Kütusekulust lõplikult

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Molotov51
Huviline
Postitusi: 462
Liitunud: 22.04.2006 19:19 28
Asukoht: Jõgeva

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Molotov51 »

Otsige oma autode ajude kalibreerimis juhendid netist üles ja tehke ajudele reset, hoides mõniteist minutit akuklemmi maas ja samal ajal süüdet sees ja tulesi peal, ning pärast siis vastavalt juhendile esimesed sõidud teha. Eriti suurte mootoritega BMW omanikud, kel ulmeliselt suured kulud olnud ei usu oma silmi, mis numbreid nägema hakkavad. Üldiselt näeb see välja nii: Paned esmalt käima 10-15 minti tühikäigul külma mootoriga, siis sõidad ja teed mõned kõvad kiirendused kuni võimalikult suure kiiruseni ja et kindlasti käiks pööre maksimumi all ära. Automaadi puhul default iseõppivas modes seda kindlasti teha. Et 750i EML (elektrilised gaasiklapid korralikult synci saaks), tuli päris mitu 200ni kiirendust teha ja kogu käigukasti ja mootori toimetamine paranes märgatavalt.
Kasutaja avatar
alarh
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 01.02.2010 19:27 57

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas alarh »

Nonii, küsimus: 3.0d mootor, 135 või 142 kw. Rääkige kuludest. Nii 3. seeria omanikud kui 5. seeria omanikud. Kas on võimalik sellise mootoriga sõita keskmist kulu 7 - 7,5l kanti, kui ala 80% sõidust on trassi ja 20% Tartu linna. Sorry lolli küsimuse ja võimalik, et ka postitusest vales teemas! Ärge näkku lööge! ;)
Alar.
KirillD
Huviline
Postitusi: 2194
Liitunud: 13.02.2009 17:59 13
Peamine sõiduk: Mercedes-Benz C220 CDI T
Telefon: 58804578
Asukoht: Võru
Kontakt:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas KirillD »

Räägin sõbra kogemusest (ise ka sõitnud autoga), tegemist 330d 'ga (2001. a, 135kW , manuaal), keskmine kulu on 6.5 kanti, maanteel saab hakkama kenasti 6 liitriga, linnas võtab tsuti rohkem kõik oleneb sellest kuidas tallata.

Kulu on mõõdetud nii kompu kui ka paak täis ja tühjaks meetodiga.
Fixˇ
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 17.12.2008 19:08 22

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Fixˇ »

alarh kirjutas:Nonii, küsimus: 3.0d mootor, 135 või 142 kw. Rääkige kuludest. Nii 3. seeria omanikud kui 5. seeria omanikud. Kas on võimalik sellise mootoriga sõita keskmist kulu 7 - 7,5l kanti, kui ala 80% sõidust on trassi ja 20% Tartu linna. Sorry lolli küsimuse ja võimalik, et ka postitusest vales teemas! Ärge näkku lööge! ;)
Alar.
Täiesti võimalik
530d touring automaat
linn ca 9,5 lühikesed otsad ja ei uimerda
maanteel ca 6. Kompule olen sõitnud ca 250km näidu 4,9
Kasutaja avatar
Jaanus_V
Klubiliige
Postitusi: 1266
Liitunud: 17.08.2010 12:05 03
Peamine sõiduk: BMW F11 530d xDrive 2012

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Jaanus_V »

alarh kirjutas:Nonii, küsimus: 3.0d mootor, 135 või 142 kw. Rääkige kuludest. Nii 3. seeria omanikud kui 5. seeria omanikud. Kas on võimalik sellise mootoriga sõita keskmist kulu 7 - 7,5l kanti, kui ala 80% sõidust on trassi ja 20% Tartu linna. Sorry lolli küsimuse ja võimalik, et ka postitusest vales teemas! Ärge näkku lööge! ;)
Alar.

Absoluutselt. Mul on suht 100% linn (Tallinn) ja keskmine on 8 kompu järgi vähemalt. Üldiselt sõidan suht ökolt aga jalgu ei jää ja kui mõni Audi kõrvale tuleb siis litsun tast mööda muidugi, maksku mis maksab. :lol: Autoks siis 530d 142KW.
Korras masinaga saaksid kindlasti omale soovitud keskmise kuluks! Edu!

