Pidurid 10a

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Pidurid 10a

Postitus Postitas Cardo »

Sai siis nädalavahetusel tegeldud piduritega ja lammutamisel olid supportid.
Kuna autoall oleval , ei hoidnud silindril ennast kinni kaitsekumm , siis sai tõstetud teine support alla ja oh imet , ei töötanud teinegi ilusti , sai siis maha võetud ning uuritud lähemalt.
Silinder välja surutud oli esimene reaktsioon :shock:
Kes **** on silindri muda täis toppind :) , uskumatu . Huvipärast katkusin ka vana lahti ja tulemus oli sama. Õnneks ei pidanud remontkomplekti kasutama , kahepeale sai 1 kokku tehtud mis kannatas kriitikat . Kogemus ka teiste supportitega ütleb, et 10 a vanal autol oleks mõttekam ikkagi paigaldada remontkomplekt koos uue kolviga ja süsteem läbi pesta.
Väliselt ilus ei pruugi seest olla just parim .
Või mida teie arvate ?
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Miks sa seda kolbi seal vahetad, see käib nr 1000 liivapaberiga puhtaks
(kui väga paks rooste, siis enne jämedamaga)

silindrite hoonimiseks isegi spets väike hoon olemas, enal pole küll vaja läinud (loe olen ostnud korralikke asju :cool: )
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Sellepärast , et peale vildiga poleerimist oli näha roostepoolt puretud süvised kolvil .
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Nigga
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 28.12.2003 15:12 22
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Nigga »

Mul oli ka mingit ollust täis aga millest see tingitud võib olla :o ?
Kasutaja avatar
eclipse
Huviline
Postitusi: 261
Liitunud: 03.01.2005 23:13 26

Postitus Postitas eclipse »

vana auto, ajapikku kulub kÃĩik...
530d
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

teie mured on minu mure juures köki-möki

teen ühe kliendi autot, millel tuleb terve pidurite süsteem ära vahetada, kaasa arvatud torustik eest taha.
ainus probleem on see et kõik poldid-mutrid on roostetanud pool mõõtu väiksemaks
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Auklike kolbide vastu aitab ikka vana hea hooldus

Pidurivedelikku tuleb vahetada bmw-l üks kord aastas (vahetada, mitte ainult sorts välja lasta)

Kord aastas võtta suportid lahti ja kontrollida kaitsekumme ja sinna vahele lasta natuke WD-40t või vaskaerosooli.

Nendest punktidest kinnipidamisel on kolbide eluiga samapikk kui juhil.

Suporti tihendid maksavad alla 200 eek komp originaalis ja kui õige ajal vahetada pole seal midagi keerulist.

Tuleb lihtsalt soetada endale 11 ja 14 lahtised silmused ja kõik asjad tulevad naksti lahti.

Kui haamriga pekstes tuleb mingi roostejunn sealt välja, pole mitte auto vaid puuduliku hoolduse viga.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
325 ix
Huviline
Postitusi: 220
Liitunud: 27.06.2004 20:01 40

Postitus Postitas 325 ix »

Aga tihti ei tule naksti lahti. :(
Bmw remont Tartus. 50-97478.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Kui enda autol pidureid sai vahetatud, siis sai profülaktika mõttes kõik supportid remokomplektidega üle käidud. Kakat ei tulnud ühestki silindrist. Suht puhtad olid... veidi roostet siin ja seal oli, veidi liivapaberit ja kõik nägi välja nagu uus jälle.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Mida pidurite juures 11 ja 14 võtmetega teha? Vaja läheb nr 7 kuuskanti sadula sõrmedele. Kui ketas maha kakkuda, siis ka 17 padrunit, mida saab hädapärast veljevõtmega asendada. ATE piduritest jutt.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

mismoodi sa kolvi välja võtad :lol:

kas sedasi, et võtad supordi käändtelje küljest lahti, vajutad pidurit ja tuleb kolb lopsti nii, et silmnägu DOT-4 täis on või?

supordi remont eeldab minu ettekujutuses ikkagi supordi autolt eemaldamist, milleks tuleb vist pidurivoolik lahti võtta (lahtine 14 silmus)
või keerad seda lehvõtmega nii, et vooliku otsal kandid maha?

