25. leht 40-st

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 10.02.2014 20:09 04
Postitas jass161
Ja kohe süstida on hea mootorile, vaevalt :D Mingi pool tundi pole mõtet jah käia lasta. Paar minti ok minujaoks. Enda bayerlase tuleb juhe jälle külge kookida ja süveneda. Sest nüüd, kui ilmad soojemad pole see kütusekulu ikka langend. Silmaga ka näha, kuidas seier vajub valusalt :?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 11.02.2014 07:58 31
Postitas Kert11
Kas see elektriline küttekeha on kõikidel diisel bmw-del (st ka e60) ?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 11.02.2014 12:12 14
Postitas arnis
Viiekatel oli tavaliselt ikka webasto.
Ka kolmekatel oli võimalik tellida elektrika asemel webasto lisavarustusena.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 13.02.2014 10:18 23
Postitas smi
jass161 kirjutas:Autoks e46 320d 110kw automaat. Pole temaga alla 10l 100km eriti saanudki. Termostaadid vahetasin ka ära, soojaks läheb ilusti. Pidurid peale ei jää, sillad korras. Diagnostika ka mingeid vigu ei näitanud va õlitaseme andur. Kohapeal käib hommikul mingi 5-10 min ja siis 8km sõitu. Eks lühikesed otsad ka ja mootor ei saavuta piisavalt töö temperatuuri.
Sama auto. Viimase täispaagi meetodi kulu sain 9,6 l/sajale. Kõik külm käivitused, ca 20km (30min) otsad . Ilm oli talvine Tallinn

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 13.02.2014 12:47 15
Postitas jass161
Ei saa aru jah, miks ta nii palju võta. Eelmine omanik väitis, et tema sai paagitäiega 1000km. Mina saan kuskil 600km. Sellise küttekulu juures võiks juba 2.5 bensuka osta, teeb ka sama välja ja remont ka soodsam. Kuigi sõbra 320D 100kw võttis külmadega kuskil 6,5 ja tal on manuaal. Samamoodi lühikesed otsad. Närvi ajab juba see jama :evil:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 13.02.2014 13:18 19
Postitas Jokker
Enamus ajast maanteel pikemaid otsi pannes täitsa võimalik 1000km ära panna. Vanematel autodel see automaat võtabki ju palju seda enam kui vahemaad on lühikesed ja sõit toimub peamiselt linnas.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 13.02.2014 14:06 30
Postitas Tauri_J
mul enamus maanteed ja 1300 ei ole probleem

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 13.02.2014 15:59 10
Postitas sigaelmar
smi kirjutas:
jass161 kirjutas:Autoks e46 320d 110kw automaat. Pole temaga alla 10l 100km eriti saanudki. Termostaadid vahetasin ka ära, soojaks läheb ilusti. Pidurid peale ei jää, sillad korras. Diagnostika ka mingeid vigu ei näitanud va õlitaseme andur. Kohapeal käib hommikul mingi 5-10 min ja siis 8km sõitu. Eks lühikesed otsad ka ja mootor ei saavuta piisavalt töö temperatuuri.
Sama auto. Viimase täispaagi meetodi kulu sain 9,6 l/sajale. Kõik külm käivitused, ca 20km (30min) otsad . Ilm oli talvine Tallinn
Eks siin see automaatkast on kurjast. Väike mootor koos automaatkastiga pole kunagi ökonoomne.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 13.02.2014 16:07 09
Postitas arnis
Täpselt nii. Alles hiljuti muutusid kastid piisavalt targaks.
E46 ajal olid need ikka üsna kütust-laristavad.
Muidugi on võimalik ka nende kastidega säästlikult sõita, aga
sõidustiil ei oleks BMW-le omane ja ei soovita vaenlaselegi.

Maanteel automaadil-manuaalil mingeid vahesid ei ole, kuna
maanteel praktiliselt ei vahetata käiku.
Linnas automaat jeelijeeli lubab vabakäigusõitu, manuaalil
pole see isegi küsimus. Automaat kulutab linnas mitte liikudes
~2x rohkem kütust (kui D on sees). Manuaalil ei ole käik sees.

