26. leht 40-st

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.03.2014 19:24 04
Postitas janarp
arnis kirjutas:Külmast peast võtabki kõvasti rohkem (rohkem kui +1L).
Kui sõita manuaaliga sportlikult, kütusekulu lisa 3L diisliga
on tõsiselt minimaalne. Automaadiga on aga vastupidi:
sportlikumalt sõites madalatel kiirustel on täielik katastroof.
Mõistan su juttu, kui sõita 100km sinu toodud erinevuste põhjal ja võrrelda küttekulu tulemusi,
aga kui keskmine näit erineb sedavõrd 3000km kohta (pool on maantee) ja ainus vahe on kastis,
kaldun arvama, et siin on mõõteviga või mis iganes tegur, mida ei mainitud...

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.03.2014 17:02 04
Postitas sass730iA
janarp kirjutas:
sass730iA kirjutas: E39 530d 2000 142 kW M57 Manual Touring ASC
keskmine 5,6 l/100 km ringis vaheldumisi maantee-linn, 3000 km/kuu
235 45 R17 m+s

E39 530d 2001 142 kW M57 Automaat Touring DSC
keskmine 9 l/100 km ringis vaheldumisi maantee-linn, 3000 km/kuu
225 55 R16 m+s
kuidas mõõtsid?
3,5 liitrit automaadi ja manuali vahel on päris röögatu kogus ju...
või sõidustiil oli niivõrd erinev?
mõõdetud sõidupäevikute järgi
tarbitud kütus ja sõidetud kilometrid

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 28.03.2014 22:59 10
Postitas tavka0007
Küsiks, et kui palju BMW e36 318i 85kw sõiduki omanikud omal 100% linnakuluks saanud on? Mul võtab auto praeguste ilmadega veidi üle 11l/100km peale. Sõidan nii 3-5km otsi. Kui rangelt üleüldse BMW kütusekulu tehaseandmed paika peavad? Tean paari inimest, kes sõidavad Jaapani autodega ning nende kütusekulu numbrid jäävad 9l kanti 100km kohta, mis on madalamad kui tehaseandmed. Tegemist on sama klassi masinatega, küll veidi uuemad. Neilgi 100% linnasõit. See 11l/100km peale tundub mulle veidi paljuvõitu. Samas TÜV olid mootori heitgaasid ideaalsed ning olen üritanud ökosõitu ka teha.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 28.03.2014 23:07 48
Postitas jass161
Täiesti normaalne kulu ju 3km ja 100% linna kohta

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 29.03.2014 02:02 16
Postitas arnis
tavka0007 kirjutas:Küsiks, et kui palju BMW e36 318i 85kw sõiduki omanikud omal 100% linnakuluks saanud on? Mul võtab auto praeguste ilmadega veidi üle 11l/100km peale. Sõidan nii 3-5km otsi. Kui rangelt üleüldse BMW kütusekulu tehaseandmed paika peavad? Tean paari inimest, kes sõidavad Jaapani autodega ning nende kütusekulu numbrid jäävad 9l kanti 100km kohta, mis on madalamad kui tehaseandmed. Tegemist on sama klassi masinatega, küll veidi uuemad. Neilgi 100% linnasõit. See 11l/100km peale tundub mulle veidi paljuvõitu. Samas TÜV olid mootori heitgaasid ideaalsed ning olen üritanud ökosõitu ka teha.
Nii head tulemust saab tõesti ainult väga rahuliku jalaga.
Esiteks, Eestis ei ole linnasid (nii nagu sellest muu maailm aru saab).
Teiseks, külm mootor võtab rohkem.

Sina sõidad kogu aeg külma mootoriga praktiliselt.
3km otsasid oleks mõistlik tegelikult jalgrattaga teha ;)

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 29.03.2014 10:44 14
Postitas tavka0007
arnis kirjutas:
tavka0007 kirjutas:Küsiks, et kui palju BMW e36 318i 85kw sõiduki omanikud omal 100% linnakuluks saanud on? Mul võtab auto praeguste ilmadega veidi üle 11l/100km peale. Sõidan nii 3-5km otsi. Kui rangelt üleüldse BMW kütusekulu tehaseandmed paika peavad? Tean paari inimest, kes sõidavad Jaapani autodega ning nende kütusekulu numbrid jäävad 9l kanti 100km kohta, mis on madalamad kui tehaseandmed. Tegemist on sama klassi masinatega, küll veidi uuemad. Neilgi 100% linnasõit. See 11l/100km peale tundub mulle veidi paljuvõitu. Samas TÜV olid mootori heitgaasid ideaalsed ning olen üritanud ökosõitu ka teha.
Nii head tulemust saab tõesti ainult väga rahuliku jalaga.
Esiteks, Eestis ei ole linnasid (nii nagu sellest muu maailm aru saab).
Teiseks, külm mootor võtab rohkem.

