7. leht 23-st

Postitatud: 21.05.2006 22:26 39
Postitas Ilves
truumu kirjutas:Loe parem paarkümmend Priidu postitust läbi ja näed ise mis mehega tegu
Loetud, loetud ;) Süüdistamisest asi kaugel, pigem tutvuks heameelega materjalidega/kogemustega mida on erinevate turbomootorite omanikud erinevate õlidega omanud. Hakkab pilt vaikselt segi minema, sest üks autoriteet räägib, et kui turbo, siis 10w60 on ainuõige ja samas teine väidab, et 0w-30 või 40 kah väga OK. Mõlemad siis inimesed, kes pikemat aega turbomasinatega rallit sõitnud. Ja lõppude lõpuks UM ise väidab, et 0w-30 on parim variant. :?

Kuna Priit tundub valdavat saksa keelt olekski tänulik, kui ta saksa foorumitest mõned kommentaarid viitsiks siia vahendada, mis siis ikkagi reaalselt juhtub kui sõita nö kergemate õlidega ja turboga, kas on suurem tõenäosus, et turbo küpseb sisse kuna temperatuurid on kõrgemad, kas määrimisomadused üldiselt lähevad halvemaks kuna õli temp on suhteliselt kõrgem kui vabalthingaval jne. Endal on siiski kahtlus, et meie tingimustes kus pool aastat on külm ja ülejäänud pool aastat vähem külmem ei ole sellise õli kasutamine mille alumise otsa indeks algab 10w-ga külmkäivitustel väga mõistlik variant.

Postitatud: 22.05.2006 11:02 48
Postitas priitv8
Ilves kirjutas:Endal on siiski kahtlus, et meie tingimustes kus pool aastat on külm ja ülejäänud pool aastat vähem külmem ei ole sellise õli kasutamine mille alumise otsa indeks algab 10w-ga külmkäivitustel väga mõistlik variant.
Aga miks? Autoajakirjad niimoodi kirjutavad?
Tegelt on ka Shamtu jube hea šampoon, kui reklaami uskuda ;)
Lühidalt olen endale sellise pildi saanud, et seoses väga vedelate õlidega (üks rohelise logoga kvaliteetõli on isegi 0w20 olemas!) ja järjest pikenenud hooldusvälpadega on sagenenud mootorite probleemid: tugev must šlamm, suurem õlikulu, laagrite ja silindriseinte kulumine, õhulugejate kiletumine .
Turbomootori puhul on oluline, et õli ka turbo laagreid määriks. Seega on nõutavad head määrimisomadused oluliselt kõrgematel temperatuuridel, kui mootoriplokis kunagi esineb.
Ning: miks siis ei saa M-mootoritesse muud (loe: laiatarbe-) õli soovitada, kui TWS-i? Isegi siis, kui teda sihtotstarbeliselt ei kasutata? Sest materjalid on liiga kallid, et õliga riskida. Ja veel - estribaasilisi õlisid on juba ammu kasutatud lennunduses, aga neil on üksainus puudus ja see on hind.
Selle külmkäivituse kohta: 0w õli on sul hommikuks tagasi karteris, aga hea õli on ikka veel silindriseintel. See teatav "tulen 5 minuti pärast" on sama edev müügijutt.

Postitatud: 22.05.2006 13:12 40
Postitas Jaanus_P
mina ei tea ka enam mida uskuda. kunagi kasutasime kõigis enda tarbeautode mootorites valvoline turboV 10w-40 õli ja mootor töötab tänaseni. autot sai kasutatud igasuguste burnoutide tarbeks ja ei juhtunud midagi.
nüüd kasutan 525tds mootoris Castrol GTD 10w-40 õli ja talvel käivitusega probleeme ei olnud.

miks siis castrol ikkagi halb õli on?

Postitatud: 22.05.2006 13:23 08
Postitas Ilves
Tänud :) Surfasin natuke Castroli lehel ja uurisin erinevatele bmw mudelitele õli soovitusi (Tools->Which oil should I use) . Tegin veidi ennatlikke järeldusi 10w-60 osas sest kõik uuemad M mudelid söövad seda ja ka vanematest nt 635 csi ;) Konkreetse mudeli all oli lisainfo erinevate õlide/temp vahemike kohta:

7. Diesel engine oil viscosity recommendations: -30°C to 30°C, 0W-30/5W-30, above -30°C, 5W-40/5W-50 -20°C to 30°C, 10W-30 above -20°C, 10W-40/10W-60. Oils listed and approved under BMW 'Longlife Oils' for all year round use: 0W-X and 5W-X

Ehk üle -20 võiks ka 10W60 sisse panna. Lähen järgmisel vahetusel esialgu siiski üle 5W40 peale ja loodan, et ca 2x tihedama intervalliga vahetades võiks rahul olla.

