1. leht 1-st

Võimsamad pirnid E30-le

Postitatud: 26.11.2002 14:08 12
Postitas Muhv
On teada fakt, et e30-ne lähituled pole suuremad valgusnäitajad. Kas võib kaasneda mingeid tehnilisi probleeme kui lampidesse 100W pirnid sisse panen. (lambid on reguleeritud korralikult, nii et pimestamise teemad paluks vahele jätta)

Postitatud: 26.11.2002 14:21 48
Postitas kimmo
1. võimsamad pirnid ei saa jahutust ning seoses sellega nende eluiga lühem. ise kasutasin 85W pirne, ning need põlesid ca 10-12 kuuga läbi.

2. on hoiatatud, et võimsad pirnid rikuvad reflektori ära. ise reflektori rikutust ei ole tuvastanud.

Postitatud: 26.11.2002 14:38 30
Postitas Ranet
Tervist! Ohuks on ka see et, tuleklaas muutub kuumemaks kui tavaliselt (eelmise kirjutaja vihje - puudulik jahutus) ja kiire jahutuse puhul võib juhtuda ,et tekivad praod (autopesula, läbi lombi). Sai kunagi isegi uuritud seda teemat, siis mõned teadjamad mehed nii vähemalt rääkisid ja mõnelgi olla juhtunud, et tuleklaas ämblikuks muutus. Kuigi ühelgi juhul ei olnud see BMW ja tuttava Accordil ei juhtunud ka klaasidega midagi. Sõltub vist mudelist ja klaasi materjalist.

Postitatud: 26.11.2002 14:57 51
Postitas Muhv
to: kimmo

Pirne tuleb nagunii vähemalt kord aastas vahetada, sõltumata sellest kas on läbi põlenud või mitte.


Rohkem kui tuleklaasi purunemist kardan lüliti vms. mahapõlemist. Olen näidud lülitit millel selged sulamisjäljed. Kas sama saatus võib ka 100W pirnide kasutajaid tabada?

Postitatud: 26.11.2002 15:02 22
Postitas kimmo
OT: inimene õpib kuni elab :)
ise kuulen seda, et pirne tuleb vahetada kord aastas esimest korda.

samas peaks kaitsme ülesanne olema vältida igasugust mahasulamist-põlemist.

Postitatud: 26.11.2002 16:42 39
Postitas Ranet
Üldjuhul on kaitsme esimene ülesanne hoida autot maha põlemast ja üles sulada enne, kuid mitmelgi juhul olen näinud, et pannakse suvaline vähemalt 20 amprine kaitse vahele ja arvatakse et küll ta kärab. Tavaliselt ei mõelda, et midagi elektrisüsteemis on valesti või lühises, alati kirutakse kaitsme nõrkust ( nael vahele ja asi korras) ja siis oh seda jama kui nupud armatuuril hakkavad kuju muutma ja juhtmetel isolatsioon vedelduma hakkab. Praeguse kogemuste põhjal vaatan autot soetades ka kaitsmekarpi, et hiljem midagi sisse lülitades kuskil põlema ei läheks. Pirni vahetada võib korra aastas küll kui kasutada autot pidevalt, seda on sügisel eriti hästi aru saada, kui tuled on tuhmid ja ei valgusta mitte kõssugi. Samas kui on mingi pühapäeva auto siis pole vajadust seda teha

Postitatud: 26.11.2002 20:10 37
Postitas Siim_K
On olnud 2 e30-et, kuid nii lähi, kui kaugtulede valgustuse kehvasust pole veel täheldanud!?
julgen pakkuda, et ühed tegijamad tuled:)

Postitatud: 27.11.2002 09:46 56
Postitas Andry
mina kasutan neid +50% pirne ja valgustavad väga hästi ning on lubatud ka erinevalt nendest 100-stest.

