2. leht 3-st

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 20.11.2010 07:59 32
Postitas teet82
Mida arvata Hiinas valmistatud kollastest GT1 seadmetest? Kas need töötavad ja kaua töötavad :D
Ja kas see annab üldse mingeid lisavõimalusi võrreldes VMware+OBD/ADS Interface?

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 06.01.2011 21:50 34
Postitas Digimok
Ostsin omale sellise kaabli väidetavalt saab sellega e34 ja e36 diagnosti teha
Pilt
millist tarkvara sellega kasutada

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 06.01.2011 22:21 59
Postitas sander k
Srs süsteemile saad selle kaabliga ligi, muidu suht kasutu vigur. Pm aint e39, e46 ja e38 peal töötab ja neil ka aint vanematel.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 06.01.2011 22:50 47
Postitas Digimok
ega ma seda kaablit ostnud selleks, et raha teha vaid enda autol või sõbra omal diagnosti teha, et saaks kytte segu paika ja veakoode kustutada muu jaoks seda eriti ei ostnudki tahaks teada mis tarkvara sellega saab kasutada et autoga yhendaks ilusti ja andmeid näitaks ise pole mingi proffesionaal, muidu ei küsiks.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 06.01.2011 23:30 58
Postitas teet82
Digimok kirjutas:ega ma seda kaablit ostnud selleks, et raha teha vaid enda autol või sõbra omal diagnosti teha, et saaks kytte segu paika ja veakoode kustutada muu jaoks seda eriti ei ostnudki tahaks teada mis tarkvara sellega saab kasutada et autoga yhendaks ilusti ja andmeid näitaks ise pole mingi proffesionaal, muidu ei küsiks.
Kahjuks ilma ADS+DIS komplektita vanematele autodele ligi ei pääse. Inpaga peaks see kaabel töötama, kuid ainult uuematel mudelitel, mis ei kasuta enam L-liini. INPA+ADS samuti ei toimi, sest vanemate mudelite failid on INPA-s vigased :?
Selles teemas on vastused olemas:
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=5&t=96522

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 07.01.2011 01:07 32
Postitas martinr112
Digimok kirjutas:Ostsin omale sellise kaabli väidetavalt saab sellega e34 ja e36 diagnosti teha
millist tarkvara sellega kasutada
Auto ja arvuti vahel peab olema kindlasti elektroonikaskeem. Pildil paistab lihtsalt labane juhe olema. Või on hiinlastel õnnestund elektroonikaskeem pistikusse toppida?

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 07.01.2011 08:41 43
Postitas Digimok
kas taoline vidin siis:
Pilt

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 07.01.2011 10:57 57
Postitas martinr112
Midagi taolist jah.
Aga kruvi korraks see auto poolne pistik lahti, siis näed kas seal on lihtsalt juhtmeühendused või väike trükiplaat kah.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 07.01.2011 11:04 09
Postitas Digimok
martinr112 kirjutas:Midagi taolist jah.
Aga kruvi korraks see auto poolne pistik lahti, siis näed kas seal on lihtsalt juhtmeühendused või väike trükiplaat kah.
pole seal midagi sees ainult juhtmed, aga seda, et kas seda plokki eraldi ei müüda.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 07.01.2011 14:37 21
Postitas teet82
Üks võimalus on see: http://cgi.ebay.de/ADS-OBD-2-Ediabas-In ... 3cb1d6df52
Alguses tellisin ise ka selle aga saadeti vale asi ja saatsin tagasi. Seda saab siis lihtsalt nupust ümber lülitada OBD ja ADS vahel.
Ise kasutan seda: http://cgi.ebay.de/BMW-Diagnose-OBD1-OB ... 1c184ee83e
Seda seadet ei saa nupust ringi lülitada, tuleb kaas maha kruvida ja sees mingi jublakas ringi tõsta. Ma ei taibanud OBD2 pistikut kaasa küsida, seega saan kasutada seda ainult ümmarguse pistikuga autodel. Läbi ebay ta Eestisse miskipärast ei müü, tuleb maili teel küsida. Kasutan seda koos DIS44 programmiga ja asi töötab alates 1987 autodega ;)
Koduleht: http://miglenium.de/workshop_obd-diagnose.html

