4. leht 4-st

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 06.11.2011 15:43 56
Postitas Riivo
Jahutusvedelik pole nüüd nii elukraam et seda peaks sama pingsalt valima nagu õli...peaasi et talvel hätta ei jää ehk siis kraadid olgu piisavad...ja nagu eelpool nimetati, roheline sobib, ja ka sinine, isegi segada võib neid omavahel...peaasi et punast ei topi, see on mõeldud uuematele autodele ennekõike ja peaks su masina plokile veidi halvasti mõjuma.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 06.11.2011 16:44 11
Postitas tramtram
oot, miks punane vanema auto mootoriplokile halavsti peaks mõjuma, kui see isegi uuematele plokkidele halba ei tee?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 06.11.2011 17:20 36
Postitas vahur_s
See punase jutt tundub linnalegendi moodi olema.
Sinisest, rohelisest ning punasest jahutusvedelikust!
Kasutage sellist jahutuvedeliku nagu tahate, aga pidage kinni vahetusvälbast ning ärge segage sinist/rohelist punasega (nn longlife).

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 06.11.2011 20:16 34
Postitas matadoooor1
kas ise saan jahutusvedeliku vahetamisega hakkama sellel autol?

eelmistel olen kõigil peaaegu ise ära vahetanud.
alt radika kraanist välja jahutusvedelik.
siis uut sisse nii palju kui mahub paisupaaki ja torusid mudides aina juurde valada.
seejärel mootor käivitada ja ajada nina kõrgemale kusagile ja valada nii palju juurde kui saab?
tuleb avada ka õhutamisniplid- kus ja mitu neid on?
kuidas kogu jahutusvedelik välja saada?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 08.11.2011 16:57 39
Postitas S1lv3r

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 10.11.2011 18:57 04
Postitas matadoooor1
matadoooor1 kirjutas:kas ise saan jahutusvedeliku vahetamisega hakkama sellel autol?

eelmistel olen kõigil peaaegu ise ära vahetanud.
alt radika kraanist välja jahutusvedelik.
siis uut sisse nii palju kui mahub paisupaaki ja torusid mudides aina juurde valada.
seejärel mootor käivitada ja ajada nina kõrgemale kusagile ja valada nii palju juurde kui saab?
tuleb avada ka õhutamisniplid- kus ja mitu neid on?
kuidas kogu jahutusvedelik välja saada?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 10.11.2011 20:56 38
Postitas Riivo

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 10.11.2011 21:54 14
Postitas matadoooor1
Seal pole juttu ei BMW 525d või BMW 530d mootoritest.
Neil samamoodi lastakse jahutusvedelik välja radika alt kraanist ja mootoribloki paremal küljel asuvast poldist?
Ja õhutusnipleid on 1 ainult seal termostaadi toru lähedal kohe ees?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 10.11.2011 23:20 48
Postitas Riivo
eks seal rohkem ole enda loogika mängus...lased kõigemadalamast punktist mis sul on...kui on kraan siis kraanist...kui on lõdvik madalamal siis lased sellest välja...omal peab ka pea töötama :mrgreen: ..õhutusnippel on alati nähtaval kohal...seda väga otsima ei pea või ei olegi seda üldse...viimasel juhul on mõnede meeste diisliõhutamise kogemused siin http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... p=14320486

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 11.11.2011 20:09 15
Postitas matadoooor1
Aitäh!!