Postitatud: 27.11.2002 11:52 28
Postitas Kesva
[quote][i]Algselt postitas Siim_K[/i]
On olnud 2 e30-et, kuid nii lähi, kui kaugtulede valgustuse kehvasust pole veel täheldanud!?
julgen pakkuda, et ühed tegijamad tuled:) [/quote]
Alates 88a. kui e30 sai uued mootorid vahetusid ka lähituled. Pandi n.n."läätsed" ja need on tõelised "sea silmad" Panin mingid kallid pirnid sisse kus kirjas, et samade wattidega +30% valgust kuid ikka pime sõita.

Postitatud: 27.11.2002 16:59 29
Postitas Muhv
Nii, keerasin siis 100W sisse. Öö läks kohe valgemaks. Peale 15min sõitu linna vahel olid tuleklaasid kohe konkreetselt kuumad

Postitatud: 28.11.2002 09:40 54
Postitas Andry
[quote]
Alates 88a. kui e30 sai uued mootorid vahetusid ka lähituled. Pandi n.n."läätsed" ja need on tõelised "sea silMadis K" Panin mingid kallid pirnid sisse kus kirjas, et saMadis Ke wattidega +30% valgust kuid ikka pime sõita.
[/quote]


mina võtsin tuled lahti ja pesin seest ära, nähtavus parenes tunduvalt, isegi rohkem kui nende +50%pirnidega.

Postitatud: 28.11.2002 23:30 18
Postitas MARMOR
Kui arvad et pesemine toesti tulemusi annab siis ole sa tänatud. Proovn järele! Muide E30 vanem variant Hella tuledega näitasnii et jube!!!

Postitatud: 28.11.2002 23:50 31
Postitas MARMOR
See kaa veel, et kui suur ettevotmine see tulede pesemine on ka? Hella tuledel küll klaasi reflektori küljest tervelt kätte ei saa.

E30 tulel klaas maha...

Postitatud: 29.11.2002 15:48 09
Postitas xjan
saab, kuumafööniga ja kruvikeerajaga möllates.... kuumutad liimi lahti ja kougid klaasi maha. Pärast silikooniga uuesti tagasi. Kehv on asi, et üldjuhul saab seda vaid 1 kord teha, sest see spets liim mis seal on sulab lahti, aga silikoonid raiped enamuses mitte vist....

olen neid vanema omasi ise lahti kiskunud ja ca 2-3 minutit per tuli läks. 327, kes uuema tüübi tulesi lahti kakkus väitis et oli keerulisem/raskem see värk, kuna ei tahtnud eriti lahti tulla, aga ei tea...

endal panin tagasi FIX-ITga ja seda küll enam lahti ei saa :)

Postitatud: 11.06.2003 03:55 42
Postitas murukas
Mul 87a E30 ja Bosch klaasid ees ja 100w pirn siiani põles ainult 1 tulejuhe maha kuna ei andnud pistikust head ühendust muidu OK

Postitatud: 11.06.2003 11:01 09
Postitas Eerik_K
Et kasutada 100W
Tooks paar märkust!
1. Tuled peavad olema BOSH mitte HELLA
kuna BOSH reflektorid on Metalli pinnale galvaniseeritud peegelpind. Hellal aga Plastmass. IMO Sealt vist edasi pole vaja seletada...
2. Luuptulede puhul on valgusvoog on hajutatud läbi läätse mis omakorda läheb läbi tuleklaasi mis hakkab kuumenema just keskelt kuna on nii fokuseeritud. Ja klaas jääb pingesse suure kuumuse puhul piisab niiskest ja jahedamast ilmast et klaas katki läheb. Sama asi on ka Udutuledega!
Seega arvan. Kui jääb lähutulesi vaheks, kasuta lisaks udutulesi Parandab nähtavust märgatavalt.

Postitatud: 11.06.2003 13:26 43
Postitas MargusM
Mõnedel juhtudel on reflektor korrodeerunud või tuleklaas seestpoolt niiske, mille tõttu valgustugevus kannatab. E30-l on ikka väga head tuled võrrelduna teiste sama aja autodega ja kui korras on polegi võimsamaid pirne vaja.

