K: Miks lõi lõdviku lahti?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

K: Miks lõi lõdviku lahti?

Postitus Postitas Indrek_M »

Autoks E39 530d automaat.

Juhtus siis täna järgmine asi - hakkasin maantee peal mööda sõitma, lõin pedaali põhja, kiirendas kenasti, sain mööda ära, lasin gaasi lahti, pidurdas mootoriga kuni püsikiirushoidja kiiruseni ja siis hakkas auto edasi rahus kulgema ... aga ... kulgedes vaatan peeglist, et tagumine auto kaob mingi vine sisse ära, kiikan peeglist allapoole - minu auto sumpsist tuleb korralik must tahmalont. Proovisin kiirendada - tagumine auto kadus üleüldse pimedusse, kiirendust samas polnud absoluutselt.

Esimese ehmatusega ei osanud muud teha kui edasi kulgeda. Paari kilomeetri pärast jäi tahmalont vähemaks kuni üldse ära kadus - kiirendus jätkuvalt olematu. Kuna nagu kõik näidud armatuuris olid normaalsed, auto midagi ei karjunud ja tõenäosus, et ma ise midagi parandada oskan, oli nullilähedane, siis kulgesin koduni ära.

Kodus otsustasin, et vaatan juhmi pilguga kapoti all ringi ja avastasin, et eestpoolt vaadates vasakul on mingi 5cm läbimõõduga metallist põlv ning selle küljest altpoolt on lõdviku lahti löönud. Otsisin oma tööriistavarudest ühe kruvika, pugesin küünarnukkideni mootori vahele ja panin lõdviku kinni tagasi.

Autole tekkis jälle minek.

Oskab keegi seletada, miks lõi selle lõdviku lahti, miks algul oli meeletu tahmalont autol taga, hiljem mitte, kas kogu see jama võis midagi muud kuskil tuksi keerata?
Indrek
Kasutaja avatar
J1anno
Huviline
Postitusi: 160
Liitunud: 08.09.2006 11:40 56
Peamine sõiduk: e61
Telefon: 56203430
Asukoht: Tartu

Re: K: Miks lõi lõdviku lahti?

Postitus Postitas J1anno »

Noh imelihtne...see oli turbo lõdvik mis sul lahti lendas.
Põhjus lihtsalt selles, et turbo tõhk oli metsik ja lõi lahti lõdviku...

Lont oli taga sellepärast, et ilma turbota ei tööta mootor enam eriti õigesti ja tahmabki

Pane korralikult kinni ja vura edasi ;)
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

vanadusega on need lõdvikud seest väheke õlised, mida soodustab turbo kulumine. samuti võis klamber ajapikku liikuda väheke ning lõpuks lõigi suure rõhuga lõdviku lahti.
muud ei tohiks tuksi keerata, auto peaks selle koha pealt juba ise ka piisavalt tark olema.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Priit_R
Huviline
Postitusi: 997
Liitunud: 05.05.2007 20:29 38
Asukoht: DNA

Postitus Postitas Priit_R »

:D Ma sain kunagi sarnase trikiga hakkama soomes Lahti poole sõites ja kuna oli kiirtee siis sai ka vähe rohkem tallatud kui järsku lõi mingi kolmiku otsast kaks voolikut korraga lahti.Mille tagajärhjel lendas roppumoodi jahutusvedelikku mootori ja turbo peale.Ehamatas ikka ära küll kui hakkas suitsu taolist vinet igast võimalikust praost tulema.Jäin tee äärde seisma.Soome kaassõitjad pidid äärepealt oma suure abivalmidusega mul pool autot uueks taastama kohapeal nu need kes siis olid taga sõitjad ja kellest olin mööda uhanud.Aga jah need "hamutid" - klambrid ajapikku keeravad end lahti ja voolikud kuivavad ja ka aeg teevad oma töö. Tegelt tuleks vist igat sellist klambrit mingi aja tagant kontrollida a palju seda meist keegi viitsib teha - vääääga vähesed vist imo - võib olla eksin. A nii need naljad üldjuhul juhtuvad. Indrek siis mul tööl uusi klambreid ka :P tead kust otsida ! :D
Take Me To The Hospital / Invaders Must Die
Vasta