9. leht 23-st

Postitatud: 19.12.2006 19:32 47
Postitas Kalev_K
siin on tõesti juttu palju aga enamus tekst on ju diislite või 3.0 piha! mul ju 2,0 ja sellele nagu konkreetset soovitust ei leidnud ja mõtsin et äki kellelgi just selle mootori jaoks hea näpunäide!!! pole ise nagu mingi julm rallitaja ka aga vahest ikka tallan ka, et kas on ikka seda täis sünti vaja???

Postitatud: 19.12.2006 20:24 43
Postitas erik
Ei ole vahet kas on väike või suur mootor.
Õli on asi mis on mootori tööks hädavajalik ja mida korralikum see on seda parem ja kindlam. Õli hoiab mootorit.
Sa ju ei arva et nt 1.1 mootorisse võiks tavotti määrida? :roll:
Täissünt ei ole tingimata vajalik, oleneb ka auto vanusest. Aga 98 aasta masinasse võiks küll täissünti sisse valada.

Postitatud: 19.12.2006 22:57 24
Postitas Jaanus_P
mul hetkel 2,0 24v ja kuigi valdek soovitas kasutada seal täis sünti lasin tal ikkagi panna mootorisse 10W-40 Castroli. kas sellest võib olla see, et kui temp langeb alla 0 kraadi tekib mootorisse käivitamisel mingi tiksumine/klõbin... kui temp on üle 0 kraadi siis on kõik ok.

Postitatud: 20.12.2006 09:25 14
Postitas pec
Ma ei usu hästi, et see klõbin sul õlist sõltub. 0 kraadi ei ole nii madal temperatuur, et täissünt ja poolsünt nii erinevalt käituks.
Täissünt õli on aga vedelam kui poolsünt ja seega peaks ta hoopis kergemini mootoris alla vajuma kui poolsünt ja siis on minuarust see klõbina teke külmkäivitusel hoopis tõenäolisem. Samas sõltub see ka õli enda eriomadustest. Näiteks mingid õlid jätavad mootori pindadele kaitsva õlikihi (castroli magnatec õlid näiteks), mis just peaks hoidma mootorit külmkäivituse halbade mõjude eest.
Mul endal on ka 2.0 24v mootoriga masin ja oli ka nii, et peale külmkäivitust oli ka kuulda klõbinat, mis paari sekundi pärast aga ära kadus. Peale õli vahetust castroli magnateci poolsündi (10w-40) vastu enam ei olnud külmkäivitusel ka klõbinat kuulda.

Postitatud: 26.12.2006 18:06 06
Postitas tafkinmeez
Ma jätkan seda lõputut teemat küsimusega, et mida järgmisena enda auto mootorisse kallata: Addinol eco light 5-40(longlife seeria), Valvoline durablend 10-40 või castrol gtx magnatex 10-40? Esimese vahetuse olen sõitnud shelli helix plus 10-40. Hinnaklass on neil kõigil sama ca 100-120eeku liiter. Auto mootor M52 2,8 ja sõitnud 240k. Kuna mootor sõi esimese vahetuse ajal suuremate pööretega ka parajalt õli, siis mõtlesin midagi muud vahelduseks proovida.
NB lugesin need 10lk juba mitmendat korda ja no ega konkreetset vastust küll ei leia oma küsimusele.

Postitatud: 26.12.2006 18:29 26
Postitas erik
Väike vihje ;)
Pilt

Postitatud: 26.12.2006 21:49 16
Postitas Jaanus_P
pec kirjutas:Ma ei usu hästi, et see klõbin sul õlist sõltub. 0 kraadi ei ole nii madal temperatuur, et täissünt ja poolsünt nii erinevalt käituks.
...
Mul endal on ka 2.0 24v mootoriga masin ja oli ka nii, et peale külmkäivitust oli ka kuulda klõbinat, mis paari sekundi pärast aga ära kadus. Peale õli vahetust castroli magnateci poolsündi (10w-40) vastu enam ei olnud külmkäivitusel ka klõbinat kuulda.
aga millest see siis tuleb? mul ju ka hetkel Castrol magnatec sees ja klõbin alla 0 kraadi täitsa olemas. üle nulli kõik ok.

