24. leht 40-st

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.10.2013 12:19 29
Postitas Ma®tin
Ajut1 kirjutas:autoks 535d ja kompuutri järgi 6,7l/100,50%linn ja 50% maantee,ja võtab reaalselt nii,pole liialdatud.
Pre-Lci või Lci?
Pane järgmise paagitäie alguses keskmine kiirus ka nulli ja too see siis siin välja, praegu tundub suht uskumatu.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.10.2013 13:33 41
Postitas Ajut1
Vb loll küsimus aga mida tähendab Pre-Lci või Lci?
Järgmine kord panen kõik nulli ja vaatan siis kuigi sõidetud kilometraasi järgi tundub ka see kõik tõene,endale tundub ka et kuidagi vähe kui kuuled palju teistel tarbivad.
Autol all245/40/r18.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.10.2013 14:23 48
Postitas Ma®tin
Lci on facelifti tänapäevasem nimetus. Ehk siis kas kuni 2007 ja 200kw või 2007 edasi ja 210kw.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.10.2013 14:50 44
Postitas Ajut1
Mul kuni 2007,200kw.Ja oli ikka loll küsimus küll minu poot.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.10.2013 08:56 36
Postitas Kert11
Kuhupoole need rattad mõjutavad, mida suurem toll seda suurem kütusekulu või vastupidi?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.10.2013 09:55 12
Postitas Tauri_J
Mida suurem velg seda raskem ratas... ja loomulikult raskema rattaga suurem kulu

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.10.2013 10:58 52
Postitas Kert11
Aga kuidas on lood läbitud meetrite arvestamisega - kuidas auto vahet teeb, et all on 16"" vs 18"" (suure ratta puhul teeb velg ju vähem tiire vs väikse ratta puhul juhul kui auto liigub samal kiirusel näiteks GPS järgi?

Kas suure ratta puhul hakkab spidokas sel juhul natuke vähem kiirust ja km näitama ja selle tulemusena kuna mootor kulutab ikka sama palju kütust arvutab keskmiseks kuluks suurema numbri?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.10.2013 11:06 47
Postitas Ma®tin
Mis jutt???
Suuremale veljele paned ju madalama rehvi ja diameeter jääb samaks või siis erineb 0,midagi % :roll:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.10.2013 11:24 52
Postitas arnis
Kui panna selliseid rehvi/velje kombinatsioone nagu tehas soovitab, siis ei ole erilist
viga, mis kalkulatsioone võssa ajaks. Kui aga panna natuke oma maitse järgi,
tekib sinna tõesti mõneprotsendilised vead, mida saab korrigeerida juhtmega.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.10.2013 11:51 23
Postitas Kert11
jah, kui ratta diameeter ei muutu, polegi probleemi.

Leidsin mingi kodulehe kus saab vastavalt rehvi mõõdule spidoka valetamise välja arvutada http://spidoweeb.planet.ee/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.11.2013 22:06 26
Postitas MardoV
Kui palju võtab e46 2.2 125kw kütust reaalselt linnas?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.11.2013 23:29 32
Postitas arnis
Oleneb, kui pikalt iga kord sõita. Kui mõni kilomeeter, siis ikka üle kümne.
Kui sõidud lähevad linnas pikemaks, võiks alla 10 natuke olla.
Automaatkast võtab märgatavalt rohkem kui manuaal.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.11.2013 00:08 54
Postitas kevyn
E60 530d 771km kulu 8.4l/100km. Kompu näitas 7.1. Kokku läks kütet siis 65 l

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.11.2013 12:19 57
Postitas arnis
kevyn kirjutas:E60 530d 771km kulu 8.4l/100km. Kompu näitas 7.1. Kokku läks kütet siis 65 l
Kui palju sa seisva sõidukiga mootorit tiksutasid kohapeal? Umbes, tundides.
Kas sul on automaatkast?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.11.2013 14:22 51
Postitas kevyn
Automaat jah, kohapeal tiksumist oli kõige rohkem vist sadamas ja laeva peal kokku üle 3 tunni

