Õlitaseme kontroll(Diisel)

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
veix2
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 12.12.2003 16:12 46
Peamine sõiduk: E61 530XD LCI
Asukoht: Kunda-Tln

Õlitaseme kontroll(Diisel)

Postitus Postitas veix2 »

Küsimus siis selline,et kui auto seisab öö läbi ja hommikul vaatan õli varrast siis näitab,et 2 normi sees.Kui seisab 1 tunni siis näitab ilusti max kriipsuni.Aga kumba siis uskuda?
Viimati muutis veix2, 21.12.2004 12:20 31, muudetud 1 kord kokku.
E38 740d 2000a.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Et siis nii jah :roll:
Kui õli vahetasid kui palju sisse valasid. Ja kui paksu õli sa sisse valasid, et see nii kaua alla valgub :lol:
Ma nagu jään praegu mõtlema, et ikka hommikul võiks ilusti norm sees olla ja kui hiljuti töötanud mootor, siis vast tiba alla normi. Kui ikka norm õli ja norm paksusega, siis ta valgub suhteliselt ruttu alla.
Mercedes EQS 450+ 2022
veix2
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 12.12.2003 16:12 46
Peamine sõiduk: E61 530XD LCI
Asukoht: Kunda-Tln

Postitus Postitas veix2 »

Käisin õli vahetamas OÜ Tõstur Härjapea 5.Õli mark: Esso Ultra Diesel 10-W40 poolsünt.Ei tea täpselt palju nad panid sisse.Käisin praegu asja vaatamas ja jälle 2 normi sees.Lasin mootori korraks ringi ilma küünaldeta,nii et lubas korraks ja vaatasin siis:täpselt norm sees.
E38 740d 2000a.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Viljar_V kirjutas:Kui ikka norm õli ja norm paksusega, siis ta valgub suhteliselt ruttu alla.
Vastupidi, norm õli ja norm paksusega ei valgugi alla, vaid jääb üles, nii et need mõne firma reklaamid kus õli tuleb mõne minuti pärast on lihtsalt...
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8286
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kui palju see kaks normi on siis? MAX-märgist samapalju kõrgemal, kui on MIN ja MAX vahe (seega siis umbes 1-1.5 liitrit)?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

priitv8 kirjutas:
Viljar_V kirjutas:Kui ikka norm õli ja norm paksusega, siis ta valgub suhteliselt ruttu alla.
Vastupidi, norm õli ja norm paksusega ei valgugi alla, vaid jääb üles, nii et need mõne firma reklaamid kus õli tuleb mõne minuti pärast on lihtsalt...
Einoh ma seda mõtlengi, et see mis on üle valgub alla, aga selline mõnus kiht jääb igale poole kuhu vaja. Endal kasutusel Castroli õli.
Mercedes EQS 450+ 2022
veix2
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 12.12.2003 16:12 46
Peamine sõiduk: E61 530XD LCI
Asukoht: Kunda-Tln

Postitus Postitas veix2 »

Täpselt nii,max-min vahe on üle.
E38 740d 2000a.
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

veix2 kirjutas:Käisin õli vahetamas OÜ Tõstur Härjapea 5.Õli mark: Esso Ultra Diesel 10-W40 poolsünt.Ei tea täpselt palju nad panid sisse.Käisin praegu asja vaatamas ja jälle 2 normi sees.Lasin mootori korraks ringi ilma küünaldeta,nii et lubas korraks ja vaatasin siis:täpselt norm sees.
Arvan et lase kellelgi teisel oma õli taset kontrollida,mõnel sellisel kes autost midagi jagab,sest ise sa vist päris kodus pole sellega.Selgub ju juuresolevast jutustki juba see tõsiasi,lasin mootori ringi ilma küünaldeta,nii et lubas korraks!!!
veix2
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 12.12.2003 16:12 46
Peamine sõiduk: E61 530XD LCI
Asukoht: Kunda-Tln

Postitus Postitas veix2 »

