Rattalaagrite kontrollimine.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Shadowray
Huviline
Postitusi: 421
Liitunud: 09.11.2007 07:46 19

Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Shadowray »

Tere,

Kuna paljude inimeste küsimus on rattalaagritega seotud, siis otsustasin kirja panna meetodi, kuidas saab kindlaks teha rattalaagri viga. Kuna rattalaagri sees olevad kuulid tekitavad purunenud olekus vibratsiooni, siis kõige parem meetod laagri kontrollimiseks on niimoodi: tõstad auto ratta maast lahti, ajad ratast ringi ja samal ajal paljaste näppudega hoiad amordipüstaku vedrust õrnalt kinni. Kui nende näppude vahel on tunda vibratsiooni, on suure tõenäosusega rattalaagri kuulid või nende kontaktpinnad vigastatud. Niimoodi olen mina rattalaagrite vigu leidnud ning tuvastanud. Kui kellelgi on veel omapoolseid nippe lisada, siis postitage need siia - loen ka ise hea meelega.

SR

PS: see teema võiks siis juba sticky kah olla.
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Danil523 »

-Teine meetod- on kuulda kõrvalhelisid.
-Minu jaoks on peamine jama: undavad laagrid.
-Viimane ja kõige peamine on- sellisel juhul on kuulda juba nii undamist kui ka vibrat: ratas loksub. (kui auto tõstad üles- loksub igale poole)
joffe
Huviline
Postitusi: 1990
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas joffe »

Tegelikult "tühi" teema- kui ikka laager läheb, on seda kuulda ja tuleb vahetada. Mida ma tast ikka enam kontrollin- hilja juba! Praegustes oludes leida kohta, kus saaks autole ka alt pilgu peale visata, on praktiliselt võimatu. Pealekauba ongi ju ainult kaks võimalust- kas laager veel on või teda enam pole! :|
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Danil523 »

Kus-juures ei ole kõik nii lihtne.
Oli e34 peal jama- auto pidurdamisel keeras (tagumine osa), ka kuulda oli kardaanist vahest kõrvalhelisid, aru ei saanud. Lõpuks kui rehvi vahetasin - loks oli ca 1cm. :lol:

E39- ei saa aru kumb läbi: kas parem- vasak. vahetatud sai üks- tegelikult undas aga teine... sama asi tagumistega... Kui vahetada paari ära- siis rahu majas.
Keith120
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 11.08.2006 13:55 12
Asukoht: Tallinn

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Keith120 »

Danil523 kirjutas:Kus-juures ei ole kõik nii lihtne.
Oli e34 peal jama- auto pidurdamisel keeras (tagumine osa), ka kuulda oli kardaanist vahest kõrvalhelisid, aru ei saanud. Lõpuks kui rehvi vahetasin - loks oli ca 1cm. :lol:

E39- ei saa aru kumb läbi: kas parem- vasak. vahetatud sai üks- tegelikult undas aga teine... sama asi tagumistega... Kui vahetada paari ära- siis rahu majas.
Sõidad sileda tee peal ,keerutad ühele ja teisele poole, ühele poole keerates undamine on suurem,teiselepoole reeglina kaob üldse ära. Nii saadki teada kumb pool läbi on. Kui keerad paremale ja undamine suureneb, siis järelikult vasak läbi.
E-46 323 98a. 125kw
Lauri_R

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Lauri_R »

Teema algatajale: Tee parem DIY rattalaagri vahetusest, oleks kasulikum :cool:
Kasutaja avatar
Shadowray
Huviline
Postitusi: 421
Liitunud: 09.11.2007 07:46 19

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Shadowray »

:D väga kasutu pole- ma ei julgeks väita, et iga kord väga täppi läheb selle undamisega kõrva ja kõhutunde järgi rattalaagri vahetamine - mõnikord võib tegu olla ka kalasabasse sõidetud rehvimustriga, mis sise või välisrehvi küljel on - minu arust räägib inimene, kes pole kunagi rattalaagritega kokkupuutunud juttu, et teema. sorry, aga nii tundub lihtsalt.

