BMW 2,4t(d) "dual mass flywheel"
BMW 2,4t(d) "dual mass flywheel"
Nimelt küsiksin infot BMW 2,4t(d) mootori hooratta kohta. Ise ma ei saa väita, et oleksin mõnda 100% õiges konditsioonis näinud ... kuid
Asi selline, et enamus räägivad sellest hoorattast kui kahemassilisest hoorattast (dual mass flywheel) ning häältest, mis annavad märku hooratta läbiminekust - kulumisest. Et siis tekib kulunud siduri survelaagri hääl, aga ainult siis kui siduripedaali ei ole alla vajutatud.
Nimelt sai enda e34 524td-l maha võetud kast, kuna kostus justnimelt selline hääl, et hakkab õhtule minema hooratas. Kuid sellist paljutõlgendatud kahemassilist (rahvakeeli mitmest tükist koosnevat) hooratast sealt ei leidnud. Oli vaid leevendusvedrudega siduriketas (esinduses 1900+ eek), mille vedrud olid vähe kulunud ja tegid häält.
Kui vaadata nt varuosasid realoem´ist, siis piltidel on samuti näha, et nii e28 kui e34 2,4td-l ja ka 2,5td(s) il puuduvad mitmest osast koosnevad hoorattad - vähemalt pildilt seda välja ei loe.
Seega järeldus - et kahemassiline kui kahest osast koosnev hooratas 2,4t(d) ja 2,5td(s) mootoritel puudub.... kas see on nüüd õige väide?
Siia juurde ka väike copy-paste netist:
What is a "Dual Mass" Flywheel and does it rattle?
What individual's call a "dual" mass flywheel, BMW calls a "twin" mass flywheel. There has been confusion caused by this because diesels and some modern BMWs use something called a "dual" mass flywheel. The modern dual mass flywheel is actually comprised of more than one part, but the dual mass flywheels found on a 528e or 325e are actually a single piece.
These flywheels just weigh twice as much as the standard flywheel. BMW used these special flywheel to try to smooth out the idle of these models. This is because the idle of the long stroke M20 2.7L motor was considered ruff, and so to smooth it out, the dual mass flywheel was used. Many people have said that these flywheels can cause rattles. This is simply not true. The rattles that most people complain about are actually coming from the throw out or release bearing. This is because the dual mass flywheel uses a completely different throw out bearing which is more prone to rattling. Also many people wonder if you can replace a dual mass flywheel with a single mass. The answer is yes, but you have to use the proper clutch parts. All of the clutch parts for the single mass flywheel are different than the dual mass, so you will need to do a complete clutch job if you want to change the flywheels.
Ja kas siit saab järelduse teha, et kui kostub põhja alt sellist kõrisevat häält, siis ei pruugigi tegelikult asi hoopiski mitte hoorattas olla ja ei peagi arvestama 10k+ väljaminekutega?
Asi selline, et enamus räägivad sellest hoorattast kui kahemassilisest hoorattast (dual mass flywheel) ning häältest, mis annavad märku hooratta läbiminekust - kulumisest. Et siis tekib kulunud siduri survelaagri hääl, aga ainult siis kui siduripedaali ei ole alla vajutatud.
Nimelt sai enda e34 524td-l maha võetud kast, kuna kostus justnimelt selline hääl, et hakkab õhtule minema hooratas. Kuid sellist paljutõlgendatud kahemassilist (rahvakeeli mitmest tükist koosnevat) hooratast sealt ei leidnud. Oli vaid leevendusvedrudega siduriketas (esinduses 1900+ eek), mille vedrud olid vähe kulunud ja tegid häält.
Kui vaadata nt varuosasid realoem´ist, siis piltidel on samuti näha, et nii e28 kui e34 2,4td-l ja ka 2,5td(s) il puuduvad mitmest osast koosnevad hoorattad - vähemalt pildilt seda välja ei loe.
Seega järeldus - et kahemassiline kui kahest osast koosnev hooratas 2,4t(d) ja 2,5td(s) mootoritel puudub.... kas see on nüüd õige väide?
Siia juurde ka väike copy-paste netist:
What is a "Dual Mass" Flywheel and does it rattle?
