m10 stroke'mine: 1.8 -> 2.0

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
MiQ
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 22.02.2004 16:36 24
Asukoht: Tallinn

m10 stroke'mine: 1.8 -> 2.0

Postitus Postitas MiQ »

Aare kirjutas:Mõõte uskudes saab 2.0 mootorit teha igast 1.8-st, kui sinna panna teine väntvõll. Käiguvahe on suht väike, kas ka kolvid-kepsud, seda ei tea.. Varuosakataloogi järgi on 2.0 stroketud 1.8
http://www.bmwe21.net/pre81.htm

Mul on siis E30 318i '85, mida vahepeal müüsin, kuid vastukaja oli nulli lähedane, seega võtsin vastu otsuse see korda teha(keretööd, mootori tihendid) ning ennast teenima panna A->B-sõidukina.
Sattusin ülal märgitud lingile, sobrasin siin foorumis(Aare tsitaat), kergitasin kulmu ning jäin mõttesse.
  • Kas 1.8 stroke'misel 2.0'iks tuleb veel peale vända midagi ära vahetada või ülejäänud klapib ilusti?
  • Kui Palju neid 2.0'i väntasid meil maarjamaal levib/eksisteerib? Mis korras? ..ning millise umbkadse hinnaga?
Ülal antud lingil on märgitud, et 1.8(karpa) puhul on surve aste 8.3:1. Minul 1.8i'l peaks olema 9.3:1(?).
  • Kas stroke'misel jääb mu 9.3:1 alles? Antud juhul peaks ju surveaste olema kolvidega seotud?
Mihkel,
lootes viisakale vasukajale..
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Nähtavasti (vastupidiselt katalooginumbritega ja asja üle järgi mõeldes) kipun arvama, et palja vändaga ei anna seda teha - 1.8-l tulevad kolvid ülemises asendis ploki servani, samapikkade kepsude ja samade kolbidega tuleksid need siis kaande kinni - minimaalselt kolvid või kepsud peavad ikka erinevad olema

Kolvikäigu vahe on üsna tühine, väga võimalik, et kolbide vahe ainult.....

Soovitav on siiski osta kogu alumine mootori pool, otsida tuleb üksjagu.
Paljas väntvõll maksab kuskil 10K (uus).
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Ise kahtlustan, et 2l mootoril võib plokk kõrgem olla, minuteada M10 mootoritel on olenemata kubatuurist samad kepsud. 1,8 mootori stroke on 71, 2,0 variandil 80 paljalt õhema põhjaga kolvi arvelt vist samasse plokki seda värki ei mahuta?
Eestis võib 2l M10 mootorid ilmselt 2 käe näppudel kokku lugeda ja nendest enamus ilmselt roostetavad kuskil kuurinurgas kahjuks, müügis pole viimasel ajal ühtegi näinud. Ise vahepeal otsisin samuti sellist komplektset aga tulutult :(

edit: ja kui igapäevasõidukiga tegemist siis ma ei saa aru miks seda 2 liitrist sinna vaja? 1,8i vedas E30 keret piisavalt reipalt edasi, selle strokemisega raiskad päris palju raha ja saad juurde 15-20 hj.
MiQ
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 22.02.2004 16:36 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MiQ »

ega ma end ogaraks ei viitsiksi otsida. Lihtsa harimise eesmärgi, et kui peaks sattuma mõni selline vänt käealla.. :roll:
Muidugi on see 1.8 ja 2.0 jõu erinevus suhteliselt tühine, kuid 2.0 on rohkem potentsiaali suuremiad numbreid fööniga näidata.

ps! mainin siin kohal ära, et ei kavatse mingeid rekordeid tegema hakata.

Aga jah, seda vaatab siis hiljem kui kere valmis saab, ning kokku panemine hakka paistma.

tänud siiski.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kui juba föönist (loe rahast) jutt on, siis ei tohiks ju olla probleemiks Wallothneschist uus vänt 10K ja uued kolvid a' 2 k osta :roll:

Töötava turboauto muude kulude kõrval on see peenraha vaid....

Strokeri peamine vahe pole mitte võimsus vaid pöördemoment. Samal põhjusel (väike stroke) liigub 318 kiiremini kui 320, 4 sil 2,0 318 liigub
6-potisest 2.0 st ikka tuntavalt paremini.

Ise arvan, et strokedes ära 1,8i mootori 2.0ks on põhiline efekt kütusekulus hoopis - ja mitte 1,8 kasuks.

10 mm kolviga mängida pole probleem - selleks pannakse kolvisõrm kõrgemale, ega põhja ei pea õhemaks tegema.... :!:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
MiQ
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 22.02.2004 16:36 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MiQ »

noh, Aare, ma nüüd ei tea palju sul seda raha üle sõrmede voolab..
Mul seda nii palju ei liigu. Mul oli selline tagasi hoidlikum idee, selline mida mina pole ennem kohanud(ega kuulnud) tehtuna.
Vihjeks: Garrett T2 suurusklassis turbo(noh väga väike) ning Peaaegu, et muutumatu maksimum võimsus. Vähemalt selles suunas on mu plaan minna(esialgu). See jõud mis mul praegu 1.8'l seal üleval pöörete juures on, see on täitsa paras - linnas sõitmiseks. Aga Idee järgi proviks seda jõudu ka allapoole tekitada. Selle jaoks, siis parajalt väike turbo, mis varakult end üles kruviks. Nüüd muidugi paljud ei saa aru, et kuidas ülemine pööretevahemiks muutumatuks saab jääda. Lihtne väike turbo mis juba madaltel pööretel omad "ässad" välja laob, jääb kõrgetel pööretel "tühjade kätega" :). Tehnilliselt, Madalatel pööretel töötab effektiivsemalt kui kõrgetel(juttu siis ikka mootori pööretest, mitte turbo). Seal maal, kus selle "pisikese" efektiivsus hakkab langema võib, turbo enda huvides, ta wastegate abiga välja lülitada.
Siin maal peavad mind paljud juba idioodiks, et sellise mõttekäiguga lagedale tulin. Lihtsalt see moodus tuleb palju odavam teostata. Ainuke mille peale ma loodan, et tehase kütuse-kaardil(fuelmap) on olemas sellised punktid, kus madalamatel pööretel on "korralikum" täituvusaste(VE).
Ning linna sõidul tundub see parem olevat kui vajatava äkk-kiirenduse korral ei peaks hakkama käike alla vahetama.

