Vastuste sissejuhatuseks: mina ei ole siin koolitust tegemas ja kui endal mõni teadmiste valdkond tugevalt vaakumis siis raamatukogud koos teaduskirjandusega on saadaval. Mitte otsida siit oma ususügavustes betoneerunud maailmavaatele vastuseid. Need ei ole tagatud.
WhoIsTheMaster kirjutas:seekord oli isegi meeldiv lugemine.
Väike käratus suhtumises ja kohe on kõik joonepealt korras
Sest Takata teatas ametlikult (hoidis üleval lippu), et BMW sõidukites olevad turvapadjad on korras. Eskaleerunud intsidendid puudusid ja puuduvad tänaseni. See, miks oled Takatagate-st üldse teadlik (võibolla isegi kuidagi veidralt leilis) on see, et Jaapani autos said surma inimesed. BMW ei ole Takata turvapatjade tooteomanik. Patjade tootmine on sertifitseeritud ja omad seadusandjaga kooskõlastatud regulatsiooni. Lõhkeaineid igaüks ikka ei käitle ega kasuta ka tootmises.
BMW võib auditeerida aga ei eksamineeri turvapadja tootmist litsentseeritud ettevõtteid. Seetõttu ka tulevikus saad ka sina koos BMW või Toyota või mida iganes sõidukitootja sõidukiga vastu pükse, kui ilmneb mõni uus takatagate. Mitte keegi ei ole 100% kaitsud ja hoitud. Harakiri-t enam ei tehta ehk lubadused ja ausus omab hinnasilti.
Sul on siin maailmas palju baasteadmisi õppida/koguda, kui selliseid "mikse" esitad. Alusta jõudsalt, sest oled ilmselgelt oma konkurentidest muidu pikalt maha jäänud. Võimalik, et väike tögamine - aga asjakohane.
WhoIsTheMaster kirjutas:
1)Takata puhul põhilisest küsimusest läksid ikka kerge kaarega mööda
Niisis, miks BMW ei avastanud oma ülima põhjalikuse juures juba toodetud turvapatjades probleemi? See et teised autotootjad samamoodi vastu pükse said on sinupoolt tekitatud infomüra juba.
Kordan. "Tasuta lõunaid ei ole olemas".
Leidub erandeid ja variatsioone. BMW omab teadlikust, jõudu ja motivatsiooni osta sisse tootmisteenust mõnede vanemate sõidukite detailidele, mida vabaturu ettevõtted ei tea ega oska äriliselt ära kasutada.
A / OEM originaalvaruosi müüvad ainult BMW diilerid ja/või BMW kaubamärgi toodete müügiõigust omavad ettevõtted.
Mõisted heategevusest on tugevalt utreeritud. Hinnakujundus tuleb ja sõltub mitte pealgalt tootmisega seotud kuludest vaid ka arenduse käigus tehtud tegevustest ning investeeringutest.
WhoIsTheMaster kirjutas:
2) Saime teada et BMW on osaliselt heategevusasutus, ning müüb teinekord isegi alla omahinna tooteid.
(mõistetav on muidugi laojääkide puhul, aga et normaalse kauplemise puhul nii tehakse...)
Tegelikult ma ei usu(usul on kõva jõud), et BMW on heategevusasutus, vaid juurdehindlus on räige(peamiselt müüb bränd), ning vägapaljud teised ettevõtted kes müüvad originaal varuosasid. Nagu ikka A-varuosasid, lihtsalt väiksema juurdehindlusega.
Sellist sertifitseeringut diagnostikaseadmed ei vaja. ELM ei ole siiski diagnostikasüsteem. Vaatad lisainfo wikist, mis on ELM.
https://en.wikipedia.org/wiki/ELM327" onclick="window.open(this.href);return false;
Autocom, Bosch, Launch, Texa jne on aga seda kindlasti.
Autotootjatel lasub kohustus hoida avatud ligipääs kõigil turul osalejatele ja selle kaudu on nimetatud süsteemitootjatel võimalus välja töötada kasutatud protokollist lähtuvad omad tooted.
Jah, ka BMW on ametlikult edastanud info Launch-le väga paljude tegevuste jaoks. Launch ja ka teised koguvad seda infot autotootjatelt.