Postitatud: 28.12.2006 19:08 32
Postitas Keith120
England kirjutas:kütus pole see millest selle teema all räägitakse. kütusega on nagu on, ma olen isiklikult kõige rohkem solki saanud Statoil'ist (ausalt ka ainus koht, aga kaks korda), ja seetõttu pelgan ka Neste'jaamu, aga ega rohkem nagu kütusemüüjaid polegi. niiet võtad ikka sealt mis teepeale jääb. mind siiski õil kohta teadmised huvitaks.
Olen umbes 8 aastat statoili 98-ga sõitnud ja siiamaani pole mingit jama olnud .

Postitatud: 28.12.2006 21:06 23
Postitas Viljar
Keith120 kirjutas:
England kirjutas:kütus pole see millest selle teema all räägitakse. kütusega on nagu on, ma olen isiklikult kõige rohkem solki saanud Statoil'ist (ausalt ka ainus koht, aga kaks korda), ja seetõttu pelgan ka Neste'jaamu, aga ega rohkem nagu kütusemüüjaid polegi. niiet võtad ikka sealt mis teepeale jääb. mind siiski õil kohta teadmised huvitaks.
Olen umbes 8 aastat statoili 98-ga sõitnud ja siiamaani pole mingit jama olnud .
Selle ei ole mingit vahet, kust sa seda võttad, terminalis jagavad nagunii ühte ja seda sama bensu-diislit, pool vagunit läheb stati tünni ja teine neste-lukoili-diosse või kuhu iganes.

Postitatud: 28.12.2006 21:54 46
Postitas Maiks
Kaks korda olen kallanud enda masinasse Castrol GTD Magnateci, aga seekord tegin vahetuse BP Visco 3000 Dieseliga. Sai käidud poes kolme riiuli( Castrol,Valvoline,BP) ja letihinna vahe nendel oli minimaalne st. ~400 ja peale krooni kanister.
http://www.autoparts.ee/bp/216.html

Postitatud: 29.12.2006 08:11 05
Postitas Raivo
Ja üleüldse, kui sa oled lihtkasutaja, autot ekstreempiirkondades- ja situatsioonides ei piina, pole küll mitte mingit vahet, millist õli sisse valada.
Kui sa just kusagilt kuuri alt vana ziguli või kamazi õli sinna lisada ei taha.

Ma olen erinevate autode peal kümneid eri marke ja tüüpe proovinud ning vahet pole. Sõidab ikka sama hästi ja õli ei kulu.
Tundub, et õli (kaubamärgi) ostmine pigem tekitab inimestest mingi müstilise heaolutunde.. :D

Postitatud: 28.01.2007 22:53 12
Postitas breakable
kas võib panna shell rimula x sae 10w-30 . autoks bmw 325 td 85kw 94a
lugesin et see õli on mõeldud raskemate mootorite jaox

Postitatud: 28.01.2007 23:28 18
Postitas veekaheksa
See on mõeldud kasutamiseks veokite/busside mootorites. Vaevalt, et see õli midagi tuksi keerab, aga optimaalsem oleks sul sinna ikka sõiduautodele mõeldud mootoriõli panna.

re

Postitatud: 01.02.2007 22:50 09
Postitas antz11
Kas kellelgi kogemusi xado 10w60rallysport(täissünt) õliga