Kes h2.ee lehelt asju tellinud?
Müüvadki siis ainult kvaliteetseid originaalosasid?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 11.11.2011 20:46 39
Postitas Henri.
A-varuosi müüvad (sama, mis UM) aga tarneajad võivad teinekord venida ja kliendile tagasiside andmine on teinekord puudulik. Kui juppidega kiire või rahaline võit koos postitasuga väga suur ei tule, siis ei tasuks sealt tellida.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 13.11.2011 08:31 26
Postitas matadoooor1
Mida rikkis EGR klapi termostaat veel põhjustab?
Kas ka tahmamist?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 13.11.2011 19:36 24
Postitas Kristo_K
EGR'i termostaat põhjustab mootori aeglasemat soojenemist ja töötemperatuurini tõusmist.
Indrek_M kirjutas:Ikka möllab või?
Diisli turbo on madalsurve- ja madalpöördeturbo, seisab sisuliselt kohe, kui mootor seisma jätta. Lisaks ei ole diisli heitgaasid nii kuumad kui bensiinimootori omad ehk ka turbo temperatuur ei tõuse nii kõrgele, et seal väga õli põletada. Ehk siis ei mölla see turbo seal midagi ja ei kao see õli selle ajaga kuhugi.
Ei tasu bensiinimootori turbo omadusi diiselmootori turbole üks-ühele kopeerida, tegemist erinevate lahendustega.
1. Diiselmootori heitgaasid on kõrgema temperatuuriga kui bensiinimootori omad!
2. Tänapäeva diiselmootorite turbosid, mis puhuvad üle 1 bar ülerõhku on vist natuke vale nimetada MADALsurve turbodeks? Näide VAG 1,9 TDI - 1,55-1,7 bar.
3. Ei tea täpselt diiselmootori turbo pöördeid aga suurusjärk jääb täiskoormusel ikka sinna paarisaja tuhande pöörde kanti, kas see on nüüd MADALpöördeturbo või mitte?

Turbodiisel mootoritega varustet autode manuaalides on reeglina märgitud, et pärast pikemat või suure koormusega sõitu lasta minut või paar kohapeal jahtuda. Soovitan soojalt teistelgi, kui ei taha enneaegselt turbost lahti saada.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 13.11.2011 22:28 05
Postitas ramman
Riivo kirjutas:Jahutusvedelik pole nüüd nii elukraam et seda peaks sama pingsalt valima nagu õli...peaasi et talvel hätta ei jää ehk siis kraadid olgu piisavad...ja nagu eelpool nimetati, roheline sobib, ja ka sinine, isegi segada võib neid omavahel...peaasi et punast ei topi, see on mõeldud uuematele autodele ennekõike ja peaks su masina plokile veidi halvasti mõjuma.
**** udud,
tehke endale selgeks, millist jahutusvedelikku teie autole on vaja ja AINULT seda kasutage. Kas glükooli või silikaadi baasil tehtut. Väga vale jutt on see, et punane on ainult uuematele autodele.
On osa tihendeid, plaste ja metallisulameid mootoris, torustikus, radikates ja pumpades-klappides, mis ei kannata vale jahutusvedelikku. Mõju ei avaldu kohe peale vahetamist, vaid pikema aja jooksul.
Ilma asjata ei mõelda välja neid nõudeid vedelikele ja määrdeainetele. Tehase insenerid on targemad, kui meie kõik siin kokku.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 17.11.2011 23:46 19
Postitas matadoooor1
kuda termostaati vahetada?
Ses suhtes, et kui palju vaja lammutada? Asub vist ikak seal eesotsas, nagu bemmidel ikka, kusagil seal EGR termostaadi all?
Vaja eemaldada kindlasti radika plastik, siis termosiduriga ventikas ja sisi saab juba ligi?

Aitäh

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 19.11.2011 20:21 20
Postitas matadoooor1
Paistab, et üleliia just aidata ei taheta, igat vastust tuleb välja pressida ikka :) aga no mis seal ikka.
Muidu EGR termostaat sai ära vahetatud. Nüüd tõuseb 6 km sõiduga 5 kraadi välistemperatuuri juures mootori temperatuur 80 kraadini lausa. Seega tiba läks asi paremaks. Järgmise 6 km-ga tõusis temp 82 kraadini, korra isegi 83 peale, aga edasi ei läinud enam. Seega peab vist tavalise termostaadi ka ära vahetama.

Ehk vastuseid mu eelmisele postitusele?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 19.11.2011 21:59 01
Postitas pancho villa
matadoooor1 kirjutas: Ehk vastuseid mu eelmisele postitusele?
ma ütleks, et sõida sapakaga aga see mõjuks mu karmale kehvasti vast :roll:

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 20.11.2011 11:46 08
Postitas matadoooor1
pancho villa kirjutas:
matadoooor1 kirjutas: Ehk vastuseid mu eelmisele postitusele?
ma ütleks, et sõida sapakaga aga see mõjuks mu karmale kehvasti vast :roll:
võiks ju midagi teravat vastu ka panna, aga ma ei lasku siuksele tasemele nagu sina oled.
mõttetu mees ühesõnaga.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 20.11.2011 14:48 51
Postitas Riivo
eks ta ole...tegelt on tõsiasi et kui ise ei oska siis tuleks servicesse pöörduda ja lasta spetsidel ära teha :)..kiire ja valutu

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 20.11.2011 15:16 47
Postitas Kristo_K
Kui inglise keelt mõistad siis selline link ehk abiks:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/85

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 21.11.2011 14:16 52
Postitas matadoooor1
no ikka saan aru inglise keelest.
midagi keerulist ei ole ja vahetan ta ära ise.
aga kas termostaati eraldi ei müüdagi? tundub et kõik pakuvad koos korpusega , suht mõttetu ju.
Mida arvata TOPRAN-i toodangust?