Kui ikkagi aru ei saanud siis lastele seletan ma seda nii, et Sony televiisoriga saab väga edukalt vaadata mõnda filmi DVD-lt mitte ainult televiisoriga ühenduses oleva Sony optikaseadmega vaid see võib olla ka Samsung, Hitachi, Bang&Olufssen jne.
WhoIsTheMaster kirjutas:
3)On veel palju diagnostika süsteeme, mis katavad palju sõidukeid, näiteks ELM või Delphi-Autocom vms.
Katmine tähendab seda, et temaga on võimalik ühele või teisele sõidukile ligi saada. Aga see ei tähenda seda, et autotootja poolt oleks seade sertifitseeritud. Või sinu oma on?
Oled asunud valele arusaamisele. BOM ei ole sama. Mõtle sellele, et tegemist on tootmisteenusega mitte tuima allhankega. Ilmselt ei ole sul selles valdkonnas asjad omale korralikult "pargitud" või selgeks tehtud, et korduvalt samal teemal asud tuimalt vaidlema.
BOM kaudu tulevad sisse ka materjalitarnijad (neid võib mitu olla +split), nendega kooskõlastatud hinnad, batch size/lot andmed, tarne aeg jnejne.
Pealegi BOM materjal võib olla juba enne tootmisteenuse algust BMW omandis. Seal saab olla väga mitmeid variatsioone. Osa BOM-st võib ka kattuda. Näite all olnud TRW saab olla samaaegselt ka mõne materjali tarnija vm.
BOM on ka võimaliku kvaliteedi faktoriga, sest materjali dimenseeritus erineb/võib erineda.
WhoIsTheMaster kirjutas:4) BOM list on olenemata tootjast sama(st. A osa tootja ei tee käändmiku 7 detailist, ja B originaal kolmest). BOM list ei näita koostus olevate detailide kvaliteeti vaid näitabki detaile ja nende paiknemist teiste detailide suhtes, piirmõõte teinekord, ning detailide arvu.
See on eeldus, et valdkonnas on tööl justkui üliinimesed - tutkit. Tõin siin äsja pidurisadulate näite. Kõigil asjaosalistel on nii piinlik, et käivad pead maas. Eksimine on inimlik - eriti, kui varasem aastate pikkune tarnete-koostöökogemus ei ole varasemalt selliseid märke vilgutanud.
WhoIsTheMaster kirjutas:Jah ma olen sinuga nõus ja arvasingi et sellele tähelepanu pöörad, et Bmw esinduses töötav "subjekt" ei oska hinnata visuaalsel vaatlusel või käes painutamisel toote kvaliteeti. Samas kui nimetatud F seeria õõtsapuks on puhas BMW oma üritus ja täielik peldik, siis selle tunneb ära teiste hulgast ikka ära küll.
Jälitatavus kõik ilusti jätkub. BMW teab, mis detail ja millisele sõidukile paigaldati. Pikalt selgitasin eelmises vastuses, kuidas see otsapidi kuni tehase logide ja VIN-iga seotud.
WhoIsTheMaster kirjutas:Siis palun pöörata tähelpanu, et "subjekt" ei rääkinud jaeletist, millel puudub jällitatavus, vaid subjekt rääkis detailidest, mis poogitakse sõidukile külge kohapeal remondi käigus(teinekord vb isegi garantii korras).
See on endiselt kõik ilusti taustal. BMW ei paigalda autole suvalist OEM detaili vaid seda, mis on valideeritud. Väga hästi on teada, kust see tuli ja kui VIN-ga arveks läheb siis on märk maas, mille otsas see detail oma kasutust jätkab.
WhoIsTheMaster kirjutas:Siinkohal tekib vasturääkivus/küsimus, et kui sinu väitel tehasest tulnuna on oluline, mis detailid autole mingil ajahetkel külge läksid, siis miks remondi või hoolduse käigus külge keeratud detailidele enam jällitatavust ei tehta?
ttsys kirjutas:Tehnoloogiline- ja protsessivõimekus ei ole midagi universaalset. Sellega on sisuliselt kõik öeldud, sest kõik ettevõtted ei suuda tagada autotööstuse standardeid.