Sina sõidad kogu aeg külma mootoriga praktiliselt.
3km otsasid oleks mõistlik tegelikult jalgrattaga teha ;)

Pigem see kütusekulu on seal ligi 12 aga kuna lühikesi otsi tuleb päevas üks jagu ning alati on hunnik asju ka vaja kaasa vedada, siis ratas ei tule kõne alla. Kord nädalas üritan ikkagi pikema otsa ka teha, et mootor ilusti soojaks sõita ning kondents õlist minema läheks ning aku samuti täis laeks. Tavaliselt teen nii 20km pikkuse ringi selleks.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 20.04.2014 15:44 40
Postitas Kert11
kas õli valik mõjutab kütusekulu? Näiteks kui on ettenähtud 5W30 kuid kasutada 5W40, siis on õli natuke paksem ja teoreetiliselt peaks mootor rohkem tööd tegema

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 20.04.2014 16:48 38
Postitas Tauri_J
teoreetiliselt jah, aga see on ilmselt väga väike või praktiliselt olematu vahe.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 21.04.2014 01:58 02
Postitas arnis
Nagu on õlil number enne W ja peale W on ka kütusekulu küsimus
kahe otsaga.
0W vs 10W ilmaga -25 kraadi on nagu öö ja päev. Küttekulu erinevus
on külma mootoriga märgatavalt erinev, mitukümmend protsenti.
Küll aga see teine ots 30 vs 40 on palju väiksema vahega, heal
juhul 0,2l/100km, arvatavasti 0,1l/100km isegi.
Kui mootor on korras siis 5w30 on kindlasti eelistatud 10w40 asemel.
Kui mootor on hõre siis 40 on eelistatud, suudab paremini silindris
kompressiooni hoida ja vähendab õlikulu :lol:

Lisaks võib arvestada, et vanal õlil hakkavad numbrid suurenema.
Seetõttu mõni märkab peale õlivahetust, et mootor töötab kuidagi
paremini, vaiksemini ja vb võtab gramm vähem ka kütust.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.05.2014 01:53 53
Postitas lexuc
bmw 750 ila e38 maanteel 10 kanti ,linnavahel sai ajaviiteks üks 10 km kiirendus tiir tehtud, läks 5l kütust ära.mingi 50 sajale siis ,iga käivitusega 0,5l :D

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.05.2014 08:54 34
Postitas karlhobe
Ei ole kindel, kas see link on siit juba läbi jooksnud või ei, aga ise seda juba mõnda aega kasutanud, kuna detailed performance (P) all ütleb ka oletatava reaalse kütusekulu erinevates oludes - kõikide minu autode puhul on see suhtkoht täppi pannud ka.

http://www.automobile-catalog.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 14.05.2014 09:25 05
Postitas arnis
E39 sedaan manuaal 3L diisli kohta ütleb:

extra-urban / city / highway / average combined
5.6-7.1 / 9.9-12.7 / 6.4-7.8 / 8.2
Ehk paagiga
extra-urban:980-1255 km
city:555-705 km
highway:895-1095 km
average combined:857 km
Võin öelda, et linnaväline kõige optimistlikum on siiski liiga vähe optimistlik.
Linnaväline sobib ideaalselt keskmise kulu jaoks.

Ei mingit eriti täpset infi antud saidil :(

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.05.2014 09:41 10
Postitas kloox
Mul 530 142kw aastast 01 kuut ja tomat ning 18 tuhhi keskmine on 8,3 kompu järgi.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.05.2014 10:28 09
Postitas arnis
18 tuhhi on üsna vähe disla kohta.
Kas igapäevased sõidud Valgast ei välju?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.05.2014 13:12 15
Postitas StenV70
Ma kujutasin seda ette umbes nii,et 18 000km jooksul pole kulu nullitud ja kompu näit on selline.
Kirjas polnud mis ajaga,kas aastaga või kümnega see 18k km,seega ei tasu järeldusi teha.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.05.2014 19:54 37
Postitas kloox
Näit sai nullitud 2 august 2013 aastal leedust tulles ja nädala sees tavaliselt külma motoga laps lasteaeda ja ise tööle ning õhtu tagurpidi.Nädalavahetustel ikka pikemad otsad vähe kah,viimane oli 1600 km vist.Et siis mõned kuud vähemkui aasta.Ja ega ei ole just kerge jalaga kah :cool: Viimasel ajal olen täheldanud,et pihusti ja õhukulumõõtja vajaksid vahetus.Rehv tehase ettenähtud 17 tolli.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 20.06.2014 11:30 31
Postitas toomik
arnis kirjutas:E39 sedaan manuaal 3L diisli kohta ütleb:

extra-urban / city / highway / average combined
5.6-7.1 / 9.9-12.7 / 6.4-7.8 / 8.2
Ehk paagiga
extra-urban:980-1255 km
city:555-705 km
highway:895-1095 km
average combined:857 km
Võin öelda, et linnaväline kõige optimistlikum on siiski liiga vähe optimistlik.
Linnaväline sobib ideaalselt keskmise kulu jaoks.

Ei mingit eriti täpset infi antud saidil :(
Mul on 2000 aasta 3.0d kuudiga ja manuaal, ning paagiga läbisõidud tulevad umbes täpselt nii, nagu eelpool mainitud. Ainult maantee 1100 - 1200, keskelt läbi 850 - 950.
Sõidan Tartus ja selle ümruses 50/50. Talvel on per paak umbes 100km vähem, sest soendan päris pikalt autot.
Arvuti näitab 6.7 paagi keskmist ja 7.3 minu käes olnud aja keskmist.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 20.06.2014 14:03 37
Postitas arnis
Soojendamine ei ole asi, mida peaks tegema.
Kui vähemalt ühe termostaadiga on probleem,
tekitab see kolosaalse probleemi.
Kui auto käivitub, siis alusta sõitu esimesel minutil.
Kui sul webasto ei tööta, siis on auto kui tervik katki.
Kui sul visko on katki, siis on auto kui tervik katki.

Kui sa touringuga 1200km maanteel ära sõidad, siis tundub,
et midagi väga tuksis ei ole.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 20.06.2014 23:24 16
Postitas toomik
arnis kirjutas:Soojendamine ei ole asi, mida peaks tegema.
Kui vähemalt ühe termostaadiga on probleem,
tekitab see kolosaalse probleemi.
Kui auto käivitub, siis alusta sõitu esimesel minutil.
Kui sul webasto ei tööta, siis on auto kui tervik katki.
Kui sul visko on katki, siis on auto kui tervik katki.

Kui sa touringuga 1200km maanteel ära sõidad, siis tundub,
et midagi väga tuksis ei ole.
Webasto töötab, visko töötab, termostaadid on korras, lihtsalt mul on võimalus autol natuke maja ees käia lasta, et tuba ilusti soe oleks. Kinaste mitte kaasastassimine kaalub minu silmis selle mõne euro tankimise juures tasa. Akna kratsimine jääb ka ära.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 21.06.2014 00:56 58
Postitas arnis
No sel juhul oleks järgmine samm veermik/rehvirõhk.

Vend läks täna oma 2000a E39 touring 530d automaadiga
Tallinnast Võrru, auto totaalselt ülekoormatud (pool tonni).
Rehvid ilusti 3.5 kanti ja poolel teel olles number oli 4,9.
Olen neid pardanumbreid korduvalt kontrollinud, M57 mootoril
ei pane nad rohkem kui 0,1 võrra mööda, M51-l aga küll.

Visko töötab tähendab et ta töötab õigel ajal või kogu aeg?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 26.06.2014 11:25 22
Postitas toomik
Ventilaator töötab siis, kui peab, mitte koguaeg.

Ma nullin oma kütusekulu esimest näitu tankides ja teine on olnud nullimata sellest ajast, kui ma auto ostsin. Tegelik kulu läbisõidu järgi on suhteliselt lähedal arvuti näidule (äkki mingi +/- 0.3l). Ma kujutan ette, et kui ma oma näidu maantee peal ära nulliks ja püsikaga 90km/h 5 käiguga sõidaks, siis saaks ka sinna 5 liitri kanti numbrid.
Rehvirõhk muidugi ei ole mul nii kõrge. Ma pole kunagi üritanud viimast kulu pealt võtta. See 6.5l/100km linn ja maantee pooleks on väga viisakas kulu 3 liitrise mootori kohta ma leian.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 26.06.2014 11:49 36
Postitas arnis
Tavalises olukorras 3.5 rehvides ei ole jah õige.
Põhimõtteliselt proovigi maanteel sõites nulli panna
ja sõida mõnikümmend kilomeetrit. Kui jääb 5 kanti,
on kõik õige, kui jääb 5,5 kanti, siis ei ole.
Lühikesed otsad kindla peale tõstavad kulu üle 6-e.