Re: re

Postitatud: 01.02.2007 23:10 00
Postitas veekaheksa
antz11 kirjutas:Kas kellelgi kogemusi xado 10w60rallysport(täissünt) õliga
Tehniliste andmete ja normide täitvuse kohapealt on tegemist üsna 'tegija' õliga. Ma arvan, et tavakasutuseks on ta vägagi piisav, ja kuna hangumistemperatuur on -36C, siis võib teda isegi talvel kasutada.
Xado 10W-60
BP 7000 Sport 5W-50
Mobil 1 Rally Formula 5W-50
Mida suurem on viskoossusindeks, seda paremini suudab õli oma omadusi hoida erinevatel temperatuuridel.
Viskoossusindeks 160st alates on märgiks, et on tegu väga kvaliteetse õliga, milliseid ei häbeneta ka lennukites kasutada.
Siia veel näited AeroShellist ja eelnevalt jutuks olnud raskemasinate õlist Shell Rimula.
AeroShell 15W-50
Shell Rimula 10W-30

Postitatud: 04.02.2007 15:48 54
Postitas fisher
värskes Tehnika Maailmas õlide võrdlus. Sealt vast igale maitsele midagi leiab

Postitatud: 04.02.2007 17:00 24
Postitas Marko_J
fisher kirjutas:värskes Tehnika Maailmas õlide võrdlus. Sealt vast igale maitsele midagi leiab
imestama paneb, et Mobil1 järel on teisel kohal Teboil...tegemist ju odavama otsa õliga :roll:

Postitatud: 05.02.2007 09:33 15
Postitas draggo
Mul üks tutta esitas mulle küsimuse millele ma ei osanud vastata.
Nimelt, vahetas see tuttav oma 1989 aasta Bemmil õli. Vana õli oli päris must. Pani siis uue filtri ja kallas uue õli sisse. Juba kohe õlitaset kontrollides imestas, et varda otsast paistev õli sama must kui enne välja lastud õli. Vaatasin ka ise seda õli ja must mis must.
Kas oleks pidanud mootoripesu ka tegema? Olen kusagilt kuulnud, et vanadele autodele mootoripesu ei soovitata, kuna vanad mootorid nii hõredad ja siis võib kusagilt välja pressima hakata.

Postitatud: 05.02.2007 09:54 02
Postitas veekaheksa
See kui must see õli on tegelikult, saad alles siis teada kui teed väikse sõidu. Peale seda sõitu oota üks 15 mintsa ja tiri varras välja. Siis on näha kui must see õli on. Juhul kui ikka on 'liiga' must, siis ma soovitaks selle õliga mõned päevad sõita ja veel korra õli vahetada. See kas vahetad nüüd filtri või mitte, jääb juba sinu enda teha. Õige pedantomanik vahetaks. :)

Postitatud: 05.02.2007 10:11 12
Postitas hollow
ise olen teinud audi mootorile pesu dislaga... enne õli sisse valamist valasin samakoguse disla mootorisse mis oleks pidanud õli valama... lasin selle disla välja, õli asemele ja selle õliga tegin 1000km sõitu ja siis uuesti õlivahetus... midagi yleliigset ta küll kuskilt ära ei pesnud... mootor oli 85 aasta audi 200 oma

Postitatud: 05.02.2007 16:03 44
Postitas fisher
Kas kellelgi on pikemaajalisi kogemusi OMV õlidega. Küsin sest vaja hakata õli vahetama ja ei tea päris täpselt mida sisse valada.

Postitatud: 05.02.2007 16:10 09
Postitas Martin_S
hollow kirjutas:ise olen teinud audi mootorile pesu dislaga... enne õli sisse valamist valasin samakoguse disla mootorisse mis oleks pidanud õli valama... lasin selle disla välja, õli asemele ja selle õliga tegin 1000km sõitu ja siis uuesti õlivahetus... midagi yleliigset ta küll kuskilt ära ei pesnud... mootor oli 85 aasta audi 200 oma
mis õli sa 1000 km läbimiseks (mootori pesuks ) kasutasid?? Seda sama mida sa peale 1000 km-i läbimist kasutama hakkad?? või kõlbab mootori pesuks suht suvaline pool sünt? Aga dislaga sa ainult loputasid? ühesõnaga ülevalt sisse ja alt mühinaga välja?? sain ma õigesti aru?
ja selle pesu õliga peaks kaduma ka need diisli jäägid siis?

