1. leht 2-st

Salongiventilaatori sirin ?

Postitatud: 02.03.2005 19:22 37
Postitas nuki
Kui keerata salongi ventilaator umbes 30-60 % peale siis hakkab kostuma miski kahtlane sirin, vahest kõvem vahest peaaegu polegi. Kas selline hääl võib tulla ventilaatori mootorist või võib seda tekitada liikuv õhk ? (e39, vent süsteem kõige tavalisem, ilma kondi ja kliimata)

Postitatud: 02.03.2005 19:51 50
Postitas Kustas
Mul samuti kolmanda astme peal hakkab mingi vilin... pinda käib... :?

Postitatud: 02.03.2005 20:37 45
Postitas Jossboy
Nii jutu järgi on ju raske midagi üldse pakkuda ! Mis viga on peaks lausa kuulama ehk i s e . Miskipärast kaldun arvama , et õhukanal on puude lehti või mingit muud säärast sodi täis , või on mootoril puksid õhtale minemas - on kuivad ...

Postitatud: 03.03.2005 05:29 48
Postitas saiko
enda e30-l ventikat vahetades sirises ka alguses...regullisin kahte kuidas nimetadagi, tiivik pole vist õige sõna aga need asjad mis õhu liikuma ajavad....põhimõtteliselt oli mul viga selles, et üks see tiivik või asi käis vastu toite juhet :)


loodan, et keegi aru ka midagi saab....endal jäi segaseks ja paremini ei oska!

Postitatud: 03.03.2005 08:30 29
Postitas nuki
Kus see ventika mootor ka asub ja mida selleks tegema peab, et selleni pääseda ?

Postitatud: 03.03.2005 09:45 11
Postitas truumu
salongifiltrid?

Postitatud: 03.03.2005 09:50 36
Postitas Ragnar
Mul on ka 'sirin' kostab aga ainult 2 astme peal.
Tunndub niimoodi, et ventika mingid puksid/laagrid tuleks ära vahetada.
Samas kahtlane, et teistel kiirustel on kõik vaikne. :?
nuki kirjutas:Kus see ventika mootor ka asub ja mida selleks tegema peab, et selleni pääseda ?
Seda on korduvalt siin mainitud. Nii et kui otsid siis kindlasti leiad mitu
piltidega õpetust. Üks on muidu siin:
http://www.nmia.com/~dgnrg/page_15.htm

Postitatud: 03.03.2005 10:11 13
Postitas marx
Mul E36 oli kah "sirin" ja lõpuks selgus, et mootori mähised olid ühele poole ära nihkund ja kui mootori käima lülitad tõmbab vastu otsapuksi.

Postitatud: 03.03.2005 14:02 26
Postitas nuki
Tänud , nädalavahetusel hakkan sirinat välja kaevama :D

Postitatud: 03.03.2005 17:02 36
Postitas eero
Seda et, kas on neid mootoreid ka erinevaid E34 peal?

Mul koriseb ka päris korralikult juba. Ju on puksid läbi ja tuleks mootor ringi visata. Aga kas poest osatakse õiget müüa kui ütlen, et tegu on 93.a. 540-ga?

Postitatud: 03.03.2005 17:17 32
Postitas truumu
minuteada 6 erinevat :cry:
Patrik teab vast paremini...

Postitatud: 03.03.2005 17:21 46
Postitas priitv8
eero: Patrik teeb selle kuullaagritele ringi (äkki oskad isegi?) ja siis on eluaegne.

Postitatud: 03.03.2005 17:26 50
Postitas Aare
mingeid laagreid pole vaja

sellest on siin enne juttu olnud küll, search.... :!:

võtad ventika (mootori kahe rattaga) välja, lased puksidele paar tilka paksemat õli ja paned tagasi endise asendiga võrreldes 90 kraadise nurga alla (vana asend meelde jätta)

puksid kuluvad pidurdamisest-kiirendusest sõidusuunas ovaalseks.

ise ma ei viitsinud nikerdada (olen siiani pidanud targemaks uus osta), aga mu vend jamas sellega korra ja nüüd juba teist aastat vaikus, ei mingit kriginat...

muidugi võib ka uue osta (vanasti maksis 1600 kogu kompott).