Postitatud: 22.05.2006 22:31 59
Postitas Viljar
Mina olen ka Priitv8-ga ühel meelel, turbo mootor vajab tõesti hea määrdeomadusega ja kõrge temperatuuri vastupiamisega õli.

Postitatud: 24.05.2006 14:17 27
Postitas Andrei8
Pole väga suurt vahe kas 0W või 5W, oluline on siis see teine number.
Tõesti kui õli on 0W-30, siis on ta tõesti hommikuks karteris tagasi kuid kui räägime juba viskoossusest ja alates ...W-50 ja edasi, siis on see õli veel ka hommikul mootoridetailidel.
See Castroli reklaam, et asi jääb silindritele vastab tõele, tegemist lihtsalt nö. "tuunitud" õlidega kus vastavad lisandid sees, mis tekitavad sellise kile. Sama jutt kehtib ka Liqui Moli molygen õlide kohta, lihtsalt igal õlimargil oma komponent.
Endal aastaringselt sees 5W-50 ja väga hea (raskesti mõõdetav muidugi see headus kuid mootorisse vaadates on näha et kõik on õline, ka 2. päeva möödudes), sõidan diisliga.

minul

Postitatud: 28.05.2006 20:12 57
Postitas conversator
et panen oma m30 mootorile 3.5 sisse castroli poolsünt(10w 40?) ja see on tore

Re: minul

Postitatud: 28.05.2006 21:13 33
Postitas Tom
conversator kirjutas:et panen oma m30 mootorile 3.5 sisse castroli poolsünt(10w 40?) ja see on tore
Miks ei peaks olema, sinna võid mineraali ka panna, vähemalt BMW peaks seda ametlikult lubama. Mootor on ikkagi ju ~70nendate algusest pärit...

Postitatud: 28.05.2006 22:03 48
Postitas conversator
nu siis läheb asi käiku, mu küll auto päris aastast 90

Postitatud: 28.05.2006 23:02 08
Postitas H_Margus
conversator kirjutas:nu siis läheb asi käiku, mu küll auto päris aastast 90
Seda küll, kuid arvan, et Tom pidas silmas seda, et motot hakati tootma ~70-datel.

Postitatud: 28.05.2006 23:28 01
Postitas Silwer
Mis mõtet on siin vaielda sellel õlide teemal? Tuleb kasutada selliste omadustega õli mida auto tootja on sellele konkreetsele mootorile ette näinud ja ongi kõik...

Tahad kasutada "ägedamat"? Palun väga - raha raiskamine on vabatahtlik. Tahad kokku hoida? Palun väga - oma mootor ise tead mis teed...

Re: minul

Postitatud: 02.06.2006 13:49 06
Postitas Svenp
Tom kirjutas:Miks ei peaks olema, sinna võid mineraali ka panna, vähemalt BMW peaks seda ametlikult lubama. Mootor on ikkagi ju ~70nendate algusest pärit...
Ei ole näinud BMW õlisoovitustes keeldu mineraali kasutada või käsku ainult sünteetilist õli kasutada (v.a M-mootorid, kus Castrol TWS). Kui sul on sellist infot, siis palun tsiteeri siin. Minu teada valitakse õli viskoossuse ja kvaliteediklassi alusel.

Postitatud: 02.06.2006 23:05 28
Postitas Wots
Nimelt pole siiamaani vastust leidnud millist õli kasutada 2.4TD mootoris?Pigem olen rahulik sõitja kui meeldib vahest vahele söösta ja mööda sõite teha.

Postitatud: 13.06.2006 09:05 29
Postitas Andrei8
Ise paneks sinna miskit Liqui Moly valikust nagu:
Molygen SAE 10W-50 (арт. 1908)
Molygen SAE 15W-50 (арт. 1911)- suveks
Molygen SAE 5W-50
Link: http://www.liquimoly.ru/podbor_masel.ht ... &model=161

Sobivad ka 10W-40- d, näiteks siis samalt tootjalt ja ka Castrolilt.

Postitatud: 13.06.2006 09:20 02
Postitas Viljar
Andrei8 kirjutas:Ise paneks sinna miskit Liqui Moly valikust nagu:
Molygen SAE 10W-50 (арт. 1908)
Molygen SAE 15W-50 (арт. 1911)- suveks
Molygen SAE 5W-50
Link: http://www.liquimoly.ru/podbor_masel.ht ... &model=161

Sobivad ka 10W-40- d, näiteks siis samalt tootjalt ja ka Castrolilt.
Spetsiaalselt BMW jaoks olemas Ligui Moly Super Leichtlauf 10w-40hd, ise pakume just seda õli.