Postitatud: 05.02.2007 17:20 36
Postitas hollow
Martin530 kirjutas:
hollow kirjutas:ise olen teinud audi mootorile pesu dislaga... enne õli sisse valamist valasin samakoguse disla mootorisse mis oleks pidanud õli valama... lasin selle disla välja, õli asemele ja selle õliga tegin 1000km sõitu ja siis uuesti õlivahetus... midagi yleliigset ta küll kuskilt ära ei pesnud... mootor oli 85 aasta audi 200 oma
mis õli sa 1000 km läbimiseks (mootori pesuks ) kasutasid?? Seda sama mida sa peale 1000 km-i läbimist kasutama hakkad?? või kõlbab mootori pesuks suht suvaline pool sünt? Aga dislaga sa ainult loputasid? ühesõnaga ülevalt sisse ja alt mühinaga välja?? sain ma õigesti aru?
ja selle pesu õliga peaks kaduma ka need diisli jäägid siis?
kun bemmis kasutan ainult täissynti, siis selleks 1000km loputus sõiduks olen kasutanud poolsynti... audis kasutasin poolsynti, siis loputamisels läks mineraal õli. Dislaga jah ainult ylevalt sisse ja alt välja, et lahtine puru ja muu jama lihtsalt välja lasta... ja siis kui selle puhastus õliga olen sõitnud siis ilma õlifiltrita

Postitatud: 05.02.2007 17:44 28
Postitas MadMan
Seleta, hollow, mis mõte on mootorit mäkerdada ehk "loputada" kehvema õliga (poolsünt vs mineraal), kui auto sõidab sul parema õliga?
"Puhastusõliga" sõit ilma õlifiltrita?
Kas ma ei saa huumorist aru või ongi su tekstis mingi täielik roppus kirjas?

Mida "sündim" elik sünteetilisem õli, seda paremad pesemisomadused - nii olen mina asjast aru saanud.
Bemmi oman alles 3 kuud (Valvoline SynPower) ja siiamaani olen kõigis liikurites kasutanud Valvoline kontserni õlisid (Valvoline, Pyroil).

Postitatud: 05.02.2007 18:02 53
Postitas hollow
MadMan kirjutas:Seleta, hollow, mis mõte on mootorit mäkerdada ehk "loputada" kehvema õliga (poolsünt vs mineraal), kui auto sõidab sul parema õliga?
"Puhastusõliga" sõit ilma õlifiltrita?
Kas ma ei saa huumorist aru või ongi su tekstis mingi täielik roppus kirjas?

Mida "sündim" elik sünteetilisem õli, seda paremad pesemisomadused - nii olen mina asjast aru saanud.
Bemmi oman alles 3 kuud (Valvoline SynPower) ja siiamaani olen kõigis liikurites kasutanud Valvoline kontserni õlisid (Valvoline, Pyroil).
kui sul on mootoripesuks lisa 800 eeki välja käia, siis palun... võid loputada oma mootorit täissyndiga... kui sa eelnevalt dislaga selle jama sealt mootorist välja lased, siis mingi kogus disla jääb igaljuhul sisse... nii et ei ole vahet millega sa seda solgid... kui sa sinna otsa valad poolsyndi või täis syndi... see õli on igaljuhul rikutud. lased selle õli välja ja paned korraliku õli sisse, siis peaks sellest dislast suht väha sinna alles jääma. järgmise õlivahetusega ei ole sellest kindlasti midagi alles. ja selle 800-1000km pärast ei hakka ma ka seda õlifiltrit sinna raiskama... ma sõidan selle 1000km läbi 2-4 päevaga. nii et ei näe mõtet raha tuulde loopida. kui tihti sa seda mootorit ikka seest loputad? Ma räägin lihtsalt seda mis mina olen teinud.


