1. leht 1-st

piiraja vähendamine?

Postitatud: 17.06.2010 22:24 50
Postitas k6ps
Esiteks kas see on võimalik ja teiseks kas see on mõttekas, et ülevaatusel vähem autot piinataks? Ei lednud nagu selle kohta postitusi. Ei taha vist teada miks. Halastage :P

Auto 325tds 105kw 1997 aasta.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 17.06.2010 22:32 45
Postitas k6ps
Ja veel. Sellega sai 2 korda ülevaatuse käidud seoses turbo lahtitulemisega. Enda süül. See lõi sellise vingu üles, et oi oi oi.

Igajuhul 1. kord. Ukse ees lastakse torud puhtaks. Siis nagu isegi teate mitu korda kui aparaat taga. Mul läks geneka rihm katki ja sai hiljem uuesti tuldud. Jälle ukse ees torud puhtaks. Siis oli juba turbo lahti ja vingu tuli mis kole. Sai siis spetsialisti juures tuuritada ja paika aetud seda. Jälle ülevaatusele ja ukse ees lastakse torud puhtaks. Jne. Kuu hiljem läks kõrgsurvepump.

Valus on kuulata seda piinamist :D

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 17.06.2010 23:19 56
Postitas yllar21
ei tea, pole mul veel ülevaatusel selle mootoriga probleeme olnud. Päris piirajasse nad vist ikka ei lase, neil kindlad pöörded, millelt möödetakse (pannakse mingi pööreteandur ka mootorile). Võin samas ka eksida.

Piirajat saab muuta küll sellel aju programmi muutimisega. Programmide vahetamisega tegelevad zeck ja leho, neilt saad küsida, kas võimalik lihtsalt ka programmi muuta.

Samas kuulnud ka neid jutte kokkulastud mootoritest, ega endalgi kõige parem seda mootori karjumist seal kuulata pole. :)

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 17.06.2010 23:26 42
Postitas k6ps
ok.

midagi nad mootori külge panevad küll. ei tea. kui küsisin huvi pärast, et palju pöördeid nad sisse lasevad, siis ütlesid, et max :D Samas see mees oli selline ka et kui mul rihm katki läks, siis jalutas minema. Vaata ise. Jalutas oma tuppa ja vaatas klaasi tagant mis saab. Õnneks teine mees oli vähe abivalmim.

600 eek ülevaatus ja kordusülevaatus tasuta. Tundus soodne algaja kohta aga muidu on vist 500 ja kordus 100.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 01:55 09
Postitas sips
Kui mootor ei kannata max pöördeid = mootor ei ole korras. :roll:
Mõtle kui nt möödasõidu sul mootorist juppe hakkab lendama.
Minumeelest see piiraja allatoomine on suht veider idee.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 07:08 57
Postitas k6ps
peab seda asja veel uurima. muidu automaat ja normaalsetes tingimustes vist ikka selliseid pöördeid ei saa. ja peaks ju suur vahe olema tühikäigul kõrged pöörded või sõites (kumb rohkem lõhub).

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 15:30 24
Postitas jaano90
ülevaatusel nad peaksid laskma 2000- 32000rpm.Nende pöörete vahel tuleb co2 kätte saada Et kui piirajasse lasevad siis pole ju normaalne. Ükskord öeldi tuttavale ülevaatusel et mine sõida oma diisliga 20km 2 käiguga piirajas ja siis tule tagasi :D

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 16:22 03
Postitas k6ps
mida krdit? See oleneb siis ülevaatuskohast?

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 16:40 17
Postitas Ma®tin
Minu bensukal Türil ülevaatusel üle 2800 pöörde ei lastud näiteks :roll:

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 16:41 11
Postitas k6ps
Võibolla diislite ja bensukate vahe? Mul on diisel.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 16:48 44
Postitas Ma®tin
Las keegi targem avaldab ka arvamust, kuid minu loogika kohaselt peaks pigem vastupidi olema, et bensukatel kõrgemad pöörded, kui diislil.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 16:54 03
Postitas pikk66
Bensukaid nad nii ei piina. Diislitel yritavad vist tahma põletada. Ykskord töödiisliga käies oli ka tunne, et lasevad vist klapid pähe. Onkel pani lihtsalt oma 47 saapa gaasipedaalile auto ukse vahelt ja jäi teise vennaga juttu ajama :roll: Aga eks kõik sõltub kohast, kus käid ja meestest, kes seal parasjagu (Põltsamaal ylevaatusel näiteks ei käi enam aastaid)