Masstootmisest käib jutt. See ei ole siiski a la mõnele tuulikule 100 kinnitusjala projekt.
Tehnoloogiline võimekus on otseselt seotud nõuete täitmise ja tagamisega. See on ülimalt keeruline äritegevus ja midagi lihtsat seal ei ole. Muidugi on kõige taga ka pädevad inimesed. Kõige selle järgi valitakse ka partnerid ja võimalik split. Kõiki "mune ei panda ühte korvi" ja alati peab masstootmise jaoks olema mitu võimekat teenusepakkujat kellega pidevalt lähedal olla - nii arenduse ajal, kui ka masstootmisel.
WhoIsTheMaster kirjutas:Jah, nüüd sa räägid, protsessivõimekusest, kuid enne rääkisid et terve tehnoloogiline protsess on erinev.
Protsessivõimekus aga ei ole mitte midagi ülepea keerulist, sul on vaja lihtsalt pädevaid inimesi, kellel on töötahe osaleda tootmises mis vastab tellija nõuetele. Tõsi, selliste inimeste leidmine on keeruline ja iga ettevõte seda ei suudagi. Või kui suudab leida töötaja, siis ei suuda motiveerida töötama vastavalt tellija nõuetele. Kuid tehnoiloogiline protsess ja nõuetele tootmine on kaks ise asja.
Mina saatku foto esindusse? Huumor ju.
Kui sul on omanikuna probleem või pretensioon mõne nende detailiga siis pöördu sellega BMW ametliku esinduse poole.
Mitte keegi ei hakka sinu mõnuks niisama oma aega raiskama, et mingit detailikohast meelepärast "ekskursiooni" korraldada.
WhoIsTheMaster kirjutas:"BMW teab täpselt, kust tuli see detail isegi siis, kui sellelt on maha hõõrdunud kõik kirjad! Markeeringuid on detalidel tootmisprotsessi käigus palju. Kindlasti olete näinud triipkoodide kleebiseid ja markereid."
No, aga saada foto esindusse, las siis uurivad, kust antud toode tuli. Kui vaja, siis võin täiendavaid fotosid teha või lausa detailid neile kuskile saata. Alumiiniumi korv mul tõenäoliselt enne kevadet täis ei saa.
Triipkoodi ühelgil õõtsal peal ei olnud, kontrollisin spetsiaalselt üle, samas sillatalal oli triipkoodi kleebis ilusti alles.
Loomulikult ei ole see ainult BMW.
Kõik on "süsteemis". Pidevalt. Tootmise "travel card" on VIN. Kõik on sellele allokeeritud. Kõik, mis vaja on kõik seotud ja regatud.
WhoIsTheMaster kirjutas:Ühesõnaga jutt kokku võtta.
Ma hästi natukene usun, et bmw jällitab oma detaile ja tõesti vb detailide enda küljest triipkood vms puudub ning BMW teab arvutist vaadates, mis partii õõtsad vms. sinna tootmise käigus alla läks(kusjuures ma arvan, et BMW pole ainuke tooteid jällitav ettevõte).
Milleks seda teha... selleks et teha statistikat, kui kaua miski kestis. See võiks ka seletada, miks remondi käigus paigaldatud detaile rohkem süsteemi ei sisestata. Esmane info on käes ja hilisem statistika pole enam vajalik.
Otsene vastus on, kui mu varasemat postitust loed siis, ilmselt saab see jaeleti mees koos selle ohtliku detaliga "6 jalga maa alla". Selle peale oli vaja mõelda enne, kui esinduse teenustest loobuti kasutada. Pakun, et 15 minutit kuulsust ja see teema on lõppenud nagu Takatagate või VAG dieselgate.
WhoIsTheMaster kirjutas:Aga nüüd tekib hästi oluline nüanss. Kui Mõni BMW on saanud esinduse remonti ja külge kruvitud varuosasid enam ei jällitata, siis mis saab siis, kui on vaja teha tagasikutsumine? Esindus (tegelikult siiski allhange) on ju supi kokku keetnud (palun siinkohal mitte norida parasiitväljendi kallal).