Postitatud: 13.06.2006 19:12 45
Postitas Veljo_V
minu traka tuksub 5w40-ga ja väga rahul pole kunagi probleeme olnud

Postitatud: 14.10.2006 13:39 10
Postitas Aare_T
küsiks siis kah ja päris otse...525tds 93a.mis õli keegi kasutab ja kaua sõidab....ise oen siiani kasutanud castroli 5w-40 kuid nüüd papi kokkuhoiumõttes prooviks LIQUI MOLY 5w-40.mis sellest arvate???

Postitatud: 14.10.2006 14:18 44
Postitas rlf
kui juba küsimiseks läks siis küsiks ise kah. Masinaks 320 94a. Et siis millist õli, kui palju seda kulub ja mis see õli üldse maksma läheb? Oman esimest autot ja see teema on suht võõras. Lugesin küll enamuse sellest pikast teemast siin läbi kuid suht raske sellest infohunnikust endale kasulikku leida.

Postitatud: 15.10.2006 08:24 28
Postitas truumu
rlf kirjutas:kui juba küsimiseks läks siis küsiks ise kah. Masinaks 320 94a. Et siis millist õli, kui palju seda kulub ja mis see õli üldse maksma läheb? Oman esimest autot ja see teema on suht võõras. Lugesin küll enamuse sellest pikast teemast siin läbi kuid suht raske sellest infohunnikust endale kasulikku leida.
Mina kasutan mõlemas samasuguses autos Castrol Magnatec 10W40 poolsünti
Õli läheb 6,5 l
Hinna saad teada Valdekult
http://www.hot.ee/impulss/

Postitatud: 17.10.2006 19:56 46
Postitas omega
Mis sellest õlist arvate ? Kogemusi on kellelgi? :
http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2903

Postitatud: 17.10.2006 20:26 34
Postitas Tauri
ausalt öeldes siis ennem soovitan addinoli.

Samas natuke raha juurde lisades saad juba valvoline või mobili omale masinasse. Õli on üks kõige lihtsamaid viise oma auto korrasoleku tagamiseks ja seda ei pea iga nädal ostma nagu kütust!

Postitatud: 24.10.2006 00:39 56
Postitas tsiklimees
Kuna ostsin auto suht hiljuti ja automüüja polnud ise auto omanik, ema autot müüs. Seega ma ei saanud teada, mis õli seal enne sees oli. Juurde olen valanud Castroli poolsünti 10w - 40w. Kui rahulikult sõita, siis on kõik ok. Aga kui veits ralli teha ja kõrge pöördega sõita, siis õli kaob suht kiirelt. Kas viga võib olla õlis või mootoris ?

Postitatud: 31.10.2006 22:47 25
Postitas Marko_J
Aare_T kirjutas:küsiks siis kah ja päris otse...525tds 93a.mis õli keegi kasutab ja kaua sõidab....ise oen siiani kasutanud castroli 5w-40 kuid nüüd papi kokkuhoiumõttes prooviks LIQUI MOLY 5w-40.mis sellest arvate???
isa kasutab sama õli juba 5a ja kõik on normis...ise kasutasin ka varem seda, aga peale Molygeni turule tulemist hakkasin uuemat tarbima.
Kuigi uuele masinale võib-olla panen nüüd prooviks castroli (tehasest saati ju seda saanud), juhul kui hinnavahe ikka päris kirvest selga ei löö (seda enam et LM tuleb mulle suht soodsalt kätte) :cool:

Postitatud: 01.11.2006 10:36 25
Postitas anne
Marko, anna mulle ka vihje, kus seda LM soodalt saaks :?:

Postitatud: 01.11.2006 17:29 36
Postitas Marko_J
ega eriti mingeid vihjeid ple anda...lihtsalt tuttav tegeleb selle margi õliga!

Postitatud: 02.11.2006 10:36 34
Postitas aise
küsimus, kui ma olen suutnud jälle oma masina õli miinimumi peale
saada, kas on mõistlik kallata 1L peale või 0,5L?

Postitatud: 02.11.2006 11:48 08
Postitas Oleg P
Kall nõnda palju juurde, et õli tase normis oleks!Võib isegi natuke üle olla, ei tee ka paha!

Postitatud: 02.11.2006 16:42 49
Postitas anne
Kribage palun siia mõned LM-õli müügikohad, tuleks Tallinnasse ostma. (täitsa maalt ja külast) :oops:

Postitatud: 02.11.2006 21:29 58
Postitas Marko_J
nt. Balti Laager

Postitatud: 02.11.2006 22:10 43
Postitas kristjan128
aise kirjutas:küsimus, kui ma olen suutnud jälle oma masina õli miinimumi peale
saada, kas on mõistlik kallata 1L peale või 0,5L?
Palju üldse olla võiks miinimum ja maksimum õlitaseme vahe liitrites? nt 2,5l 125Kw mootoril?