Ärge nüüd hakake ainult igal ristmikul D-d välja kiskuma.

Igatahes, ise ostsite 2L automaadi. Viiekal näiteks üldse ei
pakkunudki tehas 2L automaati (E39 puhul), arvake ära miks.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 13.02.2014 19:04 29
Postitas sigaelmar
arnis kirjutas:Täpselt nii. Alles hiljuti muutusid kastid piisavalt targaks.
E46 ajal olid need ikka üsna kütust-laristavad.
Muidugi on võimalik ka nende kastidega säästlikult sõita, aga
sõidustiil ei oleks BMW-le omane ja ei soovita vaenlaselegi.

Maanteel automaadil-manuaalil mingeid vahesid ei ole, kuna
maanteel praktiliselt ei vahetata käiku.
Linnas automaat jeelijeeli lubab vabakäigusõitu, manuaalil
pole see isegi küsimus. Automaat kulutab linnas mitte liikudes
~2x rohkem kütust (kui D on sees). Manuaalil ei ole käik sees.

Ärge nüüd hakake ainult igal ristmikul D-d välja kiskuma.

Igatahes, ise ostsite 2L automaadi. Viiekal näiteks üldse ei
pakkunudki tehas 2L automaati (E39 puhul), arvake ära miks.
Tehaseandmete järgi võtab küll enamasti automaatkast maanteel manuaalist rohkem. Ma usun, et see on reaalselt ka nii.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 13.02.2014 22:46 19
Postitas arnis
Väga uutel autodel vahe on naeruväärne.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.02.2014 09:21 27
Postitas ooDDoo
Ühtlase gaasiga maanteel sõites on kindlasti küttekulu automaadiga madalam kuna pöörded tunduvalt madalamal kui 5k manuaaliga. Huvitv miks BMW e39 520d atm kasti ei pakkunud? Väänet ju samapalju kui 525tds-il seega sama kast oleks väga normaalselt toiminud.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.02.2014 09:47 57
Postitas MehisM
jass161 kirjutas:Ei saa aru jah, miks ta nii palju võta. Eelmine omanik väitis, et tema sai paagitäiega 1000km. Mina saan kuskil 600km. Sellise küttekulu juures võiks juba 2.5 bensuka osta, teeb ka sama välja ja remont ka soodsam. Kuigi sõbra 320D 100kw võttis külmadega kuskil 6,5 ja tal on manuaal. Samamoodi lühikesed otsad. Närvi ajab juba see jama :evil:
Vaheta oma termostaadid ära ja saad samuti rohkem sõita.
Eeldan et su auto mootori temperatuur ei jõuagi iial keskele.
Mu 320d sõitis ka paagitäiega ennem 600-650km ehk alaa 10l sajale kilomeetrile.
Peale termostaatide vahetust paagitäiega 800-850km. Ja valdava osa liiklen kylma mootoriga..

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.02.2014 14:57 33
Postitas sigaelmar
See termostaadijutt on vastus igale diisel-Bemmimehele, kes küttekulu üle kurdab :) Huvitav miks Bemm selle koha pealt nii tundlik on? Teiste automarkide omanikud kurdavad tuksis termostaadi puhul ainul et salong ei lähe soojaks.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.02.2014 15:04 12
Postitas smi
smi kirjutas:
jass161 kirjutas:Autoks e46 320d 110kw automaat. Pole temaga alla 10l 100km eriti saanudki. Termostaadid vahetasin ka ära, soojaks läheb ilusti. Pidurid peale ei jää, sillad korras. Diagnostika ka mingeid vigu ei näitanud va õlitaseme andur. Kohapeal käib hommikul mingi 5-10 min ja siis 8km sõitu. Eks lühikesed otsad ka ja mootor ei saavuta piisavalt töö temperatuuri.
Sama auto. Viimase täispaagi meetodi kulu sain 9,6 l/sajale. Kõik külm käivitused, ca 20km (30min) otsad . Ilm oli talvine Tallinn
jass161 kirjutas:Ei saa aru jah, miks ta nii palju võta. Eelmine omanik väitis, et tema sai paagitäiega 1000km. Mina saan kuskil 600km. Sellise küttekulu juures võiks juba 2.5 bensuka osta, teeb ka sama välja ja remont ka soodsam. Kuigi sõbra 320D 100kw võttis külmadega kuskil 6,5 ja tal on manuaal. Samamoodi lühikesed otsad. Närvi ajab juba see jama :evil:

