K: 2,0 > 2,7

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
epic_metal
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 29.02.2004 19:00 15

K: 2,0 > 2,7

Postitus Postitas epic_metal »

Terv

E28 520i. Niisiis tuleb plokikaas ära vahetada. Kuna vanal nukk nii kulunud, et klõbinast lahti vist ei saagi enam ja uus kõrval ootamas nagunii. Aga enne vahetust võiks tast juba korraliku kaane ju teha. Madalamaks freesimisega saan hakkama, natuke oleks viisakas ikka võtta.

Aga kanalid / klapipesad ? Mida nendega teha oleks mõistlik ? Ja kus ?
Viimati muutis epic_metal, 28.01.2005 23:50 19, muudetud 2 korda kokku.
Raino
Huviline
Postitusi: 663
Liitunud: 09.09.2004 20:03 35
Asukoht: Revel
Kontakt:

Postitus Postitas Raino »

Klapisääre tihendid võib ju ära vahetada ning kalpid lihvida sooveldada ja kalppide pesad üle freesida.
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
epic_metal
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 29.02.2004 19:00 15

Postitus Postitas epic_metal »

No lihvida muidugi

A äkki paneks juba suuremad siis ?
Indrek I
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 17.01.2003 12:34 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek I »

Isegi tunneks ka huvi ,et kus siis tehakse selliseid töid hästi ja odavlt.
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

veerenni tänaval on üks selline hea ja suhteliselt soodne koht kus sääraseid asju tehaksse, aga näätsa, maja nr ei taha kohe meelde tulla :roll:
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

:!: tähtis :!:

520 kaane kanalite portimine on mõttetu töö, sest mootor kasutab sama kaant, mis 2.3 ja kanalite maht arvestab 2.3 mahuga.

2.0 kanalid öeldakse olevat juba tehases liiga suured, sellest tuleb ka mootori nõrk pöördemoment ja nigel vedu 2.3-sega võrreldes alla 3000 pöörde.

Kui sa nuka ostad, siis võid panna sportnuka ja teha korraliku klapitöö.
Aga see tavaliselt asjatundmatu "teadjameeste" portimine jäta küll tegemata, sellest võimsust ei saa.

2.0 mootori jaoks on sellel kaanel voolavust küll ja rohkem ka.

Edit: kui kaan on laiali, ütle mulle sellised numbrid

klapipesa siseläbimõõt kõige kitsamas kohas mm SL+VL
klapitõus mm SL+VL
sisselaskepordi kõrgus ja laius kõige kitsamas kohas
väljalaskepordi laius kõige kitsamas kohas
klapipuksi läbimõõt kanalis SL+VL
klapisääre kanalisse ulatuva osa pikkus mm SL+VL

Mul on arvutisse käsiraamatu järgi vastav mudel konstueeritud, panen need andmed sisse ja ütleks kohe, mis asi seal takistab.

Üldiselt on bmw 2-klapised mootorid arvutuste järgi klapitakistusega (valve restricted), mitte porditakistusega (port-restricted) :!:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
epic_metal
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 29.02.2004 19:00 15

Postitus Postitas epic_metal »

Nüüd siis olen niikaugel, et garaažis vedeleb 2,7L mootor. Tuleb niisiis sellest ja 2,0-st midagi kokku ehitada. Mida mul mõistlik teha oleks ? Panen 2-se kaane ? Aju ? Pihustid ?

Vahetan ühtlasi ka kõik tihendid ja värgid mis vaja. Pole veel mootorit lahti jõudnud võtta, lähipäevil saan vända ja saalede olukorras selgust ehk. Tegu keema lastud isendiga. Ja ilmselt on seal 2,0 kaas peal. Samas mahlad segi pole, õli on musta tooniga veel.

Niikaua lihtsalt teooria huvitaks...
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Kui midagi tahad peaga teha, siis laki tuningus eero pesur peaks suht asjalik olema.
epic_metal
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 29.02.2004 19:00 15

Postitus Postitas epic_metal »

meph kirjutas:Kui midagi tahad peaga teha, siis laki tuningus eero pesur peaks suht asjalik olema.
Tean seda meest, thnx

Muidu seis järgmine:

Võtsin mootori lahti. Pealt kumerate kolbidega. Üks puruks äärest. Kaas ja aju olid 2,3 omad, seega pöörded liiga kõrged selle 325e kolbide jaoks vist. Parajalt tahmased ka teised. Pea on ok, võibolla kõver aga tundub, et pole varem freesitud. Kindel ei ole. Klapid tuleb uued panna.

Kas peaksin kusagilt nüüd diisli vända hankima ? Mis kolvid sinna mõistlik panna oleks ? Kust neid saama ? Plokki peaks hoonima nagunii...

To Aare: Varsti mõõdan kaane üle, siis pöördun sinu poole ehk.

Mingid pildid ka üritan teha lähiajal, ehk on kuidagi abiks...
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

2.7 vända ja 80 mm silindritega peaks saama kokku mingise 2.6 laadse asja. Kui 80 ja 84 plokk alt on samasugused, siis kannataks teha.

Meeletu momendipill see tuleb, sest töömaht on sama, mis 2.5 aga kolvikäik tublisti pikem (stroke=torque :cool: )

Täitsa huvitav asi, lööks isegi ehitamisel kaasa.

Nagu siin hiljuti avatud dünol saadud kaasvõitlejate kogemused näitavad, ei ole plokikaanetöö alati tulemuslik. Ehk siis 2,7 juppide olemasolul keskenduks töömahu suurendamisele, sest E28 on raske masin ja talle sobivad rohkem rahulikumad, kuid jõulisemad mootorid.

Kuna sa vaevalt üle 6000 pöörde pidevalt sõitma hakkad, siis on eta vänt hea küll. Diisli vänt on minuteada ka teisiti tasakaalustatud ja kui paned sinna otsa bensumootori kergemad kepsud ja kolvid, on jama majas (vibra sees).

Mina keskenduks seal töömahule, nuka paneks konservatiivse (isegi seerianuka), kaane kanaleid ei puutuks, teeks lihtsalt korralikult korda. Kompressiooni tõstaks 11:1-le. Kätte saame kuskil 150 hj ning maksimaalse momendi vähemalt 250 Nm 3500-l pöördel. Taha paneksin 3,46 peaülekande ja trassil hakkab see auto võtma bensiini @90 kmh alla 7 liitri sajale.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Xim
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 31.03.2003 20:12 18

Postitus Postitas Xim »

mis sellest asjast sai siis? loob juba?
Vasta