DIY-e on netis rattalaagrite vahetamise kohta küllalt olemas :) natukene otsimist ja on olemas. google tuleb ka tõlkimisel kasuks.
Kristo_K
Huviline
Postitusi: 252
Liitunud: 30.03.2005 19:24 05
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Kristo_K »

Keith120 kirjutas: Sõidad sileda tee peal ,keerutad ühele ja teisele poole, ühele poole keerates undamine on suurem,teiselepoole reeglina kaob üldse ära. Nii saadki teada kumb pool läbi on. Kui keerad paremale ja undamine suureneb, siis järelikult vasak läbi.
On olnud ka juhuseid, kui vasakule keerates undamine valjeneb ning vasakpoolne on läbi. See meetod ei näita suurt midagi. Kõige kindlam tõsta rattad maast lahti, keeruta ja loksuta.
Keith120
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 11.08.2006 13:55 12
Asukoht: Tallinn

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Keith120 »

Kristo_K kirjutas:
Keith120 kirjutas: Sõidad sileda tee peal ,keerutad ühele ja teisele poole, ühele poole keerates undamine on suurem,teiselepoole reeglina kaob üldse ära. Nii saadki teada kumb pool läbi on. Kui keerad paremale ja undamine suureneb, siis järelikult vasak läbi.
On olnud ka juhuseid, kui vasakule keerates undamine valjeneb ning vasakpoolne on läbi. See meetod ei näita suurt midagi. Kõige kindlam tõsta rattad maast lahti, keeruta ja loksuta.
mõtle korra uuesti ,vasakule keerates undamine valjeneb ( raskus langeb paremale) ja läbi oli ikkagi vasak laager :roll: ... Kui autol alla ühesugused rehvid ,siis tundub ebaloogiline.
On olnud juhus kui keerutamise ,loksutamise teel tuvastatav laager vahetati ära,kuid undamine jätkus. Siledal teel keerutamise teel sai kohe aru ,et ka teine laager on läbi. Sinu toodud juhused ,et nii öelda kallutades raskust ühe ratta pealt teise peale ja sellel pool ,kus parajasti raskust pole, on laager läbi ... seda pole minu praktika põhjal kordagi ette tulnud. Ja kogemust on umbes 30 erineva autoga ,alustades vanadest romudest sierradest ja escortidest,kus undavad laagrid olid iga järgneva ostetud auto probleem. Julgen väita,et siledal teel keerutades tuvastab alati,millisel rattal laager läbi on , kui autol on all ühesugused rehvid.
E-46 323 98a. 125kw
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Svenp »

Kristo_K kirjutas:On olnud ka juhuseid, kui vasakule keerates undamine valjeneb ning vasakpoolne on läbi. ...
Sekundeerin.

Ratta üles tõstmine, loksutamine ja keerutamine on nii ja naa. Näiteks Suurbritannias tehnoülevaatusel tehakse seda - ülevaataja keerutab ja loksutab ratast. Samas mul ei ole küll õnnestunud tagumise ratta keerutamisega mõistlikule tulemusele jõuda. Esiteks on piisavalt suurt jõudu vaja (olen nõrk :)), et tagarattale arvestatav vaba hoog sisse saada, teiseks võib vedru ratta taga olla. Seda siis vedrul vibratsiooni tunnetamise kohta.

Siledal teel rooliga mängides ja kõrvu kikitades missuguses nurgas müra kõige tugevam on, kõhutunnet usaldades ning vajadusel sillakaupa vahetades tuleks minu arvates probleemile läheneda.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Shadowray
Huviline
Postitusi: 421
Liitunud: 09.11.2007 07:46 19

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Shadowray »

Sai vist päris hea teema tehtud :D - minu arust võib lugeda, et MOTT on järgmine:
üheksa korda uuri üks kord vaheta :D
Kristo_K
Huviline
Postitusi: 252
Liitunud: 30.03.2005 19:24 05
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Kristo_K »