BMW PA Scanner - ühenda arvuti oma BMW või MINI-ga

Postitatud: 20.07.2011 18:25 45
Postitas ttsys
BMW Scanner 1.4.0

Ühenda arvuti oma autoga, kui see on: BMW E38(7') E39(5') E36(3') E46(3') E53(X5) E83(X3) E85(Z4)
või MINI R5(_)

Mida saad sellega teha?

Lühike funktsioonide nimekiri:
Vaadelda šassiid, mudelit, mootorit, käigukasti ja erivarustust
Kõikide üksuste tuvastamine ja lugemine:
- Identifitseerimiseks vajalikud andmed
- Läbisõidumõõdiku näit
- VIN ja ADFG
- Programminfo (UIF)
- Veateated (DTC)
Lugemine ja salvestamine log-faili:
- Programmi mälu
- EEPROM
- Kodeerimise andmed
- Kokkuvõte DTC veatedetest ja DTC vari mälu andmetest
- "Live" andmed
- Programminfo (Kasutaja info väljad)
ZCS (IKE - EWS) ja FA (IKE - LCM) koodide kopeerimine
DME MS43.0, EWS3, SRS MRS4 olevate DTC kirjeldused
DTC samas ühikutes kliirimine
DME MS43.0 osas EWS-DME sünkroniseerimise kood
DME MS43.0, EWS3, SRS MRS2 ja MRS4 osas "Live" andmed
Kõigi võtmete staatus EWS3 -es
EWS3 kodeerimise andmete tõlgendamine
SRS MRS4-s oleva varustuse korrigeerimine

Programmi installeerimisel mingeid trikke ega erioskusi vaja ei ole ning PA 1.4.0 täisversiooni saab alla laadida siit: http://www.bmw-scanner.com/download/v14 ... an_140.zip

Kogu ülevaate leiab siit: http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-sc ... 0&lang=eng

Kuna korduvalt on küsitud siis lisan juurde, et kui ei soovi sealt tellida või ei leia scannerit vm siis kohapeal Tallinnas võid saada kohe töötava lahenduse ja kui tõesti vaja siis saab saata ka üle Eesti.

Re: BMW PA Scanner - ühenda arvuti oma BMW või MINI-ga

Postitatud: 30.07.2011 23:12 18
Postitas vaikeboa
ttsys kirjutas:BMW Scanner 1.4.0
Selle vidinaga on selline asi, et kuigi räägitakse ühilduvusest Win7 64bit op. süsteemiga siis nii see ikkagi ei ole. Vajalik driver ei ole saadaval isegi mitte FTDI kodulehel kuigi on ta sinna üles riputatud ei ühti Win7 64bit süsteemiga.

Re: BMW PA Scanner - ühenda arvuti oma BMW või MINI-ga

Postitatud: 30.07.2011 23:49 56
Postitas ttsys
vaikeboa kirjutas:
ttsys kirjutas:BMW Scanner 1.4.0
Selle vidinaga on selline asi, et kuigi räägitakse ühilduvusest Win7 64bit op. süsteemiga siis nii see ikkagi ei ole. Vajalik driver ei ole saadaval isegi mitte FTDI kodulehel kuigi on ta sinna üles riputatud ei ühti Win7 64bit süsteemiga.
Nii kirjutab üks BMW Scanner 1.4 kasutaja, 26-04-2011 06:02 PM, BMWCLUBMALAISIA.COM-is:

"OK Finally figure what happen with the USB Driver for Win7 - 64 bits. The USB driver have 2 functional port.
1. serial port emulator
2. VCP - Virtual Comm Port