Ütleme et tegemist on mingisuguse eluohtliku veaga, ning detaile müüdi letist jaekaubana suvalistele uksest sisse astunud klientidele. Kutsutakse kõik pool miljonit sõidukit lihtsalt igaks juhuks kontrolli?(Nagu me teame, siis Takata probleemi puhul just nii tehti, aga sela polnud jaemüük taga)
Puudub erinevus OEM detalis sellele tänavalt juhuslikule jaeostjale või garantii all olevale sõidukile.
WhoIsTheMaster kirjutas:Kui BMWl on suva, mis saab jaemüügist müüdud varuosaga, siis kas loogiliselt tuletades kvaliteeti suhtumine ei peaks langema ühes sellega? Ei ma ei mõtle, et A varuosa kvaliteet kukub C tasemele, aga lihtsalt ei tehta enam niivõrd tõsiseid kontrolle.
Just ka sellel samal põhjusel on asja nimi Takatagate, sest andmed olid mustad ehk vajasid verifitseeringut. Loomulikult on/oli see ressursimahukas aga mitte keegi BMW juhatusest ei taha lugeda kuskilt lehest, et BMW-s olev Takata turvapadi tikkis kellegi näo metallosi täis nii nagu oli see Toyotades ja Hondades.
WhoIsTheMaster kirjutas:Ja nagu sa pidevalt mainid, et kui BMW teab väga-väga detailselt, mis autodele, mis jupp külge läks, siis miks ikkagi kutsuti Takata probleemi puhul igaks juhuks tagasi ka sõidukeid, millel vigast partiid ei esinenud? Miks on vaja lihtsalt igaksjuhuks kontrollida asja, mis andmete järgi ei saanud omada vigast partiid? See on tohutu ressursi kulu, ning seejuures tehes veel jaemüügis heategevust... no, BMW on päris ingel ettevõte. Osta või Tesla asemel BMW järgmisena...(unistamine pole keelatud).
Võimalik aga me ei saa tarbijatena sisuliselt mitte kunagi teada, kas see on parendustega või ei ole.
Subjektiivselt ei ole mul tahtmist ega motivatsiooni hakata testima, et äkki saan mõne teise piduriklotsiga oma BMW sama efektiivselt kogu ca 60 000km jooksul seisma. Ma tean, et BMW on selle minu eest testinud ja garanteerib, et see on parim. Ma ei väida, et Ferodo või TRW vm piduriklotsid või detalid on halvad - ma räägin seda, et ma tahan verifitseeritud staatust sellest, et mu BMW on see sama BMW, mis veeres välja tehasest null km näiduga hodomeetril.
Igasuguste kombineerimiste jaoks on turg oluliselt laiem, kui BMW-de külge jura riputada.
Dacia Sandero alates 7490,- - Kindlasti pidurdab ka B osadega või lausa "C-dega"
http://www.citymotors.ee/dacia/mudelid/ ... hoQAvD_BwE" onclick="window.open(this.href);return false;
WhoIsTheMaster kirjutas:Aga puudutan ühte äärmust veel. Nimelt sellajal kui teeb BMW oma toote arendust, teevad seda kindlasti ka allhanke ettevõtted, näiteks TRW. Alati on võimalus, et TRW teeb mõne detaili hoopis parema kvaliteediga kui seda nõuab Tellija. TRWl on kindlasti "oma toode" ka nimekirjas, mitte ainult tellija tellimuste ja nõuete põhjal toodetud varuosad. Sessuhtes, et tegemist ei ole siiski mittemingi lihtlabase allhanke ettevõttega vaid TRW on omaette bränd. Ja mitte keegi ei keela seda paremat B osa müüja tootjal alvadisse.
Siinkohal meenub üks lugu (vist oli) šiguli tehasest, kus toimus mingitsorti mootoriõlide arendamine. Koostööd tehti siis vist FIATiga. Mingi hetk, aga pandi uksed pauguga kinni ja Fiati meestel laborisse enam asja polnud. Põhjus- lada mehed tegid parema õli kui fiati mehed, saadeti fiati tehasesse paar kankut prooviks ning fiatimehed tõdesid õli paremust. Jutt kindlasti kuskilt internetist ka loetav veidi pikemalt ja täpsemate andmetega.