära seda udu mulle küll ajama tule. Olen neid põhjasid erinevate asjadega omajagu teinud ja ilmselt rohkem, kui Sa seda ette kujutad. Sõltumata puhastamisest/eeltööst on enamik poemastiksiga parandatud tehasemastiksi vigastusi järgmiseks sügiseks narmendavas staadiumis, et tuleb korrata. Vigastamata tehasemastiks kestab aga 20 aastat. Poe kautsukmastiks ei ole tehase omaga võrreldav kuidagit moodi.

Vanematel autodel olen sellest kautsukmastiksist üldse loobunud ja kasutan parandamiseks bituumenmastiksi ja grafiidi segu, mis püsib peal märgatavalt paremini.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Kas see mitte meiemõistes kivikaitse sarnast ole, korralik kivikaitse jääb üsna tugevalt külge ja mitut kihti lastes jääb parasjagu paks ka teine.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Kõige parem on ikka vana hea kahurimääre, segada tapiga, korralikult kuumaks ja kivikaitsme püssiga peale kanda, ei ole mina veel paremat põhja määret poes näinud.
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
Martin_S
Huviline
Postitusi: 1421
Liitunud: 17.11.2004 14:15 06
Asukoht: Kakumäe

Postitus Postitas Martin_S »

ma tean et mul isa kasutas paadi pigi koos grafiitmäärdega enneb pudenes auto ümbert kui põhi :D
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

See tehase põhjamastiks ongi kivikaitse, teoorias samasugune kautsukikiht, kuid praktikas on poes müüdav kivikaitse, mida valmistaja soovitab kasutada põhja töötlemiseks, täielik jura ja meenutab tehase oma vaid väliselt.

Kahurimääret pole praegu enam tarvis, on võimalik osta efektiivsemaid, kiiremini kuivavaid ja tervisele ohutumaid komponente, millest mastiks kokku miksida.

Keegi võiks sealt silwist uurida, kas nad põhjasid ka teevad ja millega. Vähemalt mini korrosioonitõrje asi neil hindades sees on.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Roland325
Huviline
Postitusi: 1768
Liitunud: 10.12.2006 13:44 30
Peamine sõiduk: BMW 650
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Roland325 »

Kui sul juba aastaga see juba maha tulema hakkab, siis ei tea küll kuidas seda tegid ja millega tegid, olen ise ka piisavalt taolist tööd teinud ja tean milline materjal on hea, sellele annab mulle kinnitust ka enda eelmise auto põhi, mis peale tegemist 2 aastat hiljem polnud kuidagi halvemaks muutunud ega midagi ei ripendanud.
Vasta