396. leht 709-st

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 24.03.2016 23:01 54
Postitas darklight
JanekEnde kirjutas:
voss123 kirjutas:okei, pmts kui tootakoodid ja asjad taga siis peaks OEM olema?
Jah. Bemmile toodetud velgedel enamasti Made in Germany kirjas.
on ka mujal neid oem bmw velgi toodetud kui germany :) made in italy on ka päris kindlasti olemas

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 24.03.2016 23:07 09
Postitas porku
E53 tagumised ukselingi "raamid" esimestele ustele sobivad?
- juhtus loll lugu ja nüüd mõlemad tagumised üle :D

Lisaks küsiks veel, et leidsin pagasnikust paremalt poolt hunniku juhtmeid, kus tundub olevat kõik vajalik video edastamiseks, cd boks jms on aga vasakul pool.. Äkki keegi oskab öelda kas seal peaks tehase poolt miskit istuma või tuleks hakata mööda juhtmeid minema et aru saada kuhu need käivad :D.

Maki taga teisi otsasid justkui ei paistnud.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.03.2016 07:29 23
Postitas mikuuu
Kas keegi E39 3.0d 142kw kliimapumba otsalaagri mingit tootekoodi vôi mõõte oskab öelda ?

Ning kas Tartumaal või Tartus tegeletakse silladetailide kvaliteetse taastamisega ? Pean silmas õõtsasid.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.03.2016 11:34 21
Postitas Timmok
Elvas on minu mäletamist mööda üks asjalik tegija. Aga hetkel täpsemat kontakti ei tea...ehk oskab mõni kohalik siin targema sõna sekka öelda? :roll: Tartus vist oskan Autofixi soovitada.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.03.2016 12:05 42
Postitas Tauri_J
mnt lehel sai uurida palju on vastava kerega autosid eestis arvel jms...kas keegi oskaks mind õigesse kohta suunata, ei leia kahjuks ülesse.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.03.2016 12:41 30
Postitas superior
Tauri_J kirjutas:mnt lehel sai uurida palju on vastava kerega autosid eestis arvel jms...kas keegi oskaks mind õigesse kohta suunata, ei leia kahjuks ülesse.
http://www.mnt.ee/index.php?id=10797" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.03.2016 12:53 50
Postitas Tauri_J
aitäh

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.03.2016 17:19 09
Postitas KalleP
mikuuu kirjutas:Kas keegi E39 3.0d 142kw kliimapumba otsalaagri mingit tootekoodi vôi mõõte oskab öelda ?

Ning kas Tartumaal või Tartus tegeletakse silladetailide kvaliteetse taastamisega ? Pean silmas õõtsasid.

Elva tüübi nr võin jagada, kui huvi kirjuta pm.
Ise tema juures mitmeid kordi käinud taastamas.
Sõber just esmasp võttis talt taastatud õõtsad e46-le.
Julgen soovitada!

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.03.2016 17:34 47
Postitas mikuuu
KalleP kirjutas:
mikuuu kirjutas:Kas keegi E39 3.0d 142kw kliimapumba otsalaagri mingit tootekoodi vôi mõõte oskab öelda ?

Ning kas Tartumaal või Tartus tegeletakse silladetailide kvaliteetse taastamisega ? Pean silmas õõtsasid.

Elva tüübi nr võin jagada, kui huvi kirjuta pm.
Ise tema juures mitmeid kordi käinud taastamas.
Sõber just esmasp võttis talt taastatud õõtsad e46-le.
Julgen soovitada!
Hetkel konkreetselt vaja pole, küsisin tuleviku mõttes. Garaazis riiuli peal pea-aegu enda auto veermiku jagu õõtsasid, et teistkordselt kui peaks vahetama ei peaks hingehinnaga ostma.

Aga tulemus on kvaliteetne ? Puhastatakse/värvitakse ? Kõik mis vähegi saab vahetatakse ? Et mingi poolpidune tulemus ei jää ?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.03.2016 18:17 28
Postitas KalleP
Pm nagu uued näevad välja jep ;)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 25.03.2016 23:50 57
Postitas Kriisa H
KalleP kirjutas:
mikuuu kirjutas:Kas keegi E39 3.0d 142kw kliimapumba otsalaagri mingit tootekoodi vôi mõõte oskab öelda ?

