4. leht 4-st

Re:

Postitatud: 26.08.2010 20:06 58
Postitas Jaanus_V
TarmoV12 kirjutas:minu kogemused ja "talupojaloogika":

7. käiguga pidurdamine kahjulik ? pigem kasulik - käiguga pidurdades mootor kütust ei tarbi (jälgi ökonomaiserit :!: ), pidureid kulub vähem, N peal aga töötab mootor tühikäigupööretel.

palun parandage mind, kui millegagi puusse panin..

Mõni küsimus siis ka teema algusest. Kumb ta siis on? On ta kahjulik kastile või kasulik, käiguga pidurdamine? Manuaalile teeb ta vist vähem liiga kui käiguga pidurdada aga automaadile? Ja veel selline küsimus, et kas keegi on proovind küttekulu vahet mõõta tronicuga, käsitsi ja masinatöö vahet?

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 27.08.2010 10:04 28
Postitas Hõbehall
Autmaatkäiguksti puhul milleks üldse kasutada manuaal käiguvahetus?
Eestis seda polegi vaja kunagi teha, kui keegi just ise käiguvalitsaga lõbu pärast edasi tagasi udjada ei soovi. Mägedes sõites pikkadel laskumistel vaheta ainult kastis manuaalselt käike, pidurdab käiguga ja ei koorma piduriklotse kettaid oluliselt.
Kui automaatreziimis mäest alla veereda pikalt, siis neid pidurikettaid ja klotse tahaks ma küll näha, või pigems seda mis neist järel on. ;) Aga nagu ka alguses mainisen, see probleem ei ole Eestis teema.

Minu 5senti.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 28.08.2010 00:39 38
Postitas Armin
Mul tuttav omab E39 ja vanast manuaaliharjumusest suretab mootori kohe seiskudes välja ja alles seisva mootoriga paneb P asendisse kangi ja siis eemaldab võtme... On see kuidagi kahjulik ka, kui niivisi seisva mootoriga kogu aeg valitsat ragistada? Endale lihtsalt tundub topelttöö...

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 31.08.2010 12:54 05
Postitas Martin740
mida vähem automaadil neid käikke näpid seda kasulikum on kastile. hommikul kodus paned D sisse ja kui sihtkohta jõuad võtad D välja. valgusfoorideall selle kangiga nõksutamine on lollus. ;) parandage kui eksin.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 04.09.2010 21:15 36
Postitas Mikk_O
No mina olen ka seda meelt, et mida vähem selle kangiga jaurata, seda parem.
Samas vahest on hea ise kaks käiku alla tõmmata möödasõidul.
Ristmiku all N või P peale panek ei ole minuarust küll eriti mõistlik tegu,
nagu ka kallaku peal ilma seisupidurita parkimine.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 05.09.2010 12:41 02
Postitas Razta
Hõbehall kirjutas:Autmaatkäiguksti puhul milleks üldse kasutada manuaal käiguvahetus?
Eestis seda polegi vaja kunagi teha, kui keegi just ise käiguvalitsaga lõbu pärast edasi tagasi udjada ei soovi. Mägedes sõites pikkadel laskumistel vaheta ainult kastis manuaalselt käike, pidurdab käiguga ja ei koorma piduriklotse kettaid oluliselt.
Kui automaatreziimis mäest alla veereda pikalt, siis neid pidurikettaid ja klotse tahaks ma küll näha, või pigems seda mis neist järel on. ;) Aga nagu ka alguses mainisen, see probleem ei ole Eestis teema.

Minu 5senti.

Tallinnas kui kadaka teel D'ga mäest alla kulgeda siis vahest vahetab käigud kuidagi imelikult liiga madalaks, et kui pärast natuke gaasi vajutada siis on minek nii et hoia ja keela ning kui siis pedaali lahti lased kukub hullusti pidurdama. Sel puhul olen küll stepiga ise käiku kõrgemaks vahetanud, et tobedat olukorda vältida.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 20.09.2010 10:28 06
Postitas maarekl
vaatan, et teemas suht palju kirjutatud, kuid kasti hoidmisest nagu pole suurt midagi räägitud, eriti talve osas. Ise olen kuulnud, et miinus kraadidega peaks laskma automaat kastiga masinal veits kohapeal tiksuda, et kasti õli soojenekse. kujutage ise ette, kui raske võib paksu õli suruda läbi peenikeste kanalite, mis kastis on.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 20.09.2010 10:40 48
Postitas Indrek_M
Normaalne õli ei ole külmaga nii paks, et probleem tekiks. Kohapeal tiksudes kasti õli ka ei soojene.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 20.09.2010 10:54 55
Postitas Jaanus_V
Võibolla loll küsimus aga kas Webasto ajab ka kasti õli ringi?

