2. leht 4-st

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 10:30 17
Postitas pancho villa
Indrek_M kirjutas: Diisli turbot ei pea jahutama. Diisli turbo temperatuur ei ole nii kõrge.
et peale sõitu klõps kinni ja las turbiin möllab ilma õlituseta edasi?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 15:04 20
Postitas tramtram
jõmmu4 kirjutas:Ristmikule jõudes tuleb mootor välja lülitada,nii saab ka kokku hoida.Päriselt ka noh. :mrgreen:
huvitav, minu e39 528 ja eelmine 2,0 on vist mingi vea või kiiksuga, igatahes olen tähelepannud, et alati umbes kümmekond sekundit peale käivitamist antakse tunduvalt rohkem kütet mootorile. kui nüüd igal ristmikul mootori seiskan ja uuesti käivitama pean, siis arvan, et kulutan rohkem, kui kohapeal tiksudes.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 15:46 23
Postitas Anti
matadoooor1 kirjutas: Oilservice
INSPECTION1
Oilservice
INSPECTION2
Oilservice
INSPECTION1
Oilservice
INSPECTION2

jnejnejne

Kas on õige? Mis on intervall ja mida sisaldavad need hooldused e39 530dA Touring puhul?
See on õige järjekord jah. Intervalli arvutab auto ise vastavalt kütusekulule, külmkäivituste arvule jmt.

Oilservice, Inspection I ja II tööd on kirjas auto hooldusraamatus, kui sul seda pole, siis otsi netist kuskilt, ma ei viitsi seda juttu hakata ümber ka kirjutama... :P

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 17:56 23
Postitas Indrek_M
pancho villa kirjutas:
Indrek_M kirjutas: Diisli turbot ei pea jahutama. Diisli turbo temperatuur ei ole nii kõrge.
et peale sõitu klõps kinni ja las turbiin möllab ilma õlituseta edasi?
Ikka möllab või?
Diisli turbo on madalsurve- ja madalpöördeturbo, seisab sisuliselt kohe, kui mootor seisma jätta. Lisaks ei ole diisli heitgaasid nii kuumad kui bensiinimootori omad ehk ka turbo temperatuur ei tõuse nii kõrgele, et seal väga õli põletada. Ehk siis ei mölla see turbo seal midagi ja ei kao see õli selle ajaga kuhugi.
Ei tasu bensiinimootori turbo omadusi diiselmootori turbole üks-ühele kopeerida, tegemist erinevate lahendustega.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 19:27 26
Postitas matadoooor1
las see ökonoomsuse jutt jääb sinnapaika. siin lähevad meie arvamused lahku ja teie ei suuda minu arvamust muuta. kui mul on bmw, mulle meeldib bmw, siis ma võin otsida lahendusi, et vähendada kütusekulu ja kõik.
peace.
igatahes tänud vastamast teile!

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 19:33 02
Postitas matadoooor1
aga järgmised küssad juba tulevad :)
võtsime koos sõbraga täna maha sisselaskekollektori, et eemaldada sealt need klapid.
selle vajalikkusest leidsimegi infot just siit.

mõned pildid olukorrast:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

suht pigine tundub kogu see värk.

kas see on paarsada tuhat sõitnud disla puhul täiesti normaalne? tasub puhastada ära nii palju kui võimalik?
turbo lekib, et ta nii sitane on?
ja viimase pildi peal on siis näha, et keegi on enne juba midagi seal kallal teinud. nimelt üks voolik pimedaks tehtud. ja see voolik on just sellest süsteemist, mis liigutab neid klappe, mida me eemaldada plaanisime. mida soovitate teha???????
ja kas kogu selle töö käigus, mis teeme tasuks kohe ka midagi veel kontrollida või ära teha enne talve?