The correct port to be used is VCP. See below.:"
Pilt

Selline seadistus annab väidetavalt hea tulemuse ka teiste app-dega.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 24.09.2011 14:14 59
Postitas IvoMei
Sai ka soetatud koduseks koodide lugemiseks BMW Scanner 1.4. Panin ta jooksma siis win 7 64 bit peal Windows virtual xp abiga.Asi ainult selles et seade ei saa ühendust päris paljude moodulitega,kas asi võib olla interfaces või tarkvaras.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 24.09.2011 20:15 24
Postitas vaikeboa
Oled sa ikka kindel, et sul need plokid ikka olemas on millega ta nii-öelda ühendust ei saa?
Mina loobusin sellest jamast Win7 ja ostsin vana IBM ja panin sellele XP peale ning kõik toimib. Nüüd on mul olemas ka RS232 port. :D

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 28.09.2011 20:43 09
Postitas ttsys
Windows 7 (32bit) kasutajatele sõnum, et PA Scanner 1.4.0.9 (19.09.2011) töötab W7-ga väga hästi ning W7 (64bit) puhul toimib probleemideta Virtual XP Mode-is.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 18.02.2013 10:42 52
Postitas Yello
Kas E65 mudelile softi leidub, mis töötab?

Siin teemas lahatud, tunduvad kõik, mis E65 ei toeta. Endal on kaabel ja see väike kandiline karp olemas E39 aegadest, aga Carsoft 6.5 kahjuks E65 puhul kõik ei toeta. Osad asjad töötavad, osad mitte.

Oskab keegi sobivat Softi soovitada, eriti boonus oleks ka Download lingi viide?

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 18.02.2013 10:56 43
Postitas Rain.
Mine tutvu selle teemaga, kõik puust ja punasest ette ära tehtud. :)

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 18.02.2013 13:14 24
Postitas ttsys
Pööra tähelepanu ka sellele, et E65 on D-CAN prot. ja seetõttu ei ole sellest Carsoft väiksest kandilisest karbist abi. Lisaks soft-le on vaja ka uut interface-i.
Yello kirjutas:Kas E65 mudelile softi leidub, mis töötab?

Siin teemas lahatud, tunduvad kõik, mis E65 ei toeta. Endal on kaabel ja see väike kandiline karp olemas E39 aegadest, aga Carsoft 6.5 kahjuks E65 puhul kõik ei toeta. Osad asjad töötavad, osad mitte.

Oskab keegi sobivat Softi soovitada, eriti boonus oleks ka Download lingi viide?

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 19.02.2013 20:59 36
Postitas PeeterA
E65-le saab ka tavalise obd2 kaabliga ligi. Mingit CAN kaablit pole otseselt vaja, andmesidekiirus on tavalise "kaabliga" lihtsalt väiksem.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 19.02.2013 23:55 54
Postitas ttsys
1. Kallid inimesed, pole olemas sellist asja nagu "tavaline OBD2 kaabel", sest OBD2 on vaid standardiseeritud liides, mis koosneb 'female' 16-pin (2x8) pin pesast ehk üldnimetusega "LIIDES J1962".
Igal auto tootjal on kasutusel tema poolt määratletud protokoll ja sellest sõltub interface edasine pinout.
Edasi loe: http://en.wikipedia.org/wiki/OBD2#OBD-II" onclick="window.open(this.href);return false;

2. E65 toodeti 2001-2008 ja seetõttu ei pea täielikult paika väide, et E65-le saab ligi ilma D-CAN interface-ta.
Vanematele 2001-(2004) saab jah kwp2000 ligi aga Carsoft-il ei ole sellega midagi ühist.
http://www.xolmatic.com/xprojects/XE65/ ... system.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

PeeterA kirjutas:E65-le saab ka tavalise obd2 kaabliga ligi. Mingit CAN kaablit pole otseselt vaja, andmesidekiirus on tavalise "kaabliga" lihtsalt väiksem.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 20.02.2013 18:14 06
Postitas PeeterA
Kõik õige, sõnastasin asja väga lihtsustatud kujul.Ma olen selle teooriaga õnneks kursis :D

Ma ei tea, mis seal 2004 aastal juhtus, et sinu väitel enam ilma can-kaablita hakkama ei saa.
Ise sai huvi pärast aastaid tagasi kokku klopsitud obd-kaabel ja see toimis LCI E65(2005a. 730d) peal ilusti koos INPA-ga.
Selle "kaabli" ehitamise õpetus muidu siin:
http://blafusel.de/obd/obd2_kw-interf.html
Selle ehitamine ei tasu ilmselt enam ära, kuna toimiva seadme saab nüüd mõnekümne euro eest.