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 18:05 12
Postitas Indrek_M
Mida te targutate. Keegi midagi konkreetselt ei tea, mingi oletamine käib.
ARK-i koduleheküljelt tehnoülevaatuse juhendist ülevaatajale:

8.2.2. Survesüütemootoriga (diiselmootoriga) mootorsõidukid
a) Heitgaaside suitsusust mõõdetakse vabakiirendusel (koormust ei rakendata miinimumpööretest kuni katkesti rakendumiseni), käigukang on neutraalses asendis ja sidur on lahutatud.
b) Sõiduki ettevalmistus
1. Sõidukit võib testida ilma ettevalmistuseta, kuid ohutuse mõttes tuleb kontrollida, kas mootor on soe ja rahuldavas mehaanilises seisukorras.
2. Kui välja arvata punkti d alapunktis 5 nimetatud juhud, ei loeta ühtki sõidukit tehnoülevaatust mitteläbinuks, kui see ei ole ette valmistatud vastavalt järgmistele nõuetele:
i) mootor peab olema täiesti soe, näiteks mootoriõli temperatuur peab õlimõõtevarda torus sondiga
mõõdetuna olema vähemalt 80 °C või, kui see on madalam, vastama normaalsele töötemperatuurile või peab infrapunase kiirguse alusel mõõdetud mootorisilindrite temperatuur olema eespool nimetatud temperatuuriga vähemalt samaväärne. Kui seoses sõiduki koostega ei ole selline mõõtmine praktiline, võib mootori normaalse töötemperatuuri määrata muul viisil, näiteks mootori jahutusventilaatori töötamise põhjal;
ii) heitgaasisüsteemi puhastatakse vähemalt kolme vabakiirendustsükliga või samaväärse meetodiga.
c) Testimise kord
1. Kontrollida visuaalselt tootja poolt paigaldatud heitgaaside kontrollsüsteemi, et välja selgitada, kas see on täielik ja rahuldavas seisukorras, ning avastada võimalikud lekked.
2. Mootor ja mis tahes turboülelaadur peab enne iga vabakiirendustsüklit olema tühikäigul. Suure võimsusega diiselmootorite puhul tähendab see vähemalt kümnesekundilist ootamist pärast gaasipedaali vabastamist.
3. Iga vabakiirendustsükli alustamiseks tuleb gaasipedaal kiiresti ja sujuvalt (vähem kui ühe sekundiga), kuid mitte ägedalt alla vajutada, saavutamaks maksimaalse sissepritse pritsepumbast.
4. Iga vabakiirendustsükli ajal jõuab mootor enne gaasipedaali vabastamist maksimaalselt lubatud pööreteni või automaatülekandega sõidukite puhul tootja määratud pööreteni või, kui need andmed ei ole kättesaadavad, kahe kolmandikuni maksimaalselt lubatud pööretest. Seda saab kontrollida näiteks mootori pöörete arvu jälgides või jättes piisavalt aega gaasipedaali esimesest vajutamisest kuni selle vabastamiseni, mis I lisa kategooriatesse 1 ja 2 kuuluvate sõidukite puhul peaks olema vähemalt kaks sekundit.


Bensiinimootori kohta leiab info samast juhendist.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 18:17 20
Postitas eero6
Selle jutu järgi lastakse siis maksimumini?

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 18:20 00
Postitas Indrek_M
eero6 kirjutas:Selle jutu järgi lastakse siis maksimumini?
Tühikäigust piirajani 3x.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 23:15 45
Postitas ercci
Ülevaatusel kontrolli teostavaid tegelasi süüdiatada auto ära lõhkumises on tiba naiivne,enamasti ikka süüdi masina puudlik hooldus ja aastaid kuivalt pähe saanud mootor. ka piiraja madalamaks seadmine sellisel raipel võrdub õlitule pirni välja keeramisega ja eks iga hea asi saab kunagi otsa :)

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 18.06.2010 23:34 02
Postitas k6ps
ok. tänud! nüüd tean.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 19.06.2010 07:18 13
Postitas yllar21
ercci kirjutas:Ülevaatusel kontrolli teostavaid tegelasi süüdiatada auto ära lõhkumises on tiba naiivne,enamasti ikka süüdi masina puudlik hooldus ja aastaid kuivalt pähe saanud mootor. ka piiraja madalamaks seadmine sellisel raipel võrdub õlitule pirni välja keeramisega ja eks iga hea asi saab kunagi otsa :)
Süüdistada ei saa, kuna enne peab allkirjastama dokumendi, kus seisab, et ülevaatajatel ei lasu mingeid kohustusi, kui mootor viga saab. :) Samas õige küll, korras mootoriga ei tohiks midagi juhtuda.