tänan tähelepanu eest, jüri

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 19:56 30
Postitas Indrek_M
Karterituulutusklapp vahetage ka ära - on karteris rõhk väiksem ja lekib turbo vähem.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 01.10.2011 21:34 08
Postitas pancho villa
Indrek_M kirjutas: Diisli turbo on madalsurve- ja madalpöördeturbo, seisab sisuliselt kohe, kui mootor seisma jätta. Lisaks ei ole diisli heitgaasid nii kuumad kui bensiinimootori omad ehk ka turbo temperatuur ei tõuse nii kõrgele, et seal väga õli põletada. Ehk siis ei mölla see turbo seal midagi ja ei kao see õli selle ajaga kuhugi.
Ei tasu bensiinimootori turbo omadusi diiselmootori turbole üks-ühele kopeerida, tegemist erinevate lahendustega.
ei pretendeerinudki absoluutsele tõele, bemmi tehasemanuaali pole lugenud, scania diisli manuaalis soovitatakse alati minut tiksuda lasta.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 02.10.2011 00:04 05
Postitas matadoooor1
ja üks küssa veel.
kuidas turbole ligi pääseda, alt või ülevalt?
kontrolliks teda ja vajadusel vahetaks midagi ära seal, et lõppeks lekkimine.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 02.10.2011 12:43 55
Postitas Riivo
vana turbo, lekib nagunii....tuleks saata tegemisse kui tahad et täiesti kuivaks jääks elu...turbotegijaid on nt tallinna piires mitmeid.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 03.10.2011 09:15 37
Postitas matadoooor1
karterituulutusklappi ei vahetanud ära, aga selle filtri vahetasime küll seal ära.
klappi pole mõtet vahetada, asi toimis.

kustpoolt pääseb ligi turbole, et ta maha võtta?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 03.10.2011 10:36 48
Postitas sohwer
kareri tuulutus soovitav panna uuema mootori pealt nagu e60.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 04.10.2011 23:04 43
Postitas matadoooor1
matadoooor1 kirjutas:karterituulutusklappi ei vahetanud ära, aga selle filtri vahetasime küll seal ära.
klappi pole mõtet vahetada, asi toimis.

kustpoolt pääseb ligi turbole, et ta maha võtta?
??????




ja kas vahetada käigukastis õli või mitte?
palju lugenud sellest siin, aga räägitakse nii ühte kui teist

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 10.10.2011 08:56 31
Postitas matadoooor1
????????

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 10.10.2011 12:45 14
Postitas Indrek_M
No vaata järele kustpoolt ligi saad, nii ära peidetud see turbo ka ei ole, et ei näeks. Piisavalt kehva koha peal, et üheselt öelda, oleneb vahenditest, mis sul käepärast on. Ülevaltpoolt ligipääsuks pead päris palju lammutama, altpoolt samamoodi.

Käigukasti õli tuleb ikka vahetada, arvesta, et odav see ei ole, samuti arvesta, et õlivahetusega kasti ei remondita.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 10.10.2011 13:33 05
Postitas matadoooor1
Kaua kellelgi 525d või 530d soojaks läheb?
Mul näiteks täna hommikul, kui oli 7 kraadi, läks ikka päris kaua.
Sõitsin Tartu ühest otsast pea teise otsa, kokku 8 km, alles siis jõudis temp näidik üles keskele.
Muidugi sinise ala lõpu peal puhus juba õrnalt sooja.
Tundub, et kuidagi kaua ju????

Ja kas kütusekulu ei ole palju mul? Nimelt selle 8 km sõidu juures, mingi 5 foori, äärmiselt rahulik kulgemine 60-65 kmh ja keskmine näitab 8,8. Kuidagi palju, eelmised autod diislid (Volvod, 2,5 v6 passat, 2,5tds bmw) on olnud ikka tunduvalt ökomad kui see BMW 525dA.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 10.10.2011 13:51 59
Postitas hansu
Tehase andmetel on linnas 11,1 sedaanil ja 11,5 touringul
8,8 on ju väga hea
Touringu tühimass on 1790kg mis ei ole just vähe.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 10.10.2011 23:55 47
Postitas matadoooor1
Indrek_M kirjutas:No vaata järele kustpoolt ligi saad, nii ära peidetud see turbo ka ei ole, et ei näeks. Piisavalt kehva koha peal, et üheselt öelda, oleneb vahenditest, mis sul käepärast on. Ülevaltpoolt ligipääsuks pead päris palju lammutama, altpoolt samamoodi.

Käigukasti õli tuleb ikka vahetada, arvesta, et odav see ei ole, samuti arvesta, et õlivahetusega kasti ei remondita.
Palju see vahetus siis maksab umbes? Äkki siis lihtsalt taset kontrollida ja vajadusel õli lisada. Kas aastatega õlitase kastis langeb ka kuidagi?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 10.10.2011 23:56 26
Postitas matadoooor1
Ja kuidas teil pillid soojaks lähevad??? :)

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 11.10.2011 07:22 05
Postitas Indrek_M
Õlitase iseenesest ei lange, filtri, õli ja vahetuse hinda küsi töökojast. www.carmasters.ee näiteks.

