11. leht 23-st

Postitatud: 11.05.2007 07:12 28
Postitas truumu
vull kirjutas:mul läks ka 8 liitrit õli sinna mootori mulku. krt, mingi aeg sõitsin selle vähese käkiga ringi mis seal mootoris oli - nüüd castroli 5w10-ga mootor ikka möirgab mõnusalt kui pedaali vajutada :) - enne tegi imelikku formeli häält :?
Liiga palju ei läinud?
Milline E36-e mootor 8l õli tahab :shock:

Postitatud: 26.05.2007 10:12 26
Postitas Marko28
panin oma320ile mineraali 15w 40 sisse, eriliti hästi ei kiirenda enam ja lasen välja. samas 15w 40pidi suvel kuumaga hea olema, või valada ikka 10w 50 :roll: poolsünti, täissünt vist hakkab pesema liiga vana mootorit

Postitatud: 26.05.2007 10:51 41
Postitas Valdek
truumu kirjutas:
vull kirjutas:mul läks ka 8 liitrit õli sinna mootori mulku. krt, mingi aeg sõitsin selle vähese käkiga ringi mis seal mootoris oli - nüüd castroli 5w10-ga mootor ikka möirgab mõnusalt kui pedaali vajutada :) - enne tegi imelikku formeli häält :?
Liiga palju ei läinud?
Milline E36-e mootor 8l õli tahab :shock:
Mõningad M50 (nt Mephi auto mootor) ja M51 mootoriga isendi...

Postitatud: 26.05.2007 11:13 34
Postitas Tarvo
Siis V8-le 8,5L polegi mingi kogus :lol:

Postitatud: 23.06.2007 11:42 07
Postitas havi
selline küs, et kui teha mootoripesu ja pesuõli kanister on 4,5 liitrit ja mootorisse läheb õli 6,5 liitrit, siis millise õliga oleks mõttekas see puuduv vahemik seal täita.

Postitatud: 04.07.2007 20:56 22
Postitas bemvee
kui palju läheb JA mis õli panna e46 320diisel 2001.a.??

Postitatud: 04.07.2007 21:11 07
Postitas elm
Loe teema läbi ja kui palju läheb, saad teada sealt.

Postitatud: 04.07.2007 22:23 33
Postitas bemvee
elm kirjutas:Loe teema läbi ja kui palju läheb, saad teada sealt.
tean et castrol aga mis? diisel autoga tegemist. castrol 5w-40?? :oops:

Postitatud: 13.08.2007 16:13 05
Postitas juut
Kysimus Delco 6li kohta, et mida selline asi endast ette kujutab? Olevat UM:is sisse kallatud. Castroli lipikule on peale kirjutatud delco ja siis muud andmed. Teab keegi midagi kosta?

Ette tänades
Caspar

Postitatud: 14.08.2007 18:43 33
Postitas bmw_msn_ee
vull kirjutas:mul läks ka 8 liitrit õli sinna mootori mulku.
E36-l? Alt poldi ikka keerasid sisse enne kui õli peale hakkasid valama? :D

Postitatud: 25.08.2007 17:02 56
Postitas Erki_E
Autoks siis E36 318is '92 M42, oma esimese õlivahetuse ajal kallasin 5L õli sisse, jäi 3mm üle max kriipsu, ei hakanud siis kohe alt välja ka laskma. Praeguseks 3500 km läbi sõitnud ja on 1mm alla max kriipsu.
Ega muud ikka midagi ei juhtunud, kui väntvõll lõi algul õli pealtpoolt natuke vahtu.
Sisse kallasin Valvoline 10W-40 poolsünteetilist aga peale selle teema läbilugemist kallan küll jägmise õlivahetuse ajal Castroli, Mobil1 või Liqui Moly õli sisse.

Postitatud: 27.08.2007 22:17 14
Postitas Metsamees
Vahtu? Millega tu õli segatud oli? Et vahtu läks? Veega? :cool:

Postitatud: 28.08.2007 00:57 22
Postitas Andrez
Kui õli väntvõlli käest kõvasti peksa saab siis hakkab küll veidi vahutama.