Minu 9,6l sajale on ikka nii maksimum mis see auto saab põletada kui veel olla saab. Sellise kulu sain ikka väga agresiivse sõiduga kui terve linn oli lumine ja asfalti paistis väga vähe. Lisaks oli stabiilselt -10 ilm.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.02.2014 15:06 09
Postitas arnis
1) neil on nii korras kui mitte korras termostaadi puhul suur küttekulu
2) nende mootorite aju ei tee mingeid küttekoguse parandusi temperatuuriga seoses
3) ega see väga nii ei ole, et teistel autodel küttekogused suuremaks ei lähe

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.02.2014 17:20 28
Postitas Tauri_J
sigaelmar kirjutas:See termostaadijutt on vastus igale diisel-Bemmimehele, kes küttekulu üle kurdab :) Huvitav miks Bemm selle koha pealt nii tundlik on? Teiste automarkide omanikud kurdavad tuksis termostaadi puhul ainul et salong ei lähe soojaks.
ei vasta tõele

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.02.2014 21:45 56
Postitas sass730iA
E46 2002 TA 330d 135 kw M57N
talvel linnas lühikesed otsad 13,6 l/100 km - bc järgi, ca 2000 km/kuu
225 45 R17 naelrehv

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.02.2014 22:39 32
Postitas jass161
MehisM kirjutas:
jass161 kirjutas:Ei saa aru jah, miks ta nii palju võta. Eelmine omanik väitis, et tema sai paagitäiega 1000km. Mina saan kuskil 600km. Sellise küttekulu juures võiks juba 2.5 bensuka osta, teeb ka sama välja ja remont ka soodsam. Kuigi sõbra 320D 100kw võttis külmadega kuskil 6,5 ja tal on manuaal. Samamoodi lühikesed otsad. Närvi ajab juba see jama :evil:
Vaheta oma termostaadid ära ja saad samuti rohkem sõita.
Eeldan et su auto mootori temperatuur ei jõuagi iial keskele.
Mu 320d sõitis ka paagitäiega ennem 600-650km ehk alaa 10l sajale kilomeetrile.
Peale termostaatide vahetust paagitäiega 800-850km. Ja valdava osa liiklen kylma mootoriga..
Termostaadi juttu pole mõtet ajada. Need ma vahetasin ammu ära ja keskele jõudmine ei tähenda mootori töö tempi ju. Aga keskel ta on ja temp on 87-88 C.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.02.2014 22:43 51
Postitas jass161
sigaelmar kirjutas:See termostaadijutt on vastus igale diisel-Bemmimehele, kes küttekulu üle kurdab :) Huvitav miks Bemm selle koha pealt nii tundlik on? Teiste automarkide omanikud kurdavad tuksis termostaadi puhul ainul et salong ei lähe soojaks.
Sugulase 1.9tdi audi hakkas 6l 100km asemel 12l 100km võtma, kui termostaat läbi oli. Niiet pole ainult bemmi mure