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 07.11.2013 01:24 46
Postitas arnis
See teeb juba vähemalt .4l vähem. Kui lisanduvad veel paar tundi ummikus seismist, siis veel .4l vähem.
Kuigi, kuidagi päris suur on see erinevus :?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.11.2013 14:20 25
Postitas mcqueen
Hetkel arvutuste põhjal on siis minul seis järgmine.
E34 2.0 110kW ja automaat kastiga.
Keskmiselt kuskil 10l sajale.
Ma ei tea, iseenesest nagu vähe ei ole, aga saams on siiski kõige ökonoomsem auto mul hoovis. :lol:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.11.2013 16:28 15
Postitas jargo
Minu iseehitatud 328(e36) manuaali kolme viimase paagitäite kulud. 8,7 9,2 8,9
Linna eriti ei sõida.Enamasti Keila väikelinn ja maantee.
Ei kurda. :D ,kuigi tänapäeva autodega võistelda ei saa.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.01.2014 15:03 24
Postitas Kert11
"Kui palju sa seisva sõidukiga mootorit tiksutasid kohapeal? Umbes, tundides."


mul igatahes arvutab auto seismise tiksumise ka kütusekulu hulka. Kui seisan ummikus, siis keskmine kütusekulu suureneb, kuigi auto ei liigu paigast (ja keskmine kiirus langeb). Seega 3 või mis iganes tundi seismist töötava mootoriga peaks olema compu näidu sisse juba arvutatud.

Katsetage, nullige näidud ära ja minge umikusse sõitma.

Kui näitu pole pool aastat vms nullitud, siis ummikus tiksumine ei mõjuta seda silmaga nähtavalt, kuna näit arvutatakse ju alates viimasest nullimisest keskmine ehk siis kilomeetreid tuleb kumulatiivselt juurde ja iga järgnev km on protsentuaalselt väiksema osakaaluga kui eelnev sõit ja mõjutab üha vähem keskmist näitu (ehk siis näiteks kui peale näidu nullimist on kokku 2km sõidetud siis viimane kilomeeter mõjutab näitu 50% ulatuses aga kui kokku oli 1000km sõidetud siis viimane km mõjutab kogunäitu vaid 0,1% ulatuses ehk eriti ei mõjutagi)

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 06.01.2014 07:53 35
Postitas jargo
Kert11 kirjutas:"Kui palju sa seisva sõidukiga mootorit tiksutasid kohapeal? Umbes, tundides."
Mina üldiselt autot kaua ei soojenda ja ka ummikutes kaua ei seisa(ehk,ei roni linna kui ummikud).Kompuutri arvutustega ei ole ka minu puhul mingit sogamist,kuna arvutan numbreid ikka paagi kaupa ja kalkulaatoriga.

Kuna talvine temp väljas,siis viimane paagitäis oli mul juba 10,6l 100-le

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.02.2014 20:46 06
Postitas jass161
Autoks e46 320d 110kw automaat. Pole temaga alla 10l 100km eriti saanudki. Termostaadid vahetasin ka ära, soojaks läheb ilusti. Pidurid peale ei jää, sillad korras. Diagnostika ka mingeid vigu ei näitanud va õlitaseme andur. Kohapeal käib hommikul mingi 5-10 min ja siis 8km sõitu. Eks lühikesed otsad ka ja mootor ei saavuta piisavalt töö temperatuuri.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.02.2014 21:16 38
Postitas arnis
jass161 kirjutas:Autoks e46 320d 110kw automaat. Pole temaga alla 10l 100km eriti saanudki. Termostaadid vahetasin ka ära, soojaks läheb ilusti. Pidurid peale ei jää, sillad korras. Diagnostika ka mingeid vigu ei näitanud va õlitaseme andur. Kohapeal käib hommikul mingi 5-10 min ja siis 8km sõitu. Eks lühikesed otsad ka ja mootor ei saavuta piisavalt töö temperatuuri.
Ise oled süüdi.
Lülita auto sisse ja alusta sõitu esimese 20 sekundi jooksul. Soovitatav piirduda 2500 pöördega
kuniks mootor pole sinise alani jõudnud, kui on sinisel, võib 3000ni minna vabalt.
Kuna 8km on tõsiselt lühike sõit, siis kaalu kliimaventilaatori pöörete piiramist 2-4 pulgani.

