2. leht 4-st

Postitatud: 11.07.2007 09:37 27
Postitas joffe
Juss kirjutas:
Tauri kirjutas: Kasuta kasti nii nagu seal kirjas

P- pargi
D- sõida
N- kasuta aeglasel pukseerimisel (mõiste on laiem)
Siin ju kõik kirjas. Ei maksa arvata, et oled selles vallas targem kui BMW insenerid. kasutage asju ikka nii nagu manual'is kirjas.
Ei saa aru, kellele sõnum on mõeldud ja samas sõnum kattub viitega...?? :?

Postitatud: 11.07.2007 09:39 35
Postitas Relk
See oli mõeldud nendele kes liiga palj ueksperimenteerima kipuvad. Nõustusin Tauriga.

Postitatud: 11.07.2007 11:11 29
Postitas joffe
Juss kirjutas:See oli mõeldud nendele kes liiga palj ueksperimenteerima kipuvad. Nõustusin Tauriga.
Siis nõustun sinuga, kuna arvan, et auto reakasutaja pole mingi katselabori töötaja ja kui masinat kasutada nii, kuidas näevad ette juhendid ja eeskirjad, ei saa midagi drastilist juhtuda! Või ma eksin? ;)

Postitatud: 11.07.2007 15:52 25
Postitas V2ike_Suur
andresv kirjutas:Äkki lugu selles, et kui ise käiku kogu aeg sisse ei pane, siis saabub kena üllatus peale seda kui keegi teine autoga sõimas on käinud ning käigu sisse jätnud. Eriti tore on see üllatus siis, kui auto esiots seina ligi pargitud on.

Mina peagu alati peale auto remondist kättesaamist sõidan starteri jõul mõned sentimeetrid edasi.
Selles suhtes on kasulik harjutada endale sisse siduri lahutamine käivitamise ajaks. Talvel kurnab vähem akut ja on ka igati ohutum.

Minule harjus see sisse juba alaealisena, sest minu tollasel sapakal külmus käigukastiõli nii paksuks, et ilma sidurit lahutamata ei jaksanud starter mootorit ringigi ajada. Aga käima läks ka -25C-ga.

Ise kasutan käsipidurit suht harva, peamine ikka käik sisse jätta. Käivitamise ajal parem jalg piduril, vasak siduril ja igal juhul enne startimist korraks käik välja (R ja 1. on ju kõrvuti).

Aga selle Automaatkastiga olin korra hädas sõbra Avensisega. Jäin seisma, keerasin süüte välja, aga võtit kätte ei saanud. Käima ka enam ei saanud. Pusisin pea minut aega, lõpuks jagasin matsu lahti, kang oli D asendis ikka. Pärast oli häbi küll veits :lol:

Postitatud: 13.07.2007 13:43 24
Postitas VeikoA
V2ike_Suur kirjutas:Selles suhtes on kasulik harjutada endale sisse siduri lahutamine käivitamise ajaks. Talvel kurnab vähem akut ja on ka igati ohutum.
See mul juba ammu heaks tavaks saanud. Ühekorra kuskilt lugesin ja sellest piisas. Mõni asi jääb ikka hästi külge.
Soovitan teistelegi.

Postitatud: 13.07.2007 14:18 24
Postitas Rando535
Ehk keegi seletaks steptronicuga sõitmise ka lahti?
Mispuhul ja kas üldse ja kuidas keegi seda manuaali osa kasutab?
Või pole üldse mõtet torkida?

Postitatud: 13.07.2007 15:16 25
Postitas raimo_r
Rando535 kirjutas:Ehk keegi seletaks steptronicuga sõitmise ka lahti?
Mispuhul ja kas üldse ja kuidas keegi seda manuaali osa kasutab?
Või pole üldse mõtet torkida?
korra proovisin - rohkem pole kasutanud kuna ei näe mõtet.

Postitatud: 13.07.2007 21:08 30
Postitas Jarlo
Mul stepi osas sama arvamus... korra proovisin, aga tundub tavasõidus suht . Ainuke koht,kus plaan steppi kasutada on talvel jäärada. Kasutades D-d (harva ka S) pole 135 kw ja 390 Nm siiamaani jänni jäänud.

Postitatud: 13.07.2007 21:22 40
Postitas Rando535
see ei anna ju jäärajal ka midagi-ma männikul see talv mõned korrad proovisin.
step vahetab ju ka ise automaatselt käike :!:

küsisin just sellepärast et juhul kui hakkan möödasõitu tegema kas siis hoian gaasi all ja ükkan käigu stepica alla?
kickdowniga läheb ju mingi sekund aega enne kui kogub ennast :)

Postitatud: 16.07.2007 10:17 30
Postitas leho57
nu kui sul automaatkast on siis sa oskad arvestada juba seda, et sekund läheb aega.

keegi siin rääkis enne, et miks P kasutada, et tuleb ju niikuinii üle R lükata ja see pole hea. parandage kui eksin aga AT ei hakka koheselt toimima kui käigu sisse paned. tal on siiski mingi ooteaeg. Kui paned P pealt D peale siis läheb pisike törts aega enne kui veo taha võtab.