11 on vaja selleks kui mingil põhjusel tuleb piduritoru voolikust lahti võtta
(silla alt võtmine, supordi küljest ei tule lahti vms

ise olen harjunud sellised asju tegema soojas valges ruumis laua peal, mitte mingite tsainikuvõtetega auto rattakoopas roomates.

Loodetavasti sa ikka tead, et 14 silmus ja 14 lahtine silmus on eri riistad...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Igaaastasest hooldusest rääkides, piisab sõrmede lahtivõtmisest, sadula kontrollist, puhastamisest ja määrimisest.

Kolvi välja kakkumine läheb remondi alla. Au ja kiitus sulle, kui sa iga aasta viitsid nii palju lammutada :o Pidurilõdviku lahti võtmisel läheb tõesti nimetatud võtmeid vaja. Edukalt saab vooliku ka korraliku lehtvõtmega lahti, silmusega on muidugi kindlam. Kolvi ma võtaks suruõhuga välja.

PS! Sel ajal kui ma pidurit vajutan, ei saa dot-4 mulle näkku pritsida :lol:
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Postis, kus nimetatud võtmete vajaduse sa kahtluse alla seadsid oli juttu supordi remondist, mis eeldab selle autost eemaldamist. :)

Remondi juurde kuulub ka detaili hoolikas puhastamine jne jne...

Praegusel aastajala sulaveest ja porist tilkuva auto all rattakoopas supordi tihendite vahetamine nii, et kõik on porine ja pidurivedelikust ujub ja muu taoline vusserdamine minu tööstandardite hulka hästi ei mahu :cool:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Postis oli juttu ainult hooldusest, see sõna oli isegi jämedas kirjas. Kuna ma igal kevadel sadula lahti võtan, kontrollin, puhastan, määrin (see töö on ka hooldusjuhendis kirjas Inspektion I all), ja vaja läheb ainult 7 kuuskanti, siis mul tekkis loogiliselt küsimus, mida sa nimetet' võtmetega teed.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Uuriks kah, kuidas võetakse välja "põlve otsas" suppordist raskelt liikuvad kolvid? Tegemist siis 4 kolviga sadulaga, ühekolvilisest olen tõesti nii teinud nagu Aare kirjeldas, kusjuures nägu jäi täiesti kuivaks :D
Suruõhku mul hetkel kuskilt võta ei ole, tangidega kolvi servast kinni võttes saab seda küll vaevaliselt ringi keerata aga välja tõmmata ei õnnestu, tangid libisevad maha. Kõvemini (näit torutangidega vms tõmmitsaga) seda pigistada kah ei saa, varasetmatest kogemustest tean, et tegemist suht hapra materjaliga :|
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Minu meelest sadula hoolduse all mõistetakse sadula sõrmede pealt lahti võtmist, klotside ja kaitsekummide kontrolli, liugepindade puhastamist ja määrimist. Kolbi seejuures välja ei võeta. Töö on väga kenasti tehtav sadulat lõdviku küljest lahti võtmata. Kein Problem.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Arvo kirjutas:Uuriks kah, kuidas võetakse välja "põlve otsas" suppordist raskelt liikuvad kolvid? Tegemist siis 4 kolviga sadulaga, ühekolvilisest olen tõesti nii teinud nagu Aare kirjeldas, kusjuures nägu jäi täiesti kuivaks :D
Suruõhku mul hetkel kuskilt võta ei ole, tangidega kolvi servast kinni võttes saab seda küll vaevaliselt ringi keerata aga välja tõmmata ei õnnestu, tangid libisevad maha. Kõvemini (näit torutangidega vms tõmmitsaga) seda pigistada kah ei saa, varasetmatest kogemustest tean, et tegemist suht hapra materjaliga :|
kui tangidega liiguvad, siis peale suruõhu muuga ei saagi eriti.