Postitatud: 05.09.2007 22:50 43
Postitas Tauri
väga hea seletus auto-moto foorumist!
Tõin endale samuti välismaalt vähe uuema auto. Lasin siis Info Autos täishoolduse teha, õlid, filtrid jne. Hakkas huvitama, et mis õli ka kasutatakse siis. Öeldi, et Fordi spetsiaal. Uurisin asja veidi lähemalt ja selgus et see spetsiaal ei ole mitte kõige parem variant kasutada tarbija seisukohalt, küll aga esinduse. Natuke lugemist ühest teisest foorumist. Hea ka niisama enda harimiseks:
Fordi spetsiaalõli WSS-M2C-913 tekitab segadust, levinud on ka väärarusaamad.
Fordi spetsiaalõli WSS-M2C-913 (viskoosusega 5W-30) on lubatud kasutada ainult spetsiaalselt selle õli jaoks kohandatud mootorites, s.t. nendes mootorites on kasutatud spetsiaalseid materjale, et mootor taluks (ei jookseks kokku, ega kuluks kiiresti) sellist (mootori seisukohalt) viletsat õli.

Fordi WSS-M2C-913 norm võeti kasutusele 98.aastal. Enne seda valmistatud mootorites (kui kasutusjuhendis ei mainita WSS-M2C-913) seda kasutada ei tohi, sest see õli on kõrgematel temperatuuridel erakordselt vedel (ACEA A1), ega taga piisavat määrimist. Ka baasõli on Fordi spetsiaalõlil odav, mistõttu tuleb täpselt kinni pidada vahetusvälbast.

Parim lahendus on Fordi 913-spetsiaalõlist hoiduda, ka siis kui on lubatud seda kasutada. Kasutamisjuhendis on antud ka alternatiivid. Parem kasutada 5W-30 või 5W-40 mootoriõli, mis vastab ACEA A3/B3/B4, VW502.00, MB229.3 normidele. Tulemuseks on mootori tunduvalt pikem tööiga.

Tekib küsimus, miks Ford üldse 913-õlid kasutusse võttis?
Eelkõige saavutamaks väiksemaid kütusekulu tehaseandmeid, samuti on kasumi maksimeerimiseks hea omada odavat oma Fordi spetsiaalset mootoriõli, mida kundedele kordades kallimalt maha saab müüa. Kannatajaks on kahjuks tarbija ja mitte ainult õli ostes vaid ka hiljem enneaegselt mootorit remontides!

Mida vedelam õli (nagu 5W-30 seda on), seda vähem pidurdab õli määritavate detailide liikumist. Viskoosus 5W-30 pole iseenesest veel midagi hullu, kuid erinevalt teistest tootjates, kes samuti kasutavad 5W-30 mootoriõlisid on Ford läinud veel sammu võrra kaugemale ja vähendanud ka õli HTHS-i. HTHS näitab õlikile püsivust kõrgel temperatuuril (150 C) ja koormuse all. HTHS näitab kõige paremini seda mis toimub reaalselt mootoris kolvide ja silindriseinte vahel. Mida suurem HTHS seda püsivam on õlikile. i -le paneb veel täpi asjaolu, et 913-õlide baasõli ei ole mitte täissünteetiline vaid odav hydrocrack-õli, mis valmistatakse toornafta rafineerimise jääkproduktist (hea odav) selle edasiselt töötlemisel. Nii võib juhtuda, et algsest 5W-30-st on juba tunduvalt enne välba lõppu saandu 5W-20, s.t. õli veelgi vedelamaks muutunud. Täissünteetiline (PAO) baasõli aga toodetakse aga toorbensiinist, on kordades kallim, kuid oma omadustelt peajagu üle, seejuures säilivad need omadused ka pika aja jooksul stabiilsetena.

Laias laastus (kui erandeid mitte arvestada) võib öelda:

1. Kõik 5W-30 või 0W-30 mootoriõlid (30-ga lõppevad) on töötemperatuuril suheliselt vedelad ning on ette nähtud väiksema kütusekulu saavutamiseks.

2. Miski ei räägi otseselt 5W-30 või 5W-30 viskoosusega mootoriõlide vastu (tavaautodes ja tavatingimustes). Et aga ka kuumades tingimustes ja (või) suurema mootori koormuse korral oleks tagatud piisav õlitus, võiks kasutada 5W-30 või 0W-30 mootoriõli, mis vastab ACEA A3/B3/B4 normile (või uuele C3-le). Just siin seisneb Fordi 913-õlide peamine puudus (vastab vaid ACEA A1-le), nagu juba kirjutatud.

3. 5W-40, 0W-40 ja 5W-50 mootoriõlid, mis vastavad ACEA A3/B3/B4 (või uuele C3-le), VW502.00 ja MB229.3 on auto mootorile (selle pikaealisust tähtsaks pidades) parimad. Seejuures tihti ka odavamad kui autotootjate poolt nõutud spetsiaalõlid. Kõige parem on muidugi kui ka baasõli on täissünteetiline. 5W-40 õlidel see enamasti nii ei ole (kuid on ka meeldivaid erandeid), kuigi õlitootja (müüja) nimetab seda sünteetiliseks või isegi täissünteetiliseks.