Postitatud: 16.07.2007 10:27 08
Postitas Rando535
aga sellel manuaali osal peab ju mingi point ka olema-vaevalt et insenerid selle ilupärast sinna lisasid

Postitatud: 16.07.2007 10:59 47
Postitas leho57
point on, aga milleks seda kasutada kui sul juba automaat olemas on?!

see on umbes sama, et sul on 6.1 dolby DTS ja muu kräpp oma koduresiiveril/võimul aga samas on ka funktsioon dvd filmide vaatamiseks tavalises stereo reziimis. no milleks :D

hea küll, näide oli natuke halb aga mõte on ikka sees.

Postitatud: 16.07.2007 11:46 33
Postitas max55
Rando535 kirjutas:aga sellel manuaali osal peab ju mingi point ka olema-vaevalt et insenerid selle ilupärast sinna lisasid
Eks ta tiheda liiklusega maanteel möödasõite tehes mingi kindluse annab, teades milline käik sul parajasti sees on. Aga palju seda kasutatakse? Ise olen vist ka ainult 1x proovinud ja kui tõesti vaja kiiremaid möödasõite teha, siis kasutan lihtsalt sportrežiimi.
Pärnu rinkal küll sai ka kunagi 325-ga seda käsitsivahetamist proovida, aga lõpuks jäin ikkagi sportrežiimi peale.

Postitatud: 16.07.2007 12:37 00
Postitas Rando535
point on, aga milleks seda kasutada kui sul juba automaat olemas on?!
on ju olemas automaat ja steptronic-2erinevat käigukasti tüüpi ju.
ja see ei ole ju lisaks pandud kõrvaline vidin mida sa selle muusika süsteemiga võrrelda püüdsid.

Postitatud: 16.07.2007 13:32 06
Postitas ivar4
teemast körvale, kuid sellele küsimusele, et miks vahetada käike manuaalsel teel mitte lasta automaadil seda teha on võib-olla järgmine vastus. Ostad auto, palju lisasid, diiselmootoriga, nahksisu, m-pakett, steptronic automaatkast AGA mitte tavaline automaatkast vaid selle kastiga saad kaasa lisana ka manuaalkasti! köigest minu arvamus :roll:

Postitatud: 16.07.2007 14:09 30
Postitas leho57
eino ongi. aga automaat on nagu mugavdus. kui tahad manuaali siis osta manuaal, mitte automaat. ma ütlesin, et vähe halb näide aga mõte sees noh. steptronic nagu automaat ja manuaal ühes. saad mõlemit. ma võibolla lihtsalt liiga automaadipede, et ma ei näe mõtet sellel lisafunktsioonil kui on öeldud, et nii kui nii sõidu ajal ümber lülitada ei tohi

Postitatud: 16.07.2007 14:47 15
Postitas max55
leho57 kirjutas:eino ongi. aga automaat on nagu mugavdus. kui tahad manuaali siis osta manuaal, mitte automaat. ma ütlesin, et vähe halb näide aga mõte sees noh. steptronic nagu automaat ja manuaal ühes. saad mõlemit. ma võibolla lihtsalt liiga automaadipede, et ma ei näe mõtet sellel lisafunktsioonil kui on öeldud, et nii kui nii sõidu ajal ümber lülitada ei tohi
Tohib küll sõidu aeg ümber lülitada. Manuaali peale ümber lülitades jääb sisse see käik, mis parajsti sel hetkel sõites oli.

Postitatud: 16.07.2007 14:59 24
Postitas Aare
V2ike_Suur kirjutas:
Selles suhtes on kasulik harjutada endale sisse siduri lahutamine käivitamise ajaks. Talvel kurnab vähem akut ja on ka igati ohutum.
Ameerika turule mõeldud käsikastiga autodel on muide siduripedaali all lüliti, mis lubab starterit anda üksnes sidur alla vajutatud asendis. Et mõni loll ahv vastu seina ei sõidaks ja miljoneid kahjutasu nõudma ei asuks.

Nagu ka peegil kiri "peeglis paistvad sõidukid on lähemal kui nad paistavad" ja mikrolaineahjul "seade ei sobi kasside kuivatamiseks".

Lollide riik, mis teha.

Postitatud: 16.07.2007 15:55 11
Postitas Anti
Üldiselt öeldakse vähemalt bemmi automaatkastide kohta, et kui just ei ole soovi käigukasti tihti remontida, siis jäta käikude vahetamine kasti enda hooleks...

Postitatud: 16.07.2007 17:02 21
Postitas tanel25
Palju teist seda S reziimi kasutab nagu D-vina. Võib üldse S kasutada nagu D-d (et siis kogu aeg sees S)?