Ning kas Tartumaal või Tartus tegeletakse silladetailide kvaliteetse taastamisega ? Pean silmas õõtsasid.

Elva tüübi nr võin jagada, kui huvi kirjuta pm.
Ise tema juures mitmeid kordi käinud taastamas.
Sõber just esmasp võttis talt taastatud õõtsad e46-le.
Julgen soovitada!

Samas on ka inimesi, kes on ostnud sealt asja ja paari päeva pärast puks lausa juppideks :roll:

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 07:47 06
Postitas mall0c
BMW Kaikad nii soodsaks juba läinud, et ei näe nagu väga pointi sellel taastamisel. Ma küll taastamise hinda ei tea, aga see ei saa väga palju odavam olla kui Toprani/Kamoka õõtsad (ca. 50€, aga pea igal bemmimehel on sõber varuosades :D). e46X-il veel tundub mõistlik see taastamine, sest õõtsad terasest, aga alumiiniumi sisse uute munakate pressimine... :roll:

Ja teinekord need "odavad" tootjad on jumala head jupid. E36 rooliotsad nt. Topranil suure munakaga nagu Meylel, 8-õõtsaliste Audide ülemised Automega õõtsad maksavad täpselt 60€tk (20 vs 80) vähem kui TRW omad ja kestavad sama kaua, kui mitte pikemalt, e38 sirge õõts Topran kestis aasta jagu kauem, kui sama tükk TRW poolt samal autol teisel pool sillas, e38/e39 tagumine esimene ülemine õõts on samuti Toprani/Automega oma täiesti kasutatav. Samas nt. tagumised silikonpuksid kõikide odavtootjate omad on täielik virts.

Tänapäeval toodavad reaalselt nii vähesed firmad varuosi, kõik tegelevad pakendamisega. TRW nt. toodab ise oma jupid VAG grupi masinatele (ilmselt selle pärast, et VAG grupp kasutab neid juppe ka originaalis) kuid teistele autodele pakendavad mingit suvalist toodet (juppidele kärniga löödud TRW kiri, omatoodangul see ilusasti metalli sisse pressitud) SWAG on Febi Bilsteini gruppi kuuluv "odavfirma" ehk reaalselt leiab nende pakendist Febi jupid või BMW puhul väga tihti ka originaaljupid. Laagrit pakendab FAG-i (jällegi sama Febi Bilstein grupp ja BMW puhul OEM tootja) ja rullid on pea alati INA või Litensi omad. Ketitallad nt BMW-le alati originaalid pakendis olnud, M60B40 veepump oli samuti OEM tükk.

Täpselt samamoodi pakendavad ka Topran, Automega, Autlog jms. hiina tegijad, ise nad ei tooda midagi.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 07:48 52
Postitas Kriisa H
Taastatud osa hind tal 15€ per puks. KuI 2 puksi õõtsas siis kokku 30€. Ja vastu soovib hea meelega vana osa ka. Niiet jah uus jupp mõistlikum.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 07:59 18
Postitas KalleP
E46 2 õõtsa taastamine 70.-.. B varuosa õõtsad olid 140 vms tk. Niiet vahe meeletu. Ja need ei kesta kohe kindlasti. Ise kindlalt taastan pigem kui õõtsa b osana ostan. Kindel raha raiskamine.
Eelmise e46 õõtsad kestsid aasta kindlalt, peale seda müüsin auto maha. Vb kestavad siiani.
Nüüd sellel e46-l on üle poole aasta kestnud.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 08:10 08
Postitas mall0c
KalleP kirjutas:E46 2 õõtsa taastamine 70.-.. B varuosa õõtsad olid 140 vms tk. Niiet vahe meeletu. Ja need ei kesta kohe kindlasti. Ise kindlalt taastan pigem kui õõtsa b osana ostan. Kindel raha raiskamine.
Eelmise e46 õõtsad kestsid aasta kindlalt, peale seda müüsin auto maha. Vb kestavad siiani.
Nüüd sellel e46-l on üle poole aasta kestnud.