Edit: Unustasin lisada, mul automaat kast!
E39 3.0D 2001 --> E61 2.5B 2005 --> E60 3.0 2005 --> E61 3.0D 2004 --> F11 3.0D 2012 --> E46 320CI 2003 --> E46 328Ci Praegu: F11 3.0xD, E46 328Ci
Kasutaja avatar
kermps2
Huviline
Postitusi: 136
Liitunud: 08.03.2009 21:10 23
Peamine sõiduk: E60 545
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas kermps2 »

Lisan nalja pärast ühe väikse näite siia :

Tuttav sõitis Chrysler Grand Voyageriga 3.3l mootoriga eelmine talv 2 nädala jooksul umbes ~100km.

Tegu oli lühikeste otstega linnas kogu aeg , nii ~4-5km ning selle 100 kilomeetriga suutis see chrysler paagi täiesti tühjaks imeda , ehk nii ~60l sajale :D . kusjuures suvel normaalselt sõites võttis ~13-14 sajale.
Kasutaja avatar
HeavyCuda
Huviline
Postitusi: 2836
Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
Peamine sõiduk: põrkepall
Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas HeavyCuda »

endal m43 mootoriga 316 ja peaks mainima, et nii väikse mootori puhul ikkagi loeb väga palju see kuidas sõita :D oma rolli mängib ka muidugi see, kui suured ja laiad rattad all on. Kui rahulikult võtta, siis saab linnas ikka 8l sajale keskmiseks ja 6l sajale maanteel. Need kes räägivad, et 1.6 ja 1.8 kütusekulu vahe on nii väike, et mõttekam on suurem mootor, siis mõelgu sellele, et liiter sajale linnas on pikas perspektiivis ikkagi oluline, eriti kui sõidad linnas palju ja raha kokkuhoid on oluline.
e36 coupe in progress.....
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas fiziks »

ja suurema mootori puhul mingil põhjusel ei peaks lugema see kuidas sõidetakse?

protsentuaalselt "loeb" sõidustiil umbes ühtmoodi nii suurema kui väiksema jõuallikaga, aga rahasse arvestatuna lõpuks ikkagi on asi vastupidi, mida suurem mootor seda rohkem loeb ;)
rataste suurus otseselt mingit rolli ei mängi, esirataste oma üldse mitte bmw puhul :D laius aga küll tõesti.

oled sa kindel, et 1.6 ja 1.8 erinevus täpselt ühtmoodi rahuliku linnasõidu puhul tuleks ikka päris liiter? kui nüüd linnasõitu võtta nii, et 80% ajast sõna otseses mõttes seisad ummikus, siis ehk tõesti...vastasel juhul eriti ei usu sest eks 1.8 vist liigub natuke väiksemate pööretega ka (kuigi ei ole kindel, lihtsalt eeldan...)
Kasutaja avatar
HeavyCuda
Huviline
Postitusi: 2836
Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
Peamine sõiduk: põrkepall
Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas HeavyCuda »

Muidugi et kõigi mootorite puhul loeb see kuidas sõita, ei väitnudki et suure mootori puhul hoia lapats põhjas ja saad sama küttekulu nagu poole gaasiga :D ja pealegi ei osta keegi ju suure mootoriga autot et ökolt sõita :mrgreen: kui sul on suur mootor, siis järelikult oled sa nõus ka seda rohkem kütet ostma. Ja mida ma tahtsin öelda sellega, et loeb väga palju kuidas sõita väikse mootoriga, siis mõtlesin selle all rohkem seda, et kui istud vähe võimsama auto roolist pisema auto rooli, siis oled paratamatult harjunud parema minekuga, isegi kui ei ole mingi rallivend,siis juhtub see et tahad kiiremini liikuda ja tallad gaasi rohkem, sorri et ei lõpetanud seda mõtet eelmises postis. Rataste suurus mängib siiski minu teada päris suurt rolli, sest tegemist on omamoodi ülekandega, mis väljendub küll rohkem kiirenduses, a la panen oma 1.6le 19 tollised alla, pean rohkem gaasi tallama, et auto üldse liikuma saada, samas maanteel on pöörded madalamad ehk väiksem küttekulu, 15 tollistega millel ei ole just väga hullud balloonid, liigub auto kergemini, seega vähem gaasi, maanteel on aga pöörded kõrgemad. Ja pealegi, satud sa väga tihti nägema pisikesi ja hästi laiu rattaid ? Üldiselt ikka rattad lähevad suuruse kasvades laiemaks...ja sealt ka see et mida suuremad rattad seda suurem küttekulu, just väiksema kubatuuriga mootorite puhul. Mis puutub 1.6 ja 1.8 mootorisse, siis selle koha pealt ütleks nii palju et see liiter oli mõeldud sinna rohkem kujundlikult ja umbkaudselt, muidugi see ei ole täpselt liiter, eriti tavalise m43 1.8 puhul, sellega võibolla on vahet mingi pool liitrit midagi :D rohkem mõtlesin 1.8 all IS`i, jällegi vabandan ebatäpse eelneva posti eest. Sõber sõitis oma IS`iga normaalselt linnas sai sajale kuskil 9 liitrit, nii et sealt ka see liiter. Vabandan juba ette mingite väikeste apsakate eest, sest kell juba päris palju ja pea ei ole enam nii selge. Kui on kellelgi soovi võib diskussiooni jätkata :mrgreen:
e36 coupe in progress.....
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas fiziks »