Soojaks läheb umbes 10 kilomeetriga.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 11.10.2011 20:12 38
Postitas matadoooor1
Ainult Indrekul ongi 525dA või 530dA? Keegi teine ei ütlegi, kui kiiresti tal auto soojaks läheb, kui palju kütust tarbib jnejne.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 11.10.2011 22:15 24
Postitas GaZmO
Kütusekulu teema: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=5&t=21701
8,8 pole ju palju linnas külma mootoriga, kui see veel tehaseandmetest väiksem on, siis on ju hästi.

8km'ga soojaks saada mootor on ka ju täiesti normaalne.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 12.10.2011 00:09 33
Postitas matadoooor1
Aga kas keegi oskab öelda, et kas kompuuter arvestab kütusekulu sisse ka webasto kulu?
Mul see sõidu ja seisusoojendi. Ju see võtab ka kütust.

Kuidas saaksin webasto üldse väla võtta mingiks ajaks? Mingi kaitse?

Ausaltöeldes mul ei ole kunagi olnud nii suure kütusekuluga diiselmasinat. Neid erinevaid 2,5 diiselmootoreid on olnud omajagu, aga kõik on olnud tunduvalt ökonoomsemad.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 12.10.2011 06:56 39
Postitas Indrek_M
Saab Webasto ka tagant ära võtta, siis on kütusekulu veel suurem kuna mootor soojeneb kauem.
Sinu soove ja teemapüstitusi vaadates oled ilmselgelt üle oma rahakoti võimete masina ostnud :)

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 12.10.2011 10:56 45
Postitas matadoooor1
Lugesin seda kütusekuluteemat juba ammu.
Seal 525dA ja 530dA Touringute kohta praktiliselt puuduvad numbrid ju.

Indrek_M, sul see 8,4 on linn ja maantee keskmine kokku?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 12.10.2011 11:33 37
Postitas Indrek_M
matadoooor1 kirjutas:Indrek_M, sul see 8,4 on linn ja maantee keskmine kokku?
Tehaseandmed on minu masina puhul täpselt õiged - maanteel 6,7, keskmine 8,4, linnas rohkem ... aga ega meil pole ju siin Eestis neid linnu ka. Tehaseandmetel peaks võtma linnas 11,6 aga mina pole üle 10 saanud.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 13.10.2011 10:20 54
Postitas Aaro
Indrek_M kirjutas:... aga ega meil pole ju siin Eestis neid linnu ka..
Kas suuremates linnades on kohapealt kiirendamised ja pidurdamised kütusekulukamad või? :shock:

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 13.10.2011 12:56 37
Postitas prelude20
vaadates pärnut siis sisulislt liiklus ja ummikud puuduvad. tallinas mingid ummikud on aga need mulle ka juba 5 auto kogunemised :D . kui lähme veel nt võrru siis pole enam midagi rääkida. asi pole erinevustes vaid mitu korda sa pead sama asja kordama et üks tänav edasi saada.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 13.10.2011 13:49 42
Postitas Indrek_M
Ega Tallinnas peab ka ikka kella pealt sättima, et ummikule pihta saada. Kes hiljaks jääb, see ilma jääb :)

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 13.10.2011 14:45 34
Postitas matadoooor1
täna oli nii:
väljas 6 kraadi, auto seisnud 24h.
peale esimese kilomeetri läbimist oli seier tõusnud 2 mm, oli sinise ala alguses.
2 km peal oli juba nii, et seier sinise ala lõpus peaaegu ja kliima lisas esimest korda puhurile kiirust juba.

paistab, et asi peaks toimima ja profülaktika mõttes pole mõtet hakata termostaate vahetama.

aga jahutusvedeliku peaks ikka ära vahetama, kuna ei tea, mis seal sees on eelmistest omanikest.

Oskab keegi nõu anda, et kuidas ma saan nii palju jahutusvedelikku kui võimalik välja? Ainult radika alt kraanist?

Ja lisades lasen uue jahutusvedeliku paisupaaki? Kus on õhutusniplid ja kuidas õhk välja saada?

Mis värvi jahutusvedelik osta?

Kas vahetada tuleks veepump või on 525dA-l sees juba metalllabadega pump ja pole vaja põdeda?

Aitäh