4. Eesti tingimustes (külmad talved) oleks patt mitte kasutada 5W (0W veel pisut parem) viskoosusega algavaid õlisid, mis on ostes küll kallimad, kuid teevad selle lisamaksumuse auto väiksema kütusekulu näol tagasi. Mootori väiksema kulumise ja muud õli paremad omadused (võrreldes näiteks laialtlevinud odavamate 10W-40) saab lisaks n.ö "tasuta kaasa".

5. Õlivahetusvälpadest tuleb kinni pidada.
Kui vahetusvälp on 10000 km või 15000 km, siis võib täissünteetilist mootoriõli kasutades pikendada seda probleemideta 5000 km võrra. Kui välbaks on 10000-15000 km, siis autotootjad reeglina ei eelda täissünteetilise õli kasutamist. Hea täissünteetiline mootoriõli võib ka peale 15000 km läbimist olla paremas "konditsioonis" kui mõnigi teine 10W-40 (mis iganes uhke ja kuulsa nimetusega) mootoriõli peale 4000 km.

6. Üle 10-15.a. vanuste autode omanikud kasutavad odavaid (kesiste omadustega) mootoriõlisid ja põhjendavad seda laustetega: "See vastab täiesti tootjapoolsetele nõudmistele" või "Miks peaks üldse midagi kallimat kasutama kui tavalise 10W-40 mingeid probleeme ei ole".
Otseselt midagi valesti polegi. Kuid saab tunduvalt paremini - tol ajal ei olnudki paremate õlide kasutamine tavaks (see polnud levinud) - tase oli selline ja see on ka põhjus miks autotootjad seda soovitasid. Aeg on aga edasi läinud ja kui tootja tooks sama 15.aasta taguse mootoriga mudeli välja täna, siis nõutakse sellele kindlasti tunduvalt karmimaid norme. Kui 10-15 aastane auto on tänaseks läbinud 200 000-300 000 km ja omanik ei plaani veel sellest autost loobuda, on odava mineraalse baasõliga 10W-40 asemel moodsam 5W-40 (ACEA A3/B3/B4, VW502.00, MB229.3) igal juhul etem.
Nii näiteks võib nimetatud 10W-40-ga ekstreemsetes tingimustes (väga madal tempratuur, kõrge temp.+koormus, tunduvalt ületatud välp, lühikesed sõidud, mootori rikked) jääda eesseisev sõit viimaseks. Moodsamal, paremal õlil aga on nendes tingimustes tunduvalt suuremad reservid.
Kuigi vanema ja suure läbisõiduga auto mootor töötab korralikult on selle resurss on oma viimase kolmandikuni jõudnud. Kasutades paremat õli on võimalik allesjäänud resurssi aga tunduvalt pikendada.

Järeldused võite ise teha.

õli

Postitatud: 17.09.2007 15:33 08
Postitas rappu
endal tõõjuures päris palju addinol diesel longlife 15w 40 õli üle aga 525tds mootorisse seda vist panna ei julge

Postitatud: 17.09.2007 16:09 24
Postitas ...:::Freementar:::...
Mul sees 10W-40 Motul ja ülaltoodud pikast jutust võin välja lugeda et 5w-40 kärab talveks paremini. Sain ma nüüd õieti aru ?

Postitatud: 17.09.2007 17:59 35
Postitas Viljar
...:::Freementar:::... kirjutas:Mul sees 10W-40 Motul ja ülaltoodud pikast jutust võin välja lugeda et 5w-40 kärab talveks paremini. Sain ma nüüd õieti aru ?
Täpselt nii ta on, olen ise saanud 2.5 TDS mootoriga kogeda, et 10w on käivitamine oluliselt kehvem kui 0w või 5w õlidega.

Postitatud: 17.09.2007 19:20 59
Postitas ryan
...:::Freementar:::... kirjutas:Mul sees 10W-40 Motul ja ülaltoodud pikast jutust võin välja lugeda et 5w-40 kärab talveks paremini. Sain ma nüüd õieti aru ?
Talvel kindlasti, mida vedelam seda parem :)

Postitatud: 17.09.2007 22:22 39
Postitas VeikoA
Automoto foorumi jutust ja mõningaid eelnevaid poste lugedes vaatasin et Castrol 5W-40 oleks uueks õliks sobiv (ka talviseks ajaks)
Auto: E36 316i.
Kuna talv tulekul mõtlesin vahetuse ära teha. Varem pole vahetanud, niiet mis sees on, ei tea.