Keith120 kirjutas:mõtle korra uuesti ,vasakule keerates undamine valjeneb ( raskus langeb paremale) ja läbi oli ikkagi vasak laager :roll: ... Kui autol alla ühesugused rehvid ,siis tundub ebaloogiline.
On olnud juhus kui keerutamise ,loksutamise teel tuvastatav laager vahetati ära,kuid undamine jätkus. Siledal teel keerutamise teel sai kohe aru ,et ka teine laager on läbi. Sinu toodud juhused ,et nii öelda kallutades raskust ühe ratta pealt teise peale ja sellel pool ,kus parajasti raskust pole, on laager läbi ... seda pole minu praktika põhjal kordagi ette tulnud. Ja kogemust on umbes 30 erineva autoga ,alustades vanadest romudest sierradest ja escortidest,kus undavad laagrid olid iga järgneva ostetud auto probleem. Julgen väita,et siledal teel keerutades tuvastab alati,millisel rattal laager läbi on , kui autol on all ühesugused rehvid.
Ma olen seda juba piisavalt mõelnud, praktikas toimis sinu näide ühe mu jaapani päritolu autoga. Minu näide oli E30 kerega BMW tagarattalaagri puhul. Mul kahjuks pole 30 erineva autoga kogemusi, aga piisas kahest juhtumist.
Keith120
Huviline
Postitusi: 189
Liitunud: 11.08.2006 13:55 12
Asukoht: Tallinn

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Keith120 »

Kristo_K kirjutas:
Keith120 kirjutas:mõtle korra uuesti ,vasakule keerates undamine valjeneb ( raskus langeb paremale) ja läbi oli ikkagi vasak laager :roll: ... Kui autol alla ühesugused rehvid ,siis tundub ebaloogiline.
On olnud juhus kui keerutamise ,loksutamise teel tuvastatav laager vahetati ära,kuid undamine jätkus. Siledal teel keerutamise teel sai kohe aru ,et ka teine laager on läbi. Sinu toodud juhused ,et nii öelda kallutades raskust ühe ratta pealt teise peale ja sellel pool ,kus parajasti raskust pole, on laager läbi ... seda pole minu praktika põhjal kordagi ette tulnud. Ja kogemust on umbes 30 erineva autoga ,alustades vanadest romudest sierradest ja escortidest,kus undavad laagrid olid iga järgneva ostetud auto probleem. Julgen väita,et siledal teel keerutades tuvastab alati,millisel rattal laager läbi on , kui autol on all ühesugused rehvid.
Ma olen seda juba piisavalt mõelnud, praktikas toimis sinu näide ühe mu jaapani päritolu autoga. Minu näide oli E30 kerega BMW tagarattalaagri puhul. Mul kahjuks pole 30 erineva autoga kogemusi, aga piisas kahest juhtumist.
Enda e-46 - l tuvastasin igaljuhul siledal teel keerutamise teel ,et läbi oli parem tagumine laager. Ratast keerutades ja loksutades ei saanud midagi aru. Nagu siin juba ka mainitud on,et tagasilla veoga autol tuvastab keerutamise,loksutamise teel kergesti ainult esiratta laagri.
E-46 323 98a. 125kw
jussice
Huviline
Postitusi: 6
Liitunud: 23.07.2011 19:45 14

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas jussice »

Lõpuks kui rehvi vahetasin - loks oli ca 1cm. :lol:

Mul on loks ligi 4-5xm <.<
joffe
Huviline
Postitusi: 1990
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas joffe »

Mul on loks ligi 4-5xm <.<
Ja mis mõõtühik see veel on? Vabandan, kui on tegemist düsgraafia all kannatava kasutajaga, sest ilmselt on näha, et oma postitust pole läbi loetud! :|
Kasutaja avatar
Kermo144
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 15.01.2013 19:23 22

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Kermo144 »

Ei saagi nüüd aru kas laager on läbi või mitte. :D E39-l tagumine ratas loksub meeletult, aga samas mingit häält sealt ei tule. Kui ratast loksutada, siis näeb põhja alt vaadates rattalaagri poltide edasi-tagasi liikumist. Mis see tähendada võiks? Rattalaager on lahti? :lol: Samas pole poldid ära kadunud ega midagi. Ühele pääsesin ligi ja ei jõudnud kinnipoole ka keerata. Kuidas teistele ligi pääseda? Ilmselgelt pean kogu krempli eest ära võtma või piisab veovõlli eemaldamisest? :roll:
Kasutaja avatar
paul22
Huviline
Postitusi: 305
Liitunud: 03.06.2012 17:02 42
Peamine sõiduk: e91 330xd-müüdud, b7 4motion, e60 535d
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas paul22 »

