325TD küsimusi

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Kurjam
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 14:40 03
Asukoht: Rakvere-Tallinn

325TD küsimusi

Postitus Postitas Kurjam »

Pilt

Vahetasin täna autol termostaati ja tähelepanu äratas turbost tulev õhuvõtu toru (pildil), mis oli mootoripoolsest otsast seest paksult nõgi täis. Nagu tavott oleks. Arvatavasti siiski vana õli mis aastatega sinna ära kuivanud ja nüüd koguneb sinna. On see normaalne?
Kas see toru tuleks kiiremas korras seest puhtaks pesta (ärge küsige kuidas) või ei kujuta see nõgi seal mootorile mingit ohtu?

Samas teab keegi mis asi on pildil nr1 ja sealt küljest minev voolik läheb kuhu nr2?

Autol aasta 91. ja uuematel pole nr1. enam vaid on pikem lõdvik sealt maalt, kus see turbost tulev toru paksemaks läheb.

1asi veel: õhufilter oli ka ühelt poolt õline. Kas see peabki nii olema, kuna sealt alt jookseb turbole õli peale aga ülevalpool olev filter määritakse siis ka ära?
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

See on suht tavaline nähtus et need torud seest õlised on.
Loetlen sulle mõned põhjused:
1.Karteri tuulutus umbes(lihtne korda teha, klapikambri kaan maha, "filtri" eest kaan eest ära(väikeste torxidega kinni).Siis on kaks varianti, kas paned sinna uue või pesed vana bensiiniga puhtaks, teisel juhul aga jägi kindlasti et täitsa ära kuivaks.)
2.Mootor hõre(lihtsamal juhul kolvirõngad läbi, puhub surve karterisse ja seetõttu satub õliaur läbi õhutuse sisselaskesse)
3. Turbo otsas(laseb pukside vahelt õli läbi)

Samas kui juba puhastama hakkad võta ka sisselaske kollektor maha, see on seest samamoodi nõgine.

Mismoodi see õhufilter õline on?? alt äärest?

Kahjuks selle julla kohta seal toru peal ei oska kommenteerida.

Palju ta sul üldse õli võtab??

terv
erich
Kasutaja avatar
Kurjam
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 14:40 03
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Postitus Postitas Kurjam »

1. Uus tihend vaja muretseda. Proovin pilgu peale visata.
2. Ei oska kommenteerida. Õli võtab minimaalselt. Eelmine õlivahetus valasin 0,5l peale. praegu 1500km ja õli on max. olgugi, et alt poolt on mootor õline. Raske tuvastada kust täpselt tuleb.
3.Turbo tundub pealiskaudsel vaatamisel korras olema. Õli kuskilt välja ei tule, kuiv on.

Õhufiltriist üritan täna pilti teha. konkreetselt on 1/3 filtrist õline.
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

siis peaks 2 ja 3 variant ära langema.

1. punkti lihtsustamiseks annan sulle väikse lingi
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

See filter on seal klapikambrikaane sees. NB klapikambri kaan käib maha torx padruniga, suurust ei oska kahjuks öelda. Sellel autol pole vaja klapikambrikaane tihendit vahetada kui ta just läbi ei aja.
Samas sa võiks filtri korpuse korra maha keerata siis näed kah kas kust õli läbi laseb.
Kindlasti varu ka lingil oleval pildil rõngastihendtihend nr3.

terv
erich
Kasutaja avatar
Kurjam
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 14:40 03
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Postitus Postitas Kurjam »

Kaas nüüd maas aga ei leia sealt mingit filtrit. äkki juhendad pildi pealt?
Pilt

Õhufilter näeb välja selline:

Pilt

Õhufiltri alt jookseb küll õli turbole aga kas peab ka filtri ära määrima?

Pilt

Sisselaske kollektor nüüd ka maas. On keegi puhastanud seda seespoolt? Väga kehvasti ligipääsetav on. Fairi seda lahti ei leota :D
Väike pilt ka mida võis leida siiselaskekolle suudmest:

Pilt
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

kui sa sealt klapikambri kaane seest nüüd seda kihti natukene maha saad siis sealt alt peaks välja tulema väiksed torx peaga poldid. Need lahti, saad pleki maha ja seal all ongi. See filter iseenesest on päris pikk, praktiliselt sama pikk kui kaan ise.
Filter ongi vist sellest nii õline et ta sealt nii palju puhub seda pläga otse filtrile, ääred on sellepärast õlised et õli mis jääb korpusesse lihtsalt valgub sinna igalepoole laiali. Millal viimati õhufiltrit vahetasid?
Maru plägane näeb see värk sul välja küll. Ilmselt pole mõni omanik kinni pidanud õlivahetusvälbast või on kasutanud mingit lambiõli.