What individual's call a "dual" mass flywheel, BMW calls a "twin" mass flywheel. There has been confusion caused by this because diesels and some modern BMWs use something called a "dual" mass flywheel. The modern dual mass flywheel is actually comprised of more than one part, but the dual mass flywheels found on a 528e or 325e are actually a single piece.
These flywheels just weigh twice as much as the standard flywheel. BMW used these special flywheel to try to smooth out the idle of these models. This is because the idle of the long stroke M20 2.7L motor was considered ruff, and so to smooth it out, the dual mass flywheel was used. Many people have said that these flywheels can cause rattles. This is simply not true. The rattles that most people complain about are actually coming from the throw out or release bearing. This is because the dual mass flywheel uses a completely different throw out bearing which is more prone to rattling. Also many people wonder if you can replace a dual mass flywheel with a single mass. The answer is yes, but you have to use the proper clutch parts. All of the clutch parts for the single mass flywheel are different than the dual mass, so you will need to do a complete clutch job if you want to change the flywheels.
Ja kas siit saab järelduse teha, et kui kostub põhja alt sellist kõrisevat häält, siis ei pruugigi tegelikult asi hoopiski mitte hoorattas olla ja ei peagi arvestama 10k+ väljaminekutega?
Olemas on mõlemad, kuid kust seda leida? Ei realoem ega bmwfans/info ei näita sellist
Käisin ka poes häda kurtmas, pakuti kahte tüüpi ketast ning mõlemale - nii e34-le kui ka e28-le pakuti ketast nö ühes tükis jäiga hooratta jaoks. Kusjuures e28 ketas oli leevendusvedrudega ja e34 oma täitsa ilma vedrudeta.
Võtsin omale ilma vedrudeta ketta, asendan selle vedrudega kettaga, kuna originaalis nii peaks olema (vähemalt jooniste järgi) - eks näha on, mis saab...
Käisin ka poes häda kurtmas, pakuti kahte tüüpi ketast ning mõlemale - nii e34-le kui ka e28-le pakuti ketast nö ühes tükis jäiga hooratta jaoks. Kusjuures e28 ketas oli leevendusvedrudega ja e34 oma täitsa ilma vedrudeta.
Võtsin omale ilma vedrudeta ketta, asendan selle vedrudega kettaga, kuna originaalis nii peaks olema (vähemalt jooniste järgi) - eks näha on, mis saab...
kui sa võtsid ilma vedrudeta ketta siis natuke jama lugu kui kahemassilist hooratast pole. Nimelt sul nüüd kohaltvõtt pole enam pehmendatud. Kui on tavaline hooratas siis pane ikka vedrudega ketas sisseLauri_L kirjutas:Olemas on mõlemad, kuid kust seda leida? Ei realoem ega bmwfans/info ei näita sellist
Käisin ka poes häda kurtmas, pakuti kahte tüüpi ketast ning mõlemale - nii e34-le kui ka e28-le pakuti ketast nö ühes tükis jäiga hooratta jaoks. Kusjuures e28 ketas oli leevendusvedrudega ja e34 oma täitsa ilma vedrudeta.
Võtsin omale ilma vedrudeta ketta, asendan selle vedrudega kettaga, kuna originaalis nii peaks olema (vähemalt jooniste järgi) - eks näha on, mis saab...
Endal on riiulil olemas 524td kahemassiline hooratas, aga katkine ja kui praegune sidur laiali peaks minema siis keevitan selle kahemassilise kokku ja panen vedrudega ketta ikka odavam kui osta teine hooratas
mul ka kõriseb jälle, aga laiali ka ei viitsi lammutada praegu, sõidan seni kui enam edasi ei liigu .....viimati kui kokku panin siis oli sidur korras igatahes, ka võimalus et kast otsad annab, teine käik ei lülitu enam väga hästi.toivoku kirjutas:samas seepole reegel,et hooratas kutu kui kõriseb natukese, mul endal oli näiteks kast kutupiilu.
- Tarmo
- Huviline
- Postitusi: 8460
- Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
- Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
- Asukoht: Tallinn
minu 524td oli ka see omapärane kõrin olemas ja kui sidur alla vajutatud oli siis oli vaikus.