okei, nüüd on sinu mõte selgem küll jah!

siiski, ma ei üldistaks päris nii, et "kui su autol on suurem mootor siis järelikult oled nõus rohkem kütet ostma ja oled hull tallaja jne jne..."
suurem mootor tähendab suuremat pöördemomenti keskmiselt võttes, suurem pöördemoment tähendab aga sujuvamat sõitu, vähem käiguvahetusi mingis konstantses kiirusevahemikus. maakeeli võib öelda nii, et suure mootoriga on mõnusam sõita lihtsalt. teine oluline argument on muidugi see, et kui sul ikkagi on kapoti all jõuallikas, mis suudab arendada näiteks ~150kw ja omab üsna ühtlast momendigraafikut siis sul on VAJADUSEL olemas see jõud, millega saada kuskilt teeotsa pealt kiirelt minema, põigata kellestki või millestki kiirelt mööda jne.

tagaratta suurus tagaveolisel on tõesti üks konkreetne komponent auto jõuülekandes. mina pidasin silmas rohkem seda, et ratta suurus iseenesest ei mõjuta praktiliselt üldse näiteks tuuletakistust ega ka veeretakistust. võiks rääkida küll suurema ratta suuremast massist, kuid see omab tähtsust ainult kiirendamise ajal, mitte ühtlasel sõidul.
"samas maanteel on pöörded madalamad ehk väiksem küttekulu, 15 tollistega millel ei ole just väga hullud balloonid, liigub auto kergemini, seega vähem gaasi, maanteel on aga pöörded kõrgemad" selliseid asju ei saa nii otseselt väita, seega unusta need argumendid parem ära :) neis väidetes on igas oma tõde, kuid asi on siiski natuke keerulisem...ja fakt on see, et suurem vedav ratas võib olenevalt autost, sõidustiilist ja veel paljudest asjadest anda nii väiksema kui suurema kulu!
Kasutaja avatar
olkapolka
Huviline
Postitusi: 333
Liitunud: 04.03.2008 18:13 50
Asukoht: Valga.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas olkapolka »

Praeguste ilmadega linnas(kui mitte öelda külas) 11-12/100.Maantee 6-7 vahel.530d 99a.atm + webasto.Suvel olid vastavad näitajad siis 8-9 linn ja 6-7 mnt.Keskmiselt olen paagitäiega sõita saanud 900km. ja peale.
530d 135kw. touring 04.99a.
Selleks,et omletti teha,ei pea kana olema.
Kasutaja avatar
HeavyCuda
Huviline
Postitusi: 2836
Liitunud: 09.06.2010 23:59 02
Peamine sõiduk: põrkepall
Asukoht: Viimsi - Tallinn - Tartu - Ahja

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas HeavyCuda »

fiziks kirjutas:okei, nüüd on sinu mõte selgem küll jah!

siiski, ma ei üldistaks päris nii, et "kui su autol on suurem mootor siis järelikult oled nõus rohkem kütet ostma ja oled hull tallaja jne jne..."
suurem mootor tähendab suuremat pöördemomenti keskmiselt võttes, suurem pöördemoment tähendab aga sujuvamat sõitu, vähem käiguvahetusi mingis konstantses kiirusevahemikus. maakeeli võib öelda nii, et suure mootoriga on mõnusam sõita lihtsalt. teine oluline argument on muidugi see, et kui sul ikkagi on kapoti all jõuallikas, mis suudab arendada näiteks ~150kw ja omab üsna ühtlast momendigraafikut siis sul on VAJADUSEL olemas see jõud, millega saada kuskilt teeotsa pealt kiirelt minema, põigata kellestki või millestki kiirelt mööda jne.

