e30 325e 2,7nukvõll ja nuukurid
e30 325e 2,7nukvõll ja nuukurid
Ühel tuttaval on pisi mure nimelt oleks vaja 325e uut nukvõlli ja nuukureid äkki kellelgi on üle jäämas.Või äkki oskab keegi õelda kust võiks küsida.Ja veel kas 325i omad sobivad 325e le.Tegemist on 86a masinaga.
sobivad ka 325i omad ja 320i omad.
325i ja 325e nukkade vahe on nukakandurite arvus, 325i omal on neid rohkem, seega lihtsustatult öeldes kestab kauem, aga kui plokikaanes kandurikohti vähem, siis jällegi vahet pole.
325e-87a nukk+kaan võivad muideks olla identsed 325i omaga, aga ei pruugi, alla 87a on kindlalt erinevad.
325i ja 325e nukkade vahe on nukakandurite arvus, 325i omal on neid rohkem, seega lihtsustatult öeldes kestab kauem, aga kui plokikaanes kandurikohti vähem, siis jällegi vahet pole.
325e-87a nukk+kaan võivad muideks olla identsed 325i omaga, aga ei pruugi, alla 87a on kindlalt erinevad.
On ja erinevad. Pealegi mingeid väga hästi kestvaid mootoreid 2.7 alumisest ning 2.5 ülemisest osast loota ei maksa.
Esiteks - vähemalt netiajakirjade andmetel kasutatakse 327 ehitamisel mitte 2.7 alumist poolt vaid 2,5 plokki, mille sisse läheb 2.4td väntvõll, kepsud ja spetskolvid. Diisli võll aetakse nähtavasti ka kergemaks.
Miks nii?
1. 324 td väntvõll on sepistatud, eta (2,7) oma on valatud. See on seepärast, et valatud võll on kergem, kuid ei kanna pöördeid. Kuna eta on ökomootor madalate pööretega, siis pole tugevus oluline. Valatud võll eriti üle 5000 pöörde ei kanna (võib pooleks minna). Samasugust probleemi ei kohta aga ühegi M30 mootoriga, kuna seal on kõik väntvõllid sepistatud. Kas ka 325l sepistatud võll on, seda ei oska öelda. Kui pilti näeks, siis saaks aru.
2. Eta mootor kasutab teistsugusest materjalist kolvirõngaid (nn low tension rings), mis on vähem jäigemad ja arvestatud tööks alla 5000 p/min. Põhjus on mootori hõõrdekadude vähendamine.
3. Kolbide puhul loeb ka 1 mm teistmoodi väga palju. Need võivad isegi silma järgi samad olla, kuid põlemiskambris loeb iga mm ning tulemus võib olla küll ilge kompressioon, kuid kehva põlemise tõttu madalam võimsus. Ka on muid asju vaadates väga töenäoline, et eta kolvid on valatud (tavalised on sepistatud).
Kas kompunn 2.7 mootorist ja 2.5 pritsest tagab adekvaatse võimsuse, on omaette küsimus. Kuna siiani ükski selfmade 327 pole ette näidanud
düno tulemusi, siis julgen arvata, et see 200+ hp on udujutt. Pigem mingine 180 hp ning +15 Nm oleks objektiivsem. Eriti veel võttes arvesse kohalike leidurite käes olevat väsinud algmaterjali ning suht käepäraste vahenditega tehtud remonti.
Niiet kui vaadata näiteks Alpina vms firma 327 spetsifikatsiooni tundub, et see 327 teema on suuresti üles puhutud. Alpina 204 hp tuleb ka mootorist, kus peale mootoriploki pole seeriaasju ühtegi järgi jäänud.
Päris kindlasti on 190-200 hp jaoks vaja
1. Korralikult puuritud ja hoonitud plokk
2. Korralikud kolvid vähemalt 325 rõngastega
3. Uus ja kulumata nukk minimum 282 durationiga
4. Topeltvedrud
5. Plokikaane freesimine ja vastav kambrite muutmine
6. Asjatundlik portimine
7. Toruväljalase ja parem summuti
8. Chipitud aju
9. Piiraja 6800-7000 rpm
.....
Edit: elu lihtsustamiseks soovitan 3-e raamatut ja nende põhjalikku läbilugemist. Ise olen mõned asjad valesti teinud ja raisanud tühja hulka raha ilma tulemusteta.
1. How to build and modify high-performance cylinder heads
2. How to choose and tune camshafts for high-performance
3. Four-stroke performance tuning
Need saab tellida netist http://www.kriso.ee, kokku vast 1000 krooni.
On odavam kui laduda 5000 mootorisse ja saada samu kW.
Esiteks - vähemalt netiajakirjade andmetel kasutatakse 327 ehitamisel mitte 2.7 alumist poolt vaid 2,5 plokki, mille sisse läheb 2.4td väntvõll, kepsud ja spetskolvid. Diisli võll aetakse nähtavasti ka kergemaks.
Miks nii?