otsi mingi töökoda, las lasevad välja.

pane sinna paksult kaltsu vahele ja hoia näpud eemal, muidu paneb nädal aega naine nööpe kinni :!:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

Praegusel aastajala sulaveest ja porist tilkuva auto all rattakoopas supordi tihendite vahetamine nii, et kõik on porine ja pidurivedelikust ujub ja muu taoline vusserdamine minu tööstandardite hulka hästi ei mahu
auto pestakse enne remonti puhtaks, ka suppordi eemaldamiseks :!:
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Olzz
Huviline
Postitusi: 37
Liitunud: 03.11.2003 18:57 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Olzz »

Upitaks siis teemat piduriküsimusega.
Nimelt endal plaan ka remontkomplektid esipiduritesse investeerida.
Probleem ainult selles, et õhutusniplid roostetanud ning silmusega neid keerata enam ei anna.
Saaks need kurinahad kuidagi sealt kätte, siis keeraks uued niplid tagasi.
Küsimus siis teadjatele- " kas on lahendus torutangidega või kullinokkadega neid õhtusnipleid proovida avada? ".


ette tänades
olz
E36 sedaan 316 M40
arli
Huviline
Postitusi: 57
Liitunud: 05.07.2005 22:21 22
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arli »

Olzz kirjutas: Küsimus siis teadjatele- " kas on lahendus torutangidega või kullinokkadega neid õhtusnipleid proovida avada? "
On küll täitsa võimalik...ise pidin ka nii tegema enda autol
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4226
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Niplid võivad ka puruks minna, ajaloojooksul 3 tk vajanud hilisemat mutrikeevitust, kui tunned et kahtlane ürita nippel kuumaks ajada, ehk päästab seegi.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
MairoG
Huviline
Postitusi: 813
Liitunud: 29.01.2005 22:50 03
Asukoht: Tln ja Läänemaa

Postitus Postitas MairoG »

Noh, minu E30 325i-l kulus pidurite peaaegu täielikkule remondile üle 5800.- krooni ja seda umbes 2-3 kuud tagasi :D , ostsin kõik UUED kettad (4tk), kõik UUED klotsid (8+4+ veel 4 igaksjuhuks), ette ostsin 2 UUT kolvi plus kaitsekummid ja tihendid, ette UUED kummivoolikud
taga suppordid olid kah ennem remonti vägagi korralikud, kuid ka need kiskusin igaksjuhuks laiali, nendega polnud midagi teha õnneks, ainult puhastasin need seest kah ära. Vahetasin ka pidurivedeliku ära
Sai välja vahetatud ka kogu käsipidurisüsteem. Plus veel parem tagumine õõtshoob, kuna selle plekk oli läbimädanenud, polnud kuhugi kinnitada enam käsipiduriklotse :lol: Ahjaa ka õõsthoob sai pandud peaaegu tutikas alla, sain selle Igori käest, see oli vist sõitnud ennem tema kätte jõudmist umbes 100 kilomeetrit maksimaalselt.
Nüüd vaja veel vahetada kogutorustik, torud on veel korralikud, kuid kui olen juba vahetanud kõik välja siis vahetan veel ka torud ära.
Kõik osad, mis kasutasin sai ostetud täiesti TUTIKANA. Kogu summa oleks hulka suurem kujunenud, kuid sain ka varuosade poest kõvasti alet :cool:

teha veel vaja siis pidurite kohapealt peasilindri remont (hinda ei tea veel) ja torustiku vahetus (umbes 600-700, on torude valmistamise hind) , siis on kõik.

Kõik tööd olen teostanud ise ja teostan ka edaspidi, kuna tehinka pool on mul 5+ alati olnud ja jääb kah :)
see läheb nüüd siis OT-ks sry :oops:
autol endal vaja teha veel mõned üksikud asjad (mootorivahetus, tagapõll uus ja mõned üksikud roostekohad ning elektripeegild ja üks elektri aken korda+ veel puksi ringi igaksjuhuks ära teha ning uued stanged autole ja mõned üksikud iluvead+ tagavedrud kah, kindlasti leidub mingid pisiasjad veel) ja siis võib öelda et see masin on nagu uus.