Piiraja langetamisel vaidleks vastu- kuidas ei muudaks, kui pöörete piirajat 200 rmp võrra madalamaks tuua.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 19.06.2010 09:54 54
Postitas marek555
yllar21 kirjutas: Süüdistada ei saa, kuna enne peab allkirjastama dokumendi, kus seisab, et ülevaatajatel ei lasu mingeid kohustusi, kui mootor viga saab. :)
Olen ikka paar korda oma tööhobuse Ford Rangeriga ülevaatusel käinud ja pole mingeid allkirju jaganud enne ülevaaruse lõppu (tegelikult pole vist peale sedagi vajadust oma märkigi maha jätta).
Aga see muidugi ei tähenda, et ülevaatus oleks hea meelega probleemide korral valmis oma tehtud kulusid katma :D

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 19.06.2010 19:22 24
Postitas yllar21
marek555 kirjutas: Olen ikka paar korda oma tööhobuse Ford Rangeriga ülevaatusel käinud ja pole mingeid allkirju jaganud enne ülevaaruse lõppu (tegelikult pole vist peale sedagi vajadust oma märkigi maha jätta).
Nii palju kui ma tean ja olen käinud kahe erineva diiselautoga, on alati paberimajandus kätte antud. :)

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 05.07.2010 14:10 17
Postitas Ilves
Õnneks uuematel disladel on tühikäigul piiraja üsna madalal, mul nt 4000 rpmi peal kuhu siis ülevaatuspunkt mitu korda sisse sõidab oma tahmatestiga. Väga hull hääl ei olnudki :P

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 05.07.2010 14:33 43
Postitas k6ps
Ilves kirjutas:Õnneks uuematel disladel on tühikäigul piiraja üsna madalal, mul nt 4000 rpmi peal kuhu siis ülevaatuspunkt mitu korda sisse sõidab oma tahmatestiga. Väga hull hääl ei olnudki :P
rsk tahaks ka :P

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 05.07.2010 18:41 47
Postitas rynno300
Ja minu TDS'l oli chip peal, mis viis piiraja veel kaugemale. :cool:

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 05.07.2010 22:52 31
Postitas k6ps
rynno300 kirjutas:Ja minu TDS'l oli chip peal, mis viis piiraja veel kaugemale. :cool:
madalamale tühikäigul? kuskilt saab selliseid chippe?

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 06.07.2010 18:41 14
Postitas rynno300
k6ps kirjutas:
rynno300 kirjutas:Ja minu TDS'l oli chip peal, mis viis piiraja veel kaugemale. :cool:
madalamale tühikäigul? kuskilt saab selliseid chippe?
siiski kõrgematele pööretele, aga uuri http://www.autohai.ee ehk saad abi.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 06.07.2010 18:43 35
Postitas Ulvar
See leht tundub maas olevat hetkel :roll:

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 06.07.2010 19:15 19
Postitas k6ps
rynno300 kirjutas:
k6ps kirjutas:
rynno300 kirjutas:Ja minu TDS'l oli chip peal, mis viis piiraja veel kaugemale. :cool:
madalamale tühikäigul? kuskilt saab selliseid chippe?
siiski kõrgematele pööretele, aga uuri http://www.autohai.ee ehk saad abi.
Tänud! uurin.

Küsimus, miks on vaja tühikäigu piirajat tõsta?

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 07.07.2010 11:06 18
Postitas Ulvar
Tühikäigupiirajast ei räägi ju keegi siin. Jutt ikka mootori max pöörete piirajast.

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 08.07.2010 20:00 38
Postitas zorro1
Lase kruvi pedaali alla :D , sis ei saa ka niipalju pöördeid anda!!! :D

Re: piiraja vähendamine?

Postitatud: 09.07.2010 13:02 40
Postitas Randofer
mootor võiks ikka kannatada ära need pöörded, mis tehases ette nähtud ehk siis piirajani. Kui lendab laiali siis ei saa läbi ülevaatuselt lihtsalt :lol:
Enda tds-i peenestan ka tavaliikluses suht lõppu, pole probleemi. Augustis ülevaatus, kat-i pole all eks näis :D