Sellise pildi peale ei julge soovitada ka pesuõli kasutamist õlivahetuse ajal, kuid oma vastutusel võid seda teha. Ega mootori sisse ju ei näe mis kiht seal on. Kuidas sul nukkvõlli juures lood, samasugune must kitt või on seal parem seis? Teoreetiliselt peaks mitmekordse loputamise järel ka mootori seest puhtaks saama.

Kollektorit aga proovi diisliga puhastada, vaata kuidas käitub, kui muud moodi ei saa siis ööseks likku ja hommikul pudeliharjaga kallale. Kollektori tihendid osta ka igaksjuhuks uued kuskilt, need ei maksa palju. Lõpuks loputa veel bensiiniga üle, siis peaks päris puhas saama.
Või äkki oskab mõni targem mingit head spetsiaalselt sellise töö jaoks ette nähtud vahendit pakkuda?

terv
erich
Kasutaja avatar
Kurjam
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 14:40 03
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Postitus Postitas Kurjam »

Leidsin selle filtri sealt klapikambri kaane alt ülesse. tundus üsna korralik olema. mingit pigi sealt ei leidnud. paistis korralikult läbi.
Õhufiltrit mina pea aasta jooksul, mis ma taga sõitnud olen vahetanud pole. nüüd on see aeg käes :D Huvitaski, et kui uus panna siis kas loobib selle ka õli täis
Nuka juures on ka kõik korralik. mingit pläga seal pole. Küll aga see, mis sisselaskekollektorist edasi mootorisse läheb on küll üsna tõmmine.

Pilt

Pilt
Panin nüüd kolle likku. Eks hommikul paistab mis head sealt välja tuleb.
Kasutaja avatar
Kristjan_K
Huviline
Postitusi: 1780
Liitunud: 04.06.2004 17:31 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kristjan_K »

Vohh kus on vägev pigikiht.
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Vot see on küll tökatine sul ;) . Mul oli alles klapikambrikaan maas, aga kahjuks ei olnud fotokat käepärast. Oleks ka võrdluseks kõrvale pannud, endal ka kohe hea meel, et korraliku õliga sõitnud.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

Kui nüüd aus olla siis vähemalt pildi pealt tundub et nuka juures on kah ikka sellist pigem tavotti meenutavat õli parasjagu. Aga isiklikult olen hullematki näind.
Kummaline et see filter/võrk puhas oli. Profülaktika mõttes võid muidugi selle ka läbi loputada vaadata mis seest välja tuleb.
Kui tihti sa õhufiltrit vahetad? Kas lihtsalt korra aastas, või vastavalt läbisõidule?

Mina isiklikult vahetan kõik filtrid õlivahetuse ajal.
Väga umbes filter võib ka teoreetiliselt põhjustada seda et mootor hakkab liigselt õli tõmbama sisselaskesse läbi karteri tuulutuse.
Samas põhjustab umbes õhufilter mootori uimasust ja suureneb ka küttekulu.
Kui sul kaan juba maas on siis võiksid ju kutsuda mõne tuttava automehhaaniku vaatama. Ütle siis meile ka mitme käega ta peast kinni võttis.

terv
erich
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

M.P jõudis vähe ette kommenteerimisega, endal oli ka vähe aega tagasi mootor laiali. Aga krt ei taibanud taibanud selle koha pealt pilti teha. Võibolla on vanast ajast alles veel kui ise sai seda filtrit puhastatud.
Mul oli nuka juurest oluliselt puhtam

terv
erich
Kasutaja avatar
Kurjam
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 14:40 03
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Postitus Postitas Kurjam »

See et õli peale 1500km selline tökat on võib tuleneda sellest, et eelmine õlivahetus sai sõita castroli täissündiga, mis tõmbas sita mõnusalt lahti? Ei tea millega see eelmine omanik sõitis.
Nuka juurest lapiga tõmmates tuleb kergelt puhtaks.
senka
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 26.10.2006 01:51 19