Kuule acid,kui sa diiselmootorist mitte halligi ei jaga siis võiksid oma suu kinni hoida.Äkki oled kusagilt kuulnud et diislitel eelsüüteküünlad olemas on?
E38 740d 2000a.
teeme
Huviline
Postitusi: 11
Liitunud: 10.09.2004 18:29 09
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas teeme »

loomalikult üle pingutatud , ise asi kui nad sulle kataloogi järgi koguse panid ja karteri põhjaga kiviotsas käind oled . mine tagasi - juhul kui ta sul õliga ökonoomne on . täpselt ei tea kas see tilk ka miskit tüli teeb aga järgmine kord las vahetavad tasuta .
veix2
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 12.12.2003 16:12 46
Peamine sõiduk: E61 530XD LCI
Asukoht: Kunda-Tln

Postitus Postitas veix2 »

Äkki viga nendes klappides mis asuvad filtri anumas,et õli valgub sealt karterisse?Ärge lööge kui midagi puusse panin!
E38 740d 2000a.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Minuteada see anum jookseb nigunii tühjaks kui auto seisab :roll:
Ja muidugi kas on tegu 2.4 või 2.5 mootoriga.
Mercedes EQS 450+ 2022
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

veix2 kirjutas:Kuule acid,kui sa diiselmootorist mitte halligi ei jaga siis võiksid oma suu kinni hoida.Äkki oled kusagilt kuulnud et diislitel eelsüüteküünlad olemas on?
sry minu viga ei lugenud teemat korralikult läbi ja kui jutt käis küünaldest mitte eelsüüteküünaldest arvasin automaatselt et tegu on bensiinimootoriga,sry.
veix2
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 12.12.2003 16:12 46
Peamine sõiduk: E61 530XD LCI
Asukoht: Kunda-Tln

Postitus Postitas veix2 »

Tegu siis 2.4td mootoriga.
E38 740d 2000a.
suspert
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 22.01.2005 20:22 39

Postitus Postitas suspert »

kisuksin vana teema üles...

tean põhjust, miks sul hommikuti varrast kontrollides kahte normi näitab.
põhjus on kahes tihendis, mis asuvad filtri kaane küljes asuva "pulga" otsas. kõik vahetavad kõikseeaeg õli, kui keegi ei pööra tähelepanu pisidetailidele ja ei viitsi süveneda (sellest tuleneb ka alusetu tati pritsimine ja alusetu möga (no offence.... mitteteadjate suunas)).

seega on lahendus nende tihendite vahetamises. need muutuvad kummist plastmassiks ajapikku. sellest tulenevalt valgub mootoriõli filtrist alla mootorisse siis kui mootor seisab. kui auto on öö otsa seisnud, siis on pm filter tühi ja kõik see õli on all karteris. tõmmates varda välja nääd sa, et õli on tohujaaa... tegelt peaks ka õlituli hommikuti vähemalt vilksatamagi, sest õlipump hakkab uuest survet üles lööma.

vaheta järgneva õlivahetuse käigus tihendid ja 90% probleemid kaovad ning varras näitab igal ajal õiget näitu.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

suspert kirjutas:kisuksin vana teema üles...

tean põhjust, miks sul hommikuti varrast kontrollides kahte normi näitab.
põhjus on kahes tihendis, mis asuvad filtri kaane küljes asuva "pulga" otsas. kõik vahetavad kõikseeaeg õli, kui keegi ei pööra tähelepanu pisidetailidele ja ei viitsi süveneda (sellest tuleneb ka alusetu tati pritsimine ja alusetu möga (no offence.... mitteteadjate suunas)).

seega on lahendus nende tihendite vahetamises. need muutuvad kummist plastmassiks ajapikku. sellest tulenevalt valgub mootoriõli filtrist alla mootorisse siis kui mootor seisab. kui auto on öö otsa seisnud, siis on pm filter tühi ja kõik see õli on all karteris. tõmmates varda välja nääd sa, et õli on tohujaaa... tegelt peaks ka õlituli hommikuti vähemalt vilksatamagi, sest õlipump hakkab uuest survet üles lööma.

vaheta järgneva õlivahetuse käigus tihendid ja 90% probleemid kaovad ning varras näitab igal ajal õiget näitu.
Kui on tegemist 2.4 ja E28 keretüübi mootoriga, siis ei ole peale õli kopsiku kummirõnga ja alumise punni seibi midagi seal vahetada .
Mercedes EQS 450+ 2022
Raino
Huviline
Postitusi: 663
Liitunud: 09.09.2004 20:03 35
Asukoht: Revel
Kontakt:

Postitus Postitas Raino »

Mul tekkis kah selline küsimus et mis keretüübiga masin see on millel see diisel mootor asub ...
Vilts rääägib jumal aõiget juttu et E28 d ja td mootoritel pole seal tõesti peale õli kopsiku kummirõnga ja alumise punni seibi midagi vahetada . Samuti ka E30 2,4 d pole seal midagi vahetda Aga E30 td ja E34 td on õli filtri kopsik juba toodud karterist kõrgemale ning seal võib tõesti see alla voolamis efekt olla.Filtri kopsikusse mahub täpselt 1,25 liitrit õli ja see ananb täpselt seelle MIN ja MAX vahe välja millest priitv8 räägib.

Tõesti oleks tore kui saaks ka masina keretüübi teada.
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
veix2
Huviline
Postitusi: 314
Liitunud: 12.12.2003 16:12 46
Peamine sõiduk: E61 530XD LCI
Asukoht: Kunda-Tln

Postitus Postitas veix2 »

Masinaks siis tõesti e34 ja 524tda -91a. ning mootorist asub pilt teemas:

http://foorum.bmw.meph.pri.ee/viewtopic.php?t=6551
E38 740d 2000a.
Raino
Huviline
Postitusi: 663
Liitunud: 09.09.2004 20:03 35
Asukoht: Revel
Kontakt:

Postitus Postitas Raino »

veix2 kirjutas:Masinaks siis tõesti e34 ja 524tda -91a. ning mootorist asub pilt teemas:

http://foorum.bmw.meph.pri.ee/viewtopic.php?t=6551

Nagu piltidelt näha on õli kopsik üleval ning see ära voolamis efekt täiesti võimalik. Kontrollida seda täitsa võimalik..
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
suspert
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 22.01.2005 20:22 39

Postitus Postitas suspert »

proovin veel 1 korra seletada.

kui õli vahetatakse, siis eemaldatakse filtri kaan. selle kaanega ühes osas on pulk, mis samuti eemaldub koos kaanega. selle pulga otsas on kaks kummitihendit (rõngastihendid). neid EI OLE filtriga kaasas nagu on õlikorgi jaoks ette nähtud vask- või alumiinium seib ja suur kummitihend, mis peab pärast filtri ära tihendama.
need tihendid peab eraldi kuskilt vastavast varuosapoest soetama.
ajapikku muutub kumm plastmassi laadseks ja ei täida enam oma ülesannet. mootori seistes valgub õli tasahilju alla ja samas varda peal üles.

vastav anomaalia ongi iseloomulik sellistele mootoritele, millistel on sellised filtrid ja muidugi peavad need filtrid ka mootoriga samal tasapinnal asuma või siis kõrgemal.
Raino
Huviline
Postitusi: 663
Liitunud: 09.09.2004 20:03 35
Asukoht: Revel
Kontakt:

Postitus Postitas Raino »

suspert kirjutas:proovin veel 1 korra seletada.

kui õli vahetatakse, siis eemaldatakse filtri kaan. selle kaanega ühes osas on pulk, mis samuti eemaldub koos kaanega. selle pulga otsas on kaks kummitihendit (rõngastihendid). neid EI OLE filtriga kaasas nagu on õlikorgi jaoks ette nähtud vask- või alumiinium seib ja suur kummitihend, mis peab pärast filtri ära tihendama.
.
Muide vaidlen vastu.On küll need seibid ning kummirõngad kaasas.Nii palju kui mina olen neid filtreid vahetanud on need kaasas olnud. KAsutan Hengst ning Purolator filtreid..........
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
suspert
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 22.01.2005 20:22 39

Postitus Postitas suspert »

et siis 2,4 mootoril neid kaasas pole, kuid 2,5 td ja 2,5 tds-l on nad kaasas jah...
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

2,5 õlifilter on lühem ja ei sobi 2,4-le. Osta Champion filter seal on kaasas suur kummitihend(kaanele), väike(pulgale) ja ka punnitihend. Näiteks HQ või QH (nime täpselt ei mäleta) pole midagi kaasas peale suure kummirõnga. Sai just poes vaadatud ja valitud kuna õlivahetus ees ootamas.
F01 :)
Vasta