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 16.02.2014 23:20 19
Postitas smi
smi kirjutas:
smi kirjutas:
jass161 kirjutas:Autoks e46 320d 110kw automaat. Pole temaga alla 10l 100km eriti saanudki.
Sama auto. Viimase täispaagi meetodi kulu sain 9,6 l/sajale. Kõik külm käivitused, ca 20km (30min) otsad . Ilm oli talvine Tallinn
jass161 kirjutas:Ei saa aru jah, miks ta nii palju võta. ... Kuigi sõbra 320D 100kw võttis külmadega kuskil 6,5 ja tal on manuaal. Samamoodi lühikesed otsad. Närvi ajab juba see jama :evil:
Minu 9,6l sajale on ikka nii maksimum mis see auto saab põletada kui veel olla saab. Sellise kulu sain ikka väga agresiivse sõiduga kui terve linn oli lumine ja asfalti paistis väga vähe. Lisaks oli stabiilselt -10 ilm.
Uued katsed. Viimase 2 nädala linna sõit. Niiske asfalt, ilm üle nulli ja sõidustiili selline, et jalgu ei jää - 8,5l /sajale.
Lisaks 100% puhas maantee sõit Tallinn - Rakvere ja tagasi GPSi järgi kiirusega 100km/h, kuiv ilm ja +3C - reaalne kulu 6,5l/sajale. Suverehvide ja veits väiksema kiirusega tundub ka tehase lubatud 5,5 l/sajale täitsa tehtav.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.02.2014 02:34 46
Postitas arnis
6,5 on ikka veel palju. Kuigi 100ga sõites teed 40-70 möödasõitu.
Kontrolli rehvirõhkusid.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.02.2014 15:53 17
Postitas janarp
e36 318i 85kw 95a sedaan

kompu järgi: 7.3L/100KM
kalkulaatoriga (56 liitrit ja 782km): 7.16L/100km
keskmine kiirus: 56.6km/h

umbes 80% sõidust moodustab tsükkel:
külmkäivitus + 35km sõitu maanteel

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.02.2014 17:56 11
Postitas arnis
janarp kirjutas:e36 318i 85kw 95a sedaan

kompu järgi: 7.3L/100KM
kalkulaatoriga (56 liitrit ja 782km): 7.16L/100km
keskmine kiirus: 56.6km/h

umbes 80% sõidust moodustab tsükkel:
külmkäivitus + 35km sõitu maanteel
Vot sellist statistikat tahtsin vahepeal näha :)
Kas termostaat on muidu korras? Ja kui laiad rehvid ja milline rehvirõhk?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.02.2014 18:55 14
Postitas janarp
Termostaat sai suvel uus, miskine odav b osa.
seier jõuab keskele ja sooja puhub, täpsemalt infot pole vajanud ega oska ka öelda...

rattad 15"
185/65
rõhk 2.2

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.03.2014 23:14 06
Postitas StenV70
E34 tdsa 95% linn keskmine kulu 10,6(10-ndast jaanuarist jälgin).
Keskmine kiirus 22,midagi.
Kompuuter näitab 10,8.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 18.03.2014 15:37 54
Postitas sass730iA
sass730iA kirjutas:E46 2002 Automaat Touring 330d 135 kw M57N DSC
talvel linnas lühikesed otsad 13,6 l/100 km - bc järgi, 2000 km/kuu
225 45 R17 naelrehv
E39 530d 2000 142 kW M57 Manual Touring ASC
keskmine 5,6 l/100 km ringis vaheldumisi maantee-linn, 3000 km/kuu
235 45 R17 m+s

E39 530d 2001 142 kW M57 Automaat Touring DSC
keskmine 9 l/100 km ringis vaheldumisi maantee-linn, 3000 km/kuu
225 55 R16 m+s

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.03.2014 15:18 59
Postitas janarp
sass730iA kirjutas: E39 530d 2000 142 kW M57 Manual Touring ASC
keskmine 5,6 l/100 km ringis vaheldumisi maantee-linn, 3000 km/kuu
235 45 R17 m+s

E39 530d 2001 142 kW M57 Automaat Touring DSC
keskmine 9 l/100 km ringis vaheldumisi maantee-linn, 3000 km/kuu
225 55 R16 m+s
kuidas mõõtsid?
3,5 liitrit automaadi ja manuali vahel on päris röögatu kogus ju...
või sõidustiil oli niivõrd erinev?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.03.2014 15:23 58
Postitas sigaelmar
Automaat võtab rohkem küll aga see vahe on kuidagi eriliselt suur.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.03.2014 15:57 03
Postitas arnis
Külmast peast võtabki kõvasti rohkem (rohkem kui +1L).
Kui sõita manuaaliga sportlikult, kütusekulu lisa 3L diisliga
on tõsiselt minimaalne. Automaadiga on aga vastupidi:
sportlikumalt sõites madalatel kiirustel on täielik katastroof.