Re: 325TD küsimusi

Postitus Postitas senka »

võiks arvata et su autol on mootor kulunud ja enne seda on ta pikalt sõitnud mineraal õliga ja see nõgi su kollektori kyljes on ju tegelikult tahmaneõli.tahmasex võib teha kulunud turbo või karteri tuulutusest tulenev õli.number 1 kylge läheb must voolik sinise triibuga ja see teinevoolik mille kyljes on yhesuunaklapp läheb vaakumpumba vooliku kylge mis asub sisselaskekollektori all

Kurjam kirjutas:Pilt

Vahetasin täna autol termostaati ja tähelepanu äratas turbost tulev õhuvõtu toru (pildil), mis oli mootoripoolsest otsast seest paksult nõgi täis. Nagu tavott oleks. Arvatavasti siiski vana õli mis aastatega sinna ära kuivanud ja nüüd koguneb sinna. On see normaalne?
Kas see toru tuleks kiiremas korras seest puhtaks pesta (ärge küsige kuidas) või ei kujuta see nõgi seal mootorile mingit ohtu?

Samas teab keegi mis asi on pildil nr1 ja sealt küljest minev voolik läheb kuhu nr2?

Autol aasta 91. ja uuematel pole nr1. enam vaid on pikem lõdvik sealt maalt, kus see turbost tulev toru paksemaks läheb.

1asi veel: õhufilter oli ka ühelt poolt õline. Kas see peabki nii olema, kuna sealt alt jookseb turbole õli peale aga ülevalpool olev filter määritakse siis ka ära?
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Re: 325TD küsimusi

Postitus Postitas erikred »

senka kirjutas:võiks arvata et su autol on mootor kulunud ja enne seda on ta pikalt sõitnud mineraal õliga ja see nõgi su kollektori kyljes on ju tegelikult tahmaneõli.tahmasex võib teha kulunud turbo või karteri tuulutusest tulenev õli.number 1 kylge läheb must voolik sinise triibuga ja see teinevoolik mille kyljes on yhesuunaklapp läheb vaakumpumba vooliku kylge mis asub sisselaskekollektori all
Senka kui ta kulunud on siis kuidas ta nii vähe õli võtab??
Minu kogemus järgmine (küll tds aga põhimõte ju sama):
Klapisääre tihendid olid natukene kulunud, kolvirõngad päris normaalsed väljaarvatud 2. silinder mis oli rohkem kulunud. Õlikulu vahetusvälba peale 5-6 liitrit (täitsa tehase normides ju :lol: )
Pärast väikest "tihendite" vahetust sissesõidu ajal ei kulunud isegi normi jagu ära. Pärast õlivahetust u 3000 km möödudes kulunud kõige rohkem 2mm õlivarda järgi. Eks mida õlivahetusele lähemale seda rohkem teda kulub ka tegelikult.

Kas tõesti on siis mineraalõliga sõitmine kõik augud seda sodi täis toppinud nii et õlikulu praktiliselt ei ole.
Pigem peaks siis olema probleemiks koksistunud kolvirõngad, mille vastu peaks aitama vähe tihedam õlivahetusvälp ja ka pesuõliga läbi pesemine.

Peale selle on sellel mootoril õlivarda MIN-MAX vahemik väiksem kui uuematel mootoritel u 0,5l võrra(alates 9/95 tõsteti max triipu kõrgemale). Nii et teoreetiliselt kui kallata õlivahetusel u pool liitrit veel otsa siis saab sõita õlivahetusest õlivahetuseni ilma õli juurde kallamata. Ei ole nagu kulunud mootori tunnus.

Krt samas ei ole me selgeltnägijad nii et kummagi meie arvamust ei tasu võtta 100% tõena.

Küsimus veel senkale, äkki oskad ka öelda mida see "junn" seal toru küljes teeb üldse? EGR puhul saan aru sarnase seadeldise mõttest aga siin jääb see mulle mõistetamatuks, veel.