Autlog ilma puksita 91€ Swagi oma koos puksiga 114€; LMI 158€; RTS 103€, Ruville 122€, EGT 90€. Balti autoosadest on vabsjee õõtshooba saada 75€ ja olemas ka esisilla komplekt, kus sees mõlemad õõtsad, stabikakondid ja rooliotsad ning hinnaks 165€. Lisainfona on kirjutatud: "Fitting Position: Front Axle Right, Front Axle Left
with ball joint, with holder, Pre-assembled, Aluminium, Reinforced Version
-- MEYLE HD-parts are components with enhanced durability.Compared to OE they were technically improved byreinforcing inner parts, using higher quality materials ormodifiying the rubber-to-metal composition.
-- 4 year guarantee on MEYLE-HD parts(for more details visit http://www.meyle.com" onclick="window.open(this.href);return false;)."

Ehk peaksid endale uue varuosapoe vaatama?

Odavam on küll taastada seda konkreetset juppi, aga sketchy tundub see ikka...

Kui muidugi pole lõuna-eestlane, siis läheb veel transport juurde ja auto pead senikaua tõstukile rippuma jätma, kuni tükid kohale jõuavad.

Ja nagu enne kirjutasin, siis selles "b-osa" pakendis on väga tõenäoline saada originaaljuppi või kvaliteetset tootjat. E46-le enam originaalõõtsa ei saagi osta, saab ainult Value Line juppi, mis sisuliselt on mnigi B tootja jupp BMW pakendis. Mitte, et nn "originaalõõts" sama asi pole.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 08:33 21
Postitas KalleP
Ajasin jep sassi.. 2tk hind umbes 140.-. Autopoes ja ka mehaanikud laidavad kohe e46 b õõtsad maha (need odavamad). Lemfid olid vist ligi 300-400. - 2tk.
Ise elan võrus, pole pikk maa käia elvas. Ja tollel valmis taastatud õõtsad olemas kohapeal. Annan enda katkised vastu ja ongi olemas.
Aga eks igaühel enda arvamus taastamise vastu. Kui veidike googeldada siis seda elva tüüpi soovitatakse palju. Varasemalt taastas tal isa neid. E46 õõtsasid igaüks ei taasta. Võrus ei tahtnud keegi ette võtta nende taastamist.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 11:16 31
Postitas mikuuu
E39 alla on 1 lemförderi õôts olenevalt asukohast 80-120 euri. Jämedalt vôttes. Paar tk neist ca 60kkm(alla 2 aasta) autol all olnud. Hetkel veel tihedad. Auto on neid kokku 8. Jämedalt vôttes 800 euri. Odavat b osa mingil póhjusel ei usalda. Kui see mees teeb 30 euri õõts ehk siis kaika mõlemad otsad ja asi kestab siis oleks asi kõvasti odavam. Enda autol on enamus õõtsasid vahetatud ehk vanad detailid riiulil mida saaksin taastamisse viia. Auto seisma ei jääks sellepärast.

E: kas taastada saab ka seda sarniiri osa vói ainult puksi poolne ?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 13:44 16
Postitas superior
E46 330xd piduri õhutusniplite mõõdud?
Kõik peaksid ühesugused olema, tootekood 34116758107

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 20:25 10
Postitas botzor
e46 2.0d 110kw manuaal, vahetasin siduri ketta ära, aga korv ju isereguleeruv nö, kuidas ta "nullida" saaks, või midagi?
Kas kellelgi pärnus-keskeestis rakist laenata mingi kuuspaki eest?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 21:18 27
Postitas Martin750
E38 728 viskab hommikul käivitades ette engine failsafe program ja veojõukontrolli ka põlema mootor ka puterdab, ehk nagu ma aru saan siis mootor avariirezhiimis, kui korra välja suretada ja akuklemm maha võtta, siis jälle korras.Viimasel ajal hoiab ka vahepeal külma mootoriga tühikäiku kõrgel. Esialgne diagnost näitas mingil määral gaasiklapi viga ja muud asjad tundusid okei. Et siis kas ainult vigane gaasiklapi andur vms. võib mootori käivitades avariise lüüa `?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 21:24 59
Postitas teet82
botzor kirjutas: korv ju isereguleeruv nö, kuidas ta "nullida" saaks
Võid ka improviseerida, kas näiteks korv pressi alla või "kangi meetodil", lihtsalt tuleb lamellidele suruda kuidagi ja õigest kohast vastu hoida.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 22:23 59
Postitas darklight
kuidas ma m30 mootri kaanest klapid kätte saan? st mul on mootorist maha võetud kaas lauapeal.. aga edasi? :D