Postitatud: 11.06.2003 16:11 02
Postitas Arvo
vaidleksin pessimistidele vastu, enda autol on Narva 100w pirnid sees 3ndat aastat. Mingeid anomaaliaid tulede ega reflektorite juures pole täheldanud ja pirnide vahetamiseks ka veel põhjust ei näe, näitavad endiselt hästi.

Postitatud: 11.06.2003 17:11 03
Postitas Muhv
Minu katsetus lõppes kevadel. Mingeid anomaaliaid ei täheldanud. Enda rahustamiseks keerasin VisonPlus pirnid sisse. Valgust annavad subjektiivselt hinnates sama palju kui 100W-d.

Postitatud: 11.06.2003 17:39 52
Postitas Aare
[quote][i]Algselt postitas Muhv[/i]
Minu katsetus lõppes kevadel. Mingeid anomaaliaid ei täheldanud. Enda rahustamiseks keerasin VisonPlus pirnid sisse. Valgust annavad subjektiivselt hinnates sama palju kui 100W-d. [/quote]

tulede valguse parandamiseks on kõige tõhusam
viis panna korralikud laternad -linnas nähtud
sellised harjukeskmised e30 tuled on küll kui
seasilmad. Naise autol olid need uuema malli luup-
tuled, ütleks nii, et täiesti keskmistele e28
suurtele tuledele ei saanud need punnsilmad
ligilähedalegi:(

muideks, ülevaatustel kontrollitakse tulede
valgustugevust ning 100w pirnidega ei lähe
ametlikult kindlasti läbi. Pluss heade selgete
tulede korral (kunagi olid 412 mossel uued
laternad+100/80W H4-d) tuli kahe aastaga ikka
paar korda politseiga ka tegemist teha. Olid
ka need e28 peal, ütleme, et valgustuse parandamine
oli vast mingi 20%, kindlasti mitte 100%, standardne
25A suurim pulkkaitse põles 5 min järel maha,
tuli asendada 30a ja panna teine pesa, pärast
sulas see koos pesaga maha.

Postitatud: 12.06.2003 16:23 46
Postitas eero
Pakun, et mõtekaim lahendus on vahetada sisse tavalise, so. ettenähtud võimsusega pirnid, mis annavad heledamat valgust.

Nagu ülalpool Muhvgi oli pannud Philipsi VisionPlussid, mis annavad 50% heledamat valgust. Seni kõik kes on proovinud on sigarahule jäänud.

Postitatud: 12.06.2003 18:19 07
Postitas ARDO
mina kasutasin enne osrami cool blued.pesin ka reflektori seest viinaga ära ja ei tunne puudust valgusest.100w võid panna küll aga siis tuleb raudselt releedega ühendada muidu põleb lüliti maha

Postitatud: 13.06.2003 20:03 41
Postitas patrik
väike info: lähituled lülitatakse sisse läbi relee, mis asub kaitsmekarbis. kui kasutada kangemaid pirne, nagu siin mõned kasutavad, siis nõrgaks lüliks osutub mitte lüliti, relee ja kaitse, mis vahetatakse 15A vastu ümber, vaid hoopis juhtmed kaitsmekarbist tuledeni. kasutades 100W pirne tekib pingelang releest pirnini kuni 1-1,5V. sellepärast tundubki, et oluliselt valgust juurde ei tule. sellepärast mõnele tundubki, et mingid 30% pirnid näitavad sama hästi. hella tuled on plastikust ja vastu ei pea. tuled on enamusel seest tuhmide reflektoritega, sellepärast nad ei näitagi. samas tuleb ettevaatlik olla hella tulede puhastamisega seest- näpuga mitte puutuda, lapiga mitte nühkida, vähemalt mitte tugevalt, peegelkiht tuleb ära. puhtad reflektorid, 0-0,2V aku plussi ja töötava pirni vahel, uued pirnid ja reguleeritud tuled=normaalne valgustugevus

Postitatud: 27.01.2004 12:54 35
Postitas Raiki
minu autol juba peaaegu pool aastat sees olnud 100w. pirnid ja pole häda midagi :D

aga tuleb vist kah ette võtta see töö ja seest ära puhastada
kui see ka ei aita siis poodi uute järele :P