325 e30 bensiinivooliku mõõtmed

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

325 e30 bensiinivooliku mõõtmed

Postitus Postitas janz »

Kas keegi oskab öelda mis mõõtu on 325 e30 -l sissepritsesse ühenduv bensiinivoolik? Silma järgi tundub olema 8 mm.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

On jah 8 mm.

Enne ostma tormamist ole ettevaatlik :!:

1. enamik bensuvoolikuid on erikujuga-põlvedega jne - poevoolikut samamoodi ei pane (Nt L-jetronicu M20 mootoril on survevoolik kindlasti spets (ise vahetasin nädal tagasi). Poevoolik tuli aretada ja panna teisest kohast, originaal käis sisselaske alt läbi.

2. poes pakutakse mingeid SAE voolikuid - kuid nende survepiir on väike, olen näinud 50 psi (=4 bar). Need lähevad kergesti kahekorra ja katki.

3. Ainuke laialt levinud sobiv voolik on Gates (kannatab 10 bar), kuid seda ei tohi panna tuliste asjade lähedusse - võrreldes originaaliga lõheb kõvaks kiiresti.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Kust seda Gates voolikut osta saab?

Ja M20 -l minu teada bensuvoolik tuliste osade lähedalt läbi ei lähe ju. Väljalase ju hoopis teisel pool.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Vähemalt 520-l läheb see kuskilt starteri eest üles, läbi tulise kollektori harude ning kulgeb taha klapikambrikaane kohal. See on ise piisav kuumus, et suvaline laiatarbevoolik paari kuuga kivikõvaks läheks.

5sel tulevad bensutorud välja sinna roolikarbi juurde. Mina panin sealt vooliku taha-üles, vaheseina külge juhtmetrippudega kinni ja väga hea sai.

BMW originaalvoolikuid (selline küttevoolik maksab ca 200 eeku) tasub osta kindlasti,sest nende vastupidavus on midagi muud ja need kannavad paremini kuumust.

Käisin esmaspäeval UM-s, et tellin sisselaske lõdviku ja pinu tühikäigu omi - muideks 100% oli kohapeal olemas :shock: :shock:

Gatesi voolikut saab nt Järvelt Autotarbest, mingi 64 eek meeter. Samas hulgam igasugu plastpõlvi, üleminekuid jms, mida seal tarvis minna võiks.

Kütusevoolikutega nalja teha ei maksa, ennegi lohakate omanike autosid maha põlenud. 3 bariga tuleb sealt bensiini niiet tuiskab, natuke sädet ja läheb nagu pomm.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Oli minul ka vaja bensuvoolikut vahetada. Läksin UMi (Tartus) voolikut ja klambreid (BMWl pidid spets klambrid olema, mis õige pingsusega kinni tõmbavad, et kumm kenasti elastne jääks) küsima. Vaadati nagu peast põrunut ja öeldi, et meie ostame neid kõrvalt poest (Salome). Nii ma siis ostsingi goodyeari vooliku ja tavalised klambrid. Nüüd 2 aasta möödudes hakkas lekkima, klambri pingutamine aitas. Kauaks -- ei tea. M42 mootoril on vaja drosselklapp (uued tihendid) maha võtta, et pealevoolu voolikut vahetada. Vahetuse ajal sai klambrid nii keeratud, et nüüd oli vähemalt lihtne pingutada.

Sven
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Siis on nad päris lollid seal Tartu UM-s. Nendel originaalklambritel olen vähemalt mina tähele pannud (nendel mis autol veel peal on), et neil on kerge keeramise pärast komme ise lõdvaks vajuda.

BMW-l on enamik küttevoolikuid spetskujuga (põlved, kõverused) ja need on isegi päris vanadel autodel saada.

See Salome värk on esinduse kohta ikka BS - vooliku kvaliteedilt ei kannata asi vähematki võrdlust. Originaalkütusevoolikud peavad vastu 10 aastat, B-voolikutest selline näide - panin teise bensupumba ja filtri suvel lisaks - kõik seal kasutatud UUED voolikud olid kahe nädala järel nii kõvad (summuti ja kuum tagasild on ligidal), et viskasin need minema.'

Ma enda esimesel autol maadlesin sada korda selle tühikäiguga ja aretasin neid põlvesid ja juppe kokku. Korralikult see tööle ei hakanudki ja asja sain korda siis, kui aretiste asemele uued voolikud panin.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Päris lollid nad seal nüüd ka ei ole, aga mitte alati ei jaga nad mu BMW-entusiasmi. Millegipärast tundub osadele inimestele imelik, kui teatud turuväärtusest madalama hinnaga või aastaarvust vanemat autot korras hoitakse ja originaaljuppe kasutatakse.

Orig.-klambritest niipalju, et neil peaks sees olema mingi plastjulla, mis katkeb õige pingsuse korral kui uue klambri peale keerad. See pingsus on täpselt paras, et kumm elastne jääks, sest liiga kõvasti kinni vägistamine suretab ära kummi.
janz
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.02.2004 15:22 57
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas janz »

Oleks isegi olnud nõus võtma originaal vooliku (UM -s 300 EEK) kuid kahjuks neil kohapeal seda polnud ja lahendasin probleemi Satoilist ostetud GoodYeari voolikuga.

Muide e30 -l küll ühtegi põlve jms vanal voolikul ei täheldanud. Ja nagu öeldud ei lähe e30 -l voolik ka ühegi tulisema detaili kui sisselaskekollektor lähedalt läbi.

Aga eks aeg näitab kas jääb pidama.
truumu

Postitus Postitas truumu »

pööraksin tähelepanu sellele, Gates-i voolikutel pealmine kiht ei kannata õli ega bena, ainult sisemine
hädapärast olen kasutanud PVC voolikut, mis ehituskaupade poes saada, seda läbipaistvat, mis survele ka vastu peab, igaljuhul parem, kui Gates-i kullast tehtud piix :D
Vasta