tagaratta suurus tagaveolisel on tõesti üks konkreetne komponent auto jõuülekandes. mina pidasin silmas rohkem seda, et ratta suurus iseenesest ei mõjuta praktiliselt üldse näiteks tuuletakistust ega ka veeretakistust. võiks rääkida küll suurema ratta suuremast massist, kuid see omab tähtsust ainult kiirendamise ajal, mitte ühtlasel sõidul.
"samas maanteel on pöörded madalamad ehk väiksem küttekulu, 15 tollistega millel ei ole just väga hullud balloonid, liigub auto kergemini, seega vähem gaasi, maanteel on aga pöörded kõrgemad" selliseid asju ei saa nii otseselt väita, seega unusta need argumendid parem ära :) neis väidetes on igas oma tõde, kuid asi on siiski natuke keerulisem...ja fakt on see, et suurem vedav ratas võib olenevalt autost, sõidustiilist ja veel paljudest asjadest anda nii väiksema kui suurema kulu!
vaatan et sinuga annaks päris pikalt vaielda nendel teemadel :mrgreen: siiski ei saa aru miks vaja nokkida on ? esimese posti mis tegin tahtsin teha lühidalt ja kokkuvõtlikult, mis ma seal kirjutasin oli suht ebamäärane, aga ei midagi hullu, nii et ei ole vaja sealt otsida väiteid, mida seal ei eksisteeri ja siis neid vaidlustama hakata. ei viitsi tõesti siin rohkem vaielda, sest läheb väga läbuks kätte.....
e36 coupe in progress.....
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas fiziks »

et sina kirjutasid väga üldist ja ebamäärast juttu ja eriti nagu ei mõelnud, mida sa üldse kirja panid...aga minu jutt on nokkimine kui juhtisin tähelepanu mõnedele asjadele, millega sa mööda panid? noojah, kuidas arvad...aga ära muretse, ma rohkem ei noki ka :)

aga statistikaks siis niipalju, et endal võtab 3.5 liitrine vana M30 mootor linnas keskmiselt 12-13 liitrit. Seda väga lühikeste otsadega, alla 5km tükk ning mõõduka ummikus passimisega. väga hull ei olegi. maantee jääb kuskil sinna 8-9 kanti, olenevalt sellest kui kiiresti sõita.
varsti saab võrdluseks näha, palju võtab samadel otstel 1.6 liitrine kolmene :lol:
Kasutaja avatar
darklight
Huviline
Postitusi: 1427
Liitunud: 08.07.2007 23:27 55

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas darklight »

fiziks kirjutas:
aga statistikaks siis niipalju, et endal võtab 3.5 liitrine vana M30 mootor linnas keskmiselt 12-13 liitrit. Seda väga lühikeste otsadega, alla 5km tükk ning mõõduka ummikus passimisega. väga hull ei olegi. maantee jääb kuskil sinna 8-9 kanti
suht 9 ja 13 on küll need numbrid jah mul ka, huvitav miks ametlik kulu linnas ca 16 antud oli :roll:
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas fiziks »

ehk sellepärast, et bmw pole arvestanud nii kerge jalaga tüüpe sõitma sellise mootoriga autoga? ei tea, lihtsalt üks pakkumine :) ütleme nii, et ega seda keskmist 16 peale poleks ka mingi probleem saada kindlasti ja kõik muidugi oleneb lõpuks ikka sellest kui suure osa aja nö. sõidust passid ummikus, kui järsult kiirendad, kui tihedalt on foore jne. ehk siis linnasõidu definitsioon võib olla hirmus erinev!