Rehvide miinimum on 2 bari, taga veidi rohkem.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.02.2014 21:20 25
Postitas Raemees
Jah arnis, õiged tähelepanekud.
Salongivent max 2 aste.
Radikas eest kinni, pane mingi papp ette.

Ega seal muud ei olegi teha.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.02.2014 21:29 46
Postitas arnis
Kusjuures on küll veel mida teha.
KUI elektriline küttekeha töötab, siis see koormab hirmsasti
generaatorit ja seetõttu kasvab ka küttekulu. Selleks, et see
ei töötaks, peab kas kliima välja lülitama (klaasid võivad uduseks
minna) või tellida minimaalne temperatuur, 16 kraadi seega.
Külm võib olla jah, kuid 1) istmesoojendus 2) 5km on külm nkn
(v.a. see tore mõte kulutada kütust 0km/h kiirusega sõites).

Kuna õues juba positiivsed kraadid, siis ENAM ei ole väga
mõtet radikat kinni panna. Viskosiduri eemaldamine jah
(teatud mudelitel), kuid radika katmine 8km puhul ei anna tolku.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.02.2014 21:41 12
Postitas arnis
Seda võib öelda mõne 3+ liitrisega sõitjale. Kuid väikseima mootori omanikule
ei saa öelda "ära koonerda". Ta valis väiksema mootori ja saab halbu tulemusi.
Kui tahab tulemust parandada, võib ka segaseks minna ja rehvidesse 3.0 pumbata.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.02.2014 21:58 22
Postitas Raemees
Diisel peaks jõudma ju küll genekat vedada :mrgreen:
Küsisin praegu, palju võtab E46 universaal 2,0d 85kw man. ja öeldi ka, et ca 600km tuleb paagiga, suurte külmadega ja linnas... ainult linnasõit siis.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.02.2014 22:00 35
Postitas arnis
Just. BMW i3 puhul ei pea olema ei kütusekulu, ega ei ole võimalik ka see, et plastmass roostetab.
Küll aga võib ikka kaevuluuki sõita ja esiklaasile telliskivi saada.


Keegi ei kahtle, et genekat ei saa vedata, kuid selle vedamine ei ole kaugeltki mitte tasuta.
Seda saab muideks suht lihtsalt ära mõõta, kui palju see kütusekulus maksma läheb,
vaja ainult test menu nr 4.1 näitusid.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 09.02.2014 22:22 21
Postitas jass161
Rohelise kaardi klubisse ei soovi :mrgreen: Kui kohe liikuma hakkasin ja yldse ei käinud, siis oli veel hullem keeris paagis. El. lisasoojendi on peetis nagunii ja ventika kiirus ongi 2-4. Soojaks läheb suht kähku, töö juurde jõuan on temp ca 80C (8km sõitu). Pappi toppimisel ei ole mõtet, ega bemm mingi vectra pole :D Sõbra 2,8 golf võtab ka samapalju kütet nagu minu bayerlane.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.02.2014 01:52 50
Postitas arnis
Ära tiksuta kohapeal. Kui panid auto käima, siis alusta ka sõitu.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.02.2014 18:39 12
Postitas karmo
E46 manual ei näe näiteks üldse ette auto soojendamist kohapeal kui temperatuur on kõrgem,kui -15,samas mina lasen ikkagi nii pool minutikest käia isegi soojema ilmaga,eks saksa insenerid ole nüüd kurjad mu peale :mrgreen:

Teemasse ka,kui suvekatega sai e34 525i 141kw manuaal paagitäie keskmiseks 8,9 parimal juhul,siis vallai naastudega on maanteel nii 8,5-9l sajale täitsa tavapärane,eks külm lisab ka oma osa ja ega need just kõige väiksema veeretakistusega rehvid ka pole.