Vigastest diiselmootorite sisselaskekollektoritest

Üldised arutelud ning näpunäited
Suletud
uims
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 19.10.2010 08:28 32

Vigastest diiselmootorite sisselaskekollektoritest

Postitus Postitas uims »

Kui teil on 2001-2005 aasta diiselmootoriga bmw, siis tasuks kindlasti uurida, et kas antud autol on kollektor siibritega või ilma. Selle aasta autodel on siibritega kollektorite konstruktsioon pehmelt öeldes "vigane" ja siibri klapp võib ära murduda ja mootorisse lennata. Mis juhtub mootoriga kui see klapp sinna lendab saate lugeda näiteks siit http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf .
Ühesõnaga meil ta sinna lendas ja mootori remont ei ole just odav. Auto mootoril said vigastada 2 kolbi, sil.klapid, turbo, hüdrotõukur.... .

Kuidas saaks seda ennetada (mõtlemiseks)?

* nn eeskirjade järgi tuleks vahetada kollektor samasuguse uue kollektori vastu (ütlen ausalt, et mina enam sellist kollektorit ei usaldanud ja UM ei suutnud ka mulle öelda kas antud vead on kõrvaldatud või mitte)
* paigaldada ilma siibriteta kollektor
* eemaldada vanalt kollektorilt klapid ehk teha ise siibriteta kollektor - võlli avad ära täita (meil tehti seda vist M5 poltidega)

Palun jagage kogemusi.
Wots
Huviline
Postitusi: 53
Liitunud: 01.05.2006 19:42 40

Re: Vigastest diiselmootorite sisselaskekollektoritest

Postitus Postitas Wots »

Kuna hakkasin uurima,et mis hea pärast maksavad 320-330D nii e46 kui ka e90 naeruväärselt vähe kasutatud peast siis tulid välja mõned huvitavad "detailid".

Muidugi lappasin läbi sadu lehtesid arvamusi,muljeid jne.

Kõige tüüpilisem sisselaske klappide probleemidega inimene oli 320D omanik,kes tegi ökosõitu ning omas manuaal kasti. Ehk siis ökosõidu korral mootori heitgaasid on liiga jahedad ning igasugune tahm ei põle ära vaid hakkab sadestuma. Manuaalkast lubab kasutada väga madalaid pöördeid. Tihti rikutakse ka väikeste pööretega "lonkimisel" 2 massiline hooratas ära.

Ma küll ei tea täpselt mis EGR süsteem siis M47 ja M57 on kuid neil on nr1 veaks EGR klapi ummistumine.Mis esmalt annab tunda jõu puudumises. Samahästi võib sul juba 1 suur tahmatükk mis lõpuks pääseb lahti,silindrisse kukkudes teha palju pahandust. Paljud üldse on kiiganud EGR seisukorda? Küllap seal ka veel EGR jahuti ja hulga torustikku. Kui EGR peaks gaasid läbi turbo laskma uuesti siis võib ka ju see turbo ära rikkuda kuna tekib sade turbiini labadele,mis viib selle tasakaalust välja ja põhustab masiivset kulumist. Turbo kah minev kaup nendel mootoritel.

Kas keegi julgeb väita,et sisselaske klapid ei murdu ära kuna kollektor läheb sodi täis mis sinna ära kivistub ja siis klappide liigutamise mehhanism lihtsalt väänab nad puruks?

Kui tegemist oleks tüüpveaga siis peaks ju 100% autodel olema need klapid vigased ning sisse kukkuma,aga millegi pärast just "raskema jalaga" inimestel juhtub seda oluliselt harvemini?! Kivi igal juhul BMW kapsaaeda.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: Vigastest diiselmootorite sisselaskekollektoritest

Postitus Postitas Indrek_M »

Indrek
Suletud