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 26.03.2016 22:40 55
Postitas botzor
teet82 kirjutas:
botzor kirjutas: korv ju isereguleeruv nö, kuidas ta "nullida" saaks
Võid ka improviseerida, kas näiteks korv pressi alla või "kangi meetodil", lihtsalt tuleb lamellidele suruda kuidagi ja õigest kohast vastu hoida.
No aga, pean ta ju sel hetkel, mil lamellid alla on surutud, hooratta külge kinni tõmbama.. :D

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.03.2016 07:25 07
Postitas teet82
botzor kirjutas:No aga, pean ta ju sel hetkel, mil lamellid alla on surutud, hooratta külge kinni tõmbama..
Ei pea, kui vaatad mingeid KLANN tööriista videosid, siis seal jah tehakse nii, aga tegelikult pole see vajalik. Kõik uued komplektid on lihtsalt külge kruvitud ja ka vanu korve on tagasi keeratud pressi all, pole mingeid probleeme olnud. Arvan, et keera see regulaator lihtsalt algasendisse ja pane korv külge, küll ta ise reguleerib seal õige koha peale kui pedaali vajutad.

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.03.2016 11:43 31
Postitas MartinH.
Kas e34 518 lsd diffri sisu saab tõsta e36 typ 168 diffrisse? E34 diff ilmselt e36 alla ei istu?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.03.2016 14:48 32
Postitas Riivo
mikuuu kirjutas:E39 alla on 1 lemförderi õôts olenevalt asukohast 80-120 euri. Jämedalt vôttes. Paar tk neist ca 60kkm(alla 2 aasta) autol all olnud. Hetkel veel tihedad. Auto on neid kokku 8. Jämedalt vôttes 800 euri. Odavat b osa mingil póhjusel ei usalda. Kui see mees teeb 30 euri õõts ehk siis kaika mõlemad otsad ja asi kestab siis oleks asi kõvasti odavam. Enda autol on enamus õõtsasid vahetatud ehk vanad detailid riiulil mida saaksin taastamisse viia. Auto seisma ei jääks sellepärast.

E: kas taastada saab ka seda sarniiri osa vói ainult puksi poolne ?
enda kogemus ja ka lähitutvusringonnast kogemus hea, paar inimest on nt e34 taastatud õõtsadega 80+ tkm läbi sõitnud murevabalt...ühegi ruville, swagi või febi komplektile ma nii pikka eluiga meie teedel kindlasti ei ennustaks, pigem kui siis lemförder aga nagu juba mainiti ületab hind tugevalt kõik muu.
Enda kogemus siis, e34l läksid õõtsad ja paralleelvarras taastamisse, töö oli kiire ja korralik, öeldi et kui miskit poegib liigaa kiirelt siis tehakse tasuta uus
Sellisena saabusid siis minu kätte peale taastamist Elva tegijatelt
Pilt
vahetati ka need puksid mis tavaliselt ei vahetata (pildil aluõõtsal näiteks) ...asjad olid nii tihked et paar päeva sai tugevat musklitööd tehtud rooliga, siis sai alles sillastendi minna tegema :)

Alati lihtsalt ei ole mõtet üle maksta :)

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.03.2016 14:49 01
Postitas paul22
Kas see õnnetu e60 omanik klubist, kellel rocca ringi ülekäigurajal tagant sisse tuldi?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.03.2016 17:32 51
Postitas fedja
Kas e39 2001a 530d ja e46 318 2002a abs andurid on samasugused?

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.03.2016 20:12 52
Postitas Volum
fedja kirjutas:Kas e39 2001a 530d ja e46 318 2002a abs andurid on samasugused?
Ei

Re: rubriik "rumal küsimus"

Postitatud: 27.03.2016 22:30 51
Postitas Peoneeger
16 tolline velg ja 8 lai, mis oleks hea rehv stretchi jaoks
Pakuti 195/40/16, kas jääb liiga stretch?
Oskab keegi ehk soovitada mõõte ja kui võimalik, siis ka pilti postitada, et kui stretch jääb