Aitab romaanist, ootan mis edasi saab ja mis arvamusi veel tuleb

terv
erich
senka
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 26.10.2006 01:51 19

Re: 325TD küsimusi

Postitus Postitas senka »

erikred kirjutas:
senka kirjutas:võiks arvata et su autol on mootor kulunud ja enne seda on ta pikalt sõitnud mineraal õliga ja see nõgi su kollektori kyljes on ju tegelikult tahmaneõli.tahmasex võib teha kulunud turbo või karteri tuulutusest tulenev õli.number 1 kylge läheb must voolik sinise triibuga ja see teinevoolik mille kyljes on yhesuunaklapp läheb vaakumpumba vooliku kylge mis asub sisselaskekollektori all
Senka kui ta kulunud on siis kuidas ta nii vähe õli võtab??
Minu kogemus järgmine (küll tds aga põhimõte ju sama):
Klapisääre tihendid olid natukene kulunud, kolvirõngad päris normaalsed väljaarvatud 2. silinder mis oli rohkem kulunud. Õlikulu vahetusvälba peale 5-6 liitrit (täitsa tehase normides ju :lol: )
Pärast väikest "tihendite" vahetust sissesõidu ajal ei kulunud isegi normi jagu ära. Pärast õlivahetust u 3000 km möödudes kulunud kõige rohkem 2mm õlivarda järgi. Eks mida õlivahetusele lähemale seda rohkem teda kulub ka tegelikult.

Kas tõesti on siis mineraalõliga sõitmine kõik augud seda sodi täis toppinud nii et õlikulu praktiliselt ei ole.
Pigem peaks siis olema probleemiks koksistunud kolvirõngad, mille vastu peaks aitama vähe tihedam õlivahetusvälp ja ka pesuõliga läbi pesemine.

Peale selle on sellel mootoril õlivarda MIN-MAX vahemik väiksem kui uuematel mootoritel u 0,5l võrra(alates 9/95 tõsteti max triipu kõrgemale). Nii et teoreetiliselt kui kallata õlivahetusel u pool liitrit veel otsa siis saab sõita õlivahetusest õlivahetuseni ilma õli juurde kallamata. Ei ole nagu kulunud mootori tunnus.

Krt samas ei ole me selgeltnägijad nii et kummagi meie arvamust ei tasu võtta 100% tõena.

Küsimus veel senkale, äkki oskad ka öelda mida see "junn" seal toru küljes teeb üldse? EGR puhul saan aru sarnase seadeldise mõttest aga siin jääb see mulle mõistetamatuks, veel.

Aitab romaanist, ootan mis edasi saab ja mis arvamusi veel tuleb

terv
erich
yldiselt ega kulunud mootorit ei aita mitte miski.see junn ongi egr i klapp mis seal toru kyljes on.samas võiks ju arvata kui on klapisääretihend ja klapipux kulunud siis turbo puhub rõhu karteris suuremax ja sealt õlise auru tuulutusse.teine variant silinder pole enam tihe ja samuti tõuseb rõhk karteris.kõige kindlam lasta mootor ära kontrollida ja asi korras sest muidu võibki jääda siinkohal pakkuma
Kasutaja avatar
Kurjam
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 14:40 03
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Postitus Postitas Kurjam »

Auto koos. Sisselaskekollektor oli peale fayrit ja wc-harja nagu uus.

Nüüd selline jama, et mootori temp ei lähe nii kõrgele, et termostaat avaneks ja laseks suurde ringi. Termostaadi vahetasin. Temp näidik jääb 1-2mm alla keskmise. jahutusvedeliiku läks ka 8,5l asemel 6l e. väikse ringi jagu?
1h lasin auto käia, selle aja sees tegin a umbes 5km sõitu (ja mitte madalatel pööretel). Salongi soenduse panin ka külma peale.
Katsusin ka radiaatorisse minevat lõdvikut, mis oli külm. Paisupaagist ei langenud vedelik.
Radiaator läks küll soojaks aga see oli arvatavasti paisupaagist sinna jooksnud vedelik.

Mis nüüd mäda?
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

õhutamisel ikka salongivent kuumapeale ja vent ka tööle, et klapp oleks avatud...
Kasutaja avatar
Kurjam
Huviline
Postitusi: 143
Liitunud: 21.03.2006 14:40 03
Asukoht: Rakvere-Tallinn

Postitus Postitas Kurjam »

hollow kirjutas:õhutamisel ikka salongivent kuumapeale ja vent ka tööle, et klapp oleks avatud...
Alguses paningi salongiventi kahe peale ja soe põhja. pärast lükkasin külma peale, kuna nii peaks teoreetiliselt kiiremini soojaks minema mootor.
Provokaator
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 30.12.2006 16:08 00
Peamine sõiduk: ZX14R

Postitus Postitas Provokaator »

Ilus nõuanne ! 5+
Selline töga mootoris võtab ikka põlved nõrgaks küll. Loodame, et see mõnda õlikanalit pole kinni pannud.
Vasta