Siia maani olen remontinud seda masinat ainult A-varuosadega ja jätkan ka samas vaimus.
Ülevaatus sai läbitud puhta lehega, umbes kuuaega tagasi ;)
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

MairoG kirjutas:Noh, minu E30 325i-l kulus pidurite peaaegu täielikkule remondile üle 5800.- krooni
Mina sain oma E30 selle raha eest vaid uued klotsid ja pidurivedeliku... :)
Mõlemad asjad siis ka "tiba" kangemad kui originaalid.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Ma sain küll 4*ketas+8*klots+2*tag. plekid+tag. vedrud+4*remontkomplektid*piduritorud(keskmine pikk ja tagumised)+käsipiduritrossid kuskil ~3500 kätte :) peapumba mansetid ka veel mõni sott

aga teemasse kah

minu auto on selline olnud, mis kunagi ammu eestisse toodud ja siis tehnilise poole pealt veidi unarusse jäetud. aga pidureid lahti võttes käisid asjad üsna lihtsalt ja mingit muda küll ei olnud. suportitel olid alles kõik tehasetükid küljes. ükski kolb roostetanud ei olnud.

küll oleme piduri peapumbast leidnud väga imelikke vedelikke :lol: ükskord oli ühel opelil selline roosa s....a taoline ollus peapumbas :lol:
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

Kuna ka minu auto pidurid on saanud vahepeal kümne aastaseks siis sobib ka see vist siia :P
Mõned päevad tagasi sai siis esimestele supportidele remontkomplekt külge.
Põhjuseks oli ühelt kolvilt irvitav kattekumm.
Aga tekkis paar küsimust. Kui kolvi välja sain oli kolbi põhja poolt vaadates järgmine pilt.
Pilt
Üritasin küll teise poole puhul vaadata kuhupoole see süvis seal ääre peal jääma peaks, kuid teine kolb ei olnud minuga üldse sõber ja peale kompressori näitamist talle otsustas ta plehku panna ja joosta kuhugi garaazi nurka.
Natuke oma loogikat appi võttes suunasin ma süvise õhutusnipli poole, loodan et tegin õigesti.
Ka jäid kohalikud lõuna-eesti varuosapoed jänni õige määrde leidmisega, nii et panin supporti kokku ainult pidurivedelikuga. Kas on äkki tallinnas kuskilt võimalik leida seda või kannatab ka sinna midagi muud kasutada?
Kaitsekummi alla vist on WD40 päris tervislik.
Samas tänu sellele kaitsekummile tuleb ka uus kolb muretseda, sellega peaks hädast välja aitama laki auto.
Varsti on plaanis muidugi uuesti lahti võtta ja kolb ära vahetada, siis ka tagumised üle käia. Ja kui selgub et midagi ikkagi valesti sai siis väike vigade parandus.
Peasilindri peaks vist kah üle käima, aga pole veel leidnud remontkomplekti, või kas saab usaldada teisi tootjaid peale ATE/Girling ja panna hoopis uus mitteoriginaal osa?

Äkki oskab veel keegi kommenteerida müüti mis lääne saitidel liigub, et bmw ABS'iga pidurisüsteemi õhutamine on problemaatiline, või käib kõik ikka vanaviisi, üks suure jalalihasega autos ja teine mutrivõtmega koopas?

Loodan et järgmine kord sujub probleemideta ja kui seebikarp käepärast siis ehk saab mõne pildigi tehtud teistele näitamiseks.


terv
erich
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Postitus Postitas erikred »

:?: anybody
Kasutaja avatar
kapa
Huviline
Postitusi: 2613
Liitunud: 18.03.2006 17:26 57
Kontakt:

Postitus Postitas kapa »

nii nagu ikka peaks olema jah , ja see kuda see süvis seal kolvil on ei tohiks ka midagi muuta .
Vasta