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 20.09.2010 11:17 29
Postitas Indrek_M
v6ss kirjutas:Võibolla loll küsimus aga kas Webasto ajab ka kasti õli ringi?
Webasto ei aja üldse õli ringi. Webasto ajab jahutusvedelikku ringi.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 20.09.2010 11:18 56
Postitas Jaanus_V
Selge pilt.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 20.09.2010 11:25 01
Postitas priitv8
Indrek_M kirjutas:Normaalne õli ei ole külmaga nii paks, et probleem tekiks. Kohapeal tiksudes kasti õli ka ei soojene.
ATF on tõesti väga vedel õli. Moodsatel autodel on siiski peal soojusvaheti kasti õli ja mootori jahutussüsteemi vahel, mis külma kastiõli soojendab ja kuuma jälle jahutab.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 20.09.2010 11:39 59
Postitas maarekl
no mul oli küll auto eelmine talv ikka kõvasti laisem (käike vahetama), kui kohe peale käivitust sõitma hakkasin, aga kui lasin viis minutit kohapeal käia, siis läks palju paremini minema. Ja õli oli uus sisse pandud,esinduse värk.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 24.09.2010 13:39 25
Postitas Tauri
Indrek_M kirjutas:Normaalne õli ei ole külmaga nii paks, et probleem tekiks. Kohapeal tiksudes kasti õli ka ei soojene.
paraku siiski miinus kraadide juures soovitas ka UM lasta siiski natuke kohapeal käija. Pidavat olema esimeste korralike külmade järel suht tavaline kasti probleemidega kliendid! Olen seda ka kuskil teises teemas maininud.

Re:

Postitatud: 02.10.2010 00:46 27
Postitas Spike Mahinga
Tõnis kirjutas:Ma ei saa ka aru milleks mängida koguaeg selle kangiga kui automaat on. Kui meeldib hirmsasti kangiga vehkida siis oleks mõistlik manuaal vaadata. Ise kasutan seistes P, liikuma hakkamiseks panen D, tagurdades R ja kui kunagi seisma jään siis P jälle tagasi.
Täitsa huvitav lugeda, kuidas automaatkastidega masinaid kasutatakse. Tõnis ütles ilusasti ja lühidalt, milleks üldse automaat-käigukastid loodud on.. :!: .. :cool:

Re:

Postitatud: 02.10.2010 00:57 35
Postitas Spike Mahinga
Pille kirjutas:
truumu kirjutas:Siis juba parem taksoga sõita, kui oma pead vaevata, kuidas peaks sõitma...
Järelikult on automaatkastiga auto isiklik takso :D
(Mina ei harrasta automaadiga sõites mingeid erilisi mõttetegevusi, kas ja millal ma peaks sekkuma kasti töösse. Vastavalt vajadusele ja olukorrale kiirendus ja pidurdus, küll kast teeb ise oma töö - selleks ta ongi ju automaat! Erilisi pretentsioone mul oma auto käigukastile pole. (korra oli, kui mehed unustasid ühendada kickdowni juhtme ja ma pidin linna ja tagasi ilma kickdownita sõitma - see oli tõeline piin! ))

Kui olete automaatkastiga auto ostnud, hoidke oma ajurakke muudeks teemadeks ja puhake käiguvahetusest - võtke sõidu ajal üks kohvi näiteks ;)
Pille, Pille. Milleks te kick-downite pidevalt? Ise sõidan 3-liitrise V 8-ga (automaat) ja pole vajadust kunagi seda kicki kasutada. Kõik möödasõidud maanteel, saab tehtud ka ilma selleta ja kohati karmis linnaliikluses asjad aetud.. :) Arusaadav sel juhul, kui 2 bemmi foori taga teineteisele alla ei taha jääda!

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 02.10.2010 09:02 11
Postitas maarekl
aga kõigil pole v8 pepu all!!! tegelt saaks dislal ka niisama mööda minna, aga kickdowniga ikka mõnusam ja kiirem.

Re: Kuidas sõita automaadiga õigesti, ka talvel?

Postitatud: 02.10.2010 13:07 08
Postitas Razta
minu loogika möödasõidul on kiirelt ja valutult ning kui juba minna siis kõigist korraga.. Aga kickdowni nagu ei kasuta, pole nagu vajadust pedaalil nii tugevalt talluda. Viimasel ajal olen avastanud et enne möödasõitu S peale lülitada annab mõnusa effekti.