Ja seda häält tegi ta kaks (2) aastat.
Laiali võtma ei hakanud ja laiali ta ei lennanud ka.
S..ta ei ole vaja torkida , muidu läheb haisema
Ja seda häält tegi ta kaks (2) aastat.
Laiali võtma ei hakanud ja laiali ta ei lennanud ka.
S..ta ei ole vaja torkida , muidu läheb haisema
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
-
- Huviline
- Postitusi: 96
- Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
- Asukoht: Pärnu
Kui riiulis seisab teed äkki pilti sellest kahemassilisest, ma ei kujuta hästi ette milline kahemassiline hooratas on või miks see üldse kahemassiline olema peaks.Endal on riiulil olemas 524td kahemassiline hooratas, aga katkine ja kui praegune sidur laiali peaks minema siis keevitan selle kahemassilise kokku ja panen vedrudega ketta ikka odavam kui osta teine hooratas
Kui on olemas mõlemad nii ühemassiline kui kahemassiline, kas siis mingist ajast alates on kahemassilised ja ennem olid ühemassilised.
Kui mu auto on 325td ja 95a siis kumb hooratas, mul ka sealt mingi hääl kostub aga rohkem siis kui sidur alla vajutatud.
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... dmf#202720BigMoneyWaste kirjutas:Kui riiulis seisab teed äkki pilti sellest kahemassilisest, ma ei kujuta hästi ette milline kahemassiline hooratas on või miks see üldse kahemassiline olema peaks.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
-
- Huviline
- Postitusi: 96
- Liitunud: 30.01.2007 07:13 01
- Asukoht: Pärnu
Väga hea link priitv8, tänud
Mis põhjusel see hooratas siis laiali läheb? Kulub....see tähendab et määre saab otsa seal kus vaja. Et kui võtan täiesti töökorras hooratta maha määrin ära sealt kust vaja siis ei lähegi kati
Või väsivad vedrud ära ja lähevad katki?
(mitte et see kõige väiksem töö oleks mida ette võtta, samas kui see aitab säästa 10k oleks igati asjalikult kulunud nädalavahetus)
Mis põhjusel see hooratas siis laiali läheb? Kulub....see tähendab et määre saab otsa seal kus vaja. Et kui võtan täiesti töökorras hooratta maha määrin ära sealt kust vaja siis ei lähegi kati
Või väsivad vedrud ära ja lähevad katki?
(mitte et see kõige väiksem töö oleks mida ette võtta, samas kui see aitab säästa 10k oleks igati asjalikult kulunud nädalavahetus)
Nii, nüüd siis auto jälle koos ja sõidab. Sai jäetud enne olnud jäik hooratas (ilmselt siis -1986a e28 alt) ning jäik ilma vedrudeta siduriketas radiaalsuunaliste soonteta - nö "hästi libisev" (1986-1991a e28 ja e34). Igasugune hooratta kõrin on kadunud ning ei ole märgata mingit vahet eelnevaga. Kohalt minek on sujuv nagu igal teiselgi autol ning sõidu ajal käiguvahetus samuti ideaalne.
Olen isegi vist hooratta vahetuse ees.
Leidsin internetiavarustest, et autoosad.ee pakub sama asja palju mõistlikuma hinnaga.
UM 21211223599 Fly wheel 11299.4
Autoosad.ee KAKSIKMASSHOORATAS Saksamaa 7437 - http://www.luk-as.de/content.luk_as.de/de/index.jsp
Mida arvata?
Romula jupi kontrollimine, nagu ma lugesin loksutamine? Muud võimalust vist ei ole?
Ette tänades...
Leidsin internetiavarustest, et autoosad.ee pakub sama asja palju mõistlikuma hinnaga.
UM 21211223599 Fly wheel 11299.4
Autoosad.ee KAKSIKMASSHOORATAS Saksamaa 7437 - http://www.luk-as.de/content.luk_as.de/de/index.jsp
Mida arvata?
Romula jupi kontrollimine, nagu ma lugesin loksutamine? Muud võimalust vist ei ole?
Ette tänades...
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
millest järeldad, et hooratas vigane?Margusja kirjutas:Olen isegi vist hooratta vahetuse ees.