Alles oma masinal e91 xd-l oli sama häda. Ei mingit undamist nagu teiste autodega on olnud, ei mingit erinevust sõidus. Alles üles tõstmisel selgus, et laager taga nii läbi, et ratas loksus all ca 1,5cm. ning ime, et üldse alt pole tulnud.
urks
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 29.05.2009 21:06 38
Peamine sõiduk: BMW f11 530D
Asukoht: Harjumaa, Rae vald

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas urks »

Kermo144 kirjutas:Ei saagi nüüd aru kas laager on läbi või mitte. :D E39-l tagumine ratas loksub meeletult, aga samas mingit häält sealt ei tule. Kui ratast loksutada, siis näeb põhja alt vaadates rattalaagri poltide edasi-tagasi liikumist. Mis see tähendada võiks? Rattalaager on lahti? :lol: Samas pole poldid ära kadunud ega midagi. Ühele pääsesin ligi ja ei jõudnud kinnipoole ka keerata. Kuidas teistele ligi pääseda? Ilmselgelt pean kogu krempli eest ära võtma või piisab veovõlli eemaldamisest? :roll:
Tundub küll, et laager lahti. Keera veovõlli mutter maha ja toksi võlli võimalikult sissepoole, saad laagri poltidele ligi. Kui kinni keeramine ei õnnestu, on poltidel keere rikutud ja peaksid teised poldid panema (keerad ühe täitsa välja ja on näha).
Kasutaja avatar
Kermo144
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 15.01.2013 19:23 22

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Kermo144 »

urks kirjutas:
Kermo144 kirjutas:Ei saagi nüüd aru kas laager on läbi või mitte. :D E39-l tagumine ratas loksub meeletult, aga samas mingit häält sealt ei tule. Kui ratast loksutada, siis näeb põhja alt vaadates rattalaagri poltide edasi-tagasi liikumist. Mis see tähendada võiks? Rattalaager on lahti? :lol: Samas pole poldid ära kadunud ega midagi. Ühele pääsesin ligi ja ei jõudnud kinnipoole ka keerata. Kuidas teistele ligi pääseda? Ilmselgelt pean kogu krempli eest ära võtma või piisab veovõlli eemaldamisest? :roll:
Tundub küll, et laager lahti. Keera veovõlli mutter maha ja toksi võlli võimalikult sissepoole, saad laagri poltidele ligi. Kui kinni keeramine ei õnnestu, on poltidel keere rikutud ja peaksid teised poldid panema (keerad ühe täitsa välja ja on näha).
Nagu ma aru saan siis veovõll liigub otsa suhtes, kui ma löön nt haamriga. Aga tekib sellest piisav
ruum, et ligi saada poltidele? Või noh kuidas ma seda lööma peaks, et veovõlli otsa ei kahjustaks?
urks
Huviline
Postitusi: 287
Liitunud: 29.05.2009 21:06 38
Peamine sõiduk: BMW f11 530D
Asukoht: Harjumaa, Rae vald

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas urks »

Minu jutt käis poltide liikumise kohta, muidugi võib lisaks olla veel laagri loks. Lööd jah otsa pihta ja tagant poolt läheb nii palju eemale, et saad võtmga ligi. Pane puuklots vahele,et otsa ei vigastaks. Viimati kui laagrit vahetasin ei võtnud ma küll võlli difri juurest lahti.
Kasutaja avatar
Kermo144
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 15.01.2013 19:23 22

Re: Rattalaagrite kontrollimine.

Postitus Postitas Kermo144 »

urks kirjutas:Minu jutt käis poltide liikumise kohta, muidugi võib lisaks olla veel laagri loks. Lööd jah otsa pihta ja tagant poolt läheb nii palju eemale, et saad võtmga ligi. Pane puuklots vahele,et otsa ei vigastaks. Viimati kui laagrit vahetasin ei võtnud ma küll võlli difri juurest lahti.
Aga saingi laagri nii kinni keeratud. Sedasi saab ka uut laagrit vahetada.
Tänud sulle. :cool:
Vasta