Kui kodu-töö-kodu otsad on näiteks 5km, kulub kütust
sõiduks umbes 325ml üks ots. Kui enne igat sõitu lasta
töristada 5 minutit, kulub umbes 108ml* veel töristamisele.
Sõidu keskmisele 6,5l/100km lisandub seismise, ja keskmine
sel juhul on 8,66l/100km.
Kui seda teha TERVE paagiga, siis tuleb töristamise tõttu
osta IGA paagiga 20 liitrit kütust rohkem. Vot selline matemaatika ;)

*aluseks diiselmootor, bensiinimootoril on peaaegu 2x suurem.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 27.06.2014 12:01 05
Postitas jargo
Vahepeal lisaks diislitele ka mõne bensuka kütusekulust.

Minu ümberehitatud e36 318(2,8) on peale viimast nullimist jäänud 9,3l peale sajale.
Teedeks klassikaline väikelinn+maantee.
viimasest nullimisest on mõõdas üle 15000km.
Maanteel püsikaga rekka tuules olen saanud kuluks isegi 7,2l/100le
olen rahul!

Mina ei soojenda autot üldse,kui põõrded alla kukuvad,siis juba sööstan :D

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 22.07.2014 22:14 49
Postitas sass730iA
täna sõidu ajal BC nupu vajutamas näitas 0,2 L/100 km peale, arvasin, et tundus, tegin uue ringi, oligi õige ))) pole varem sellist näidu näinud ))) nullides läks 5,6 L/100 km peale (PS kõik pikslid töötavad, ei olnud 10,2)

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 16.08.2014 13:48 57
Postitas Raemees
E90 320D 130kw -automaat kk.

Paagiga 58L Pikim ots Tallinn-Saaremaa-Tallinn, ülejäänud lihtsalt siia sinna :mrgreen: paagiga sai läbitud 1140km ja range näitas veel ca. 30km.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 16.08.2014 14:30 17
Postitas arnis
Kuno, ma ei saa s*ttagi aru. Nii venna kui sõbra 530d on mõlemad
BC ja paaki omavahel võrrelnud. No ei ole seal 5% erinevustki :roll:
Ja neil mõlemal on auto 350 000km + sõitnud ja mõlemal mõni pihusti
ei püsi alla 1,5.
Ei tahaks uskuda, et neil on mingid erakordselt heas seisukorras pillid,
millel on mingi tuumafüüsika kalibreerimine hiljuti tehtud.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 16.08.2014 19:09 56
Postitas arnis
Siiski mõttetu. Sa seletad asjadest, mis võiksid olla, aga siiski nad ei ole
tihedalt toimuvad. Ehk BC ei valeta "peaaegu alati" vaid valetab "harva"
teatud olukordades. +/-0,1-0,2 viga ei ole praktilises elus veana kirja pandav.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 16.08.2014 19:26 50
Postitas Silver88
No minul oma e39 530d manuaalil on OBC-st näit 1250 peale krutitud ja täiesti stock autol (pihustid on kõik võrdsed,enamvähem 1 juures) ja OBC näit on 0.2-0,3l/100km kõrgem reaalsest kulust. Mõtlen küll et kui nüüd masin ära chippida, siis võib selle OBC näidu vist küll ära unustada :D

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.08.2014 23:57 55
Postitas Tauri_J
siis on nende dislade ökonoomsus suur pettus
:lol:

eks igaüks saab seda kontrollida täispaagi meetodiga.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 18.08.2014 01:09 44
Postitas arnis
Tauri_J kirjutas:
siis on nende dislade ökonoomsus suur pettus
:lol:

eks igaüks saab seda kontrollida täispaagi meetodiga.
Tõsijutt. Mul GPS käivitub süütega (on alati sees sõidu ajal). Olen korduvalt
sõitnud enda paaki nulli. Aga mul oldschool mootor, ei mingeid CR pihusteid ka, 1200km vabalt.
Samas täispaak tõi mind eelmine aasta Azovi mere juurest 1400km kodule lähemale,
ilma et isegi kollane tuluke põlema oleks läinud (seega maksimum 65L kütust).
4,6L/100km kiirustel tihti üle 100km/h, pardaarvuti näitas 0,1 mööda, seda siis 530d pilliga.

Nii et jah, diislid on totaalne pettus. Elektriautod on ka saatanast :mrgreen:
Ja kogu kurja juur peitub selles, et rattad on vale mõõduga ja GPS valetab ja tanklad
tegelikult annavad rohkem kütust kui numbrid näitavad :mrgreen: