1. leht 1-st

E36 värin pidurdamisel

Postitatud: 07.06.2005 11:27 15
Postitas Aaro
Probleem siis selline, et pidurdamisel hakkab rool päris korralikult värisema peos. Sõites ei värise ehk siis peaks kummid korras olema.

Kiskusin nädalavahetus esimesed rattad alt ära - kettad nagu sirged veerevad vabalt, klotse ka üle poole järgi. Puhastasin ka kettad roostest abi ei mingit.
Kas asi võib olla ABS-is, tuli süttib süüte sissekeeramisel küll aga pidurdamisel ei sütti - siis nagu ABS ka korras.
Ehk keegi oskab midagi selle kohta õelda, ausalt öeldes hakkab nagu närvidele see väristamine juba käima :evil:

Postitatud: 07.06.2005 11:48 52
Postitas Tom
Ma pakun, et sa silmaga eriti ei näe kas ketas sirge või mitte, kui just alt ära ei võta ja klaastahvli peale ei pane.
Samas piurdades koormatakse esisilda tunduvalt rohkem kui ühtlaselt sõites ja viga võib ka silladetailides olla.

Postitatud: 07.06.2005 11:50 17
Postitas marx
Mul sama jama juba mõna aega, ja ilmselt on kettad kõvarad. Lasin üle treida, kuid ikka ei saanud hea, värin kadus pea-aegu ära, aga nüüd pidurdab auto ebaühtlaselt. Vist ei saanud korralikult treitud. Nüüd panen kõik kettad ja klotsid uued, eks siis näeb...

Postitatud: 07.06.2005 12:18 43
Postitas Jarlo
suure tõenäosusega on viga ketastes. Aga ka silladetaile ei saa välistada... Kui kulunud kuum ketas külma saab (nt vesi), siis võib kõveraks minna. Kui huupi ei taha kettaid vahetada, siis mingi seadmega peaks saama kindlaks teha, kas on kõver või mitte, treipingis ka on vast näha. Võimalus ka proovida kellegi teise kettaid alla...
Aga mõõda ära kõigepealt ketaste paksus, äkki on nii või naa aeg uuteks ketasteks :) . Uus vent ketas ees peaks olema 22 mm ja kulumispiir 20 mm minuteada.

Postitatud: 07.06.2005 13:45 41
Postitas markem
endal sama jama... pidurdamisel viimasel nädalal juba tohutult raputab... ebaturvaline juba sõita, aga ei taha kindel olemata siukest asja nagu kettavahetus küll ette võtta.
eelmine nädal sai käidud ja üks välimine šarniir vahetatud... arvasin et äkki asi selles, paremaks nagu sai aga raputab ikka kõvasti. sillaregulli mees tagantjärgi krt ütles et tagumised šarniirid ka läbi. kas tagumistest šarniiridest võib selline vibratsioon tekkida? ise hästi ei usu, sest rappumine tundub olema seotud ratta pöörlemistihedusega ja sillal peale tagumiste šarniiride ka kõik tipptopp.
ehk mõni tark mees loeb ette mis võivad põhjustada sellise vibratsiooni või kohta kus 99% öeldaks mis sillas viga?

Postitatud: 07.06.2005 14:38 45
Postitas priitv8
markem kirjutas:... aga ei taha kindel olemata siukest asja nagu kettavahetus küll ette võtta.
Mis seal kettavahetusel siis on? Samasugune kulumaterjal nagu piduriklotsidki ja vahetamine võtab 30min/ratas.

Postitatud: 07.06.2005 14:53 50
Postitas Aaro
Silladetailid peaks mul küll OK olema sai just UM-is sarniirid ja puksid vahetatud ka tagumised mis läbi olid, vahetamist vajavad veel mis ise avastasin kui ratas alt ära oli, et stabika varda otsad tuleks vahetada need paistsid sellised mineku peal olevat. Vaevalt, et see siis seda värinat tekitab.
Kui nüüd tõesti on ketas siis küll halvasti, olid teised veel päris uued silma järgi e. vähe kulunud ja ega uued just kõige odavam lõbu ka ei ole :cry:

Postitatud: 07.06.2005 15:09 08
Postitas Jarlo
ega seda ketaste kulumist silma järgi on väga raske öelda, tuleb ikka vastava riistapuuga ära mõõta...
B-kat mingid Italjaano kettad maksavad alla 300 tükk. Originnalid muidugi juba tunduvalt kallimad :) , täpsemalt 1 kilo tükk :? .

Postitatud: 07.06.2005 15:21 38
Postitas city
aga siis on veel võimalus need üle treida kui paistavad uued,endal
olen seda varianti kasutanud,aitab.

Postitatud: 07.06.2005 15:24 46
Postitas meph
Ostke brembo OEM kettad. mingi 1000-1500 eek oli paar ;)

Postitatud: 07.06.2005 15:54 51
Postitas Tom
Brembo = Itaalia B-osa kui nii võtta :P

Postitatud: 07.06.2005 18:22 10
Postitas markem
priitv8 kirjutas:
markem kirjutas:... aga ei taha kindel olemata siukest asja nagu kettavahetus küll ette võtta.
Mis seal kettavahetusel siis on? Samasugune kulumaterjal nagu piduriklotsidki ja vahetamine võtab 30min/ratas.
ma tegelt nagu mõtlesin korralike ketaste hinda, mitte vahetuse keerulisust.

Postitatud: 07.06.2005 18:26 59
Postitas markem
tekkis küsimus, et kus saab kettaid treida... kulund nagu suht vähe, võiks veel kasutada kui aint sirgeks saaks :)

Postitatud: 07.06.2005 19:24 30
Postitas priitv8
markem kirjutas:ma tegelt nagu mõtlesin korralike ketaste hinda, mitte vahetuse keerulisust.
Originaal Sinu autole (325) on ees 65€/tk ja taga 50€/tk.
Aga vahel on ka sel teemal kampaaniaid, ma näiteks vahetasin UM-is omal ajal kõik kettad/klotsid/vedelikud kampaania korras ~4000 krooniga, sisaldas nii tööd kui materjale. Muidu maksab 530 esimene ketas üksi 95€.

Postitatud: 07.06.2005 21:48 38
Postitas Markii7
Probleem on raudselt ketastes. Vahetasin ka hiljaaegu ära ja ei mõelnud üldse sellele, et kettad tuleb ka rahulikult sisse sõita. Nii saigi sõidetud mõnuga kõveraks- seega olen päris närvis :evil:
Itaalia b kettad olid, 500 eek/tk ja üllatavalt kergelt läksid.
Korra pinki ja asi korras! Järgmine kord targem. UM-is esimene ketas 929.83- veidi kallis küll.

Postitatud: 07.06.2005 22:51 13
Postitas ryan
priitv8 kirjutas:
markem kirjutas:ma tegelt nagu mõtlesin korralike ketaste hinda, mitte vahetuse keerulisust.
Originaal Sinu autole (325) on ees 65€/tk ja taga 50€/tk.
Aga vahel on ka sel teemal kampaaniaid, ma näiteks vahetasin UM-is omal ajal kõik kettad/klotsid/vedelikud kampaania korras ~4000 krooniga, sisaldas nii tööd kui materjale. Muidu maksab 530 esimene ketas üksi 95€.
hetkel kehtib meil vist kroon kui ma ei eksi ;)

Postitatud: 11.06.2005 06:30 48
Postitas Aaro
Nii siis, asi natuke edasi arenenud - ühendasin kontrolli mõttes ABS pistiku lahti ja värin kadus ja armatuuris süttis ka tuli mis eelnavalt ainult süütega ennast näitas.
Viga siis ABS-is aga miks ta siis mul enne pidurdamise ajal tuld ei näidanud ja mis võiksid olla järgmised variandid mida seal ABS-il nüüd vaadata ja kontrollida kodustes tingimustes? :roll:

Postitatud: 11.06.2005 09:19 55
Postitas Tom
ABSi tuli põleb AINULT siis kui a) auto on värskelt käivitatud ega pole liikunud b) kui ABS ei tööta.

Postitatud: 11.06.2005 11:50 09
Postitas hanno
Antud teemat on siin arutatud juba kümneid kordi.
Palun edaspidi kasutada otsingut

1. teema
2. teema
3. teema
4. teema

Ja teemasid veelgi, kui ainult otsida.