e34, 524Td Mootor kuumeneb üle
e34, 524Td Mootor kuumeneb üle
Probleem siis selline. Kui sõita alla 2000rpm-i siis hakkab mootor üle kuumenema. Kaanes viga ei ole, sest paar nädalat tagasi vahetatud. Ise vaatasin jahutustiiviku termosidurit. Ja nüüd ongi küsimus. Mõned väidavad, et talvel ei peagi see termosidur täielikult rakenduma. Kuid mina arvan, et TD on piisavalt kuum mootor, et see sidur peaks ka talvel sooja mootoriga täiel võimsusel rakenduma. Tegin väikese testi ning tiivikut on võimalik käega kinni pidurdada ja isegi tagurpidi lükata. Kas on võimalik ka neid termosidureid remontida ja mis õli peaks sinna sisse minema. Loodan et minu variant ikka õliga.
Re: e34, 524Td Mootor kuumeneb üle
mina olen kõikidel BMW diiselmootoritel tiiviku ja termosiduri eest ära võtnud. Tiivikut on vaja ainult kuumadel suveilmadel ummikus tiksudes, või talvel tõsisesse hange kinni jäädes. Seda muidugi tingimusel, et ülejäänud jahutussüsteem ja mootor on korras. Näiteks suvel kui temp oli üle +20, tulin mnt kus 2 tundi järjest sai sõidetud, ja sattusin Tallinnas ummikusse, täpselt 20 min läks, siis alles hakkas veeseier keskkohast paremale nihkuma...margsu kirjutas:Mõned väidavad, et talvel ei peagi see termosidur täielikult rakenduma. Kuid mina arvan, et TD on piisavalt kuum mootor, et see sidur peaks ka talvel sooja mootoriga täiel võimsusel rakenduma.
Ega pole siis midagist muud teha kui asja otsast harutama hakata. Veepump masinal ikka ju hammasrihma pealt. Aga selle siduri rakenduse kohapealt ei saanud ikka õiget sotti. Kas see peaks siis koguaeg rakenduma korralikult kui mootor töösoe või mitte. Ja kui on mõlemad veepumbad korras, siis on minu mõistus jalgevahega triiki. Tänud kõigile, kes viitsisid vastata. Ja ei tahaks jah nagu seda kaant kah puruks lasta. Pool kuud tagasi alles sain kaane korda.
Termo sidur töötab põhimõttel et kui on minig üle 80 kradi siis ta rakkendub täiel rinnal.margsu kirjutas:Ega pole siis midagist muud teha kui asja otsast harutama hakata. Veepump masinal ikka ju hammasrihma pealt. Aga selle siduri rakenduse kohapealt ei saanud ikka õiget sotti. Kas see peaks siis koguaeg rakenduma korralikult kui mootor töösoe või mitte. Ja kui on mõlemad veepumbad korras, siis on minu mõistus jalgevahega triiki. Tänud kõigile, kes viitsisid vastata. Ja ei tahaks jah nagu seda kaant kah puruks lasta. Pool kuud tagasi alles sain kaane korda.
Veepump ei ole hammas rihma pealt vaid hopis sama kiilrihmapealt mis veab generaatorit ringi.
Kuimootor töö soe siis keera paisupaagi kork maha ning vaata kas tsirkulatsioon toimub.See on tähtis see näitab kas pump lööb või ei löö.
Termosidurit kahjuks remontida ei anna kui sealt see õli seest udu tõmmanud siis on jokk.
On veel võimalus termostaat maah kiskuda ning seda kah kontrolida ning vaadata mis kraadi pealt ta tööle rakendub...Termostaadil on peal kirjas mis kraadiga ta töötab..
Ok Edu Sulle otsingutel
Viimati muutis Raino, 13.02.2005 12:21 14, muudetud 2 korda kokku.
Tehtud on palju ning teha veel rohkemgi. Suured sõnad kunagisest CCCP poliitikast.
Nonii. Eila siis harutasin asja natuke. Ja sain kohe väga targaks. Esiteks olid kinni jäänud salongi soenduse magnetklapid. Teiseks oli elektiline veepump läbi mis läbi. Oli ilusti "muda" täis ja loomulikult see pisike tihenditega plastik kauss, mille sees käib magnet rootor oli puru ja jahutusvedelik oli mähised märjaks teinud. Seda ma ei proovinud kas vool tuleb peale. Nähes pumpa seest poolt võtsin ta üldse vahelt välja. Samuti võtsin magnetklappidelt välja sulgurnõelad. Ja termosidur töötab mul väga imelikult. Nimelt kui on külm, siis on ta jäigalt järgi ja kui mootor soojaks läheb, siis lahutab sidur ära. Ei vea. Kes hakkab magnetklappe ise lahti võtma, siis teadmiseks, et kui soovite plastik raami küljest ära saa, siis ettevaatust. Sealt jookseb neli peenikest traati poolide külge. mina lõhkusin need ära.