Postitatud: 16.07.2007 17:03 23
Postitas leho57
ikka võib. kas S mitte ei ole ainult reziim et laseb käigud kaugemale?

Postitatud: 16.07.2007 17:07 05
Postitas tanel25
Kui tallata siis laseb.Muidu on võimalik et vahetab ka varem.

Postitatud: 16.07.2007 17:08 10
Postitas leho57
seda küll. samas kui nii väga tahad piirajasse lasta siis tao pedaal põhja. kickdown - palju lihtsam kui seda nuppu näperdada :D
või ajan ma midagi sassi?

Postitatud: 16.07.2007 17:11 37
Postitas tanel25
See kickdown on jah nii et kui möödasõidul tallad siis algul rebib aga kui käigud uuest vahetatud jääb nagu puudu.

Postitatud: 16.07.2007 17:20 32
Postitas max55
leho57 kirjutas:seda küll. samas kui nii väga tahad piirajasse lasta siis tao pedaal põhja. kickdown - palju lihtsam kui seda nuppu näperdada :D
või ajan ma midagi sassi?
Ei lase ta piirajasse midagi. Isegi kui käsivaliku peale panna, siis ei lase ta piirajas piinata vaid vahetab ikkagi ise käigu ära.
Ega see sportrežiim nüüd sellist "lauaga selga" efekti muidugi ei tekita, natuke äkilisem see minek on, aga 3-se diisli puhul läheb niisama ka edukalt edasi.

Postitatud: 16.07.2007 18:19 29
Postitas Rando535
minu 535 pole S nuppu. kui mööda hakkan sõitma siis panen kickdown ja sekundi-kahe pärast tõmbab istmesse. nüüd olen harjunud ja tean umbes kui palju varem vajutada kui möödasõidul olen.
mind huvitab just see et kui keegi manuaaliga ees äkki kiirendab siis kas stepiga saab kiiremini järele-automaat ju sekund-kaks mõtleb.

Postitatud: 17.07.2007 04:28 29
Postitas -Klen-
Huvitaks see, et mille jaoks on neljakäigulisel rešiimideta automaatkäigukastil need numbrid, 1,2,3 ? Katseeksituse meetod näitas mulle et vastavast numbrist kõrgemat käiku ei vaheta aga otstarve neile on selgusetu??? Lisaks veel see huvitav avastus et D peal on tunda et viimast korda vahetab käiku 90km/h aga seejuures kui sõita 70km/h ja panna valits 3 peale siis vahetab ka käigu alla, millise käigu ta siis vahetab, kas kolmandalt kolmanda peale vä? Ja kas selle 4hp22 käigukastiga üldse tohib niiviisi sõidu pealt neid kangi asendeid 1 2 3 D N muuta? Loodan et liiga segane tekst ei tulnd...

Postitatud: 17.07.2007 09:26 03
Postitas ivar4
.... et käru v viite suurt venda vedav auto ei tõmbaks hinge kinni, siis saad valida mitme käigulise kasti "teed" hetkel endale, või siis kui oled kuskil itaalias järskudel mägedel siis on ka parem sõita pikemate käikudega kui, et sul kast lapib iga natukese kallaku muutuse järel edasi tagasi neid käike. Olen ma valesti aru saanud või lihtsalt mõnest peatükist ilma jäänud? :)

Postitatud: 17.07.2007 09:55 27
Postitas max55
-Klen- kirjutas:Huvitaks see, et mille jaoks on neljakäigulisel rešiimideta automaatkäigukastil need numbrid, 1,2,3 ? Katseeksituse meetod näitas mulle et vastavast numbrist kõrgemat käiku ei vaheta aga otstarve neile on selgusetu??? Lisaks veel see huvitav avastus et D peal on tunda et viimast korda vahetab käiku 90km/h aga seejuures kui sõita 70km/h ja panna valits 3 peale siis vahetab ka käigu alla, millise käigu ta siis vahetab, kas kolmandalt kolmanda peale vä? Ja kas selle 4hp22 käigukastiga üldse tohib niiviisi sõidu pealt neid kangi asendeid 1 2 3 D N muuta? Loodan et liiga segane tekst ei tulnd...
Saad fikseerida milliste käikude vahel kast valida saab. Kui juhtud näiteks lumme-porri kinni jääma, siis on hea sealt välja pääsemiseks näiteks lükata asendisse 1. Muidu hakkad ennast sealt välja "nõksutama" aga kast kukub koguaeg käike edasi-tagasi lappama. Siis on sul kindlalt ainult esimene käik ja saad gaasiga mängida. Sama asi rakset koormat vedades, järske tõuse võttes jne.

Postitatud: 17.07.2007 10:10 53
Postitas -Klen-
Ok, see arusaadav, suured tänud,

aga kuidas on vahetamisega, kas ainult siis kui seisab ja pidur peal, või võib täisgaasiga üles laduda 1-2-3-D ja pidurdada D-3-2-1 nagu mõne tronicuga või saadan niiviisi käimari puhkusele?