Termosiduri asemel elektriventikas e34 125kw

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Priit_P
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 01.07.2004 12:22 30
Peamine sõiduk: 545 e60
Asukoht: tln

Termosiduri asemel elektriventikas e34 125kw

Postitus Postitas Priit_P »

Nii vähe kui sel teemal siin juttu on olnud, siis on kogemus pigem negatiivne (on tagasi mindud termosiduri peale) või siis kahtlev seisukoht, et kas on ikka seda elektriventi vaja, kuidas mõjub üldisele mootoriruumi jahutusele jne, kellel teeb elektri vent kõvasti müra ja kellel muud hädad.
Mul on enne soojade tulekut vaja ventikas vahetada. Kõige lihtsam on muidugi 1000 kuni 1500 krooniga uus mehhaaniline osta.
Aga oskab keegi öelda kas kusagil uusi korralikke elektriventikaid ka koos vajaminevate releede ja tempi anduritega müüakse. Iseasi kuidas see uus ventikas olemasoleva tuulekojaga siduda. Või tuleb kusagilt romulatest otsitud osadest hakata puzlet kokku panema? Ennem juba ostaks uue mehhaanilise.
Kui keegi teist on selle vahetuse teinud ja rahule jäänud võiks juttu teha ja hindadest ka rääkida.
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

hea teema, mul endal ka sama probleem, ei tea kumba võtta ja mis hindadega jubinad on.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Termosidurit kasutatakse seerias mitte odavuse vaid sujuva astmeteta jahutuse pärast. Selsamal eesmärgil on kuuestel mootoritel ka 80 kraadine termostaat ja tagurpidiringvool.

Eesmärk on aeglane soojenemine. Elektrivent, 90 kraadine termostaat jne tekitavad nii suurel mootoril tagaotsas ülekuumenemist ja termolööke.
Seepärast ongi seal tänaseni termosidur.

Kui paned ventika, siis tuleks panna sedasi, et ta hakkab käima mitmeastmeliselt või enne termostaadi avanemist. Muidu pikas plaanis on plokikaane probleemid kindlustatud.

Opel kasutas kunagi kuuesel mootoril samu süsteeme mis neljasel. Tagajärg on see, et sulanud saaled ja viimase pottide kompressiooniprobleemid on tavaline asi.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Häh, kui just peab elektivent olema, pane kliimaga bemmilt originaalne (zusatzlüfter aka auxiliary fan) koos termolülitiga (radikas on selle jaoks koht olemas, paremal pool laterna taga oleva plastkaane all).
Sõitsin vahepeal ka täitsa ilma viskotuulutita (suvel) ja ega see kell ikka rohkem kui millimeeter keskkohast paremale ei kaldu, maanteekiirustel pole üldse probleemi. 91 kraadi juures hakkab tööle esimene kiirus, 99 kraadi juures teine.
Lärmakas on see vent aga küll.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Priit_P
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 01.07.2004 12:22 30
Peamine sõiduk: 545 e60
Asukoht: tln

Postitus Postitas Priit_P »

priitv8 kirjutas:Sõitsin vahepeal ka täitsa ilma viskotuulutita (suvel) ja ega see kell ikka rohkem kui millimeeter keskkohast paremale ei kaldu
Huvitav mul on tavalises tööasendis kui mootor on soe olenemata kas maanteel või linnas suvel või talvel ikka tempi näit millimeeter kuni 2 keskkohast paremal... ja ei ole sellist efekti, et mingi moment hakkaks ventikas täiega vuhama... aga kui proovida ventikat peatada siis seisma ikka kuidagi ei jää, aga tundub et teisele töökiirusele ka ei lähe.
priitv8 kirjutas:Häh, kui just peab elektivent olema, pane kliimaga bemmilt originaalne (zusatzlüfter aka auxiliary fan) koos termolülitiga (radikas on selle jaoks koht olemas, paremal pool laterna taga oleva plastkaane all).
Ei pea just tingimata olema elektrivent, kuna läheb vahetuseks uurin lihtsalt vähe maad et äkki keegi on teinud rahule jäänud. Kliimaga bemmi uut ventika süsteemi ei ole vist rahaliselt mõttekas osta ja romulast ostmine on ka üsna siga kotis tegevus... selle peale ei või kindel ikka olla.
MiQ
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 22.02.2004 16:36 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MiQ »

Sõber mul, pani E28 M20le el-ventika, sest..
1) tal oli pidevalt väga lühikesed otsad sõita, mis külmkäivitusega muutusid kulukaks,
2) tal on elektriline kohe varnast võtta.
Mingi Honda Accord '78 pealt oli vist. Kattis vaevalt pool radiaatoritki ära.
Niipalju kui me sel teemal rääkinud oleme, olen aru saanud, et ta jäi vägagi rahule. Vahetus toimus aastaid-kolm tagasi, ning auto ikka sõidab.

Kui mul endal jääksid käpad sobivatele juppidele peale, paneks endalegi. ;)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8274
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Priit_P kirjutas:ventikas täiega vuhama... aga kui proovida ventikat peatada siis seisma ikka kuidagi ei jää, aga tundub et teisele töökiirusele ka ei lähe.
See kiiruste jutt käis ikka elektriventika kohta.
Priit_P kirjutas:Kliimaga bemmi uut ventika süsteemi ei ole vist rahaliselt mõttekas osta ja romulast ostmine on ka üsna siga kotis tegevus... selle peale ei või kindel ikka olla.
See ju üsna kahendsüsteemis asi: aku külge ja kas käib ringi või ei käi. võllid võib ka veel õlitada (liuglaagrid!). Aeglasem kiirus käib läbi suure takisti, selle tervis tasub ka kontrollimist. Termolüliti võib kindluse mõttes uue osta.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
MiQ
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 22.02.2004 16:36 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MiQ »

kas neid termolüliteid (arvatavasti bi-metall lahendusega?) on ka erinevatele temperatuuridele saada??
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

on muidugi
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Priit_P
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 01.07.2004 12:22 30
Peamine sõiduk: 545 e60
Asukoht: tln

Postitus Postitas Priit_P »

Patrik kui ma selle kliimaga bemmi originaal fani leian koos termostaadiga, siis tee hinnapakkumine millise raha eest sa sinna ülejäänud vajaliku kraami leiad asja tööle paned.
Originaal asi vast ei tohiks neid varem mainitud kuumenemise probleeme mootori tagaosas tekitada?
Indrek I
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 17.01.2003 12:34 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek I »

Endale sai ka pandud elektsivendikas ,pärit on ta 1.6diisel kadetilt(miks just see,sest natukese modimisega sobis sinna vahele ja teiseks on ta peaaega 325e radika suurune ning pärit nõrgema elektrisüsteemiga masinalt) Elektrisüsteem on ise ehitatud andur,2 releed(teine varuks küljes) ja palju juhtmeid ning nüüd on valmis ka klaaskiust tuulekoda.

Igatahel funkab hästi
truumu

Postitus Postitas truumu »

kusjuures tuletaksin meelde, et mootorile on kõrgem temp hoopis kasulikum(kui ta mõistuse piiridesse jääb)
Vasta