Postitatud: 03.03.2005 17:33 24
Postitas truumu
puksid kuluvad pidurdamisest-kiirendusest sõidusuunas ovaalseks.
:shock:
et mass siis nii ränk?

Postitatud: 04.03.2005 16:39 47
Postitas Jossboy
No ja mis sest keeramisest kasu on ? Kui mingi perioodi pärast tuleb anyway ju korda teha , kui siis juba kohe ! Kas sa ei leia ...?
Pealegi kui puksid kulunud on siis ju hakkab korpuses olev magnet ankrut enese poole tõmbama ja hakkab ikkagi vastu korpust käima ...!? Või ma eksin ?
Ise ma treisin laagri korpused kolm poldi ava M3 x 120 kraadi , laagrid sisse ja kokku tagasi ... Ma küll ei leia , et see nii väga hull oleks olnud . Teada on vaja vaid võlli läbimõõtu , et vastav laager leida , ja ongi peaaegu et valmis .... Ei midagi keerulisemat !

Postitatud: 04.03.2005 20:35 04
Postitas Cardo
?? miks on pandud ventilaatoritele puksid ja mitte laagrid ? , mina tean , aga kas keegi teine ka ??

Postitatud: 05.03.2005 09:48 05
Postitas truumu
puks on "ujuv", mitte jäigalt fikseeritud, nagu laager? :roll:

Postitatud: 05.03.2005 20:51 22
Postitas eero
priitv8 kirjutas:eero: Patrik teeb selle kuullaagritele ringi (äkki oskad isegi?) ja siis on eluaegne.
Ju saaks hakkama ise ka jah. Kuigi mulle sümpatiseerib uue panek üldjuhul rohkem kui vana lappimine.

Ja teadmata küll, mis raha Patrik selle töö eest võtab, kaldun arvama, et saan kogu asja ilmselt sõpradelt/endistelt koleegidelt Melasist enam-vähem sama raha eest.

See on muidugi hästi, kui neid 6 erinevat on :) :( Ja on siis vahe ka muus kui tootjas? Peab täpselt sama panema? Või on seal ikkagi mingi loogika? Et kui on kondiga mitte kliimaga, siis jääb juba vähem variante sõelale jne.

Krt, ega ei ole ikka midagi teha :) peab ta korra välja võtma, siis leiab numbri järgi analoogi. Või remondib ära ;)

Postitatud: 09.03.2005 14:45 33
Postitas piku
olen kolmel autol (MB 190, e28 ja praegune e30) juba selle jamaga tegelenud ja alati olnud sama probleem. nimelt võll jääb puksi sisse kinni ja hakkab koos puksiga keerlema! vea kõrvaldasin sellega, et lasin uued puksid treida! muu lihtsalt ei aidanud!

Postitatud: 09.03.2005 20:12 35
Postitas stvn
sama lugu E39 on puhuritel sirin, kui korraks 0 paned ja uuesti tagasi siis enam ei sirista :roll:

Postitatud: 09.03.2005 20:33 54
Postitas Aare
Puksid on seal seepärast
1. need peavad olema ujuvad
2. seal töötab asi täielikus saastakeskkonnas, kui mingid hermeetilised laagrid pole, siis lähevad veel kiiremini läbi kui puksid (määre korjab s*tta paremini kui kuiv pronkspuks).

Laagrijutu ajajad võiks ühel ventikal prooviks tiivikud võllist eemaldada (need on sinna otsa vist kuumalt pandud) nii, et need ühes tükis kätte saab. Siis rääkida laagrijuttu edasi :!:

Kui raha pole, siis pane tilk õli ja keera. Kui raha rohkem, siis osta uus. Ja kui lukksepatöö hästi käden, siis hakka lammutama. Need tiivikud on ka muide paaris tasakaalustatud, paned valepidi kokku ja siis varsti alles tuleb hääl (või ajad võlli natuke kõveraks).