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 21.11.2011 19:36 08
Postitas Riivo
B-osa on B-osa

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 21.11.2011 19:41 12
Postitas Henri.
Pane korra otsingusse Topran ja vaata kasvõi esimesel lehel väljatoodud tagasisidet..

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 21.11.2011 21:00 21
Postitas prelude20
Tekib küll tunne, et sel pojal polegi autot või mängib lihtsalt lolli. Selliste küsimuste puhul ole hea ja ära puutu midagi. Sellised suudavad vahel töökodades mehhaanikud hulluks ajada. Pean silmas neid oskamatuid - kodukootud lahendusi stiili- ma kuskilt lugesin. Säästa end jne teisi ning kasuta töökodasid.

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 21.11.2011 21:24 44
Postitas matadoooor1
prelude20 kirjutas:Tekib küll tunne, et sel pojal polegi autot või mängib lihtsalt lolli. Selliste küsimuste puhul ole hea ja ära puutu midagi. Sellised suudavad vahel töökodades mehhaanikud hulluks ajada. Pean silmas neid oskamatuid - kodukootud lahendusi stiili- ma kuskilt lugesin. Säästa end jne teisi ning kasuta töökodasid.
mul on olnud elu jooksul oma 50 autot
viimased 10 on olnud alati perfektses korras. kõik pisihooldused ja pisivead olen ise nokitsedes foorumite abiga ära teinud.

nii et ära lihtsalt mölise!!!!

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 22.11.2011 20:56 19
Postitas Volum
prelude20 kirjutas:Tekib küll tunne, et sel pojal polegi autot või mängib lihtsalt lolli. Selliste küsimuste puhul ole hea ja ära puutu midagi. Sellised suudavad vahel töökodades mehhaanikud hulluks ajada. Pean silmas neid oskamatuid - kodukootud lahendusi stiili- ma kuskilt lugesin. Säästa end jne teisi ning kasuta töökodasid.
Tekib küll tunne, et mõni ei saa lihtsalt seda posti postitamata jätta, vaja ikka nokkida teistel kallal :evil: Teema ise on ju maruhea, paljud võhikud saavad siin palju abi :cool:

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 22.11.2011 21:24 04
Postitas Riivo
..tegelt kui nüüd aus olla siis paljudele küsimustele saaks otsingut kasutades vastuse ja mitmeid asju peaks 50 autot omanud inimene ja paljusid perfektses korras ja ise remontinud inimene juba une pealt teadama :roll:

...aga las ta olla...

Re: K: bmw hooldamine

Postitatud: 23.11.2011 08:06 52
Postitas matadoooor1
Riivo kirjutas:..tegelt kui nüüd aus olla siis paljudele küsimustele saaks otsingut kasutades vastuse ja mitmeid asju peaks 50 autot omanud inimene ja paljusid perfektses korras ja ise remontinud inimene juba une pealt teadama :roll:

...aga las ta olla...
aga las ta olla, mis sa siis postitad, kui las ta olla.
igatahes tänud Riivole ja teistele vastajatele. Teist on olnud palju abi.
Ma kasutan otsingut tihti, aga ei leia tõesti vastuseid alati. Lõpuks ikka loobud kui oled otsinud kaua ja esitad küsimuse siia ja loed järgmine päev vastust. Pole ka aega istuda ja otsingu tulemustes tuhlata.
Ja mis selles ikka halba on, kui olen ise teema algatanud ja küsin oma küsimusi oma teemas oma masina kohta? Ei tee uut teemat iga kord ja teema on juba 4 leheküljeline, miks ma siin ei või küsida siis.

Aga lõpetaks nüüd palun selle arutelu.
Ostsin originaal egr termostaadi ja tavatermostaadi ära nii et auto saab omale kval jupid.