Esituledele võimsamad pirnid

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
rullnokk
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 20.02.2005 22:15 26
Asukoht: Tallinn 5141111

Esituledele võimsamad pirnid

Postitus Postitas rullnokk »

On keegi katsetanud panna midagi tugevamat? kunagi sõber Hondale proovis täistuledeks 100w ja tulemusena põles tulede lüliti läbi. Seekord piisaks 70-80w pirnidest aga kas ei teki autole sellest jälle pöördumatuid tagajärgi? Autoks E39, 96a, 2,0
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Katsu nüüd aru saada sellest, et Autodel käivad tuled releede kaudu. Saastal ei ole kokkuhoiu mõttes releesid pandud ja siis kärssavad lülitud läbi (accord k.a). :lol:

asjast
ma ei tea muidugi, milliseid kaitsmed sellel on, aga vanadel oli see häda, et kõige suurem kaitse oli 25A, mis põles paari minutiga ära kui 100w pirnid panna.

paned eraldi kaitsmepesa - sulavad juhtmed ära
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
AndresS
Huviline
Postitusi: 776
Liitunud: 21.03.2003 11:52 37
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas AndresS »

On küll katsetatud ja Sinul ei soovita seda teha.
Esiteks Sa rikud sellega õigusaktides sätestatut.
Teiseks võid Sa rikkuda pikapeale sellega ära oma auto reflektorid.
Kolmandaks Sa keerad sellega kaasliiklejatele käki.

Kui 96 aasta E39 tuled ei valgusta piisavalt, on tarvis need paika reguleerida, laternad vahetada, osta prillid või teha kõik kolm :) Alustuseks aga võib muidugi proovida tavaliste uute normaalpirnide panekut.
heigosan
Huviline
Postitusi: 495
Liitunud: 16.11.2003 23:45 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas heigosan »

E39 saab esitule klaase vahetada,kui nad matistunud ja vb seepärast ei näita.
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

Soovitan soojalt tutvuda autoajakirjades avaldatud tulede ja pirnide testidega. Võib vaielda nii ja naa aga tegelikkuses on kasutatatavatel pirnudel valgustuses ikka hullult suur vahe. Ennem kui hakkad mingeid "TAVALISI" 100W panema proovi korralikke pirne mitte diskotulesid a la BLUE LIGHT jne.
kadakas
Huviline
Postitusi: 141
Liitunud: 31.08.2004 20:28 20
Asukoht: kuressaare

Postitus Postitas kadakas »

Aare kirjutas:Katsu nüüd aru saada sellest, et Autodel käivad tuled releede kaudu. Saastal ei ole kokkuhoiu mõttes releesid pandud ja siis kärssavad lülitud läbi (accord k.a). :lol:

asjast
ma ei tea muidugi, milliseid kaitsmed sellel on, aga vanadel oli see häda, et kõige suurem kaitse oli 25A, mis põles paari minutiga ära kui 100w pirnid panna.

paned eraldi kaitsmepesa - sulavad juhtmed ära
Nii palju kui veel füüsikast mäletan- võimsus on pinge ja voolutugevuse korrutis nii et 25A*12V= 300w. Huvitav mitu pirni sa ühe kaitsme alla panid, et kaitse vastu ei pidanud? Et juhtmed lambi võimsuse suurenedes läbi kärssavad ei taha ka eriti uskuda!
Enda E-30 olid KAUGTULEDES 100W lambid üle kuue aasta sees,kordagi ei tekkinud sellest probleemi. Vastutuleva auto korral lülitad kaugemalt lihtsalt kaugtuled välja.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Võid vaatama tulla kui ei usu

Vahe on muidugi selles, et mul on e28 esitulede skeem ringi tehtud vahereleedega sedasi, et kaugtule lülitamisel ei hakka mitte ainult kaugtuled põlema, vaid suurtes tuledes lülitatakse lähituli kaugtule peale (E28-l on nimelt suures tules H4 pirn, mille kaugtuleniiti ei kasutata).

Kogu vool läks sel juhul läbi kaugtulede ringi ja kui nooruslolluses sai nende 100w pirnidega jamatud, siis võimsus tulebki 300W kokku (100+100+55+55).