1. 324 td väntvõll on sepistatud, eta (2,7) oma on valatud. See on seepärast, et valatud võll on kergem, kuid ei kanna pöördeid. Kuna eta on ökomootor madalate pööretega, siis pole tugevus oluline. Valatud võll eriti üle 5000 pöörde ei kanna (võib pooleks minna). Samasugust probleemi ei kohta aga ühegi M30 mootoriga, kuna seal on kõik väntvõllid sepistatud. Kas ka 325l sepistatud võll on, seda ei oska öelda. Kui pilti näeks, siis saaks aru.
2. Eta mootor kasutab teistsugusest materjalist kolvirõngaid (nn low tension rings), mis on vähem jäigemad ja arvestatud tööks alla 5000 p/min. Põhjus on mootori hõõrdekadude vähendamine.
3. Kolbide puhul loeb ka 1 mm teistmoodi väga palju. Need võivad isegi silma järgi samad olla, kuid põlemiskambris loeb iga mm ning tulemus võib olla küll ilge kompressioon, kuid kehva põlemise tõttu madalam võimsus. Ka on muid asju vaadates väga töenäoline, et eta kolvid on valatud (tavalised on sepistatud).
Kas kompunn 2.7 mootorist ja 2.5 pritsest tagab adekvaatse võimsuse, on omaette küsimus. Kuna siiani ükski selfmade 327 pole ette näidanud
düno tulemusi, siis julgen arvata, et see 200+ hp on udujutt. Pigem mingine 180 hp ning +15 Nm oleks objektiivsem. Eriti veel võttes arvesse kohalike leidurite käes olevat väsinud algmaterjali ning suht käepäraste vahenditega tehtud remonti.
Niiet kui vaadata näiteks Alpina vms firma 327 spetsifikatsiooni tundub, et see 327 teema on suuresti üles puhutud. Alpina 204 hp tuleb ka mootorist, kus peale mootoriploki pole seeriaasju ühtegi järgi jäänud.
Päris kindlasti on 190-200 hp jaoks vaja
1. Korralikult puuritud ja hoonitud plokk
2. Korralikud kolvid vähemalt 325 rõngastega
3. Uus ja kulumata nukk minimum 282 durationiga
4. Topeltvedrud
5. Plokikaane freesimine ja vastav kambrite muutmine
6. Asjatundlik portimine
7. Toruväljalase ja parem summuti
8. Chipitud aju
9. Piiraja 6800-7000 rpm
.....
Edit: elu lihtsustamiseks soovitan 3-e raamatut ja nende põhjalikku läbilugemist. Ise olen mõned asjad valesti teinud ja raisanud tühja hulka raha ilma tulemusteta.
1. How to build and modify high-performance cylinder heads
2. How to choose and tune camshafts for high-performance
3. Four-stroke performance tuning
Need saab tellida netist http://www.kriso.ee, kokku vast 1000 krooni.
On odavam kui laduda 5000 mootorisse ja saada samu kW.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Fakt on muidugi, et 2,7 alumine ja ülejäänu 2,5 ei ole hea variant. Mikspärast siis tuntud firmad selle diisli väntvõlliga ja erikolbidega jamavad, kui saaks hulka lihtsamalt. Ise ehitades lähtuks sellest, kuidas nimega tegijad teevad. Siin pole kahjuks kuskilt võtta ühegi 2.7i dünoandmeid, aga kui neinde tulemused on selles piires nagu ennist juttu oli, siis tasuks ikka tõsiselt kaaluda, kas 10 hj lisa tasub paljude tuhandete kulutamist ning mootori lahtivõtmist. 10 hj on 2.5 mootoriga võimalik saada ainult plokikaane lammutamise vaevaga.Andry kirjutas:to alar: saab küll.
to aare: see sinu mainitud variant on ainult üks mitmest, kuidas teha 2,7i.
Viimases BMW Totalis oli artikkel, kuidas 2.5 mootorist 190 hj saadi. Muidugi suurem mootor on parem, aga vahe on siin vähem kui 200cc.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
ok
Nüüd on äraproovitud
Sai siis pandud 2,5E mootorile komplektne 2,5 i kaan. Ausalt öeldes ei sobinud. Käis kudagi pludinal tühipõõrdel,tõmme algas väga kõrgetel pööretelja ikkagi kudagi lahja tundus. Olgugi ei tömme pole oluline. Kütust kulus ka umb. liitrijagu enam kui originaalis.Ühesõnaga nüüd siis 2,7 kaan uuesti peal ja kõik tundub hoopis kodusem. Tänud kes vaevaks võtsid ja vastasid
Nüüd on äraproovitud
Sai siis pandud 2,5E mootorile komplektne 2,5 i kaan. Ausalt öeldes ei sobinud. Käis kudagi pludinal tühipõõrdel,tõmme algas väga kõrgetel pööretelja ikkagi kudagi lahja tundus. Olgugi ei tömme pole oluline. Kütust kulus ka umb. liitrijagu enam kui originaalis.Ühesõnaga nüüd siis 2,7 kaan uuesti peal ja kõik tundub hoopis kodusem. Tänud kes vaevaks võtsid ja vastasid