Selles kasutatav "kivi" toetab erinevaid protokolle, mistõttu saab temaga ligi nii bemarile, opelile, vag kontsernile jne. Spetsiifiliseks läheb OBD2 pistiku pinnide ühendamisel, kuna erinevad tootjad on kasutanud seal palju omaloomingut. Seega ei pruugi näit. klemm 7 alt ligi pääseda kõigile auto juhtplokkidele.

Fakt on see, et kui on "nuppu", siis saab ühe "kaabliga" ligi erinevatele markidele ja ei pea mingit üüberkallist aparatuuri soetama.

Sinu pakutavast sortimendist leiab ilmselt sobiva seadme see, kes ise ei viitsi/oska midagi ümber ratsida :mrgreen:

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 20.02.2013 19:13 28
Postitas ttsys
"Nuppuga" ja teooriga kursis olev teab, et: :)
1. Ilma VIN koodita ei ole BMW aastatest argumentide ja fakti tasemel põhjendatud rääkida. See LCI E65 võis vabalt olla toodetud ka 2002, 2003 jne.
2. Suures pildis on enamus Saksa autodel aastast 2005 kasutusel CAN protokoll ja seetõttu ei ole selle nuppuga inimese KWP71, KWP1281, ISO 9141, ISO 14230 (KWP2000) protokolle toetava seadmega valdavas osas midagi teha (lutsu saab ilmselt visata). See kehtib ka nimetatud BMW, VAG-i, Opel-i jne kohta, sest omakorda teeb asja keerulisemaks, et ISO 15765 (CAN High ja CAN Low ) jaguneb veel omakorda neljaks osaks:
•ISO 15765-4 CAN (11 bit ID,500 Kbaud)
•ISO 15765-4 CAN (29 bit ID,500 Kbaud)
•ISO 15765-4 CAN (11 bit ID,250 Kbaud)
•ISO 15765-4 CAN (29 bit ID,250 Kbaud)

Resümee: Pärast 2004+ juhtuski see, et "tavalise OBD2 kaabli" ise ehitatud või tehase mikrokontrollerit ei alluta mittemingisuguse trikiga ISO 15765 emuleerima; ei aita ei jonn ega "nupp".
PeeterA kirjutas:Kõik õige, sõnastasin asja väga lihtsustatud kujul.Ma olen selle teooriaga õnneks kursis :D

Ma ei tea, mis seal 2004 aastal juhtus, et sinu väitel enam ilma can-kaablita hakkama ei saa.
Ise sai huvi pärast aastaid tagasi kokku klopsitud obd-kaabel ja see toimis LCI E65(2005a. 730d) peal ilusti koos INPA-ga.
Selle "kaabli" ehitamise õpetus muidu siin:
http://blafusel.de/obd/obd2_kw-interf.html
Selle ehitamine ei tasu ilmselt enam ära, kuna toimiva seadme saab nüüd mõnekümne euro eest.

Selles kasutatav "kivi" toetab erinevaid protokolle, mistõttu saab temaga ligi nii bemarile, opelile, vag kontsernile jne. Spetsiifiliseks läheb OBD2 pistiku pinnide ühendamisel, kuna erinevad tootjad on kasutanud seal palju omaloomingut. Seega ei pruugi näit. klemm 7 alt ligi pääseda kõigile auto juhtplokkidele.

Fakt on see, et kui on "nuppu", siis saab ühe "kaabliga" ligi erinevatele markidele ja ei pea mingit üüberkallist aparatuuri soetama.