Ja ega see 1500 krooni nüüd ei tapa ka, kui mõned mehed iga aasta 10k esisilda investeerivad bmw-l :roll:

Postitatud: 09.03.2005 21:24 04
Postitas Cardo
Aare sai vastusega hakkama , aga see ,et neid tiivikuid maha ja tagasi ei saa siis see ei pea paika , kui on hirmus tahtmine võib ka tiiviku asendid üles märkida , kuid see ei ole primaarne . Võlli suhtes arvestades kulunud puksi loksu ei päästa see tasakaalustamine ka midagi , sest viga ei teki niivõrd võllil kui sellel plastiktiivikul mis valujärgi ei saagi ideaalis olla ja tasakaalustatakse tiiviku labakaalu.
Kumb on odavam , kas tunnike poolteist nokitsemist või 1500 raha ?

Postitatud: 10.03.2005 09:30 08
Postitas Aare
mina igatahes ühel vendil proovisin ja pool tiivikut jäi pihku kohe (plastmass on vanadusest rabe). :!:

Postitatud: 10.03.2005 14:46 28
Postitas patrik
Laagrijutu ajajad võiks ühel ventikal prooviks tiivikud võllist eemaldada (need on sinna otsa vist kuumalt pandud) nii, et need ühes tükis kätte saab. Siis rääkida laagrijuttu edasi
mul on kõik ära tulnud ja ei ole ükski veel katki läinud.
kallis??
laagrid 40.- tükk ja kaks-kolm tundi tööd. kusjuures olen veel nii labaselt teinud et pukside osa välja puurinud ja laagrid kahe-kolme punktiga kinni lasknud.
kõik sõidavad siiamaani.
muidugi on õigem uus panna.

puksid kuluvad pidurdamisest-kiirendusest sõidusuunas ovaalseks.

:shock:

aare, sinult sellist lauset küll ei oodanud

Postitatud: 10.03.2005 15:27 50
Postitas Aare
Mis teha, ma olen neid kolmel oma autol parandanud ja KÕIK on loksunud sõidusuunas...

Mis seletab ka seda, et 90 kraadise pöörde järel on kaks aastat vaikus.

Vot :cool:

Postitatud: 10.03.2005 20:57 03
Postitas patrik
Mis teha, ma olen neid kolmel oma autol parandanud ja KÕIK on loksunud sõidusuunas...

Mis seletab ka seda, et 90 kraadise pöörde järel on kaks aastat vaikus.

Vot
nojah, sul vist tõuseb hommikul päike ka teiselt poolt kui teistel

Postitatud: 10.03.2005 22:06 55
Postitas truumu
kuidas üldse kindlaks teha, mis suunas mahavõetud ventikas töötas? :roll:

Postitatud: 11.03.2005 10:26 31
Postitas Mati_H
truumu kirjutas:kuidas üldse kindlaks teha, mis suunas mahavõetud ventikas töötas? :roll:
Propelleri järgi ;)

Re:

Postitatud: 31.01.2010 23:36 14
Postitas -RV-
Ragnar kirjutas:Mul on ka 'sirin' kostab aga ainult 2 astme peal.
Tunndub niimoodi, et ventika mingid puksid/laagrid tuleks ära vahetada.
Samas kahtlane, et teistel kiirustel on kõik vaikne. :?
nuki kirjutas:Kus see ventika mootor ka asub ja mida selleks tegema peab, et selleni pääseda ?
Seda on korduvalt siin mainitud. Nii et kui otsid siis kindlasti leiad mitu
piltidega õpetust. Üks on muidu siin:
http://www.nmia.com/~dgnrg/page_15.htm

Kas ma saan õigesti aru, et see õpetus on mõeldud e39'le?

Re: Salongiventilaatori sirin ?

Postitatud: 01.02.2010 10:47 50
Postitas Mart_L
Pigem on see ikka E34/E32 õpetus.