üks variant on veel see, et äkki ametlik kulu on võetud arvestusega kont koguaeg sees ja toodab külma?
Kasutaja avatar
kenwood1
Huviline
Postitusi: 3198
Liitunud: 18.04.2007 22:39 19
Asukoht: Keila / Helsinki

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas kenwood1 »

jah kui nii v6tta siis suvel r2meda kuumaga kui cllima kylma tootis ja Helsinki liikluses (ainult punased foorituled enamasti) oli keskmine kulu 19 ratastega 17-18L sajale enda 735ila-ga.....samas kui keilas ja mustam2el liigeldes oli keskmine 13,5-14 :roll:
e34 525i 88a - e34 525i touring 1995a - e34 540ia 1993 - e34 525TDSa Touring 1995.10 - e32 735ila 1991.1 - e38 740ia 1997a - e38 750ia 1999.12 - e61 530d 2004.6 - e53 X5 3,0d 2002a
turbobemm
Huviline
Postitusi: 129
Liitunud: 16.02.2010 19:53 36

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas turbobemm »

Auto 735 e32 bents pluss gaas ja sõidan ainult gaasiga.Keskmine on 15l gaasi sajale ja ei ole rahulik sõitja.Ei tea kas oli sobilik postitus aga jutt oli kütuse kulust :D
Kristo_K
Huviline
Postitusi: 252
Liitunud: 30.03.2005 19:24 05
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Kristo_K »

E39 530d '02, 142kw, automaat, sedaan, läbisõit 260 000 km

65L ja 767km
45% maantee, 55% linn - arvutuslik kulu 8.5L/100km, kompuuter näitas 8.6
Üldiselt arvestan linnas suvel kuni 10, talvel kuni 12. Maantee jääb nii suvel kui talvel 6-7 kanti.

Linnas enamasti lühikesed otsad (ca. 8km) ning Webasto ei tööta.
Suhteliselt rahulik sõidumaneer.
Naastrehvid 205/60 R16.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas fiziks »

krt, ma teen siis linnas sisuliselt nagu ainult auto käivitamist oma 2-2.5km otsadega kui mõni ütleb, et 8km on ka lühike ots :lol: kuigi, eks ta nii kipub olema tõesti...temperatuurinäidiku nõel keskele ei jõua siin talviste ilmadega
Kasutaja avatar
taff911
Huviline
Postitusi: 958
Liitunud: 13.12.2005 18:42 09
Peamine sõiduk: BMW 520i e39 110kw
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas taff911 »

fiziks kirjutas:krt, ma teen siis linnas sisuliselt nagu ainult auto käivitamist oma 2-2.5km otsadega kui mõni ütleb, et 8km on ka lühike ots :lol: kuigi, eks ta nii kipub olema tõesti...temperatuurinäidiku nõel keskele ei jõua siin talviste ilmadega
Sama siin, kütusekulu on ka vastav, mul e39 520i 96a manuaal, nende enamasti lühikeste ja külmade otsadega on kulu umbes 12L/100km.
Kasutaja avatar
Heavy
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 08.09.2010 15:57 30
Asukoht: Haapsalu/Tartu

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Heavy »

No mul 318tds'iga tuleb ka 9-10 litti ainult linnas.
Arvestades seda, et otsad on 1-2km pikad ja mootor pmst soojaks korralikult ei lähegi, a kus sa Haapsalus ikka pikemalt sõidad :D
318tds->V70
Kasutaja avatar
Ultron
Huviline
Postitusi: 2733
Liitunud: 22.01.2008 14:02 39
Asukoht: Lennuväljad

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Ultron »

fiziks kirjutas:...ratta suurus iseenesest ei mõjuta praktiliselt üldse näiteks tuuletakistust ...
4x225 vs 2x245+2x275 laiusega rehvide vahe peaks tuuletakistuse tegurile lisama +0,03...0,04 mis tähendab +0,2l 100km kohta suuremat kütusekulu maanteel ja minu autol teoreetiliselt -9 km/h tippkiiruse vahet ainult õhutakistuse pealt. Vahe on seega tuntav. Kui ratas peaks koopast veel välja tulema või on liiga pisikese diameetriga et rattakoobas jääb täitmata on efekt veel suurem.
11,09@1/4mile, 300km/h@1mile- e39 540i
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas fiziks »

see oli jah minu viga, et ei täpsustanud korralikult...aga pidasin silmas tegelikult ratta suuruse all ratta läbimõõtu, või siis kõrgust. rehvi laius on jah hoopis teine teema, nii veere kui tuuletakistus suurenevad.