Sinu pakutavast sortimendist leiab ilmselt sobiva seadme see, kes ise ei viitsi/oska midagi ümber ratsida :mrgreen:

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 20.02.2013 19:33 09
Postitas PeeterA
Ma ei viitsi vaidlema hakata, aga näit. 2007 a. E60 535d'l tegin eelmise aasta lõpus sellesama primitiivse omaehitatud "kaabliga" EWS-DDE alignment'i ära. Tühja aku tõttu oli mootori ja immo sünkroonsus paigast läinud ja auto enam ei käivitanud. Peale alignment'i käivitus auto koheselt.

Sellesama "kaabli" ehitamise õpetuse saidil on ka infopank erinevatest testitud autodest. See ei pruugi kogu ulatuses 100% tõest infot sisaldada, aga see koosneb paljude diag. huviliste sissekannetest.
Minu kasutatud "kaabli" skeem on seal tabelis tähistatud kui "RS232 KL blafusel.de"
http://blafusel.de/obd/obd2_scanned.php

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 20.02.2013 19:50 03
Postitas ttsys
Viitsid ju vaielda, kui jälle räägid aasta arvust ilma VIN-ta.
Eestis on väga palju autosid, mille omanikud ei tea, et auto on 2-3 aastat varem toodetud, kui see on esimesele omanikule üle antud. Alles üleeile istusin "2006 aasta E60-s", mis VIN järgi toodetud 2004.
PeeterA kirjutas:Ma ei viitsi vaidlema hakata, aga näit. 2007 a. E60 535d'l tegin eelmise aasta lõpus sellesama primitiivse omaehitatud "kaabliga" EWS-DDE alignment'i ära. Tühja aku tõttu oli mootori ja immo sünkroonsus paigast läinud ja auto enam ei käivitanud. Peale alignment'i käivitus auto koheselt.

Sellesama "kaabli" ehitamise õpetuse saidil on ka infopank erinevatest testitud autodest. See ei pruugi kogu ulatuses 100% tõest infot sisaldada, aga see koosneb paljude diag. huviliste sissekannetest.
Minu kasutatud "kaabli" skeem on seal tabelis tähistatud kui "RS232 KL blafusel.de"
http://blafusel.de/obd/obd2_scanned.php

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 20.02.2013 20:03 26
Postitas PeeterA
Muide 535d ei toodetudki enne-LCI'd.

Alates 03/2007 läks E60 ja E61 diagnostika CAN'i peale üle.

Vaatasin WDS'st järele ja järgnev OBD2 pinout on diislitel 09/2005 - 03/2007
Pilt

Samas näit. E70 on juba teine tera, millel diag. oli algusest peale läbi CAN'i:
Pilt

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 20.02.2013 20:09 59
Postitas ttsys
Ja nüüd palun lisa siia ka E65 layout.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 20.02.2013 20:23 09
Postitas PeeterA
Aga palun. E65 OBD2 socket alates 03/2004
Pilt

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 21.02.2013 00:20 17
Postitas ttsys
E65 OBDII pildil Pin 2 ja 6 = CAN high (ISO 15765-4 and SAE-J2284)

D-CAN-ta pole selle auto juures sisuliselt midagi teha. MOVT.

Re: Kodused diagnostikaseadmed ja -tarkvara

Postitatud: 21.02.2013 17:46 39
Postitas PeeterA
Need sinu viidatud klemmid 2 ja 6 asuvad ju mooduli A7000 pistikus X8532. Tegemist on käigukasti mehhatroonika mooduliga(EGS). Arusaadavalt suhtlevad enamus mooduleid sellel masinal omavahel läbi CAN'i. Seda kasutati osaliselt juba ka vanemal generatsioonil(E38).

OBD pistik on tähistatud pildil ju X19527 ja selle klemm 7(TXD) alt saab ilusti ilma CAN interfeisita kõikide auto moodulitega jutule :D

Ma räägin tuginedes reaalsele praktikale, kuna olen mitmeid E60/E61, E65 omanikke oma lihtsakoelise diag. seadmega aidanud.