Leidsin internetiavarustest, et autoosad.ee pakub sama asja palju mõistlikuma hinnaga.
UM 21211223599 Fly wheel 11299.4
Autoosad.ee KAKSIKMASSHOORATAS Saksamaa 7437 - http://www.luk-as.de/content.luk_as.de/de/index.jsp
Mida arvata?
Romula jupi kontrollimine, nagu ma lugesin loksutamine? Muud võimalust vist ei ole?
Ette tänades...
tühikäigul on kuulda kerget kolinat sealt siduri kandist. Kui vjutad siduripedaali alla siis kaob.
Kui kohapeal suurendada pöördeid kergelt siis on ilusasti kuulda.
Kui sõita ja vahetada käike siis 1. - 2. - 3. oleks nagu käigukasti alt kuulda mingit kõlksu.
Auto on toodud Saksast ja 10 aastat vana. Ilmselt ei ole seal seda keegi vahetanud.
Ette tänades, Margusja
Kui kohapeal suurendada pöördeid kergelt siis on ilusasti kuulda.
Kui sõita ja vahetada käike siis 1. - 2. - 3. oleks nagu käigukasti alt kuulda mingit kõlksu.
Auto on toodud Saksast ja 10 aastat vana. Ilmselt ei ole seal seda keegi vahetanud.
Ette tänades, Margusja
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
Mis nägu on käigukasti võlli ots? Kui see viga saanud (kulunud, jälgedega), siis tekib sama hääl siduripedaali lahti lastes. Võlli ots ei tohiks logiseda. Olen näinud selliseid käigukaste mitmeid, kus on üritatud seda võlli otsa taastada, üle keevitada jne... Endal isegi üks selline vigase otsaga võll olemas, mis põhjustas seda häält. Püüan pildi teha, siis saab võrrelda. Vahetasin vea leidmiseks hooratta, siduri ning hääl ei kadunud kuhugi. Aitas hoopis korraliku võlliga käigukastMargusja kirjutas:tühikäigul on kuulda kerget kolinat sealt siduri kandist. Kui vjutad siduripedaali alla siis kaob.
Ette tänades, Margusja
Mul käigukast alles all. Ise ei oma sellist kohta kus nii keerulist tööd teha.
Samas tühikäigul õrn pöörete suurendamine ja siis käigukasti siduri kandis selline kerge kolin, isegi mitte kolin, viitab vist siiski sellele hoorattale.
Tegelt ega ma siin viga ei üritagi parandada. Eks ma viin remodnimehe kätte ja eks tema siis uurib.
Lihtsalt, et kui siiski on see hooratas, siis kindlasti vaatan romula poole. Et mis kogemusi rahval sellega. Ja kuidas kontrollitud. Ei looda loomulikult romulast uut juppi saada, samas ei tahaks kohe ka kolisevat saada.
Samas tühikäigul õrn pöörete suurendamine ja siis käigukasti siduri kandis selline kerge kolin, isegi mitte kolin, viitab vist siiski sellele hoorattale.
Tegelt ega ma siin viga ei üritagi parandada. Eks ma viin remodnimehe kätte ja eks tema siis uurib.
Lihtsalt, et kui siiski on see hooratas, siis kindlasti vaatan romula poole. Et mis kogemusi rahval sellega. Ja kuidas kontrollitud. Ei looda loomulikult romulast uut juppi saada, samas ei tahaks kohe ka kolisevat saada.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
auto hakkab tühikäigul vist rohkem rappuma, suuresti selle pärast ongi need rasked rauakolakad sinna mootori otsa pandud, ok mitte päris nii aga enamvähem. hooratta raskusest sõltub ju auto väändemoment ka jätan õiguse loll olla jällegiMaster003 kirjutas:aga mis juhtub kui vahetada kahemassiline hooratas tavalise vastu?
mul ka üks küss, kas riknev hooratas võib mootori pöörded kiiremini alla kukutada kui peaks? siduri põhja vajutamisel näiteks. külmalt läheb mul tagurpidi käik raksuga sisse kuigi siduripedaal on täiesti põhjas (hommikuti). soojalt nagu ei ole enam, kas siis sidur ei lahuta täielikult ära millegi pärast? käigu vahetamisel on ka selline tunne nagu ei lahutaks kuna siduri vajutamisel hoog nagu autol raugeks liiga kiiresti (pöörded kukuvad ka suht kiirelt alla).