Muideks üsna lihtne võimalus saada kaugtulesid seaduslikult võimsamaks (valgutugevuse piire ei ületa kui tavalisi pirne kasutada, ülevaatusel mõõdetud)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
rullnokk
Huviline
Postitusi: 17
Liitunud: 20.02.2005 22:15 26
Asukoht: Tallinn 5141111

Postitus Postitas rullnokk »

Tuled reguleeritud, nägemine korras, praegused pirnid.... nojah, on nagu nad on, vanad juba aga pole mingid oddavad junnid. Klaasid ka tuledel loomulikult vanad. Pole midagi hullu sõita kui kuiv ilm aga vihmaga must tee- kui helkureid tee ääres pole siis tee piirid suht arusaamatud.
Tahtsingi just teada kas tehniliselt võib autoga midagi halba juhtuda ja kas õnnestub näha kui võimekas on auto suitsu tootma.
Seadused ja teised liiklejad? Lähikad jätan samaks, täied ei häiri teisi kui need õigel ajal ümber lülitada. Välimuse ja pättide pärast ei taha panna mingeid prozhektoreid ette ja seadus vist ei piira täistuledes olevate pirnide kasutamist, vähemalt paar aastat tagasi poliis nii väitis.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

muude pirnide kohta ei tea, aga näiteks H4-ja pole sajast võimalik osta, mis ei häiri - poes on kas 80/100 või 100/110 ehk ka lähituli on suurem
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Bundy
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 23.02.2004 03:02 36

Postitus Postitas Bundy »

E36-e puhul 100W pirnidega kaitsed eriti vastu ei pidanud (vahetasin iga paari kuu tagant). Aga midagi muud hullu ei olnud midagi.
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

tahaksin lisada veel mõne sõna kui lubate.

Lihtneon see füüsika, kus pinge x voolutugevus annab võimsuse. Paraku sõbrakesed, püüdke lisaks eespool öeldule veel selgeks teha üks pisiasi - kui palju kulutatud võimsusest kulub soojuse tekitamiseks ja kui palju valguse tekitamiseks! Selles erinevuses kogu iva peitubki . Lihtsaimaks näideks ehk tavaline valgustuspirn 220v / 100W ja võrdleks seda näiteks 36W päevavalgutoruga. Seega soovitan veelkord: enim tasub tähelepanu pöörata pirni valgustugevusele ja selle suhtele kulutatud energiast, kui kulutatavale võimsusele. Pole midagi harukordset situatsioonis kus 80/100W H4 pirn jääb tegelikkuses valgustugevuselt alla 50/55w pirnile.

P.S. poleks omal sellesisulisi kogemusi, ei sekkuks teemasse.
veikko51
Huviline
Postitusi: 4
Liitunud: 18.01.2005 23:04 55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas veikko51 »

Tere kaaskodanikud! Muide see siin päris hea teema ja omal kah nagu nägemisega pisuke mure. Äkki oskab keegi välja pakkkuda milliseid pirne siis kasutada, ehk millistel see valguse / soojuse suhe kõige parem. Lisaks tunneks veel ka huvi, et mis võiks maksta lähituli E-30'le 84a.
E-39 530D Touring
Kasutaja avatar
Margus_L
Huviline
Postitusi: 231
Liitunud: 08.05.2004 11:02 43
Asukoht: lõuna

Postitus Postitas Margus_L »

kui koonerdada tahad siis keegi NARVAL teeb 55w halogeeni 36eeguga sulle.. endale ostsin hädaolukorraks ja nooh... aint selleks ta kõlbabki..
GAY.. Girls Are Yummy ;)
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Kunagi enda audile sai ka 100W pirnid sisse pandud... seda siis selle pärast, et reflektorid olid suht läbipõlenud ja tuleklaasid ka just nooruses ei olnud enam. Uusi tulesid sellele rimakale ka ostma ei tahtnud hakata... igatahes probleemi nad lahendasid ära, kaassõitjad ei virisenud ja läbi midagi ka ei põlenud. BMW puhul seda tegema samas ei hakkaks.
jyri
Huviline
Postitusi: 52
Liitunud: 26.12.2003 11:27 37

Postitus Postitas jyri »

Soomlaste autosaates "Puskuri" tehti ka väike test, kus prooviti erinevaid pirne.
1. Kallid sinised vale-ksenoonid näitasid standartsetest pirnidest kehvemini :)
2. Võimsamad pirnid andsid rohkem valgust, kuid ainult seni kuni teise auto ratta alt ämbritäis külma vett vastu ülekuumenenud tuleklaasi läigatati. Seejärel oli pimedus :)
Vasta