NB! Dislaga mitte autot käima panna... nii võib saaledest lahti saada

Postitatud: 05.02.2007 18:34 10
Postitas MadMan
Ma siiski eelistan vahetada kvaliteetset õli regulaarselt.
Mootori läbiloputamise jaoks on olemas sisepesuõlid ~120 kr 5L, kuid mis tolku neist on - puuduvad andmed.

Postitatud: 05.02.2007 19:14 04
Postitas hollow
MadMan kirjutas:Ma siiski eelistan vahetada kvaliteetset õli regulaarselt.
Mootori läbiloputamise jaoks on olemas sisepesuõlid ~120 kr 5L, kuid mis tolku neist on - puuduvad andmed.
ja see on sama asi mis mineraal õli... mida ma saan 20 eeki liiter kätte

selles suhtes, et ma ei väidagi, et minu tegemine oleks ainuõige lahendus ja et see oleks üldse õige... aga ma olen siiani hakkama saanud sedasi

EDIT: see mootori pesemise teema ongi ainult selleks ette nähtud kui sa ei tea mis õli on mingil autol kasutatud varem kui sina ta omakätte said ja siis pesed systeemi läbi ja kasutad seda õli mida sa oled harjunud kasutama... ok võibolla teed 10a. pärast veel nii igaksjuhuks... aga rohkem mitte

Postitatud: 07.02.2007 13:54 16
Postitas Algu
see sisepesi õli on tiptop.võtab pasa niilahti mis kole.Ma oma diisliga tegin nii.
1)panin sisse selle siepesuõli.10 minti 2000 pöördejuures.
2)lasin välja must kui tökkat.siis oli mingi poolsünt õli mul nii umbes normi ja min vahel ja panin selle sisse ja lasin veel paarminti käia ja jälle tuli must õli välja.Rohkem ma raiskama ei hakkand ja siis panin uue õli sisse 10w50 molygen (liqui moly)ja sõidsin mingi 1000-1500 km ära ja õli oli ikka õlivärvi mitte must tökkat, küll diislimehed saavad aru mis ma mõtlen :) .Ise olen kasutand ka veel Liqui Moly Mos2 10w40 õli ja usskuge või ei aga külmastpeast mootor käis vaiksemalt kui mingi OMW 10w40 nega ja õlikulu kadus ka ära.Sama asi oli sõbra 325i (E30) ga.sees oli see kiidetud 10w40 Castrol Magnatec ja kui auto ostis siis oli tase max.sai sõita mingi -3000 km oli juba min lasime välja selle ja panime sisse selle sama mos2 liqui moly õli ja nüüd sõitnud mingi 2000km ja sõidetud on natu rajumalt kui enne ja kui varras väljatõmmata siis on ikka praegu ka max.Ja täna tõin omale ka selle 10w40 mos2 ära.Ootab sisse kallamist.Aga näit kui keegi ostab siis ärge ära ehmatage kui sisse valama hakkate.Õli on tumehall ja nagu oleks vanaõli või midagi aga see on see Mos2.

Postitatud: 07.02.2007 15:00 15
Postitas Ilves
Eriline mõte selle pesuga jamada - vaheta 4 korda järjest 3000Km tagant õli, saad mootori puhtaks ja ei tõmba kanaleid ka umbe selle asemel, et väga intensiivselt sodi lahustavat pesuõli sisse ajada.

Postitatud: 07.02.2007 18:07 37
Postitas fisher
Kui auto juba pikemat aega enda kasutuses olnud ja kõik õlivahetused korrapäraselt tehtud, siis küll pole mõtet mingit mootori pesu teha. võibolla tõesti, et kui oled värskelt ostnud kasutatud auto ja õli, mis sees, on must (loe:tavott), on se pesu vajalik. Ise panin sisse ikkagi kohe korraliku õli ja teen järgmise vahetuse varem. Uueks õliks Mobil1 5w50