mida ma mõtlesin on see, et suurema läbimõõduga ratas iseenesest ei suurenda kütusekulu, kuna tuuletakistust see praktliselt kuidagi ei mõjuta ning ka veeretakistus muutub reaalselt niivõrd vähe (kontaktpind teega on teoreetiliselt siiski minimaalselt suurem).
Kasutaja avatar
Spectral
Huviline
Postitusi: 302
Liitunud: 21.05.2010 22:22 41
Kontakt:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Spectral »

ei hakka eraldi teemat tegema, lugu selline et sai hiljuti ostetud esimene bmw endale. Autoks nimelt BMW 318i 2002 facelift . mootor 2.0 N42, sedaan. Ja küsimus siis küttekulu kohta, nimelt sööb see õgard mul linnas umbes 16 l/100 peale. On see tõesti talvega normaalne ? Lisaks sellele olen tohutult kerge jalaga. Raskust ei ole üldse peal ega vms, jah on tegu automaat kastiga. aga kas tõesti 16l sajale talvel?! Elan Tartus, maanteel muidu võtab 6-7l ilusti. :roll:
Molotov51
Huviline
Postitusi: 462
Liitunud: 22.04.2006 19:19 28
Asukoht: Jõgeva

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Molotov51 »

Kuno_T kirjutas:Ole kena, viita mõnele sellisele "kalibreerimisjuhendile", mis ka kannaksid BMW tehase logo.
-run engine to operating temperature.
During test drive have the car coast three times from speeds above 5,000 RPM to the idling range in transmission range 1 (approx. 10 seconds).

-Have engine run at idle speed in transmission range P or N at least 5 minutes.

These measures serve immediate and precise synchronisation of both banks of cylinders in all operating conditions

See on M70 mootori oma, kus on põhiline mõlemad mootoripooled ära sünkroniseerida ja nendel mootoritel annab see eriti rängalt tunda. BMW logo pole mul siia juurde kirjutatud, kuid kes tahab see proovib. See kehtib nii moodulite vahetusel, kui ka akuklemmi maas hoidmisel pikemalt samamoodi. Pealekõige tehakse uus ajutine kütte "map" peale klemmi maas olekut jms.
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Ander »

316 E36 kupee M43 mootoriga saab talvel hakkama 10-11L keskmiselt :cool: Ei taha mõelda mis siis 740 veel võtab :mrgreen: Auto soojendamine,raske jalg ja Tallinna kesklinn aitavad ka muidugi sellele numbrile kaasa.Niipalju siis väikese mootori ökonoomsusest.Suvel aga naine sai sama autoga keskmise sinna 7-8L vahele ja seda 235/45R17 ratastega.
E70 4.8i /// E93 335i
nokkel
Huviline
Postitusi: 238
Liitunud: 17.10.2004 20:12 41
Asukoht: Tartu

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas nokkel »

740i 4,4 kell näitab 11,4, nullisin viimati paar kuud tagasi. Olgu öeldud, et jah linna vahel eriti palju ei liikle, rohkem maanteel. Aga jah, olnud abikaasal ka kunagi 1,8 mootoriga võrr, võtab ikkagi suht palju kütet ja minekut ei ole ollagi :cry:
PS. Manuaalkastiga
Viimati muutis nokkel, 04.01.2011 12:32 04, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
taff911
Huviline
Postitusi: 958
Liitunud: 13.12.2005 18:42 09
Peamine sõiduk: BMW 520i e39 110kw
Asukoht: Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas taff911 »

e39 2.0 110kw manuaal pole mingi probleem lumistel Tallinna tänavatel saada normaalse sõiduga kuluks 15 l/100km peale.
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Danil523 »

nokkel kirjutas:740i 4,4 kell näitab 11,4, nullisin viimati paar kuud tagasi. Olgu öeldud, et jah linna vahel eriti palju ei liikle, rohkem maanteel. Aga jah, olnud abikaasal ka kunagi 1,8 mootoriga võrr, võtab ikkagi suht palju kütet ja minekut ei ole ollagi :cry:
E39 525tds ning hetkel ees 11,2l... suht ammu nullitud. Linnas liigun põhiliselt. keskimine kiirus on 27,5km.
Kasutaja avatar
Heavy
Huviline
Postitusi: 184
Liitunud: 08.09.2010 15:57 30
Asukoht: Haapsalu/Tartu

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitus Postitas Heavy »

Enda tds'il siis läks kütusetuluke põlema, 52l valasin sisse ja sõitnud olen 720km. Küll piisavalt maanteed, aga ka Haapsalu linna, kus ongi ainult kiirendus-pidurdus. Teeb umbes 7.2(2) keskmiseks. Arvestades ka seda, et kõrgsurvapumba tihendite vahelt tuleb päris korralikult diislit : :) , uuel aastal tahaks tihendid ära vahetada.
318tds->V70
Vasta