Tükk metalli (ühemassiline hooratas) kestab igavesti.Lauri_L kirjutas:Järgi proovitud variant - 2,4td puhul ei juhtu midagi. Kõik nagu kahemassilisega... Kaua selline asi kestab, ei tea. Omal pidas ca 50kkm ja peab hetkel ka edasi, kuigi auto omanik on vahetunud.
Mulle on väidetud, et see hakkab käigukasti peale, aga ise proovinud ei ole. Samas on USA-st võimalik osta ka spets. kit'e DMF vahetamiseks SMF vastu.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
1 massiline hooratas ei lähe ise kunagi rikki aga käigukast hakkab väga ebameeldivalt kolisema all kuna 2,4 ei käi sujuvalt . 1 massilise hoorattaga käib kaasa ka topelt leevendusega siduriketas ja kui see on korras ja terve ketas siis ei ilmnegi mingeid lisaanomaaliaid.
Kellel tõsine soov siis äkki olen nõus loobuma sellisest hoorattast ja kettast mingi raha eest.
Kui nüüd päris täpne olla siis e28 kerega 2,4td esimene aastakäik pärast välja tulekut oligi täpselt selline kooslus sees ja just selline siis mul olemas.
Kellel tõsine soov siis äkki olen nõus loobuma sellisest hoorattast ja kettast mingi raha eest.
Kui nüüd päris täpne olla siis e28 kerega 2,4td esimene aastakäik pärast välja tulekut oligi täpselt selline kooslus sees ja just selline siis mul olemas.
Sellest lausest raske aru saada :Salts20 kirjutas:1 massiline hooratas ei lähe ise kunagi rikki aga käigukast hakkab väga ebameeldivalt kolisema all kuna 2,4 ei käi sujuvalt .
Minul toimis täitsa kenasti ka kooslus 1 massiline hooratas + leevenditeta siduriketas. Kindlasti soovitaks siiski leevenditega ketast.
sai siis ka oma autol kast vahetatud kuna lekkis teine ja tegi ka samas seal sidurikojas häält, ja ennäe oli kahemassiline hooratas.
mõtsin et peale kasti vahetust kaob ka heli kuid ei.
Kas see viitab siis otseselt sellele et hooratas teeb seda heli.
teeb sellist tõnkat tõnkat häält tühikäigul ja mootor vibreerib ka veidi rohkem, ja kui seisma jätta siis teeb ka tõnks tõnka
sõita küll saab, kuid häirib kui sellised helid on
ehk keegi ütleb paar tarka sõna
mõtsin et peale kasti vahetust kaob ka heli kuid ei.
Kas see viitab siis otseselt sellele et hooratas teeb seda heli.
teeb sellist tõnkat tõnkat häält tühikäigul ja mootor vibreerib ka veidi rohkem, ja kui seisma jätta siis teeb ka tõnks tõnka
sõita küll saab, kuid häirib kui sellised helid on
ehk keegi ütleb paar tarka sõna
õnneks või kahjuks on mul vist midagi muud.
Katsetasin. Mootor käib. Käik väljas ja sidur ühendatud, st. et pole alla vajutatud pedaal.
Lülitan mootori välja ja ei mingeid hääli.
Katsetasin. Mootor käib. Käik väljas ja sidur ühendatud, st. et pole alla vajutatud pedaal.
Lülitan mootori välja ja ei mingeid hääli.
... -> BMW E34 '92 -> BMW E39 '97 -> Audi A8 '98 4.2 Quattro -> E39 523 '00 -> E60 523 '05 -> F10 523 '11 (http://margus.roo.ee)
kas kui all on kahemassiline hooratas,kas on võimalik sellele veel leevendiga ketas panna,omal on sama probleem et klõgiseb miskit tühikäigul ja sõiduajal nagu viskab miskit raginaga kui jõud taha tuleb(kiirendada) sai lastud alla panna uus leevendiga ketas ,aga äkki oli hooratas ka all leevendiga, on see võimalik?