...
Mihkel.

Nüüd peaks ka aru saadavam olema, et miks ma selle 2.0'iks strokemise peale mõtlesin. :roll: Põhimõtteliselt, "More displacement means more power(torque)"
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

otsi parem 2,5E mootor
kasuta 2,5i pritset ja väikest turbot
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
MiQ
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 22.02.2004 16:36 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MiQ »

ma ei soovi mootori vahetust tegama hakata, ainuüksi sellepärast, et siis jääks mul täiesti korralik, m10 alles. Teiseks mul pole nii palju aeg, et mootori ning pritsungi vahetusega tegeleda. Kolmandaks selle teema siin võib liigitada kaudselt teemasse a'la "kuidas odavalt jõudu juurde saada".. :P
patrik
Huviline
Postitusi: 4595
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

minu poolt tuli soovitus tõsiselt. mõtle selle peale ikka natuke. m10 kisud niikuinii ju maha remondiks.
e motol on tehase poolt kõik eeldused selleks mida tahad saavutada.
see on kõige odavam lahendus ja kolm korda parem sinu omast.

Kolmandaks selle teema siin võib liigitada kaudselt teemasse a'la "kuidas odavalt jõudu juurde saada"..
ok ma järgmine kord hoian siis oma suu kinni :!:
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Mina ausalt öeldes selle 2,7 odavuse asja eriti ei usu :|

Tema eelis on suuremas töömahus ja...ongi kogu lugu.

M10 sisu kannatab ilma ümbertegemisteta kindlasti rohkem kui M20.

2,7sel viskad enamuse juppe vanarauahunnikusse ja hakkad siis uusi järjest ostma.

Väntvõlli võid ära visata (kõik tõsisemad kasutavad 2.4td võlli)
Kolvirõngad kindlasti ei kõlba, kolvid kahtlane
Plokikaan on esimese korraliku kuumalöögiga (mis amatööril juhtub kindlasti) nuka alt lõhki nagu pajupill

Vaevalt, et eesmärgiks on 4200 rpm mootor....

Eta on suurem, kuid M10 on tugevam ja lollikindlam ja nõuab vähem ümberehitusi.

Pluss M10-le on saada tehase turbokolbe, ei ole vaja leiutada....

Edit: muidugi eksisteerib ka variant osta ebayst või kuskilt sellisest kohast remonti vajav turbo mootor kogu kamaga ja jalgratast pole mõtet leiutada. Seal on kõik olemas ja tegu on järgiproovitud asja, mitte isekompunniga....

Kuidas "arvutatakse" torujuppidest sobivat väljalaset ka kui kergesti saad sobiva turbo tead sa Patrik ise omadest kogemustest vist...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Arvo
Huviline
Postitusi: 485
Liitunud: 02.01.2003 15:12 25
Asukoht: Tallinn/Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Arvo »

Aare kirjutas: 10 mm kolviga mängida pole probleem - selleks pannakse kolvisõrm kõrgemale, ega põhja ei pea õhemaks tegema.... :!:
Tehases jah, pidasin silmas varianti, kui lihtsalt 1,8 mootorile 2l vänta prooviks panna.
Arvan samuti, et 2,7 tegemine tuleks odavam, neid M20 tuuningjuppe on eestis kasutatult päris odavalt ja ka suht palju saada. M10 tuuningtükke saad sisuliselt ainult usast või saksast ja ega need just väga odavad ei ole.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Jah, samas on algajal kõige lihtsam soetada endale siis 2002 turbomootor ja asi vask.

See on vähemalt töötav asi, mitte nagu need vabalthingavatest ise ilma korralike oskusteta kompunnitud asjad - küll pole segu õige, küll tuli keps külje pealt välja ja küll ei ole see ja too.

Kui jutt on turbomootorist, siis pole siin saadaolevate tjuuningjuppidega suurt midagi teha, kuna kahjuks on need kõik vabalthingava omad. Ka ei ole ammu-ammu kuskil 2,5 või 2,7 korras mootorit müüa olnud.

Suurema durationiga nukkvõll on igapäeva turboautos kasutu kaup. Samamoodi on vähe teha nende toruväljalasetega.

Müügil olevad mõned 10a vanad kulunud nukkvõllid ja läbipõlemise äärel olevad torukollektorid ei tee kuidagi ülesannet kergemaks. :?

Ja kui plaan muutub vabalthingava peale, siis pole IMHO mingit mõtet enam mingit 2,7 punnitada, osta lammutusest 10k eest 3.5 koos kogu kamaga ja võimsust/momenti/töökindlust on seal üksjagu rohkem kui ühelgi tuntumal 327 projektil.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
MiQ
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 22.02.2004 16:36 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MiQ »

Tore näha, et kohe jalaga ei antud.. :)
Aare kirjutas:M10-le on saada tehase turbokolbe, ei ole vaja leiutada
Seda sama 2002'e oma mõtled?
Ega kellelgi juhuslikult mu pritsungi fuel-map'i kohta mingit informatsiooni pole?
Vasta