Nüüd aga küsimus: kas poolsünt või täissünt õli? Auto sõitnud nüüdseks ca 160000 km.
Ei taha mootorit oma katsetega nässu ka keerata .

Postitatud: 17.09.2007 23:18 07
Postitas Leho
VeikoA kirjutas:Automoto foorumi jutust ja mõningaid eelnevaid poste lugedes vaatasin et Castrol 5W-40 oleks uueks õliks sobiv (ka talviseks ajaks)
Auto: E36 316i.
Kuna talv tulekul mõtlesin vahetuse ära teha. Varem pole vahetanud, niiet mis sees on, ei tea.

Nüüd aga küsimus: kas poolsünt või täissünt õli? Auto sõitnud nüüdseks ca 160000 km.
Ei taha mootorit oma katsetega nässu ka keerata .
pole midagi nässu keerata. Paned täissündi sisse. Kui lekkima ei hakka siis norm. Kui hakkab siis vahetad õli poolsündi vastu välja ja kärab küll.

Postitatud: 18.09.2007 18:44 11
Postitas VeikoA
Ka täissünt on siis tõesti parem kui poolsünt, et tasub seda lekkimistesti teha? Et kui lekkima ei hakka siis OK, et ei soovitata kohe poolsünti panna.

Võin ju teha neid katseid, aga huvitab miks täissünt parem on.

BMW540i

Postitatud: 01.10.2007 18:48 47
Postitas BMW540i
raudselt castrol on küll kallis aga tõhus!!!

Postitatud: 01.10.2007 18:57 46
Postitas VeikoA
Njah, Castroli kasuks otsustasin mina kah, aga enam pole autot kuhu panna.
Kui teise kätte saab siis, siis ikka Castrol kui läheb õlivahetuseks. Sest selle õli kohta palju positiivset kuulnud.

Postitatud: 01.10.2007 20:39 37
Postitas vull
VeikoA kirjutas:Ka täissünt on siis tõesti parem kui poolsünt, et tasub seda lekkimistesti teha? Et kui lekkima ei hakka siis OK, et ei soovitata kohe poolsünti panna.

Võin ju teha neid katseid, aga huvitab miks täissünt parem on.
täissünt peaks peenem olema ja siis määrib igast väikseid auke paremini. tuleb aukudest paremini välja ka :D
ma ise sain muidu täissündi (castrol 5w40) selliselt sisse, et viisin auto õlivahetusse, et poolsünt (10w40) sisse kallata, aga see oli otsas ja egas ilma õlita ka sõita saa :P
siiamaani olen mingi 7k vist ära sõitnud selle õliga ja imo on vardal mingi 4mm ainult allapoole see tase läinud. oil inspectioni displayl on ka alles esimene tuluke kustunud

Postitatud: 03.10.2007 18:18 33
Postitas ats87
Päris teemas pole, aga mille järgi need inspectioni tuled kustuvad ? Kas mingi andur vms kontrollib õli seisukorda või ikkagi kilometraazi järgi ?

Ise muidu kasutan Castroli täissünti, siiamaani rahul ja pole kulu ka märganud :)

Postitatud: 03.10.2007 19:06 42
Postitas Tauri
vanematel käib see kilometraazi järgi aga uuematel arvestab ka sinu sõidustiili, külmkäivituste % jne

Postitatud: 03.10.2007 21:47 02
Postitas Dreamon
Mis te kostate Havoline õli kohta,liiter plekkis 100kr,mina kallasin seda endale bmw sisse autoks siis 525 89a 125 kw, täitsa norm ja lisasin ka mingid imeliku lisandid SMT2 krdi kallis oli mingi 350kr ei tea kas kasu ka oli. :

Postitatud: 04.10.2007 01:10 16
Postitas elm
Havoline Formula3 Energy 5W-30 isegi Bmw Cup'il auhinnafondis olnud.

Postitatud: 06.10.2007 00:43 41
Postitas Dreamon
Niiet õnneks mingi jama õli ei ole,endale sai pandud 10w-40 havolaine punast värvi pool sünt kallis oli aga käib ka,ma loodan.

Postitatud: 08.10.2007 08:20 35
Postitas unis
Sooviks teada millist õli kasutada 325 91.a. getrag käigukastis ja lsd tiffris!